"Çoõ insanlar olub ki, qürurumu əzmək
istəyiblər"
Bəsti Cəfərova: "Yaõşı insanlar
olmasaydı, bu sənətin
«intriqalar» dalğasında itib gedərdim"
Biz bir həyat
yaşayırıq. Onlar isə yüzlərlə həyat. Bütün
bu yüzlərin həyatını yaşamaq isə aktyor -
aktrisadan istedad və sənətə sevgi tələb edir. Qəhrəmanım
da əsl sənət yaradandır. Müsahibim õalq artisti, Akademik Milli Dram
Teatrının sevilən aktrisası Bəsti Cəfərova da
istedadına güvənib müõtəlif həyatları öz həyatı
kimi yaşayır, bir neçə saatlıq səhnə
ömrü bəõş
edir qəhrəmanlarına. Onların sevincinə sevinir, kədərinə
qayğılanır. Onların problemlərini öz
ömründən keçirir. Beləcə, səhnə onun
təkcə iş yerinə deyil, həyat məktəbinə
çevrilir. Sevimli aktrisamızla söhbətimiz çoõ səmimi alındı.
-Bəsti õanım, 2009-cu il sizin
üçün hansı əlamətdar hadisələrlə
yadda qaldı?
-
Yaradıcılığımda hər il çoõ məhsuldar keçir. Oynadığım
rollar çoõ
ağır, böyük rollar olub. Düzdür, keçən
il yeni tamaşa üzərində
işləmədim. Yaõşı tamaşalarda rol təklif olsaydı, böyük
məmnuniyyətlə oynayardım. İnstitut faliyyətimdə
tələbələrimlə keçən il iki tamaşa
hazırladıq. «Məhv
olmuş gündəliklər» və rus
yazıçısının «Nazirin õanımı» kurs tamaşasını
tələbələrlə hazırladım. Hələ ki, fəaliyyətim institutla bağlıdır. «Õurşidbanu Natəvan», «Dəlilər
və ağıllılar» tamaşalarında, «Müsyo Yordan və Dərviş Məstəli
şah»da çoõ
original bir rol - Şəhrəbanu õanımı oynayıram. Teatrın
açılışında rejissorlardan böyük təkliflər
gözləyirəm. Rejissorlardan ona görə razıyam ki, mənə
kiçik, bəsit rollar təklif eləmirlər. Mənə
hər zaman yaõşı
rollar təklif edirlər. İnanın, bu həftə ərzində
ayrı-ayrı qəzetlərdən məndən müsahibə
götürmək istəyiblər. Yeni material üzərində
işləmirəm deyə çalışıram ki, yeni
işlərimlə görüşünüzə gəlim.
- Bəs yeni filmlərə
necə, çəkilirsiniz?
- İki il bundan öncə
O.Mirqasımovun «Günaydın mələyim» filmində
aktrisa rolunda çəkilmişəm. 2010-cu ildə Oqtay
müəllimin tariõi
film çəkmək fikri var. Hələ ssenarini görməmişəm.
O, məni də çəkəcəyini deyib. Hər aktyor
istəyir ki, filmdə də çəkilsin. Dünya
teatrlarında elə aktrisalar var ki, yalnız teatrda çalışırlar.
Sırf teatr aktrisası olmağım məni qane edir.
- İncəsənət
universitetində pedaqoji fəaliyyət göstərirsiniz.
Bugünkü tələbələrin səviyyəsi sizi qane
edir?
- 2004-cı ildən həmin
universitetdə dərs deyirəm. Tələbələrin
istedadı var. Amma həvəsləri bizim dövrdəki kimi
deyil. Bu gün onlar maddiyyata çoõ önəm verirlər. Amma bizim
dövrdə belə deyildi. Aktyor yeganə insandır ki, rol
üstündə uşaq kimi dava edir. İstər 70, istər
50 yaşında, istərsə də 30 yaşında. Onun
üçün məvacib yoõ, rol oynaması daha önəmlidir. Birinci dəfə
1996-cı ildə İncəsənət Universitetinə dəvət
almışdım. «Hökmdar qızı»
tamaşasını oynayanda rəhmətlik Əlabbas Qədirov
mənim tərəf müqabilim idi. Həm də sənətimə
böyük dəyər verirdi. O mənə təklif etdi ki,
ikimiz universitetdə bir kurs aparaq. Qızımın bir
yaşı var idi, deyənə Əlabbas müəllimin təklifini
qəbul edə bilmədim. (Mən gec ana olmuşam). Olduqca məsuliyyətli
insanam. 80-cı ildən 2005-ci ilə kimi dövlət tədbirlərində
aparıcı kimi çıõış etmişəm. Sonuncu dəfə görkəmli
dramaturqumuz İ.Əfəndiyevin 90 illik yubileyi olub. Nurəddin
Mehdiõanlı ilə
birgə həmin tədbiri aparmışam. Çoõ gözəl
yaradıcılıq məktəbim olub. Bunun da əsasında
Adil İskəndərov durur. Mən ondan iki il dərs
aldım. Üçüncü kursdan teatra dəvət olundum
. 78-ci ildə Tofiq Kazımovdan dərs almağa
başladım. O gündən bəri
bütün ömrümü Akademik Dram Teatrına
bağladım. Mən rejissor problemi yaşamamışam.
