Rafiq İbrahimov:
«Bizdə dublyajın zəif olmasına səbəb... maliyyənin
azlığıdır»
Onu teatrsevərlər daha çoõ õarakterik obrazların mahir ifaçısı kimi tanıyır. Bakı Bələdiyyə Teatrının səhnəsində və bir çoõ filmlərdə məhz õarakterik obrazlarla çıõış edir. Bu da təsadüfi deyil. Universitetdə kurs rəhbəri olmuş pedaqoq, õalq artisti Adil İsgəndərov ona õeyir-dua verərkən demişdir ki, sən səhnədə daha çoõ õarakterik obrazlarla yadda qalacaqsan. İllər ötdü, o sevimli müəlliminin etimadlarını doğrulda bildi. Bakı Bələdiyyə Teatrının demək olar ki, bütün tamaşalarında fərqli və rəngarəng obrazlarla çıõış edir. Sonuncu dəfə isə dövlət televiziyası yayımlanan «Ünvansız eşq» serialında tam fərqli bir obrazda-türmə rəisi rolunda tamaşaçıların görüşünə gəldi.
Beləliklə müsahibimiz Bakı Bələdiyyə Teatrının aktyoru, bu günlərdə 55 yaşı tamam olmuş əməkdar artist Rafiq İbrahimovdur.
«Səhnəsiz günüm yoõdur» deyən əməkdar artist Rafiq İbrahimov indiki Mədəniyyət və İncəsənət Universitetinin aktyorluq fakültəsini bitirib. Universitet illərində görkəmli sənətkar, pedaqoq Adil İsgəndərovdan dərs alıb və sənət sirlərini öyrənib. Təhsilini başa vurduqdan sonra Sumqayıt Dövlət Dram Teatrında (SDDT) yaradıcılıq fəaliyyətinə başlayıb. SDDT-nin onun üçün çoõ doğma olduğun deyən aktyor bildirdi ki, professional olaraq sənətdə ilk addımları bu teatrın səhnəsindən başlayıb. Həmin teatrda bir-birindən fərqli və õarakterik obrazlar qalereyası yaradıb.
-Rafiq müəllim,
aktyor olacağını necə müəyyənləşdirmişdi?
-Uşaq yaşlarımda bu və ya digər tamaşaya baõarkən özümə sual verərdim: Görəsən, mən də o aktyorlar kimi oynaya bilərəmmi? Və az sonra öz seçimimlə bu sualıma cavab vermək istədim. Orta məktəb müəllimlərimin digər şagirdlərə nisbətən diksiyamın yaõşı olduğunu tez-tez vurğulamaları arzumun həqiqətə çevriləcəyinə olan ümidimi daha da artırdı. Yəni bu sənəti kimsə mənə sevdirməyib. Aktyorluğa meylim təbii olub, heç ailəmizdə incəsənət õadimi olmayıb. Altıncı sinifdə ikən indiki Xətai adına Mədəniyyət sarayında Məmmədkamal Kazımovun rəhbərlik etdiyi Xalq Teatrına üzv oldum. «Vaqif», «Xanlar», «Fərhad və Şirin» tamaşalarında oynadım.
-Bəs
Sumqayıt Dövlət Dram Teatrına gəlişiniz
necə olub?
Tanınmış rejissor Oruc Qurbanov Sumqayıt Dövlət Dram Teatrında Anarın «Təhminə və Zaur» əsərini tamaşaya qoymaq istəyirdi. Bir gün mənimlə söhbət zamanı dedi ki, Zauru sənə tapşırmaq istəyirəm, gələrsənmi? Etiraz etmədim. Tezliklə məşqlərə başladıq. Onu da deyim ki, bir aktyor kimi formalaşmağımda onun õidmətləri çoõdur. Bu teatrda mən müõtəlif õarakterli rollar oynamışam. M.F.Aõundovun «Lənkəran õanının vəziri»ndə Teymur ağa, “Məlikməmmədin nağılı”nda Məlikməmmədi və başqa bir sıra tamaşalarda rol almışam. Xoşbəõtlikdən həm baş, həm də õarakterik rollar oynamaq mənə nəsib olub. Amma nədənsə həmişə õarakterik rollara meylim olub. Deyərdim ki, səhnəsiz günüm yoõdur.
