Qocalmışam demə, ay Hacı Tələt!
Ölkə başçısı 77 yaşlı
muğam ustadına 3 otaqlı mənzil
bağışladı
Azərbaycan müasir
muğam ifaçılığından söhbət gedərkən
ilk növbədə göz önünə bir neçə
tanınmış õanəndə
gəlir ki, onlardan biri də õalq artisti, prezident təqaüdçüsü Tələt
Qasımov - Hacı Tələtdir. Kiçik yaşlarından
Abşeron toylarında, el şənliklərində iştirak
edən Tələt Qasımov Seyid Şuşinski, Õan Şuşinski,
Zülfü Adıgözəlov, Mütəllim Mütəllimov,
Qurban Pirimov, Bəhram Mansurov, Aşıq Şakir kimi görkəmli
sənətkarları görmüş, Azərbaycan
muğamlarının incəliklərini onlardan öyrənmiş,
sonralar özü də mahir muğam ifaçılarından
biri olmuşdur.
Böyük õanəndəmiz, muğam sənətinin
rəssamı Zülfü Adıgözəlovun ifa üslubu Tələt
Qasımovun ürəyinə daha çoõ yatmış, ona daha õoş gəlmişdir. Tələt
Zülfü Adıgözəlovun yolunu davam etdirmişdir.
Lakin gənc õanəndə
heç kəsi kor-koranə təqlid etməmiş,
böyük sənətkarlardan öyrəndiklərini
yaradıcılıq laboratoriyasında ciddi təhlil edərək
özünəməõsus ifa tərzi yaratmağa müvəffəq olmuşdur.
Bu ifa tərzinin õəmiri
Bakı, Qarabağ və Şirvan muğam
ifaçılığı məktəblərinin
mayasından yoğrulmuş, tədriclə inkişaf edərək
özü gözəl bir yola çevrilmişdir. Bu gün cəsarətlə
demək olar ki, Hacı Tələt muğamda öz yolu,
öz dəst-õətti
olan bir sənətkardır. Söhbətim zamanı qəhrəmanım
özü haqda danışmaq istəmədi. Dedi ki, məni,
sənətimi tanıyıb qiymətləndirən insanlardan
soruşun. Elə də etdim, çünki Hacı Tələtin
bir sözünü iki etmək qeyri-mümkündür. Şəõsiyyəti qədər sənəti
də ağır olan ustadın dediklərinə əməl
etməyi özümə kiçiyi kimi borc bildim. Məni
kitab yazarı kimi tanıdan insanlardan birincisi məhz Hacı Tələt
olub.
Akademik Vasim Məmmədəliyev:
- Tələt Qasımov
"Rast", "Şur", "Çahargah",
"Zabul segah" kimi muğamlarımızın mahir
ifaçılarındandır. O, Rastın Mayəsini, Vilayət
və Dilkeş şöbələrini,
"Çahargah"ın Bəstənigar, Şurun
Şur-Şahnaz, Bayatı Kürd, "Zabul"un Orta Segah
şöbələrini özünəməõsus tərzdə gözəl
oõuyan õanəndələrimizdəndir.
Haşım Segahı
Hacı Tələrin mahnı və təsniflərdə ən
çoõ müraciət
etdiyi segah növlərindəndir. Çoõ yanıqlı səsi olmuş rəhmətlik
Haşım Kələntərlinin tarın ikinci
oktavasının sol pərdəsində ifa etdiyi bu segah öz
şirinliyi ilə insana zövq, ləzzət verir. Hacı Tələt
bu şirinliyə özünün yatımlı səsi,
gözəl õırdalıqları
ilə bir şirinlik də qataraq Haşım Segahı ilə
dinləyicini məftun edir.
Müasir Azərbaycan
muğam ifaçılığı tariõində "Şüştər"in
Tərkib şöbəsini Hacı Tələt kimi məharətlə
oõuyan ikinci õanəndə mən
tanımıram. Hacı Tələt təsnif içərisində
oõuduğu Tərkibi
elə gözəl, elə təsirli, elə təkrarolunmaz tərzdə
ifa etmişdir ki, o qədər də böyük olmayan bu
şöbə dinləyiciyə sanki bütöv muğam təsiri
bağışlayır.
Tələt Qasımov
muğamlarımızla yanaşı, õalq mahnıları və təsniflərimizin
də mahir ifaçılarındandır. Onun oõuduğu "Segah",
"Şüştər", "Şur", "Zabul",
"Dügah" təsnifləri, "Ay dəli ceyran",
"Sənsən", "Getdi yar", "Girdin yarın baõçasına"
mahnıları dillər əzbəridir. Cəsarətlə
deyirəm ki, Hacı Tələt "Ayişə"
mahnısının da təkrarolunmaz
ifaçısıdır. Çoõ təəssüf ki, bu gözəl
mahnı Hacının ifasında lentə alınmamışdır.
Hacı Tələtin bir õanəndə kimi səciyyəvi
cəhətlərindən biri də onun zəngin şer-qəzəl
ehtiyatına malik olması, əruz vəzninə bələdliyidir.
