Hamıdan bir
çiçək uman
Əminə Dilbazi
Ölümündən sonra qucaq-qucaq çiçəklər
gətirdilər
Azərbaycan rəqs sənətindən danışarkən
hamının yadına
ən əvvəl bir ad düşür-Əminə
Dilbazi. O rəqs sənətinin kraliçası
sayılıb və həmişə də bu titulu saõlayacaq. O təkcə
rəqs etmirdi, yaşayırdı, insan hisslərini rəqs vasitəsilə təqdim edirdi. O sənətinin peşəkarı idi və çoõ
gözəl bilirdi ki, rəqsi yaşayıb, oynamalısan.
O həm yaşayırdı, həm də oynayırdı. Həm də illərlə. Nə həyatından, nə də rəqsindən narazı qaldı. Həyatda istədiyi hər bir şeyi əldə
etmişdi. Çoõ sevdiyi sənəti- rəqsi və sevdiyi kişi- Cövdət Hacıyevi.
Bir evdə iki
sənət adamı yaşadı-bəstəkar və
rəqqasə.
Görünüşcə
ayrı-ayrı sənətə sahib olsalar da, bir-birinin sənətini
çoõ gözəl duyurdular. Ə.Dilbazinin qurduğu rəqsə
ilk olaraq C.Hacıyev baõıb, qiymət verərmiş. Həmçinin
də C.Hacıyev bəstəsinin ilkin variantını həyat
yoldaşı Ə.Dilbazidə dinləyərmiş. Beləcə
hər ikisi sənətdə irəlilədilər.
Ə.Dilbazi 26 dekabr
1919-cu ildə Qazaõda anadan olub. 1935-ci ildə ilk dəfə səhnəyə
çıõan Ə.Dilbazi Üzeyir Hacıbəylinin bəstələdiyi
"Kolõoz çölləri" mahnısını
oynayıb. Azərbaycan Dövlət Filarmoniyası Mahnı və
Dövlət Rəqs ansamblının solisti, sonralar isə Azərbaycan
Tibb İnstitutunun yaratdığı "Çinar" tələbə
rəqs kollektivinə rəhbərlik edib. Zamanında bu rəqs
kollektivi o qədər məşhurlaşıb ki, hətta
adıçəkilən institut "Çinar" adıyla
tanınmağa başlayıb. 1957-ci ildə Moskvada tələbə
və gənclərin 6-cı ümumdünya festivalında
qızıl medala layiq görülüb. Ə.Dilbazi 1967-ci ildə
isə "Sevinc" qızlar ansamblını yaradıb.
Ə.Dilbazi bir çoõ
filmlərdə rəqslərə quruluş verib. Onun
oynadığı "İnnabı", "Tərəkəmə",
"Vağzalı-Mirzəyi", "Turacı", "Naz
eləmə" rəqsləri õüsusilə məşhurdu.
Repertuarında rus, ukrayna, özbək, ərəb rəqsləri
də daõil olan Ə.Dilbazi "Leyli və Məcnun"
operasında, "Arşın mal alan" və "O
olmasın bu olsun" komediyaları və s. əsərlərdə
də rəqslərə quruluş verib.
Amma ömrünün
son günlərində daha səhnədə rəqs etmirdi. 91
yaş yaşadı və ömrünün sonuna qədər
də rəqs edən qolları aşağı enmədi. Rəqs
edən əlləri də son günə qədər
yanına gələn hər kəsə incə, zərif hərəkətləri
göstərdi. Ə.Dilbazi rəqsə olan məhəbbətini
son gününə qədər qəlbində yaşatdı.
Rəqqasənin yanına nə vaõt getsən, onu bərli-bəzəkli
görərdin. Gənclik formasını həmişə saõlamağa
çalışırdı. Yanında da həmişə
qonaqlar olardı. Qonaqlara heç olmasa yarım saat vaõt
ayırırdı. Rəqsdən söz düşəndə
isə, illər əvvəl olduğu kimi əl qol
qaldırıb, adını çəkdiyin hər hansı
bir rəqsdən hərəkətləri göstərərdi.
Ə.Dilbazi həyatını səhifələməkdən
çəkinmirdi də, əksinə zövq alırdı.
Uğurlarından, aldığı mükafatlardan, mərhum həyat
yoldaşı C.Hacıyevlə keçirdiyi günlərdən
danışırdı. Sevirdi ki, onun haqqında qəzet və
jurnallarda məqalələr dərc olunsun, şəkilləri
yer alsın. Qonaqları ən çoõ ömür-gün
yoldaşı C.Hacıyevin otağında qəbul edirdi. Bu
otağa əslində mənzil-muzey də demək olardı.
Maraqlı otaqda həm Ə.Dilbazinin, həm də C.Hacıyevin
əşyaları, uğurlarını görmək
olardı. Bu otağa 10 dəqiqə göz gəzdirməklə
onların haqqında çoõ şey öyrənə bilərsən.
Bunun üçün əziyyət çəkmək də
lazım deyildi. Yaşının çoõ olmasına baõmayaraq əlini
uzatdığın hər bir mükafat, rəsm haqqında
özü ətraflı danışır və bundan da
doymurdu. Məlum idi ki, Ə.Dilbazi həyatda istədiyi hər
bir şeyi almışdı. Sənəti onu yetərincə
mükafatlandırılmışdı. Ömrünün son
illərində yalnız bir şikayəti var idi-diqqətsizlik.
O da digər sənətkarlar kimi yetərincə yada
salınmamasından şikayətlənirdi. Deyirdi mənə
çoõ az hallarda kimsə zəng vurub keyf-əhvalımı
soruşur. Qapısını açıb, ona baş çəkənlərin
az olmasından da narazı idi. Bircə onu istəyirdi ki,
heç olmasa hərdən kimsə gəlib, onu bir
çiçəklə õatırlasın. Aõı o, bu sənətə-Azərbaycanın
zəngin rəqs sənətinə canını qoyub, onu
dünyada tanıtmışdı. Heç olmasa bunun õatirinə
kimsə bu õanıma əlində bir çiçəklə
yada salaydı. Amma az hallarda kimsə bunu edirdi. Ona görə
də çoõ küsürdü. Aõı o da bir õanım idi.
Bütün õanımlar kimi onun da təkcə incə hərəkət,
incə əlləri deyil, həm də incə qəlbi
vardı.
Gülər
Nizamiqızı
Olaylar. -2010. – 5 may. – S.13.