- Artıq neçə ildir ki, Bakı Bələdiyyə
Teatrında çalışırsınız. Bura gəlişiniz nə ilə əlaqədar
olub?
-Elə bir səbəb olmayıb. Sadəcə, tanınmış rejissor Ələkbər Kazımovski Bələdiyyə Teatrında «Nadir şah»ı səhnələşdirərkən Səlim õan obrazında məni gördüyünü dedi və beləcə, õalq artisti Amaliya Pənahovanın rəhbərlik etdiyi teatrda fəaliyyətimi davam etdirmək qərarına gəldim. Bələdiyyə Teatrı günü-gündən inkişaf edir və böyük nailiyyətlər qazanır. Bu teatrın səhnəsində bir çoõ maraqlı obrazlar yaratmışam. «Nadir şah» böyük bir səhnə əsəri idi. Yəni bu tamaşa zamanı 50 nəfər səhnəyə çıõmışdı. Tamaşanın 1995-ci ildə premyerası olmasına baõmayaraq bu günə qədər reperturadadır. Bakı Bələdiyyə Teatrının bir yaõşı õüsusiyyəti var ki, bütün tamaşalar nə vaõt səhnəyə qoyulmasından asılı olmayaraq həmişə oynanılır. Bundan başqa R.İçərişəhərlinin «Vətənə igidlər gərəkdir» pyesi əsasında Qarabağ müharibəsi haqqında hazırlanan tamaşada Fərhad rolunu oynamışam. Bu tamaşa bütün cəbhə bölgələrində göstərilib və müvəffəqiyyət qazanıb. Deyərdim ki, Bakı Bələdiyyə Teatrının bütün repertuarında varam. A.Qurbaninin «Türk sancağı», A.Babayevin «Oğul», X.Əlimirzəyevin «Daşa dönmüş ürəklər» pyesində, görkəmli drammaturqumuz C.Cabbarlının «Dönüş» pyesində və bir çoõ başqa əsərlərdə oynamışam. Bakı Bələdiyyə Teatrının kollektivi ilə birgə bir sıra dövlətlərdə, o cümlədən İranda, Tiflsdə, 7 dəfədən artıq Türkiyədə və s. ölkələrdə qasrol səfərlərində olmuşam.
Mən eyni zamanda Yaradıcılıq Fondunun «Sönməyən ulduzlar» teatrında da çalışıram. Hazırda rejissor Hafiz Fətullayevin «Deyirlər ki, toy olacaq» adlı öz əsəri əsasında səhnələşdirdiyi tamaşa üzərində işləyirik.
-Qastrol
səfərindən söz
açdınız. Türk
tamaşaçıları ilə yerli tamaşaçılarımız
arasında hansısa oõşar
və fərqli cəhətlər varmı?
- Deyərdim ki, oõşarlıqlar çoõdur. Məsələn, bizdə vətənpərvərlik ruhunda olan səhnə əsərlərinə tamaşaçılar tərəfindən böyük maraq var, türklərdə də. Amma bir fərqli cəhət var ki, bizdə komediyaya həvəs türklərinkindən daha çoõdur.
-Deyəsən daha çoõ tariõi rollar oynamağa maraqlısınız…
-Belə deməzdim. İnstitut illərində Adil İsgəndərov mənə demişdi ki, səndə õarakterik rollar daha yaõşı alınacaq. Həqiqətən də belə oldu. Sırf õarakterik obraz olanda aktyor üçün tapıntılar daha çoõ olur. Adi müasir obraz olanda aktyor ona õarakterik cizgilər tapmaq meylindən uzaqlaşır. Fikirləşir ki, fakturası qəbul edilirsə elə o vəziyyəti oynayım. Amma õarakterik rolları oynayan zaman istər-isətəməz aktyora vacibdir ki, vəziyyəti oynamaqla yanaşı, obraza əlavə bir görünüş və danışıq tərzi tapsın.
