«Son zamanlar
dramaturqlar teatr üçün əsərlər
yazmırlar»
Səidə
Quliyeva: «Mən özümü bəõti gətirən aktrisalardan
sayıram»
Uca Tanrı insanlara qədrini bilmələri
üçün iki əvəzedilməz nemət verib: biri
Sağlamlıq, digəri Vaõt.
Birincisini ona görə verib ki,
sağlamlığımızı qorumaqla Tanrının bizdə
əmanəti olan ruhumuzu incitməyək, yaşayıb-yarada
bilək. İkincisini isə ona görə verib ki,
yaşayıb-yaradarkən sərf etdiyimiz zamanın qədrini
bilək. Vaõtı
boş keçirməyək. Hər iki nemət, necə deyim,
durmadan hərəkətdədir. Və hər ikisi bizim onlara
münasibətimizdən asılı olaraq ya artmaqda, ya da
azaltmaqdadır. Bircə onu bilirəm ki, fədakar
insanların vaõtı
azdan da az olub hər zaman.
Müsahibim əməkdar artist, Akademik
Milli Dram Teatrının aktrisası Səidə Quliyeva da hər iki nemətin qədrini
bilənlərdəndir, desəm bəlkə də doğru
çıõmaz. Ancaq
məncə o, vaõtın qədrini
bilə-bilə şəõsiyyətini,
hörmətini, mənəvi dəyərini, ən
başlıcası isə õalqın
sevgisini qazanıb. Özünü işə,
yaradıcılığa, aktyorluq sənətinə həsr
etməklə õərcləyir
sağlamlığını və zamanını. Səidə
Quliyeva nə qədər nailiyyətlər əldə etsə,
uğurlar qazansa da bu günə kimi sadəliyini, səmimiyyətini
qoruyub saõlaya
bilib. Olduqca mədəni, mülayim õasiyyətli gözəl aktrisamız Səidə
Quliyevanın söhbətləri də elə özü kimi
səmimi və mülayim oldu.
- Səidə
õanım,
repertuarda olan yeni tamaşalarda rol alırsınız?
- Teatrda «Yengələr» - Xanıma əsərinin
məşqlərinə başlanılıb. Bir müddət əsərin
məşqlərinə başlanılsa da sonradan məşqlər
dayandı. Çünki tamaşanın rejissoru Mikayıl
Mikayılzadə başqa teatrda məşqlərə
başlayıb. O Rusiyada işlərini tənzimləyib
Bakıya gələndən sonra yəqin ki, tamaşanın məşqlərini
davam etdirəcəyik. Digər tamaşalarda hələ ki, yoõam.
-Bir neçə
ay bundan əvvəl Akademik Milli Dram Teatrında islahatlarla
başlanıldı. Həmin islahatlarla bağlı sizin də
fikirlərinizi bilmək istəyərdik.
- Mənim fikrimcə islahatlar ondan ibarət
olacaq ki, teatr daha da gəncləşəcək. Yəni teatra
gənc rejissorlar dəvət olunacaq. İstər gənc, istər
orta, istər yaşlı nəsil olsun. Bircə onu deyə bilərəm
ki, teatra çoõ
güclü rejissorlar lazımdır. Çünki teatr
kollektiv sənətdir. İstər rejissor, aktyor, rəssam
olsun, hətta butafor, rekvizit, bunlar hamısı bir mənsəbə
qulluq edir. Məqsədimiz də odur ki, yaõşı tamaşalar
hazırlayıb tamaşaçılara çatdıraq.
Çoõ istərdim
ki, teatrda klassik əsərlərə müraciət olunsun.
Çoõ sağ
olsun İsrafil müəllim ki, o da belə fikirdədir.
Çünki teatrı yaşadan, kollektivi bərkidən məhz
klassik əsərlərdir. İstər milli dramaturgiyamız,
istər dünya klassiklərinin əsərləri olsun bizim
teatrda artıq repertuar asılıb. Hətta 2012-ci ilin
repertuarı da artıq divardadır. Həmin repertuardakı əsərlərin
içərisində gördüm ki, mənim fikirləşdiyim
əsər də var. Yəni klassik əsərlərə daha
çoõ yer veriləcək.
Hətta H.Cavidin «İblis» tamaşasının da adını
gördüm. Bildiyiniz kimi o vaõt 1982-ci ildə Mehdi Məmmədov «İblis» kimi çoõ monumental bir tamaşa qoymuşdu. Mən
də o əsərdə iştirak edirdim. Yeni rejissor işi,
yeni aktyorlarla bir daha bu əsərə müraciət məni
doğrusu çoõ maraqlandırdı.
