Üzü gülən insan Allahın xoşbəxtidi
Mənsum İbrahimov: "Arxasında gözəl ailəsi
olan sənətkarın uğurları daha çox olur"
Oktyabrın 1-də
xalq artisti, görkəmli xanəndə Mənsum İbarhimovun
50 yaşı tamam olur. Yubiley ərəfəsində "OLAYLAR"a müsaibə
verən xanəndə yubileyini əsasən yaxınları və
dostları ilə qeyd edəcəyini dedi.
- Yubileyim münasibətilə
fərqli tədbirlər hazırlanıb. Ad
günümü əsasən yaxınlarım, ailəm və
dostlarımla qeyd edəcəm. Amma tədbirlərin
keçiriləcəyi də gözlənilir. Onu bilirəm ki, rayonlarda ad günüm münasibətilə
tədbirlər keçiriləcək. Həmçinin
konsertlər də planlaşdırılıb. Bunların gerçəkləşməsi isə
vaxtdan asılıdı.
- Yaxınlarınızdan nə
hədiyyə gözləyirsiniz?
- Əsas
xoş söz, bir də telefon zəngidi. Budu mənim
üçün önəmli. Mən
maddiyyatdan uzağam. Dost və
yaxınlarımın bir xoş sözü mənə bəsdi.
Başqa heç nə istəmirəm onlardan.
-
50 yaş, 50 il az zaman deyil. Geriyə baxanda nəyə görəsə
peşman olursunuz?
- Heç vaxt
yaşadığım ömrə peşman olmamışam. Mən tərəzi bürcündənəm. Bu bürcdən olan insanların içində bir tərəzi
var. Bu həyata qarşıdı. Mən
riskli adamam. Bir işi yüz dəfə
ölçüb biçib, əmin olandan sonra görərəm.
Qərar qəbul etdimsə, o işi mütləq
edəcəm. Heç kəs məni
yolumdan döndərə bilməz. Çalışmışam
ki, həyatda heç kimə zərər verməyim, heç
kimin haqqını tapdamayım. Bu
baxımdan yaşadığım ömrə görə
Allahıma şükür edirəm. Çəkdiyim
zəhmət hədər getməyib. Dönüb
baxanda həyatda, ailədə, sənətdə hər
şeyin qaydasında olduğunu görürəm. Çox gənc yaşından müəllimliyə
başlamışam. Çox sevinirəm
ki, tələbələrim bu gün mənim sənət
yoldaşlarımdı. Artıq Opera və
Balet Teatrının solistləri, Muğam Teatrının
solistləridi. Böyük səhnələrdə-dövlət
tədbirlərində çıxış edirlər, qastrol
səfərlərində mənimlə çiyin-çiyinə
çıxış edirlər. Bu da məni
çox sevindirir. Sənətkarın izi
onun yetirmələridi. Bu şifahi
professional sənətdi. Əgər bizi
öyrədiblərsə, biz də bunu öz yetirmələrimizə
öyrətməliyik. Sənətçi
illərlə öyrənir, püxtələşir və sənətkar
halına gəlir. Əlbəttə ki, o
öz təcrübəsini özündən sonra gələn
tələbələrinə öyrətməlidi. Mən həmişə ifaçılıqla
yanaşı, pedaqoji fəaliyyətə xüsusi önəm
vermişəm. Çalışıram
ki, dərs dediyim istedadlı gənclərə həm də dəstək
olum, əllərindən tutub sənətə gətirim, xalqa
təqdim edim. O baxımdan 50 yaş əlbəttə
yarım əsrdi.
- Bəs yüzə nə
qaldı?
- Heç bir insan deyə
bilməz ki, ömrü nə qədərdi. Bunu
yalnız Allah bilir. Allah nə qədər
ömür veribsə, çalışmalıyıq ki, bu
ömrü şərəflə yaşayaq. Heç vaxt övladlar valideynə görə
utanmasın, əksinə adları çəkiləndə
uşaqlar onlarla fəxr etsinlər. Mən
nə qədər ömrüm var, çalışıram
ki, digər sənətkarlarla birgə özümü
muğamımıza, tükənməyən mənəvi sərvətimizə
həsr edim. Eyni zamanda həm opera, həm
də muğam sahəsində çalışacam tələbələr
ortaya çıxarım. Mən həyatımdan
razıyam. Bu yaşımda bütün fəxri
adları almışam. Mən həmişə
tələbələrimə də deyirəm ki, öz
işinizlə məşğul olun. Heç
vaxt ad üçün çalışmamışam. Düzdü, zəhməti qiymətləndiriləndə
sənətkar üçün həmişə xoş olur.
