Böyük
səhnənin böyük Hamleti: Bu gün görkəmli
aktyor Hamlet Xanızadənin vəfatının
ildönümüdür
Fuad Poladov: “Təlxək
rolunu oynayana "xalq artisti" adı verdilər, o da
Qacarı yaratmış aktyora -
Hamletə "sağ əlim sənin başına”
deyirdi"
“Onsuz da Hamletin incikliyi
az deyildi”
Sabah - fevralın 3-də
görkəmli aktyor Hamlet Xanızadənin
vəfatının ildönümüdür.
Milli.Az xəbər portalı oxuculara
xatırladır ki, Hamlet Xanızadə 1941-ci il
iyunun 5-də Bakının Şağan qəsəbəsində
dünyaya gəlib. Atası ilə anası incəsənət
sahəsində çalışmasalar da, dayısı Rəşid
Behbudovun ansamblında dəfçalan, bibisi oğlu isə
peşəkar tarçalan olublar. Atası
Hamletin incəsənət sahəsinə getməyini o qədər
də təqdir etmirmiş. Yəqin elə buna görə
o, Tibb İnstitutuna daxil olub.
Amma çinli
abituriyentlərə görə
bir neçə gənclə
birlikdə Hamlet Xanızadə də kənarda
qalıb, sənədlərini
İncəsənət İnstitutuna
verib və qəbul olunub. Tələbə ikən tədris
teatrının, institutu bitirdikdən sonra Akademik Milli Dram
Teatrının ümidverən aktyorlarından biri olub. 1970-ci illərdən kinoya, televiziya tamaşalarına dəvət
olunmağa başlayıb. Onun səhnədə, kinoda, televiziyada
yaratdığı onlarla obrazı göz önünə
gətirəndə bu
aktyorun amplua anlayışından nə
qədər uzaq
olduğunu görürük. Hamlet Xanızadə
1990-cı il fevralın 3-də insult nəticəsində
dunyasını dəyişib. Vəfatından
sonra Bakının Mərdəkan qəsəbəsinin sakinləri
rəsmi qərar gözləmədən küçələrdən
birinə onun adını verib.
Müasirimiz
olan tanınmış teatr rejissorlarından birinin söhbəti
zamanı Hamlet Xanızadənin şəxsiyyəti ilə
aktyorluğu arasındakı təbəqənin nə qədər
şəffaf olmasının fərqinə vardım – rejissorun
gerçəkliyə əsaslanan tələblərinə
baxmayaraq, Hamlet Xanızadə səhnə əsərinin qəhrəmanının
(geniş mənada) həbsdə olarkən ən
alçaldıcı işgəncələrə məruz
qalmasını canlandırmaqdan vaz keçib, onu əyilməz,
sınmaz cəngavər kimi təqdim edib. “Medalın iki
üzü olur”. Məncə, aktyorun
yaradıcılığının bu epizodu həm də onun
şər qüvvələrin ən müvəqqəti
üstünlüyünün belə istisnalığına nə
qədər ürəkdən inandığının
çox aydın mənzərəsidi. Ötən
əsrin 80-ci illərinin sonu 90-cı illərinin əvvəlində
baş verən (və təəssüf ki, hələ də
məntiqi, hüquqi, haqlı sonluğa yetməyən) hadisələr
bir çox dəyərli vətəndaşlarımızın
ömrünün qırılmasına səbəb oldu.
Hamlet Xanızadənin də belə qismətə tuş gəlməsi
nə qədər ağrılı olsa da, təəccüblü
deyildi. Bu gün onun vəfatının 21-ci
ildönümüdü. Sevilən aktyorun yaxın
dostlarından, əsl mənada həmkarlarından biri xalq
artisti Fuad Poladovla elə bu ərəfədə
görüşdük.
