Dərsin daha bir ünvanı-muzey
Orada
keçirilən dərs heç vaõt unudulmur
Gəncliyin
milli zəmində, dünya standartları səviyyəsində
bilik və bacarıqlara, o cümlədən kompüter
savadına, bədii, tariõi, estetik mədəniyyətə yiyələnməsi
qaçılmaz bir zərurətə çevrilib. Məktəblilər,
ilk növbədə, õalqın tariõini, ədəbiyyatını,
incəsənətini, etnoqrafiyasını dərindən
öyrənməlidir. Tariõ õalqın dünəni olduğu
kimi, həm də gələcəyidir. Bu gün isə həmin
tariõin şagirdə mükəmməl tədrisi
üçün əyani surətdə nümayişindən
danışaq. Əyaniliyin kompleks şəkildə təmin
olunduğu formalardan biri məktəb fənn kabinetləridir.
Digər məkan ölkədəki muzeylərdir.
Buradaca qeyd edim ki, yunan sözü olan
muzey elm və incəsənət hamiləri-ilahələrinin
toplaşdığı məbəd deməkdir. Əgər
orta məktəb şagirdinə Şirvanşahlar
sarayından, Kiş qalasından danışırıqsa, yeni
nəslin bu tariõi yadigarlarla mümkün qədər əyani
tanış olmalarına nə üçün şərait
yaradılmasın? Tək-tük kollektiv ekskursiyaları
çıõsaq, etiraf etməliyik ki, məktəblilərin
muzeylərimizlə tanışlıq səviyyəsi yoõ dərəcəsindədir.
Yeri gəlmişkən, bu günlərdə Tariõ Muzeyində
olarkən bir neçə kənd məktəbinin şagirdlərinin
muzeyə ekskursiyası məni çoõ sevindirdi. Əgər
şagirdə tariõ fənnindən etnoqrafik məlumatlar verilirsə,
onun əyani sübutlarını göstərmək
üçün muzey faktorundan daim istifadə edilməlidir. Eləcə
də nə üçün oğuzlu məktəbliyə ətraf
rayonların muzeyləri ilə tanışlıq imkanı
yaradılmasın? Aõı, onun yaşadağı məkandan
bir qədər aralıda olan Qəbələ, Şəki,
Zaqatala, Balakən muzeylərində Azərbaycan tariõinin
canlı maddi sübutları yetərincədir. Üstəlik,
həmin məktəblini tariõ fənnindən məlumat
aldığı Şirvanşahlar sarayı, Qız qalası
kimi abidələrlə birbaşa tanış etmək
yalnız fayda gətirər. Bu təkliflərin maddi tərəfini
önə çəkə bilərsiniz. Məncə, mədəniyyətimizin,
təhsilimizin inkişafını təmin edən təşkilatlar
əlaqəli olaraq bu məsələni dövlət
proqramı səviyyəsində həll edə bilərlər.
Mövzumuzla bağlı Sabunçu
rayonu 309 saylı məktəb-liseyin tariõ müəllimi Səadət õanım belə
söyləyir:
- «İlk dövrlərdə, heç
olmasa, yaşadıqları və yaõın ətraf ərazilərdə
yerləşən muzeylərə məktəblilərin
davamlı, səmərəli ekskursiyalarını təşkil
etmək olar. Muzeylər məktəblinin tariõi biliklərini
daha da əyaniləşdirərdi. Əlbəttə, - bu səmərəli
metoda, gənc nəslin öz tariõi keçmişi ilə əyani
tanışlığına muzey işçiləri də həvəslə
qoşula bilər. Etiraf edək ki, əyalətlərimizdə
öz zənginliyinə və digər imkanlarına görə
paytaõtdan heç də geri qalmayan onlarla muzeyimiz mövcuddur. Unutmaq
lazım deyil ki, muzeylər təkcə tariõi əşyaları
qorumur, onun bir funksiyası da elmi-maarifçilik õəttidir ki,
bundan da gənc nəslin maksimum yararlanması vacibdir. Mənim
õeyli sayda salyanlı yeniyetmə şagirdlərim var ki, bu
rayonun mərkəzində yerləşən məşhur abidənin
tariõi Cümə məsçidi olduğunu bilmirlər. Bu isə
sadəcə təəssüf hissi doğurur, məktəbli
bilmir ki, dərslikdən adını eşitdiyi böyük
Azərbaycan ziyalısı Əli bəy Hüseynzadə
haqqında ən qiymətli faktlar onun yaşadığı
Salyan rayonunun muzeyində əyani şəkildə
nümayiş olunur.
Məktəblilərin muzeylə təmasının
onların bilik dünyasının zənginləşməsində
oynayacağı rol barədə uzun danışmaq fikrində
deyiləm. Bu təmasın daha bir mənəvi tərəfini
üzləşdiyim bir əhvalatla sizə və oõucuya
çatdırmaq istəyirəm. Sankt-Peterburqda, məşhur
Ermitajın salonlarını gəzərkən minlərlə
tamaşaçı içindən iki şəõs õüsusi
olaraq mənim, eləcə də çoõlarının diqqətini
cəlb edirdi. Bu adamlar, belə demək mümkünsə,
muzeyi sadəcə «fırlanırdılar». Saqqız çeynəyə-çeynəyə,
bərkdən danışa-danışa. Çoõ təəssüf
ki, bu şəõslər muzeyə təsadüfən gəlib
çıõmış soydaşlarımızdan idi. Bu faktı
ona görə õatırlatdım ki, gənc nəslin muzeylərlə
daimi təması həm də onlarda muzeyləri sevmək və
onların əhəmiyyətini başa düşmək mədəniyyətini
formalaşdırmaqda böyük yardımçı ola bilər».
Qeyd edək ki, ədəbiyyat təmayüllü
muzeylər də məktəblinin ədəbi təhsilində
çoõ böyük əhəmiyyət kəsb edir.
S.Vurğunu, C.Cabbarlını, Ü.Hacıbəylini,
M.Müşfiqi öyrənən məktəblinin bu görkəmli
şəõslərin ev-muzeylərinin ekspozisiyası ilə
tanışlığı ona yazıçının həyat
və yaradıcılığının əlaqəsini daha
dərindən anlamağa, müstəqil təhlilə kömək
edər. Bu sırada S.Vurğunun və ya C.Cabbarlının
övladlarının vaõtilə söylədikləri õatirələr
ədəbi irsin öyrənilməsinə yerindəcə əyani
kömək olardı. Ümumiyyətlə muzey
materiallarından istifadə etməklə keçirilən dərslər,
məşğələlər şagirdlərin görmə,
eşitmə duyğularını əhatə edir. Şagird
fotoları, portret və maddi əşyaları görür,
müqayisə edir, deyilənlərlə gördüklərini
əlaqələndirir. Bu proses tədris-tərbiyə prosesini
daha da aktivləşdirir. Bu cür fəaliyyət zəminində
qazanılan bilik isə heç vaõt unudulmur.
Nisə Rafiqqızı
Olaylar.- 2011.- 8
aprel.- S.11.