Narkomaniya ilə mübarizədə
yeni istiqamətlər
və metodlar
Qloballaşan dünyamızda
siyasi proseslər sürətlə dəyişdiyi
kimi, narkotiklərin həm dövriyyəsi, həm də siyasəti durmadan dəyişir. Son illər
dünyada narkotiklərin
istehsalına görə
Əfqanıstan õüsusi yer tutur. Belə ki, son 10 ildə Əfqanıstanda istehsal olunan narkotikin miqdarı 1000 tondan 10 000 tona qədər çoõalıb.
Bu da heç şübhəsiz ki, 100 minlərlə insanın bu bəlaya düçar olması deməkdir. Hal-hazırda dünyada 122 milyon insan mütamadi olaraq narkotik maddələrdən istifadə
edir. Onların 26 milyonu narkotiklərdən gündəlik istifadə edən õəstə şəõslərdir. Ötən
ilin sonlarınadək
dünya üzrə əkin sahələri 234
min hektara çatmışdır
ki, burada da Əfqanıstanın payına 82% düşür.
Dünya dövlətləri,
õüsusilə aparıcı
dövlətlər narkotrafikin
dünya üçün
qarşısıalınmaz prosesə çevriləcəyini
öncədən görərək,
bu sahədə siyasətə yenidən baõılmasını
qərara alıblar. Bu
ilin əvvəllərindən
başlayaraq Əfqanıstanda
narkotik plantasiyalarının
məhvinə dair õüsusi hərbi əməliyyatların keçirilməsinə
başlanııb. ABŞ və anti-terror koalisiya qüvvələri
Ölkəmizin geosiyasi
baõımdan
mürəkkəb bir
məkanda - narkotiklərin
Şərqdən Qərbə
doğru olan transit ölkələrinin mərkəzində
yerləşməsi, daha
düzgün və hərtərəfli siyasətin
həyata keçirilməsini
labüd edir. Azərbaycan Respublikası
bu sahədə mövcud Konvensiyalara qoşulub, Avropa Birliyinin, habelə beynəlõalq
təşkilatların qərar
və tövsiyyələrinə
uyğun öz qanunvericiliyini formalaşdırıb.
Hal-hazırda ölkədə
hüquq mühafizə
orqanları mübarizəni
ciddiləşdirmiş və
nəticədə son dövrlər
qeyri-qanuni dövriyyədən
5 tondan artıq müõtəlif
növ narkotiklər çıõarılmışdır.
Ölkəmizin narkotranzit
ölkə kimi istifadə olunması, əsasən də nəzarətsiz cənub bölgələrindən narkotiklərin
şimala ötürülməsi
faktlarının aşkarlandığı
bir zamanda hüquq mühafizə orqanlarının fəaliyyəti
daha da gücləndirilməlidir.
Yoõlanılmamış
məlumatlara görə
şimal bazarlarına
ötürülmək üçün
İran-Azərbaycan sərhədlərində
tonlarla narkotik saõlanılır.
Təəssüflə
qeyd etməliyik ki, son vaõtlar ölkədə
narkotiklərə meyillilik
artıb və narkoistifadəçilərin sayı
24 min nəfər təşkil
edir ki, bu da hər il
daha 1000 nəfərin
qeydiyyata alınması
və narkotiklərdən
asılı vəziyyətə
düşməsi deməkdir.
Yoluõucu
õəstəliklərin, õüsusilə QİÇS õəstələrin 60%-i məhz
inyeksiya vasitəsi ilə narkotik qəbul edənlərdir ki, bu da
öz növbəsində
daha böyük təhlükələrdən õəbər verir.
İnyeksiya vasitəsi
ilə narkotik istifadəçiləri potensial
olaraq yoluõucu õəstəliklərin daşıyıcısıdırlar.
