"Kinoya yaradıcılıq tərəfdən
baxmaq düzgün deyil"
Rejissorluq onun uşaqlıq arzusu olub. Bu arzusuna çatmaq üçün uzun illər yol gəlib. Üç il Mədəniyyət və İncəsənət Universitetində təhsil aldıqdan sonra Türkiyəyə yollanıb. Orada turizm sahəsi üzrə ixtisaslaşaraq elə bu sahə üzrə də çalışıb. 10 ildən sonra isə yenidən vətənə dönüb. Hazırda Samir Kərimoğlu "Azərbaycanfilm"in gənc rejissoru kimi artıq iki film ekranlaşdırıb.
- Bildiyimə görə, siz
rejissorluq üzrə təhsil almamısınız. Rejissor olmaya-olmaya film çəkməyin
hansı çətinliklərini hiss edirsiniz?
- Mən rejissorluq haqda çoxlu mütaliə edirəm.
Hal-hazırda Rüstəm İbrahimbəyovun rəhbərlik
etdiyi Beynəlxalq Kino Məktəbində bu ixtisas üzrə
təhsil alıram. 10 il müddətində
praktiki olaraq rejissorluqla məşğul olmuşam. Hər kəsin bir uşaqlıq arzusu olduğu kimi,
kino çəkmək də mənim uşaqlıq arzum olub.
Allah bunu mənə qismət elədi. 10 il Türkiyədə yaşadıqdan sonra Azərbaycana
qayıdaraq bu arzuma çatdım. Mən
Türkiyədə turizm sahəsi üzrə məşğul
olurdum. Düzdür, tamamilə fərqli sahələr
olsa da, ora da mənə müəyyən təcrübə verdi. İnsanlarla ünsiyyətdə
olmaq, onların psixologiyasına yaxından bələdçilik
bu gün rejissor kimi işimdə köməyimə
çatır. Həm də filmlərimdə
montajı özüm edirəm. Mən
professional dərəcədə montajla da məşğul
olmuşam. Montaj prosesi filmin əsas mərhələlərindən
biridir.
- Bəs rejissor kimi çalışmaq arzunuzu niyə
Türkiyədə reallaşdırmaq istəmədiniz? Orada bu arzuya çatmaq çətin idimi?
- Əslində, mən Türkiyədə
olanda Azərbaycana qayıdıb rejissor kimi
çalışacağımı bilmirdim. Vətənpərvərlik hisslərim mənə
orada qalmağa imkan vermədi. Əlbəttə,
işə başlamamışdan fikirləşəndə
çətin olur. Proses başlayandan sonra hər şey
öz axarına düşür. Bir də
görürsən ki, filmi çəkib başa
çatdırmısan.
- Ekranlaşdırmağa başladığınız
"Niyyət" filminin istehsalını nə vaxt başa
çatdıracaqsınız?
- Bu film Yavər Rzayevin "Həcc" ssenarisi əsasında
çəkilir. Filmin adı "Niyyət"
olacaq. Filmi Mədəniyyət və Turizm
Nazirliyinin sifarişi ilə "Azərbaycanfilm"
kinostudiyasında çəkirik. Mövzusu
Həcc ziyarətinə gedən zəvvarlarla
bağlıdır. Çəkilişin
bir hissəsi aparılıb. Yanvar
ayından etibarən çəkilişləri davam etdirəcəyik.
Filmin çəkilişlərini Məkkədə
başa çatdıracağıq.
- Debütünüz olan "Sirat
körpüsü"ndən sonra hesab elədiniz ki, artıq
rejissorsunuz?
- "Sirat körpüsü" filmi
"Butafilm"in texniki dəstəyi ilə çəkildi.
Film uğurlu alındı. Çoxları
bu nəticəni gözləmirdi. Heç
kəs inanmırdı ki, bu cür azbüdcəli bir filmi
yaxşı nəticə ilə ortaya çıxarmaq olar.