Onu daha da yaratmağa ruhlandırır. Mən ümumiyyətlə narazı,
naüşkür insan deyiləm. Narazı
insanları da sevmirəm. İnsan özü hər
şeyə nail olmalıdı. Hər şeyə
də qane olmalıdı. Mənim üçün əsas xalqın
məhəbbətini qazanmaqdı. Buna da nail
olmuşam.
- Dediniz ki, heç kəsə
zərər yetirmədən yaşamışam, sənətimlə
məşğul olmuşam. Sizə sənətdə,
şəxsi həyatda zərər yetirənlər çox
olub?
- Olub, əlbəttə olub.
Heç bir insanın həyatı hamar ola
bilməz. Xüsusilə də sənət
adamı. Muğam ifaçılarınkı isə
heç vaxt asan ola bilməz. Muğam janrı daşlı-kəsəkli yollardan
ibarətdi. Bizim sənətə gəldiyimiz
vaxtlar çox çətin zamanlar idi. Sovet
dönəmiydi. Bir dövlət
televiziyası idi, həm də böyük senzura var idi.
Bu günki kimi deyildi, gənclərə
qarşı xüsusi qısqanclıq var idi. Yaşlı sənətkarların
qısqanclığı da varıydı. İndi
özümüz əllərindən tutub meydana
çıxarırıq. Üzeyir
Hacıbəylinin 100 illiyi ilə bağlı 5-ci Respublika
Musiqi Müsabiqəsi keçirilirdi. Həmin
müsabiqədə iştirak edərək laureat oldum. Şövkət Ələkbərova da münsiflər
heyətinin üzvlərindən biri idi. Şövkət
xanımla bizim tanışlığımız
başladı. Onun məsləhəti ilə
də məni Opera və Balet Teatrına işə
götürdülər. İlk rolum da Zeyd
olub. Amma 6-7 il müddətində mən
Zeyddən başqa rol oxumadım. Bəlkə də
mənə inamsızlıqdan irəli gəlirdi, teatrda
böyük ustadlar vardı. Qısqanclıqlar
da vardı. Amma indi mən özüm gənclər
hazırlayıb, baş rollara təqdim edirəm. İndi gənclərə meydan verilir. Əgər gəncin qabiliyyəti varsa, niyə də
oxumasın? Yoxdusa getsin başqa işlə
məşğul olsun. Mənə gəlincə
isə, prinsipallıq nəticəsində, mənə Məcnun
rolunu verdilər. 6 aya qədər Hafiz
Quliyevlə işlədim. Məni
hazırladı bu rola. 6 aydan sonra
tamaşaçılara təqdim olundu. O gündən, bu
günə qədər Azərbaycan səhnəsinin Məcnunuyam.
Mən qısqanclıq hisslərinə təbii
baxıram, əsəbləşmirəm. Bəlkə
elə bu məni daha çox işləməyə,
mübariz olmağa sövq elədi. Üzərimdə
çox çalışdım. Bəlkə
onlar mənə pislik etməklə əslində
yaxşılıq etmiş oldular. Mən
heç kimdən inciməmişəm. Həmişə
də o sənətkarların hörmətini
saxlamışam. Bu gün də o
qısqanclıq var. Paxıllıq o insanlar edir ki, istədikləri
dərəcəyə çata bilmirlər. Onların işləri peşəsi
başqasının uğuruna qara yaxmaqdı. Hər şeyi qara görən insanlar var. Onlara
kömək etmək lazımdı. Ona
görə də inkişaf olan yerdə
yalnışlıqlar, səhvlər olur. Belə
şeylərə gülüb keçirəm. Həmişə dostlarım mənə deyir ki, sən
daş atanlara gül atırsan. Allah
onların da qəlbinə insan salsın. Deyinən
insanlara qulaq assan vaxtın gedəcək. Tələbələrimə
deyirəm ki, ancaq çalışın. Çalışan
insanlara sənət qalacaq. Mən
insanları, həyatı çox sevirəm və həyatımdan
məmnunam. İnsan həmişə
özü-öz həyatını çətinləşdirir.
Mən isə əksinə, problemlərdən
uzaq olmağa çalışmışam.
-
İçinizdəki Məcnunun neçə yaşı var?
- Bəlkə
Füzulinin yaşı qədər. Xasiyyət, xarakter
uyğun gəlməsə, mən Məcnunu oynaya bilməzdim.
112 tamaşa oxumuşam. İçimdə
Məcnunluq olmasa mən bu obrazı yaşayıb, oynaya bilməzdim.
Elə-belə oxusaydım, tamaşaçı
bunu qəbul etməyəcəkdi. 17 il az müddət deyil. Yaxşı mənada çalışıram hər
şeyin məcnunu olum.
- Heç həyatda Məcnunluq
etmisiniz?
- Təbii ki. Amma
mən səhnədəki kimi səhraya düşməmişəm.