Onun söz ehtiyatı çoõ zəngindir. Füzuli, Zakir, Seyid Əzim, Sabir, Vahid,
Seyid, Zərgər, Səməd Mənsur, Bakı, Raci, Sərraf,
Qumru, Cavid, Ağadadaş Müniri, Həsən Səyyar kimi
klassiklərimizin, Azər, Şahid, Hacı Mail, Seyidağa
kimi yeni dövr şairlərimizin şerləri Hacı Tələtin
sinəsindədir və Hacı onlardan yerli-yerində, çoõ bacarıqla istifadə edir.
Ümumiyyətlə, Hacı Tələtin repertuarında
bayağı, yüngül mahnılar olmadığı kimi,
şit məzmunsuz şer-qəzəl də yoõdur. Hacı Tələtin bu õüsusiyyətini həm
musiqi əhli, həm də dinləyicilər yaõşı bilirlər.
Hacı Tələt mərsiyyə
janrımızın da gözəl bilicilərindəndir. O, vaõtı ilə Məhərrəmlik
mərasimlərində, Aşura günlərində Molla
Abdulla (õalq artisti
Alibaba Abdullayevin atası), Molla Nəcəfqulu, Molla Murad, Mir Ələsgər,
Molla Süleyman, Məşədi Çırağəli, Bəgi
kimi tanınmış mərsiyyəõan, rövzəõan və dərvişləri
görmüş, onların yanında mərsiyyə oõumuş və onlar tərəfindən
bəyənilmişdir. Hacı Tələtin sinəsində õeyli növhə,
yaddaşında çoõ gözəl mərsiyyə melodiyaları var. Çoõ təəssüf ki, bu
gün klassik növhələr az oõunur, qədim mərsiyyə
melodiyaları unudulub gedir. Mən çoõ istərdim ki, Hacı Tələt bu
nəfis melodiyaları lentə yazdırıb gələcək
nəsillərə yadigar qoysun. Onları Bakı İslam
Universitetinin tələbələrinə öyrətsin. Bu
iş ona böyük savab qazandırar.
Õalq yazıçısı
Elçin:
- Muğamat sənətin ən
zəngin və eyni zamanda ən mürəkkəb növlərindən
biridir və burada ustad nüfuzunu qazanmaq, olsun ki, yalnız və
yalnız, mütləq olaraq bu sənətlə (və bu sənətlə!)
yaşamaq deməkdir.
Tələt Qasımov
muğamatla, õalq
mahnılarıyla yaşayır və o anlarda ki, Tələt
oõuyur, o, dinləyicini
(o cümlədən məni) də həmin muğamla, həmin
õalq
mahnılarıyla yaşadır.
Muğam da, əsrlərin
süzgəcindən süzülüb gəlmiş o õalq mahnıları da õalqın taleyindən
danışır, onun mənəviyyatını ifa edir və
Tələt oõuyarkən
dinləyici o avazla, o intonasiyalarla yaşayırsa, deməli
öz taleyi ilə üzbəüz dayanır,
düşünür, götür-qoy edir, hətta çoõ bəlağətli
çıõmasaydı,
deyərdim: mənən saflaşır.
Bəkir Nəbiyev, akademik:
- Tələt - üz, surət,
camal mənasını verən bir söz olub məcazi mənada
gözəl anlayışını da etiva edir. Buna görə
bəzi valideylər öz övladlarını
yaraşıqlı, mütənasib biçimli gözəl
kimi görmək arzusu ilə adını Tələt qoyurlar.
Bu, çoõ ürəyəyatan bir təsadüfdür
ki, Allaha əzimnişan bizim əziz dostumuzun anasının
ulu dərgaha ünvanlanmış dualarını qəbul və
müstəcəb etmişdir. Amma bu gün Hacı Tələt
Qasımov təkcə camal, õoşsimalıq, görkəm, qamət, vüqar baõımından deyil, õasiyyət, õarakter, təbiət, milli
mentalitet baõımından
da gözəl olan bir kişidir və məhz bu iki keyfiyyətin
vəhdəti onun qohum-əqraba və õüsusən dostları arasında ən
mötəbər, inamı kamil adamlardan biri səviyyəsinə
qaldırmışdır.
Hacı Tələt
Qasımov mənim dostlarım arasında yeganə adamdır
ki, Allah ona indicə qeyd etdiyim çoõ yüksək keyfiyyətlərilə
yanaşı, həm də gözəl səs, şirin kəlam
əta etmiş və ona olan yüksək nemətini
özünə, öz ali məqamına õas olan bu cür bir səõavətlə
tamamlamışdır. Beləliklə də Hacı Tələt
indi təkcə Azərbaycanda deyil, ölkəmizin
hüdudlarından uzaqlarda da tanınan və sevilən õanəndələrimizdən
biridir.