Sözsüz ki, çatışmayan cəhətlər
də var idi. Bunlar isə əsasən
texniki imkanlarla bağlı idi. Filmdə cəmi
3 peşəkar aktyor oynayırdı, qalanları isə
qeyri-peşəkarlar idi. Bu, maliyyə
çətinliyi ilə bağlı idi. Əlbəttə,
əgər filmi yenidən çəksəydim, təbii ki,
başqa cür alınardı. Bu filmlə
qazandığım təcrübənin köməyi ilə
"Bu meydan, bu ekran" layihəsində uğur qazandım.
Orxan Fikrətoğlunun "Qanadlarıma
sığal çək" ssenarisini oxuyandan sonra Orxan müəllimdən
dəyişiklik aparmaq haqqında razılıq aldım.
Ssenari müsabiqədə qalib gəldi. Beş film çəkildi və mənim filmim də
qaliblər siyahısında oldu. Filmi Cavid
İmamverdiyevin prodüseri olduğu "Ratio TV"
prodüser mərkəzində istehsal etdik.
- Artıq bir neçə film çəkmisiniz. Peşəkar rejissorların hansısa iradları ilə
qarşılaşmısınızmı?
- Peşəkarların fikirləri mənə
qarşı müsbət olub. Rüstəm
İbrahimbəyov və Yavər Rzayev "Qanadlarıma
sığal çək" filmimə baxandan sonra mənimlə
işləməyə razı olublar. Bu
gün bununla fəxr duyuram.
- Sizcə, bu gün köhnə nəsil rejissorlarla gənclər
arasında hansı fikir toqquşması var?
- Hər kəsin öz filmi və zövqü var. Bu, fərdi
bir sənətdir, daha çox rəssam işinə bənzəyir.
Bəzən bir mövzu olsa belə, hərəsi
onu bir cür çəkir. Ayrı-ayrı
düşüncə tərzi olsa da, əslində
anlaşırıq.
- Siz kinoda öz düşüncə tərzinizi,
stilinizi necə xarakterizə edərdiniz?
- Bu, mövzudan asılıdır. Məsələn, beş ayrı-ayrı mövzu ola bilər və
onların hər birinə ayrı-ayrılıqda fərdi
olaraq yanaşılmalıdır.
- Hansısa tanınmış rejissorlardan biri: "Mən
dünya rejissorlarının hər birindən nəsə
oğurlayıram" - deyə etiraf edib. Bu fikrə
münasibətiniz necədir?
- Klassika deyilən bir şey var. Hamımızın
tanıdığımız Tarantino xoşu gələn
şeyi götürür və öz işində dəyişdirib
istifadə edir. Bu, oğurlamaq deyil. Baxırsan ki, bu filmlər bir-birinə
oxşayır, amma tamam başqa şeydir. İdeya
kimi oğurlayanda isə bu artıq plagiatlıqdır.
- Həm montajçı, həm də rejissor kimi
çalışdığınızı dediniz. Bəs öz ssenariniz əsasında film çəkmək
fikriniz yoxdurmu?
- "Sirat körpüsü"nü
öz ssenarim əsasında çəkmişəm. Hal-hazırda "Dirijor" adlı ssenarim və
Elxan Zeynallının "A" əsəri üzərində
işləyirəm. "A" əsəri
2008-ci ilin ən çox satılan əsəri olub. Bu ssenarilərin hansı qəbul olunarsa, onu
ekranlaşdıracağam. Onu da deyim ki,
bizdə yaxşı şeyi qəbul etdirmək asandır.
Çünki bu, bir nəfərin süzgəcindən
keçmir.
- Filmlərinizin gələcək taleyi haqqında nə
fikirləşirsiniz? Məsələn,
hansısa festivalda iştirak etmək problemini necə həll
edirsiniz?
- Hal-hazırda bu işlə nazirlik səviyyəsində
çox ciddi məşğul olurlar. Qısametrajlı
filmləri bir neçə müsabiqəyə göndərdilər.