Fuad Poladov:
- Sağ
olun ki, belə dəyərli insanları yad edirsiniz. Mənim
“Azdrama”da iki dostum olub – Kamal Xudaverdiyev, bir də Hamlet
Xanızadə. Təəssüf ki, ikisi də bu
dünyanı tərk edib. Kamalla daha erkən başlayan
dostluğumuz həmkar dostluğu deyildi. Yəqin ki,
başqa-başqa sahələrdə
çalışsaydıq, yenə də rastlaşıb
dostlaşacaydıq. Amma sonrakı dövrdə tanış
olduğum Hamletlə dostluğumuza səbəb məhz sənətimiz,
peşəmiz, onun işgüzarlığı, aktyor məharəti,
daim öz üzərində işləmək kimi keyfiyyəti
oldu. Elə bil hiss edirdi ki, uzun ömür yaşamayacaq.
Yorulmadan, istirahət etmək barədə düşünmədən
işləyirdi. Təsəvvür edin ki, teatrda İblis,
televiziyada isə Topal Teymur kimi obrazlar üzərində
paralel işləmək aktyordan necə böyük qüvvə,
hazırlıq tələb edir. Hamletin böyük səhnədə
ilk rolu epizodik Xəstə obrazı idi. Amma elə bu
kiçik rolda o, özünün başqalaşma məharətini
elə ustalıqla göstərə bilmişdi ki, tez bir
zamanda teatrın aparıcı aktyorlarından birinə
çevrildi.
- Böyük kinoda son işi olan “Qətl
günü” ekran əsərində yaratdığı
obrazlardan biri də Xəstə obrazı idi. Aktyorların,
xüsusən də təbiətcə həssas olanların
rollarının onların taleyinə təsir etməsinə
aid neçə-neçə nümunə məlumdu.
- Elədir.
Belə paralelləri vaxtaşırı müşahidə
edirik. Dediyim kimi rejissorlar onun başqalaşma istedadından
vaz keçə bilməzdilər. Əslində Hamlet
özü kinoya vaxt ayırmağını müvəqqəti
hal hesab edirdi.
- Adi həyatda necə insan idi? Hərəkətlərində,
davranışlarında nə ilə fərqlənirdi? Gənc aktyorlarla münasibəti necə idi?
- Təbii
ki, hər bir normal insan kimi yeyib-içməyi də
xoşlayırdı. Bir dəfə bulvardakı çayxanada
oturmuşduq. Birdən hay-küy qopqu, eşitdik ki, kimsə
özünü dənizə atıb. Hamlet həmin dəqiqə
o tərəfə qaçdı. Mən tələsik
çayçının pulunu verib həmin yerə gələndə
gördüm ki, Hamlet qayışini çıxarıb
özünü dənizə atmış adama uzadıb ki, onu
xilas etsin. Bir azdan bulvarın işçiləri, polislər də
gəlib o adamı dənizdən çıxartdılar.
Qayıdanda mən yarızarafatla dedim ki, sənin
qayışın bir insanı ölümdən qurtardı.
Onun yerişi də qəribə idi – pəncələrinin
üstündə yeyin-yeyin gedirdi. Bir dəfə dedim, ay
Hamlet, söhbət eləyirik axı, bir az asta-asta addımla
da, elə bil uçursan. Bir az duruxub cavab verdi ki, nə bilirsən,
bəlkə uçacam?. Hamletlə ünsiyyətdə olmaq zənginləşmək
demək idi. Onunla hər bir söhbətin sonu sənətə
gəlib-çıxırdı. Neçə dəfə olub,
onların evlərində oturub o qədər söhbət
etmişik ki, bir də görmüşük gecədən keçib.
Belə olanda deyirdi ki, gedək səni ötürüm. Bu
ötürmək də söhbətin küçədə
davam etməsinə çevrilirdi. Teatrda da lazım gələndə
fikrini bildirməkdən, məsləhət verməkdən
çəkinmirdi. Bir az nailiyyət əldə edən kimi bəzi
aktyorların birdən-birə davranışlarının necə
kəskin dəyişdiyini az görməmişik. Belələri
çox uzağa gedə bilmirlər. Çünki dərin
adam deyillər, uğurları isə ötəri
parıltıdan başqa bir şey deyil. Hamlet isə əsl
istedad sahibi idi. “Ağac bar verdikcə başını
aşağı əyər” deyimi ona çox
yaraşırdı. İblis, Molla Abbas kimi rolları ifa etmək
hər bir aktyorun arzusudu. Hamlet bu obrazların əvəzolunmaz
ifaçısı idi. Kim onun yerində olsaydı,
başqalarına yuxarıdan aşağı baxardı. Amma
Hamlet bu işləri ilə nə qədər fəxr etsə
də, nə öz üzərində işləməyi unudurdu,
nə də başqalarına münasibəti dəyişirdi.