Hacə Tələtin
muğam ifasında qəzəllər elə ahəngdar səslənir,
təşbeh və istiarələr elə dəqiq tələffüz
edilir, nəhayət əruzun əlvan bəhrələrinin tələbləri
o dərəcədə gözlənir ki, onun rəvan kəlamını
dinlədikcə dinləmək istəyirsən. Təsnifin
indicə bitəcəyinə narahat olursan. Hacı Tələt
öz məlahətli səsi ilə dəstgahın son akordlarını
vuranda isə şəõsən mən bir dinləyici kimi dərin təəssüf
anları yaşayıram. Ürəkdən təəssüflənirəm
ki, Tələtin mənə daha da yaõınlaşdırıb
doğmalaşdırdığı Füzuli, Seyid Əzim və
Vahidin sehrli sənət dünyasından, canlı qəzəl
aurasından müvəqqəti də olsa ayrılıram.
Fuad Qasımzadə,
akademik:
- Muğam haqqında çoõ deyilib, çoõ yazılıb və bundan
sonra da deyiləcək, yazılacaqdır. Çünki o,
tükənməz bir dünya, insanları heyrətə gətirən
özgə bir aləmdir. Möcüzədir muğam!
Tələt Qasımov
muğamatı yaõşı
bilir, muğamları tələb olunan səviyyədə oõuyur və uğurlar
qazanır.
Tələt Qasımovu
"Muğam dünyasına vaqif olan sənətkar"
adlandırıram. Tələti, daha doğrusu Hacı Tələti
bütün õalqım
sevir, adlı-sanlı ziyalılarımız, muğam õiridarları sevir. Odur ki, onu
haqlı olaraq özünün fərdi
pensiyaçıları sırasına salıb. Allah bu
sıradan õanəndəni
bizə çoõ
görməsin. Õalqa
verdiyi zövq, göstərdiyi õidmət, getdiyi Həcc ziyarətinə
görə ona uzun ömür bəõş etsin.
Akademik, millət vəkili Ziyad Səmədzadə:
- Hacı Tələt
Füzuli sənətinin, Vahid
yaradıcılığının, Seyid Əzim qəzəlinin
vurğunudur, mahir bilicisidir. O bunları dərindən dərk
edir, əzbərdən deyir, çoõ böyük məharətlə ifa
edir. Mən bunun dəfələrlə şahidi olmuşam.
Hacı Tələt dostluqda
möhkəmdir, saf əqidəli insandır. O böyük
şərqşünas alim Vasim Məmmədəliyevlə,
Abşeronda özünə layiqli yer tutan ziyalılarla,
görkəmli muğam ustası Ağaõan Abdullayevlə, habelə bir çoõ sadə insanlarla dostdur,
qardaşdır. Yadımdadır, bir dəfə yayda bizim
bağa yığışmışdıq. Tarzən Firuz Əliyevin
müşayiətilə Hacı Tələt "Nə
gözəlsən, Ayişə" mahnısını elə
məharətlə, elə ürəkdən oõuyurdu ki, Vasim müəllimin onda dediyi sözlər yadıma
düşür: "Mən hələ bu mahnını Tələt
kimi oõuyan eşitməmişəm".
Doğrudan da, o mahnı elə bir ancaq Tələt
üçün yazılmışdı, Tələt ona
öz möhürünü vurmuşdu.
Hacı Qalib Salahzadə, hüqüqşünas:
- Bütün bilgəhlilər
Hacını çoõ sevirik. Hacı ilə mənim aramda õeyli-õeyli yaş fərqinin olmasına baõmayaraq o, mənim həm
ağsaqqalım, həm dostum, həm də yaõın sirdaşımdır.
Ömrümün istər sevincli, istərsə də kədərli
anlarını Hacı Tələtlə bölüşürəm.
Onun hər bir məsləhəti, hər bir nəsihəti mənə
uğur gətirib. Hacı təbii insandır. Sünilik onun təbiətinə
tamamilə yaddır. Səmimiyyət aşiqi, insaniyyət
vurğunudur. Hərdən fikirləşirəm ki, həqiqətən Tələt
Qasımov bu dünyaya Hacı olmaq üçün gəlib.
Fikrimdə də yanılmıram, çünki mən
bütün bunları gözlərimlə görmüşəm
və görürəm. Onun baməzə söhbətlərindən
doymaq olmur. Hacının hər bir sözü mayasını
hikmətdən, qəzəldən götürür. Hacı
Tələt həmişə üzərindəki Hacı məsuliyyətini
dərk edir və əsl Hacı kimi hərəkət edir. Onu
da qeyd edim ki, əsl kişilər yaş fərqinə baõmır. Səmimiyyət
üzərində qurulan dostluğun ömrü uzun olur.
Hacı Tələt də belə dostlardan,
ağsaqqallardandır.
... Son zamanlar Hacı Tələt
ona gec-gec baş çəkdiyimdən gileylənir. Ay
Hacı, onu bilin ki, mənim ürəyimdə sizdən
başqa ikinci bir sənətkar yoõdur. Bir də qəti qocalıqdan
gileylənməyin. Ölkə başçımızın
sizə bağışladığı 3 otaqlı mənzildə
yeni-yeni qəzəlləri araşdırıb gənc
muğam ifaçılarına çatdırın. Siz bir məktəbsiniz,
hər bir muğam ifaçısı sizdən bəhrələnir
və bəhrələnəcək.
Nəbioğlu A.
Olaylar. -2010. – 28 yanvar. – S.15.