Həmin şəõslərin həyatda müõtəlif insanlarla
təmasda olduqlarını
nəzərə alsaq,
bununla bağlı hansı problemlərin yaşandığını təsəvvür
etmək çətin
olmaz. Bu gün ali və orta
ümumtəhsil müəssisələrində,
yeniyetmə və gənclərin sıõ məskunlaşdığı
yerlərdə narkomafiyanın
əlaltıları, narkoişbazlar
və dilerlər müõtəlif
vasitələrlə narkotiklərin
yayılmasını təşkil
edirlər. Rəsmi statistikaya nəzər yetirəndə, son 5 ildə
narkotiklərdən istifadədə
yaş senzi 30-dan 17-ə
düşmüşdür. Aparılmış araşdırmalar
zamanı isə regionlarda, õüsusilə cənub
regionunda hətta 14-15
yaşlı yeniyetmələrin
kannabioid qrupuna aid olan narkotik maddələrdən
istifadə etdiklərinin
şahidi olursan. Baõmayaraq
ki, hökumət
1996-cı ildən bu problemin qarşısının
alınması istiqamətində
tədbirlər həyata
keçirir, hələ
də istənilən
nəticənin əldə
olunmasına nail olunmamışdır.
Burada da əsas səbəblərdən
biri bu günə
kimi Milli Strategiyanın hökumət
tərəfindən hazırlanmamasıdır.
Dövlət Proqramı
əsas sənəd kimi rəhbər tutulduğundan, nəzərdə
tutulmuş tədbirlərin
əsaslanması və
koordinasiyasındakı boşluqlar
aparılmış tədbirləri
nəticəsiz edir.
Daim yeniləşən həyatımızda
yeni, müasir yanaşmanın
tətbiqi vacibdir.
Hal-hazırda hökumət
istər Penitensiar Õidmətin, istərsə
də Səhiyyə Nazirliyinin nəzdində õüsusi reabilitasiya
mərkəzinin yaradılmasına
start verməlidir. Eyni
zamanda mövcud Narkoloji Dispanserin fəaliyyətini
müasir teõnika və
avadanlıqlarla təmin
etməklə yanaşı,
əvəzedici terapiyanın
tətbiq olunması üçün həm kadr resurslarını, həm də yeni yanaşma metodlarının öyrənilməsini
təmin etməlidir. Azərbaycanda hər il 40-50 ailədə narkotiklərlə
bağlı ölüm
halları olur ki, (doza aşması
nəticəsində) bu
da cəmiyyətdə
õəstə narkoistifadəçilərə
olan etinasızlığın
nəticəsidir.
Maarifləndirmə, təbliğatla
bağlı vahid Kurrikulum tətbiq olunmalıdır. Bu sahəyə
Dövlət Komissiyasının
yanında Təhsil, Gənclər və İdman, Ailə, Qadın və Uşaq problemləri ilə məşğul olan dövlət və qeyri-dövlət strukturlarından ibarət
İşçi Qrup formalaşmalı və təbliğat kampaniyasını
həyata keçirməlidir.
Kampaniya bu günə kimi təşkil olunan konfrans, seminar, yığıncaq
formalarından tamamilə
fərqlənməli və
virtual, informasiya teõnologiyalarının inkişafına köklənməlidir.
Orta məktəblərdə
şagirdə və ya ali təhsil
müəssisələrində tələbə gənclərə
"narkotik pisdir",
"rəngarəng ölümdür"
və s. sloqanlardan istifadəni arõivləşdirmək lazımdır. Təəssüflər
olsun ki, pərakəndə formada gedən təbliğat bu sahədə qeyri-müəyyən vəziyyətin
yaranmasına səbəb
olur. Həyatda heç kim bu õəstəliyin daşıyıcısı
ola biləcəyindən
sığortalanmadığına görə, bu sahədə daha humanist bir siyasətin aparılması vacibdir. Həmçinin qanunvericilik
bazasının da mütəmadi təkmilləşdirilməsi
zəruridir. Doğrudan
da son zamanlar Milli Məclis tərəfindən bu sahədə bir sıra təşəbbüslər
irəli sürülüb.
2005-ci ildə "Narkotik
Vasitələr, Psiõotrop Maddələr
Və Onların Prekursorlarının Dövriyyəsi
Haqqında" Azərbaycan
Respublikası Qanunun qəbul olunması istər cinayət və inzibati məcəllələrdə, istərsə
də digər normativ sənədlərdə
liberal dəyişikliklər aparılmasına imkan verir.
Əfəndiyev Məzahir
Olaylar. – 2010. – 29 aprel. – S.13.