"Qatar"la tanınan xanəndə-Tükəzban
İsmayılova
Həm də bənzərsiz ifası ilə
ürəklərə köçdü
İnsanın beyni fikirlə, ürəyi sözlə dolu olur. Məqam-məqam ürəyinə topladığı
sözlər mücrüyə
yığılmış inciyə
bənzəyir. Kimi onları
ağına-bozuna baõmadan üst-üstə
qalaqlayır, kimi də səliqə ilə hərəni öz dəyərinə uyğun sahmanlayır.
Sənət adamları insanların
qəlbində elə
toõum
əkirlər ki, meyvəsinin qiyməti ölçüsüz olur.
Õalq artisti, bənzərsiz ifaçı
mərhum õanəndəmiz Tükəzban
İsmayılova da beləcə özünə
sənəti cığır
seçib, min cür əzab-əziyyətdən keçib
haqqı aradı və tapdı. Əməli savab, savabı haqq oldu. Haqqa yüksəldi, sağlığında
õalq
sevgisi, õalq məhəbbəti
qazandı.
Yaşadı, yaşatdı, könüllərə
qovuşdu, qəlblərdə
qaldı.
Azərbaycan musiqisinin
görkəmli nümayəndəsi
Tükəzban İsmayılova
1923-cü il fevralın 16-da Bakıda dünyaya göz açmışdı. O, Bakı
muğam məktəbinin
yetirməsi idi. Tükəzban õanım
klassik õanəndəlik məktəbinin korifeylərindən
olan Hüseynqulu Sarabskinin muğam sinfində təhsil almışdı. Milli musiqimizdə
özünəməõsus ifa õüsusiyyətləri
ilə seçilən
sənətçi varislik
ənənələrini də
sədaqətlə davam
etdirirdi.
A.Zeynallı adına Musiqi Məktəbini bitirəndən
sonra Azərbaycan Dövlət Televiziya və Radiosunun Õorunda və M.Maqomayev adına Dövlət Filarmoniyasında
solist işləyən
Tükəzban İsmayılova
gözəl vokal imkanlarına malik idi. Üzeyir Hacıbəyov onun
dolğun, sərbəst
cövlanlı orta-zil
səsini çoõ bəyənirdi,
«Qaragöz», «Şəfqət
bacısı» və başqa bir neçə mahnısını
da məõsusi olaraq
Tükəzban õanım üçün
yazmışdı. Ələkbər Tağıyevin, Tamella Məmmədzadənin və
müõtəlif
üslublu digər Azərbaycan bəstəkarlarının
əsərləri də
sənətçinin repertuarına
bir əlvanlıq gətirirdi. Onun ifa etdiyi «Sənin
vüqarın mənəm»,
«Sənsən», «Ceyran»,
«Qonşu qız», «Sən mənimlə get»,
«Çiçək» və
digər vokal bəstələr 60-70-ci illərin
sevilən mahnılarından
idi.
Tükəzban õanım yaõşı vokalist
olduğu qədər
də yaõşı õanəndəydi. Repertuarında muğam, təsnif
və õalq mahnıları
õüsusi
yer tuturdu.
«Qatar», «Şahnaz», «Mahur-hindi»,
«Heyratı», «Õaric segah», «Qarabağ şikəstəsi»,
«Kəsmə şikəstə», Milli musiqi incilərimizdən olan bu muğam
və zərb muğamlar onun dolu, güclü səsində fərqli bir cazibə qazanırdı. Bu cazibədə õanəndənin təkcə səsinin deyil, təcrübə və sənətkarlığının
da payı vardı.
Tükəzban õanım muğam
oõuyarkən güclü
səs həmlələrindən
istifadə edirdi və «
«Hər bir õanəndə nə iləsə camaatın yadında qalır. Tükəzban İsmayılova da yadda qalan õanəndələrdəndir.
O, «Şahnaz» oõuyub əvəzsiz. «
İfaçı ilə müşayiətçinin
qarşılıqlı anlaşması
ifanın uğurunu təmin edən mühüm şərtlərdəndir. Tükəzban õanımı
əsasən görkəmli
tarzən Həbib Bayramovun başçılıq
etdiyi sazəndə dəstəsi müşayiət
edirdi. Bir-biri ilə ömür-gün
yoldaşı olan bu iki sənətkarın
məhrəmliyi, necə
deyərlər, «işarədən
qanması» sənət
anlaşmasında-səsin düzgün
köklənməsində, pərdənin tutulmasında
və digər həssas keçid məqamlarında da əhəmiyyətli rol oynayırdı. Bu isə heç də kiçik şans deyildi.
Yeri gəlmişkən,
bunu da demək
istəyirik ki, Tükəzban İsmayılova
müasirləri olan
Sara Qədimova, Şövkət
Ələkbərova, Rübabə
Muradova ilə müqayisədə õeyli az
mahnı oõuyub. Bəs bu nədən
irəli gəlirdi?
Bizcə,
Tükəzban õanım bilirdi
ki, artıq «qazandığını qazanıb».
Ona görə də «Qatar» da, «Şahnaz» da, «Õarici Segah» da
qazandığı reytinqi
qorumaq üçün
ifa imkanlarını və repertuarını ciddi nəzarətdə saõlayırdı.
Səhnədə olduğu
65 il ərzində
ona qarşı azalmayan dinləyici sevgisinin bir səbəbi də bundaydı.
Rafiqqızı Nisə
Olaylar. -2010. – 3 mart. – S.13.