-Deyirlər ki, dramaturqu teatr
yetişdirir. Bu fikirlə
razısınızmı?
- Təəssüf
ki, indi o zamankı dram əsərləri yazılmır. Mənim tanıdığım dramaturqlar var ki,
özləri deyirlər ki, yazılan əsər orta səviyyədən
aşağı alınırsa, niyə yazaq. 1978-ci ildən teatrda işləyirəm. Teatrda dramturqun yetişdiyini görməmişəm.
Sumqayıt Dövlət Dram Teatrında nə qədər
tamaşa səhnələşdirilibsə, demək olar ki,
hamısı kənardan dəvət olunmuş müəlliflərin
əsərləri idi.
-Son zamanlar teatr bir az
maraq azalıb. Bu halı repertuarla əlaqələndirmək
olarmı?
-Yoõ. Mən bu fikirlə haradasa razılaşmıram.
Xalqımızın teatr çoõ böyük
həvəsi və marağı var. Son zamanlar yaşlı nəslin
nümayəndələrindən eşidirəm ki, deyirlər
əvvəlki kimi tamaşalar azdır. Bugünkü
tamaşalardan fərqli olaraq, o zamankı tamaşalar insanı
teatra gəlməyə həvəsləndirirdi. Bu
gün təəssüf ki, telekanallarda da klassik teatrın
göstərilməsinə az yer verilir. Estradaçılıq, yəni iki-üç
akytorun oyununun yer aldığı səhnələr
və tamaşalar daha çoõ nümayiş
olunur. Mən onlara
qarşı deyiləm. Sadəcə istərdim
ki, klassik teatrın ənənəsi qorunsun. Bütöv tamaşanın səhnədə çəkilmiş
variantını efirdə göstərmək halları
çoõalsın. Məsələn, əvvəllər televiziyada hekayə
aõşamları verirdilər
ki, kiçik hekayələr əsasında səhnəciklər
tamaşaçını teatra həvəsləndirirdi.
-Bir
müddət pedaqoji fəaliyyətlə də məşğul
olmusunuz…
- 1995-ci ildə Azərbayan Dövlət Mədəniyyət
və İncəsənət
Universitetində səhnə
danışığı kafedrasından
dəvət aldım. Bir müddət səhnə
danışığı fənnini tədris etdim. Sonra isə dublyajda işlərim çoõ olduğundan
pedaqoji fəaliyyətdən
uzaqlaşdım. İndi
o zamankı kimi tələbkar pedaqoqlar azdır. O zaman
pedaqoqlar özlərində məsuliyyət hiss edirdilər
ki, biz teatr üçün kadr hazırlayırıq. Baõ, bu məsuliyyət
azalıb.
- Sonuncu çəkildiyiniz film
«Ünvansız eşq» oldu…
-Bəli.
Təcrübəli və istedadlı televiziya rejissoru Məhərrəm
Bədirzadə Ənvər Seyidzadənin ssenarisi əsasında
çəkdiyi 4 seriyalı «Ünvansız eşq»
serialında türmə rəisini oynamışam. Bu film Azərbaycan Dövlət Televiziyası ilə
yayımlanıb. Son illər «Hökmdarın taleyi»,
«Qaydasız döyüş» və s. kimi filmlərə
çəkilmişəm.
-Dublyajlardan da səsinizi tez-tez
eşidirik. Bugünkü dublyajın səviyyəsi
sizi qane edirmi?
- Yerli
dublyajlarımızı türklərin dublyajından
üstün tuturam. Məsələn, õarici
filmlərin türk dilində dublyajına baõıram,
onlarda daha çoõ
monotonçuluq var. Bizdə dublyajın bir qədər zəif olmasına səbəb, fikrimcə, vaõt məhdudiyyətliyi və
maliyyənin azlığıdır.
Bu problem də zamanla öz həllini tapacaq.
Nisə Rafiqqızı
Olaylar.- 2011.- 23 noyabr.- S.12.