Onun dostları, həmsöhbətləri arasında alim də
var idi, sürücü də, rəssam da. Belə insanın
gənclərlə münasibəti necə ola bilər?
Yalnız xeyirxah. (fikirli-fikirli) Hamletin ürəyi çox
geniş idi. Amma belə geniş ürək də
ağrı-acını çəkməkdən yorulur və
bir gün dayanır.
- Hamlet Xanızadəni şəhid
aktyor da adlandrırlar. Sizin üçün bu
barədə danışmaq sözsüz ki, daha
ağırdı. Çünki onun “Qətl
günü”ndəki obrazlarını səsləndirmək məhz
sizin öhdənizə düşmüşdü. Bu film isə mübaliğəsiz demək olar ki, həmin
dövrün ən dolğun ekran həlli idi.
- Hamlet doğrudan da şəhid aktyor idi. 20 Yanvar hadisəsi onun dünyadan köçməsini
tezləşdirdi. O hadisə
hamımıza çox
pis təsir eləmişdi. Amma Hamlet heç cürə
özünə gələ
bilmirdi. Mən onu
axtaranda bilirdim ki, gedib Şəhidlər
Xiyabanında tapacam.
Hər gün baş çəkirdi ora. Bir gün də
xəbər gəldi ki,elə orda
halı xarablaşıb,
xəstəxanaya aparıblar.
Gəlib
gördük ki, artıq keçinib.
(gözləri dolur) “Qətl
günü”nü səsləndirməyə
də çatmadı.
Gülbəniz xanım
(filmin quruluşçu
rejissoru mərhum Gülbəniz Əzimzadə
- red.) mənə zəng
edib dedi ki, siz çox
yaxın olmusunuz, Hamletin yerinə sən səsləndirsən
yaxşıdı. Bu, mənim üçün çox ağır idi – itkinin acısı
hələ çox təzə idi. Buna görə də
ik-üç günə
tamamlanmalı olan işi bir həftəyə
başa çatdırdıq.
Bilirsiz, həmin ərəfədə
Hamlet teatrdan uzaqlaşmışdı.
Amma bir az əvvəl
dediyim kimi bu müvəqqəti idi. Yalnız vaxtaşırı gəlib repertuardakı rollarını ifa edirdi. Amma bir gün,
80-ci illərin ortaları
idi, çox pis hadisə oldu. Həmin gün “Fəryad”
tamaşasını oynamalı
idik. Hamlet də gəlmişdi ki, səhnəyə çıxıb rolunu ifa etsin. Məlum oldu ki, günortadan
həmin rolun sözlərini başqa bir aktyora əzbərlədiblər
ki, səhnəyə də elə o aktyor çıxsın.
Hamlet bunu biləndə
çox sarsıldı.
Sakitləşdirməyə çalışsam da, görürdüm ki, bu münasibəti
həzm edə bilmir. Onsuz da onun incikliyi
az deyildi. Dəfələrlə “xalq
artisti” adına təqdim olunsa da, bu adı ona verməmişdilər. Halbuki “İblis”
tamaşası Dövlət
mükafatına layiq görülmüşdü,
ondan sonra Hamlet Molla Abbas
obrazını canlandırmışdı. Təsəvvür
edin ki, Təlxək rolunda çıxış
edən aktyora “xalq artisti” adı verirlər,
o da Qacar
obrazını yaratmış aktyorun - Hamletin başına sağ
əlini qoyub deyir ki, sağ əlim sənin başına. Belə məqamlar
insanın səhhətində öz izini qoymaya bilməz...
Olaylar.- 2011.- 3 fevral.- S.10.