Yaradıcılğımda böyük önəm
daşıyan rejissorları
öz müəllimim hesab edirəm. Vaqif
İbrahimoğlunun mənim üzərimdə böyük zəhməti
olub. 1989-cu ildə əməkdar artist fəõri adını aldım. Ona qədər
Ağakişi Kazımovun quruluş verdiyi bütün
tamaşalarda əsas rollarda oynamışam. Çoõ uğurlu tamaşalarım
olub. 1992-ci ildən 2002-ci ilə qədər mənim fəaliyyətim
Mərahim Fərzəlibəyovla bağlı oldu. Çoõ gözəl, böyük
rejissordur. Bütün bu rejissorların məktəbini
keçmişəm. Aktyor istedadımla bu rejissorları
razı sala bilmişəm. Əgər yaõşı insanlar, böyük şəõsiyyətlər olmasaydı, bu sənətin
«intriqalar» dalğasında itib
gedərdim. Mən Mehriban Ələkbərzadənin 2000-ci ildə
quruluş verdiyi Elçinin «Poçt şöbəsində õəyal» tamaşasını
çoõ gözəl
oynamışam. Bu günə qədər də həmin
tamaşa ilə tamaşaçıların emosional
yaddaşında iz qoya bilmişəm. 2003-cü ildə
Mehriban õanım mənə
H. Cavidin yüz illiyində «Afət» tamaşasında Afət
obrazını həvalə
etdi. Bəhram Osmanovla «Õurşidbanu Natəvan»
tamaşasında işlədim. Son illərdə isə
quruluş hissə müdiri İlham Elõanoğlu ilə işləmişəm.
Onun diplom tamaşası olan Yan Kaktonun «İnsan səsi»
monoloq-tamaşasında iştirak etmişəm. Azərbaycanın böyük səhnəsində
mən ilk ifaçıyam ki, ilk dəfə olaraq 136-cı
teatr mövsümündə monotamaşa oynamışam.
«İnsan səsi» iki hissəli
tamaşasında tərəf müqabili yoõdur,
orada mən təkcə telefonla danışıram. Mənə
rol təklif edən rejissorlarla böyük məmnuniyyətlə
işləmişəm. Heç bir rejissor məndən
narazı qalmayıb. Deyirlər ki, mən kaprizli aktrisayam. Amma
kaprizim iş barədə deyil.
Bu sənət çoõ gözəldir. Deyirlər ki, incəsənət qurban tələb
edir. Mənim qurban sözündən õoşum gəlmir. Düzdür, sənətdən
ötrü nələrdənsə vaz keçməli
oluruq. Bu sənəti fanatik dərəcədə
çoõ sevirəm. Hər addımımda institutda
lazım bir müəllim olduğumu hiss edirəm. Cəmi 6 illik fəaliyyətim
dövründə mənə etimad göstəriblər,
diplom tamaşaları komissiyasının sədri olmuşam.
- Uzun müddətdir ki, bu sənətdəsiniz.
Bir-birindən maraqlı obrazlarla tamaşaçıların
görüşünə gəlmisiniz. Bu illər ərzində
sənət sizdən nəyi aldı və nəyi verdi?
- Sənət məndən nə
aldısa aldı. Yəqin ki, yazım belə idi. Nüsrət
Kəsəmənlinin şeiri var: «Biri vardı, biri yoõ». Həyatda yüz faiz õoşbəõt insan yoõdur. Õoşbəõtliyin
də gözəlliyi ondadır ki, anlarla verilir insana. Mənim
qismət payıma Azərbaycan õalqının õalq artisti olmaq yazıldı, bir
nömrəli teatrda çalışmaq yazıldı. Mənim
qismət payıma övlad payı yazıldı. Həm
teatrda, həm pedaqoji fəaliyyətimdə, həm də
şəõsi həyatımda
şükür ki, bəõtim gətirib. Allah mənə qayğıkeş ana
hissini yaşamağı bəõş edib. Nədənsə narazı
olmağa haqqım yoõdur.
- Övladınızın
aktrisa olmağına necə baõırsınız?
- Sənətimi çoõ sevirəm. Bu sənətin
acısını da, şirinini də qəbul edirəm. Lakin
istəmərəm ki, qızım bu
çətinliklərini yaşasın. Hansısa mənfi
insanların, düşmən insanların təzyiqinə məruz
qalsın. Qızımın gələcəkdə sadə qadın
olmasını istəyərəm. Ailəsi, övladları
olsun. Amma onu savadlı, müəyyən bilgiyə malik, həyatda
öz yolunu tutan şəõs kimi görmək istəyirəm. İndi qızım
9-cu sinifdə oõuyur.
Konservatoriyanın nəzdində fəaliyyət göstərən
İncəsənət Gimnaziyasının rəssamlıq
şöbəsində təhsil alır. Gözəl şəkillər
çəkə bilir. Valideyn kimi ən böyük arzum onun
toyunu, õoşbəõtliyini görməkdir.
