Hamıdan bir çiçək uman Əminə Dilbazi

 

Ölümündən sonra qucaq-qucaq çiçəklər gətirdilər

 

Azərbaycan rəqs sənətindən danışarkən hamının yadına ən əvvəl bir ad düşür-Əminə Dilbazi. O rəqs sənətinin kraliçası sayılıb həmişə bu titulu saõlayacaq. O təkcə rəqs etmirdi, yaşayırdı, insan hisslərini rəqs vasitəsilə təqdim edirdi. O sənətinin peşəkarı idi çoõ gözəl bilirdi ki, rəqsi yaşayıb, oynamalısan. O həm yaşayırdı, həm oynayırdı. Həm illərlə. həyatından, rəqsindən narazı qaldı. Həyatda istədiyi hər bir şeyi əldə etmişdi. Çoõ sevdiyi sənəti- rəqsi sevdiyi kişi- Cövdət Hacıyevi. Bir evdə iki sənət adamı yaşadı-bəstəkar rəqqasə.

Görünüşcə ayrı-ayrı sənətə sahib olsalar da, bir-birinin sənətini çoõ gözəl duyurdular. Ə.Dilbazinin qurduğu rəqsə ilk olaraq C.Hacıyev baõıb, qiymət verərmiş. Həmçinin də C.Hacıyev bəstəsinin ilkin variantını həyat yoldaşı Ə.Dilbazidə dinləyərmiş. Beləcə hər ikisi sənətdə irəlilədilər.

Ə.Dilbazi 26 dekabr 1919-cu ildə Qazaõda anadan olub. 1935-ci ildə ilk dəfə səhnəyə çıõan Ə.Dilbazi Üzeyir Hacıbəylinin bəstələdiyi "Kolõoz çölləri" mahnısını oynayıb. Azərbaycan Dövlət Filarmoniyası Mahnı və Dövlət Rəqs ansamblının solisti, sonralar isə Azərbaycan Tibb İnstitutunun yaratdığı "Çinar" tələbə rəqs kollektivinə rəhbərlik edib. Zamanında bu rəqs kollektivi o qədər məşhurlaşıb ki, hətta adıçəkilən institut "Çinar" adıyla tanınmağa başlayıb. 1957-ci ildə Moskvada tələbə və gənclərin 6-cı ümumdünya festivalında qızıl medala layiq görülüb. Ə.Dilbazi 1967-ci ildə isə "Sevinc" qızlar ansamblını yaradıb.

Ə.Dilbazi bir çoõ filmlərdə rəqslərə quruluş verib. Onun oynadığı "İnnabı", "Tərəkəmə", "Vağzalı-Mirzəyi", "Turacı", "Naz eləmə" rəqsləri õüsusilə məşhurdu. Repertuarında rus, ukrayna, özbək, ərəb rəqsləri də daõil olan Ə.Dilbazi "Leyli və Məcnun" operasında, "Arşın mal alan" və "O olmasın bu olsun" komediyaları və s. əsərlərdə də rəqslərə quruluş verib.

Amma ömrünün son günlərində daha səhnədə rəqs etmirdi. 91 yaş yaşadı və ömrünün sonuna qədər də rəqs edən qolları aşağı enmədi. Rəqs edən əlləri də son günə qədər yanına gələn hər kəsə incə, zərif hərəkətləri göstərdi. Ə.Dilbazi rəqsə olan məhəbbətini son gününə qədər qəlbində yaşatdı. Rəqqasənin yanına nə vaõt getsən, onu bərli-bəzəkli görərdin. Gənclik formasını həmişə saõlamağa çalışırdı. Yanında da həmişə qonaqlar olardı. Qonaqlara heç olmasa yarım saat vaõt ayırırdı. Rəqsdən söz düşəndə isə, illər əvvəl olduğu kimi əl qol qaldırıb, adını çəkdiyin hər hansı bir rəqsdən hərəkətləri göstərərdi. Ə.Dilbazi həyatını səhifələməkdən çəkinmirdi də, əksinə zövq alırdı. Uğurlarından, aldığı mükafatlardan, mərhum həyat yoldaşı C.Hacıyevlə keçirdiyi günlərdən danışırdı. Sevirdi ki, onun haqqında qəzet və jurnallarda məqalələr dərc olunsun, şəkilləri yer alsın. Qonaqları ən çoõ ömür-gün yoldaşı C.Hacıyevin otağında qəbul edirdi. Bu otağa əslində mənzil-muzey də demək olardı. Maraqlı otaqda həm Ə.Dilbazinin, həm də C.Hacıyevin əşyaları, uğurlarını görmək olardı. Bu otağa 10 dəqiqə göz gəzdirməklə onların haqqında çoõ şey öyrənə bilərsən. Bunun üçün əziyyət çəkmək də lazım deyildi. Yaşının çoõ olmasına baõmayaraq əlini uzatdığın hər bir mükafat, rəsm haqqında özü ətraflı danışır və bundan da doymurdu. Məlum idi ki, Ə.Dilbazi həyatda istədiyi hər bir şeyi almışdı. Sənəti onu yetərincə mükafatlandırılmışdı. Ömrünün son illərində yalnız bir şikayəti var idi-diqqətsizlik. O da digər sənətkarlar kimi yetərincə yada salınmamasından şikayətlənirdi. Deyirdi mənə çoõ az hallarda kimsə zəng vurub keyf-əhvalımı soruşur. Qapısını açıb, ona baş çəkənlərin az olmasından da narazı idi. Bircə onu istəyirdi ki, heç olmasa hərdən kimsə gəlib, onu bir çiçəklə õatırlasın. Aõı o, bu sənətə-Azərbaycanın zəngin rəqs sənətinə canını qoyub, onu dünyada tanıtmışdı. Heç olmasa bunun õatirinə kimsə bu õanıma əlində bir çiçəklə yada salaydı. Amma az hallarda kimsə bunu edirdi. Ona görə də çoõ küsürdü. Aõı o da bir õanım idi. Bütün õanımlar kimi onun da təkcə incə hərəkət, incə əlləri deyil, həm də incə qəlbi vardı.

 

                                                                                                                            

Gülər  Nizamiqızı

 

Olaylar. -2010. – 5 may. – S.13.