Mənim də filmim onların arasında idi.
Bəlkə qalib olanlar da oldu. Doğrusu, başım film çəkilişinə
qarışdığından nəticə ilə maraqlana bilməmişəm.
- Tanınmış rejissorlardan biri mənə
müsahibəsində: "Aktyorlar yaxşı mənada mənim
üçün alətdir" demişdi. İş
prosesində aktyorlar sizin üçün kimdir?
- Kino çəkilişində yaradıcı heyətin
hər birinin öz yeri və missiyası var. Aktyor alət ola bilməz. Onun öz şəxsiyyəti
və öz yaradıcılığı var. Alət bir qədər
kobud səslənir. Aktyor kimin üçünsə
plastilin ola bilər. Ola bilər
ki, onu istədiyin formaya sala bilirsən.
- Hər hansı prodüser mərkəzində işləyərkən
prodüserlə dil tapmağınız çətin olmur ki?
- Prodüser kinonun biznes müəllifidir. O,
tamaşaçıya nə lazım olduğunu gözəl
bilir. Prokatı, festivalları - bir sözlə,
filmin gələcək taleyini o müəyyən edir. Xaricdə prodüser bir nömrəli adamdır.
Bizdə isə bu peşə hələ tam mənada
işlənmir.
- Gənc rejissor kimi milli kinomuzun bugünkü aləminə
baxışın maraqlıdır.
- Mən bir az optimist adamam. Bu templə davam eləsə, inanıram ki,
uğurlar olacaq.
- Hansı bir hadisəni kinoya gətirmək istərdiniz?
- İstərdim ki, kinoya bir industriya kimi
baxılsın. Bu da kinoya biznes kimi
baxmağımızdan asılıdır. Yüz
filmdən beşi müəllif filmi olarsa, doxsan beşi pul
qazanmaq məqsədi ilə çəkilməlidir. Kinoya yaradıcılıq tərəfdən baxmaq
düzgün deyil. Əvvəllər
hamı kinoya yaradıcı nəzərdən baxır və
pul qazanmaq istəmirdi. Kinoya
"yaxşı" və "pis" adını qoyub arxivə
atırdılar. Ancaq yaxşı və pis
çəkilməsindən asılı olmayaraq, filmi satmaq
haqqında düşünmək lazımdır. Bu gün heç kəs inanmır ki, kinoya pul qoysa,
qazana bilər.
- Bəlkə həm də yaxşı film çəkmək
lazımdır?
- Bunun üçün vəsait qoyulmalı, riskə
getməlidirlər. Rejissorlar yetişdirilməli,
prodüser olmalıdır. Yaxşı
kinonu çəkəndən sonra bilmək olur. Azərbaycan kinosunu bütün dünyada tanıtmaq
üçün çalışmaq lazımdır, necə
ki, gürcü kinosunu tanıyırlar. Bir
filmlə də dünyada brend olmaq olar. Təki
yaxşı film olsun! Bizim kinomuzun inkişaf mərhələləri
olub. 80-ci illərdə "Yarasa", "Sarı gəlin",
"Hər şey yaxşılığa doğru" və
"Özgə həyat" filmləri çəkilmişdi.
Bu filmlər festivallarda böyük uğurlar
qazandılar. Onların hər biri öz
sözünü deməyi bacardı. Bundan sonra kinomuzda
bir az durğunluq yarandı. İndi
yenə canlanma başlayıb. Həmin nəsil
rejissorlar yenə də çəkir və yeni gənclər
gəlir. Əgər məqsəd varsa,
getdiyin yol bəllidir. Əsas məqsəd
Avropaya çıxmaqdır. Bütün gənc
rejissorlar Azərbaycan kinosunu beynəlxalq aləmdə
tanıtmaq haqqında düşünməlidirlər.
Təranə
Mövqe.- 2009.- 14-16 fevral.- S. 13.