Doğrudan da o dövrdə həmin tamaşa öz
sözünü demişdi. Dövrün ən gözəl
tamaşalarından biri sayılırdı. İndi görək
«İblis» yeni quruluşda necə alınar. Yenə deyirəm
ki, repertuarda klassik əsərlərin çoõ olmasının tərəfdarıyam.
Qaldı ki müasir dramaturqlara, son dövrlər
dramaturqlarımızın əksəriyyəti - Vaqif Səmədoğlu,
Anar, nədənsə teatr üçün əsərlər
yazmırlar. Aõı bu dramaturqların
qələmindən çıõan əsərlər çoõ maraqlıdır. Müasir dramaturqlardan Əli Əmirli
çoõ
istedadlıdır. Onun bir neçə əsəri bizdə
repertuarda var. Onun dramaturgiyasını mən ona görə
çoõ sevirəm
ki, onun əsərlərində qadın personajları daha
qüvvətli olur, qadın personajlara əsərlərində
daha çoõ yer
verir. Sanki qadın psiõologiyasını
elə qadınlar kimi bilir. Çoõ
õoşuma gəlir
onun dramaturgiyası. Çoõ istərdim
ki, onun əsərləri teatrımızda səhnəyə
qoyulsun. Mən də böyük məmnuniyyətlə həmin
tamaşada iştirak edərdim.
- Bu gün
teatrlarımızda komediya tamaşalarına nədənsə
az rast gəlirik. Bu komik əsərlərin
qıtlığından irəli gəlmir ki?
- Bizim teatr Akademik Milli Dram Teatrı
olduğuna görə ola bilsin bizdə komik əsərlərə
az yer verilir. Bunun üçün Musiqili Komediya Teatrı var.
Bizim teatrın repertuarında komediya olub. Elə
«Xanıma»nın özü də komediyadır. «Sərgüzəşti-vəziri-õani Lənkəran»ın da komediyadır
və repertuarda var. Biz aõı
tamaşalarımızı sırf komediya üzərində
qura bilmərik. Çünki bizim teatrın öz
yönümü var. Adından da bəllidir ki, bizim teatrın
yönümü haradır.
- Hazırda
televiziyada geniş tamaşaçı rəğbəti
qazanan «Aramızda qalsın» serialında maraqlı obrazlardan
birini canlandırırsınız. Etiraf edək ki, həmin
serialin ssenarisi qonşu Türkiyədə yayımlanan
serialın ssenarisinə bənzəyir.
- Mənim də iştirakçısı
olduğum «Aramızda qalsın» serialı heç də
türklərin «Cocuqlar duymasın» serialından
götürülməyib. Bu ingilislərin proyektidir.
Şükürlər olsun ki, bu gün Azərbaycanda
bir-birinin ardınca seriallar çəkilir. Elə Xəzər
televiziyasında yayımlanan «Aramızda qalsın» serialı
da uğurlu alınıb. Çoõ böyük reytinqə malikdir. Mən şəõsən insanlar arasında olanda, hətta
teatrda da, hara gedirəmsə yaõınlarım hamısı bu serialdan danışır.
Bu gün bu serial tamaşaçılar tərəfindən qəbul
olunub. Hələ ki, bu seriala baõılır. Amma bu sizin gördüyünüz Türkiyədəki
həmin o serial deyil. Sadəcə olaraq dekorasiyaları
uyğun gəlir. Amma «Aramızda qalsın» serialı digərlərindən
yerlə göy qədər fərqlənir. Çünki
«Cocuqlar duymasın» serialındakı hadisələr türk
mentalitetinə, türk ailəsinə uyğundur. «Aramızda
qalsın» serialı isə sırf Azərbaycan ailəsinə,
Azərbaycan mentalitetinə, Azərbaycan düşüncəsinə
uyğun milliləşdirilmiş bir serialdır.
- Bu gün
peşəkar aktyor sənətinə yiyələnmək gənclərimiz
üçün yalnız arzu olaraq qalır. Əksər gənclər
fikirləşir ki, bu sənətdə pul yoõdur. Vaõtilə Mədəniyyət və
İncəsənət Universitetində pedaqoji fəaliyyət
göstərmisiniz. Tələbələrdə bu cür
fikirlərə rast gəldiyiniz anlar olurdu?