Mən Qarabağda, kənddə böyümüşəm. Kənddə bir pərdə, adət-ənənə
var. Həyatdakı Leylim sevdiyim insan-həyat
yoldaşımdı. Ailə hər bir
insanın həyatında, xüsusilə sənət
adamının həyatında xüsusi önəm
daşıyır. Çoxları deyir ki,
sənət adamının ailəsi olmamalıdı. Tamamilə razı deyiləm. Bir
insanın əxlaqı ya var, ya da yoxdu. Sənətin
buna aidiyyatı yoxdu. Bir insanın tərbiyəsi
yerindədisə, o ailəsinə bağlı olacaq. Arxasında gözəl ailəsi olan sənətkarın
uğurları daha çox olur. Mən Allahıma, ailəmə,
vətənimə bağlı insanam. Bunsuz
uğur mümkün deyil. Gözəl ailəsiz
sənətdə hansısa uğur qazana bilərsən, amma həyatda
tək olacaqsan. Gənc ikən bunu anlamaya
bilərsən, amma bəlli yaşa çatdıqdan sonra tənhalığın
dəhşətini anlayırsan.
- Zəmanəmizin
Məcnunları yox dərəcəsindədi. Bu pis, ya
yaxşı əlamətdi?
- Mən belə deməzdim.
Bəlkə də bunu gündəlik həyatımızda hiss
etmirik. Sadəcə məhəbbət
sözünü o qədər
ucuzlaşdırmışıq ki, bu məsələyə
qeyri-ciddi yanaşırıq. Əslində
o hissi insan bəyan etmir, yaşayır. Bu
gün də Leylilərimiz, Məcnunlarımız çoxdu.
Sadəcə onu görə bilmirik. İlham və Fərizənin hadisəsi elə
dövrümüzün Leyli və Məcnun hadisəsidi.
Biz adi həyatda sənə qurban olum, səni
çox istəyirəm, canımdan keçərəm deyirik.
Amma anı gələndə bunu edirikmi? Xeyr. Çünki can çox şirin
şeydi. Həqiqətən canından çox
sevdiyin zaman canını ona qurban verə bilərsən.
Dünya məhəbbətin üstündə
qurulub. Məhəbbət olmasa, dünya məhv
olar. Hər şey məhəbbətin
üstündə qurulub. Məhəbbətsiz
həyat mümkün deyil. Qəlbində
məhəbbət olmayanlar nəyə görə
yaşadıqlarını bilməyən insanlardı. İnsanı yaşadan da, həyat eşqi verən də
qəlbindəki məhəbbətdi. Qəlbində
məhəbbət olan insanlar heç kimə nifrət bəsləyə
bilmir. Fikir versəz görərsiniz ki, sevən
insanların üzü həmişə gülür. Üzü gülən insan Allahın xoşbəxtidi.
Allah sevgini hər insana vermir. Sevginin əzabı, çətinliyi olur. Bu bir sınaqdı. Həyatın
marağı onun enişli-yoxuşlu olmasındadı.
- Xanəndələr
muğam oxuyarkən gözlərini yumduqları zaman nəsə
görür, hiss edirlər. Maraqlıdı, Mənsum
İbrahimov muğam zamanı gözlərini yumarkən nələr
görür?
- Muğam bir fəlsəfədi.
Gözünü yumub fantaziyana daxil olursan.
Muğam yaradıcı insanın qəlbinin
improvizəsidi. Sənətkarlar gözlərini
yumduqları zaman ətrafı görmürlər. Özlərinə qapanırlar. Artıq
orda qəlbindəki o fantaziyanı görürsən. Əsər belə doğulur. Mən
gözümü yumanda öz aləmimə daxil oluram. Bu aləmdə hər şey var. Bu mənəvi aləmdi,
maddiyyat yoxdu. Sanki Allahıma xitab edirəm.
- Son illər sənətkarlar
hey deyirlər ki, sənətə qiymət verilir və bu
bayağı sənəti sıradan çıxaracaq. Sizcə
bayağılığın sıradan çıxması hiss
olunur?
- Bu barədə çox
danışılır. Təkliflər olur ki,
senzura olsun. Sovet dönəmindəki
senzura göstərdi ki, bu heç də kömək edən
vasitə deyil. Muğam müsabiqələri
keçirildi. Yol budu. Xalqa
yaxşıları göstərməlisən. Artıq təsadüfi sənətə gələnlər
istər-istəməz sıxışdırılır.
Bu gün nə qədər yeni səslər gəldi.
Tamaşaçı artıq göür. Heç bir qadağa lazım deyil. Biz inkişaf teməliyik. Mən
yeniliyə yaxşı baxıram. Amma
professoinal yeniliklərə. Soyunmaq yenilik
deyil. İnsanın təfəkküründə
yenilik olmalıdı. .
Gülər Nizamiqızı
Olaylar.- 2010.- 24 sentyabr.- S.11