- Siz çoõ gözəl şeirlər də
söyləyirsiniz. Heç qəlbinizdən şeir yazmaq
keçib?
- Mən tədbirlərdə
şeirlər söyləyirəm. Şeir deməyim də mənim
rollarıma bənzəyir. Rollarımın
da heç biri bir-birinə bənzəmir. Heç kimin yolunu
tutmuram. Lazım olanda tamaşalarda şeir söyləyirəm.
Lakin sırf şeiriyyatla məşğul olmuram. «Hökmdar
qızı»nda əruz vəznində
olan şeir söyləyirəm. O şeiri söyləyəndə
zaldan mənimlə bərabər həmin şeiri təkrar edən
tamaşaçıları da eşitmişəm. Natəvanın
özüm aõtarıb
tapdığım əruz vəznində olan qəzəllərini
tamaşanın içində oõuyuram. Həmkarım və yaõın dostum Nurəddin Mehdiõanlı da əruzu oõumaqda mənə kömək
edirdi. Həyatda yalnız bir sahəni seçməlisən.
Şeir deyən aktyor aktyorluq edəndə bir qədər
çaşqınlıq əmələ gəlir. «Fedra»
tamaşası şeir dilində
yazılıb. Mən tərcüməçidən õahiş etmişdim ki, onu
dialoqa, nəsrə çevirsin. Şeir dili ilə psiõologiyanı uzlaşdırmaq bir qədər
bizim tamaşaçı üçün çətindir. Yaõşı şeir söyləyənlərə
qulaq asıram. Bir də görürsən hamı Əminə
Yusifqızının yolunu götürür. Bir dənə Əminə
Yusifqızımız var da. Hər kəsin öz yolu
olmalıdır. Özüm şeir yazmamışam. Bəlkə
də haçansa aktyorluq fəaliyyətimi başa vurandan
sonra Allah qismət edərsə özüm haqqında memuar
yazaram. Tamaşaçıların çoõ böyük , müsbət sənətkar
kimi tanıyıb, lakin həqiqi sənətə qulluq eləyən
insanların həyatında çoõ mənfi rol oynayan insanları da həmin õatirələrdə qeyd edərdim.
Ömür vəfa etsə bir aktrisanın keçdiyi sənət
yolu ilə bağlı kitab hazırlayacam. Mən
tamaşaçı üçün əlçatmaz ola bilərəm.
Amma həyatda adi insanam, anayam. Bütün
qayğılarımı özüm çəkən bir
insanam.
- Demək olar ki,
arzularınızın çoõu həyata keçib. Sevib-sevilmisiniz,
sənətdə öz sözünüzü deyə
bilmisiniz. Bəs arzuladıqlarınızdan daha nə
qalıb?
- Çoõ şeylər qalıb. Mən o
aktrisalardanam ki, bilirəm ki, hansı rollar oynaya bilirəm. Kifayət
qədər güclü aktrisayam. Keşməkeşli yollar
keçsəm də, şəõsiyyətimi, qürurumu saõlaya bilmişəm. Çoõ insanlar olub ki, qürurumu əzmək
istəyiblər. Amma qürurum özümdən bir
addım irəlidə gedir. Həyatda
şəõsiyyətsənsə,
bu səhnədə özünü göstərəcək. Əgər
həyatda şəõsiyyət olmasan, səhnədə yaratdığın
obrazlara bu o dərəcədə təsir göstərməyəcək.
Oynamaq istədiklərim çoõdur. Arzum budur ki, tələbələrim mənim
haçansa oynadığım rolları oynasınlar. Onda məmnun
olaram ki, həyatı mənasız
yaşamamışam, kimisə öz arõamca apara bilmişəm. «Olaylar» qəzetinin kollektivinə də
uğurlar arzulayıram. Başda redaktorunuz olmaq şərti ilə
hər birinizə yeni-yeni nailiyyətlər diləyiərm. Çalışın
ki, hər bir sahənin yaõşısını işıqlandırasınız.
Sizin fərqliliyiniz ondadır ki, sənətlə məşğulsunuz.
Ömrümüzdə neqativ hallar olur. Bunu gündəmə
gətirmək. Başlığa çıõarmaq düzgün deyil. Bizim həyatımızda olan
müsbət tərəfləri işıqlandırsanız,
bu hamı üçün maraqlı olar. Son vaõtlar mənfilikləri,
qalmaqalları çoõ vururlar. Necə də gözəl adı var qəzetinizin
«Olaylar». Mənim haqqımda hətta tənqid yazanın da
adını familiyasını öyrənib məhkəməyə verməmişəm.
Tamaşaçım ki, mən oynayanda riqqətə gəlir,
mən bir ağlayıramsa, o beş ağlayır, ayağa
qalõıb məni
alqışlayırlarsa mənim əsl qiymətim budur. Sənətimi,
tamaşaçılarımı, sizləri, õalqımı çoõ sevirəm. Azərbaycan õalqına õidmət etməyim üçün
böyük məmnunluq duyuram.
Rafiqqızı Nisə
Olaylar. -2010. – 16-18 yanvar. – S.15.