- Mən özüm uzun müddət Mədəniyyət
və İncəsənət Universitetinin
aktyor sənəti kafedrasında dərs demişəm. Dərs
dediyim dövrlərdə aktyorluq fakultəsinə qəbul
olunan tələbələrin əksəriyyəti məni o qədər
qane etmirdi. Çünki mədəni - maarif,
teatrşünaslıq, kinoşünaslıq fakultəsində
oõuyan gənclərdə
aktyorluq sənətinin õüsusiyyətlərinə
malik olan daha güclü tələbələr
görürdüm. Çoõ qəribə
gəlirdi mənə. Mənim çalışdığım
dövrdə istedadlı tələbələr var idi. Lakin
onların da bəhanəsi o olurdu ki, teatrlarda maaş çoõ azdır. Amma Bakı Bələdiyyə
Teatrında kollektivin əksəriyyəti gənclərdir, eləcə
də Gənc Tamaşaçılar Teatrında. Həmin
teatrlarda istedadlı gənc aktyor nəsli yetişir. Aydın
məsələdir ki, əgər qrupda 15-20 nəfər tələbə
varsa onlardan beşi aktyor olsa, bu artıq böyük göstəricidir.
Çoõunun
istedadı o dərəcədə olmur, teatrlar həmin
aktyorları qəbul eləmir, daha istedadlılarını
seçib teatrın truppasına qəbul edirlər. Bəllidir
ki, Bakı şəhərində teatrlar o qədər də
çoõ deyil.
Onların da biri-ikisi hansısa teatrlara düşürsə
bu artıq özü bir müvəffəqiyyətdir. Sadəcə
bu aktyorluq fakultəsinə niyə çoõu gəlmək istəmir. Mən
indiki gənclərlə söhbət əsnasında da
görürəm ki, onlar hər şeyi birdən əldə
etmək istəyirlər. Onlar istəyir ki, elə institutu
bitirən kimi yüksək maaş alsınlar, beş ilə fəõri adları olsun, on ildən sonra evlə
təmin olunsunlar. Elə bir qarşılarına bu cür məqsədlər
qoyurlar. Haradasa məqsədlərinə çatsınlar, bu
yaõşıdır.
Amma bir şeyi düşünmək lazımdır ki, sən
buna layiqsən, ya yoõ. Hərdən
elə gənclərlə rastlaşıram ki, onların fikirləri
mənim özümə də qəribə gəlir. Şəõsən mən teatrda işləyəndə
inanın ki, bir il maaş almağa õəcalət çəkirdim, utanırdım. Maaş
almağa gedəndə fikirləşirdim ki, heç kəs
olmasın, gedim maaş alım. Yəni o dərəcədə
mən õəcalət
çəkirdim. O qədər sənətimi sevən insan
idim ki. Bəlkə də o zaman dövr başqa idi, mənim
ehtiyaclarım yoõ idi.
Ondan da irəli gələ bilər. Amma indi görürəm
gənclər işə daõil olanda
maaşla maraqlanırlar. Qane olmayanda heç gəlmək istəmirlər.
Çoõ istəyərdim
ki, bizim sənət daim inkişaf eləsin. Biz də bildiklərimizi
onlara çatdıra bilək. Biz özümüz də
öyrənə-öyrənə bu sənətə gəlmişik.
İnstitut mənə çoõ istiqamət verib. Mənim çoõ güclü müəllimlərim
olub. Adil İsgəndərovun tələbəsi olmuşam. Əzizağa
Quliyev səhnə danışığı müəllimim
olub. Çoõ
güclü müəllimlərdən dərs almışam.
Amma ondan əlavə teatra gələndə gördüm ki,
teatr tamam başqa aləmdir. Aktyorluq sənəti başqa sənətlərdən
çoõ fərqlənir.
Burada sırf istedad və zəhmət tələb olunur. Lakin
hər istedadlı aktyorun da bəõti gətirmir. Şəõsən mən özümü bəõti gətirən aktrisalardan
sayıram. İstər televiziyada, istər teatrda, istər
kinoda, hətta radioda da mən çoõ yaõşı
dramaturqlarla, istedadlı insanlarla
çalışmışam, tərəf müqabili
olmuşam. Ona görə də mən özümü bəõtəvər aktrisa sayıram. Mən
filmdə sırf Vaqif Mustafayevin filmlərində çəkilmişəm.
Bu gün mən qəzetiniz vasitəsilə Vaqif müəllimdən
çoõ õahiş
edərdim ki, yeni filmlər çəksin. Çünki o,
çoõ
istedadlı, dünya səviyyəsində tanınan
rejissordur. Arzum budur ki, onun çəkəcəyi filmlərdə
mən də rol alım. Amma bu dəfə özümə də
söz vermişəm ki, kiçik epizodlarda çəkilməyəcəm.
Əgər böyük rol olsa böyük məmnuniyyətlə
çəkilərəm. Lakin Vaqif müəllim elə bir
rejissordur ki, hətta kiçik bir epizod da onun filmlərində
böyük məna daşıyır.
Nisə
Rafiqqızı
Olaylar.- 2011.-
30 aprel - 2 may.- S.13.