“Orta məktəblərdə
tədris vəsaitləri o qədər də qənaətbəxş
deyil”
Müasir texnologiyaların inkişafı digər
sahələrlə yanaşı təhsilə də təsir
göstərib. Son illər ölkəmizin ümumtəhsil məktəblərində
müasir informasiya texnologiyalarının tətbiqinə start verilib.
Hətta “2008-2012-ci illərdə Azərbaycanda təhsil
sisteminin informasiyalaşdırılması üzrə Dövlət
Proqramı” təsdiq edilib. Bu da bir faktdır ki, təhsil
sisteminin informasiyalaşdırılması prosesində müəllim
əsas yer tutur. Bu sahədə müvəffəqiyyət
məhz müəllimin informasiya-kommunikasiya texnologiyaları
sahəsində biliklərinin səviyyəsindən və onun
bu sahədə olan vərdişlərinin tədrisdə tətbiqindən
birbaşa asılıdır. Təhsilin
informasiyalaşdırılmasında müəllimin əsas
yer tutması dünya səviyyəsində artıq qəbul
olunub.
Dünya təcrübəsi göstərir ki, məktəblərin
kompyuterləşməsi, zəruri proqram təminatı ilə
təchiz olunması, infrastrukturun qurulması heç də
tam olaraq müvəffəqiyyətə gətirib
çıxarmır. Bir sıra ölkələrdə texniki təchizatın
və infrastrukturun son standartlara uyğun olmasına baxmayaraq
müəllimlərin bu prosesə cəlb olunması,
onların İKT-nin tədrisdə istifadəsində bilikli
olması sonda müsbət nəticəyə gətirib
çıxarır. Hazırda ölkəmizdə
bu sahədə müəllimlərin fəaliyyəti,
adıçəkilən sahə üzrə mövcud vəziyyətlə
bağlı təhsil işçilərinin özləri
hansı fikirdədir?
Layihə çərçivəsində növbəti
müsahibimiz Yasamal rayonu, 225 saylı orta məktəbin
informatika müəlliməsi Roza Qasımovadır:
- Gənc
kadr kimi təhsilin inkişafı sizi qane edirmi?
- Təhsilin
inkişafı getdikcə yaxşılığa doğru
gedir. Artıq hansı üsullarla dərslər
keçdiyimizə, metodları tətbiq etdiyimizə, hansı
qurğulardan istifadə etdiyimizə və istifadə edilən
proqramlara nəzər salsaq, görərik ki, bugünkü təhsilimiz
dünya təhsil sisteminə doğru böyük addımlar
atır. Bunlar xarici ölkələrin təhsilindən
götürülən nümunələrdir ki, biz o
proqramlardan istifadə edirik. Bu, onlarda
eksperiment olaraq keçilib və gözəl nəticələr
verib. Biz bu nəticələri
görürük və ölkəmizdə bir neçə məktəbin
simasında bunu göstərməklə bütün məktəblərə
nümunə oluruq. Onlara göstəririk
ki, bu cür dərs keçəriksə, şagird
üçün daha effektli olar və şagird müəllimin
müdaxiləsi olmadan da dərsləri öyrənə bilər.
Yəni burada şagirdin dərsi mənimsəməkdən
başqa yolu qalmır. Şagird oyun formasına
baxaraq müxtəlif interaktiv şəkildə istər-istəməz
dərsə cəlb olunur. Elektron təhsil
bizdə yavaş-yavaş reallaşır və nəhayət,
bu elə bir həddə çatmalıdır ki, məktəblərimizdə
müəyyən sayda texniki vəsaitlərimiz olsun, onlar vasitəsilə
dərsləri bu cür keçə bilək, həm müəllim,
həm də şagirdlər üçün asan olsun. Bu gün bir sıra
müəllimlər xaricdə təcrübə keçirlər.
Xaricdə keçirilən təcrübələrin
təbii ki, effekti olacaq. Orada gördüklərimizi
tətbiq edirik və görürük ki, xaricdəki bəzi
təlim metodlarını keçməkdə fayda var.
- Belə
bir fikir var ki, elektron təhsil şagirdin fikrini daha çox cəlb
etməyə imkan verir. Bu, nə dərəcə
də doğrudur?
- Şagirdlərin informatikaya marağı daha
çoxdur. Çünki gənc nəsil İKT-yə daha
çox meyillidir. Onlar kiçik
yaşlarından artıq bu texnologiyanı gördükləri,
maraqları olduğu üçün daha tez qavrayırlar və
reaksiya verə bilirlər. Bir vaxtlar
texnologiya bu qədər inkişaf etməmişdi. İndiyədək ənənəvi üsulla dərs
keçmə metodu tətbiq edilirdisə, bu, həm müəllim
üçün yorucu olurdu, həm çox enerji sərf
edirdi, həm də şagird yorulurdu. Əgər
şagird bütün dərsi mətn olaraq qəbul edirdisə,
indi 45 dəqiqə ərzində slaydla bütün mövzunu
mənimsəmək mümkündür. Müəyyən
maraqlandırıcı metod tətbiq etməklə 3-4 dərsi
45 dəqiqəyə sığdıra bilirik. Nəinki şagirdlər, biz özümüz də
ekranda maraqlı bir görüntü olduqda istər-istəməz
diqqətimizi cəlb edir. Demək, bunu
şagirdlər üçün daha da maraqlı etmək
imkanları var. Yəni cavabların gizlədilməsi,
cavabın gətirilməsi, bir işarəylə sual və
cavabın oldugunu göstərməklə marağı
artırmaq olur. Bəzən elə olur ki,
onlar özləri izahı çıxarırlar. Burada intellektual səviyyə rol oynayır. Yəni belə dərslərin olması intellektual səviyyənin
güclənməsinə çox təsir göstərir.Bizim
məktəb fəaliyyətinə gəldikdə, digər məktəblərdən
o qədər də fərqli deyil. Demək
olar ki, hələ bu istiqamətdə addımlayırıq, hələ
kompyuterlərin sayı da o qədər çox deyil. Ancaq çalışırıq ki, ən azından
informatika və digər açıq dərslərimizdə
şagirdləri o qurğulara alışdıraq ki, gələcəkdə
elə bir imkan yarandıqda bütün şagirdlər bu
texnologiyalarla davranmağa, işləməyə
alışsınlar.
-
Bugünkü tədris vəsaitləri sizi qane edirmi?
- Orta məktəblərdə
tədris vəsaitlərini o qədər də qənaətbəxş
hesab etmirəm. Bu gün bizim tələbatımızı
ödəmir. Eləcə də
qurğular, yüklənən proqramları da buna aid etmək
olar. Məsələn, proqramlar 2003-cü
ilin proqramıdır, amma biz bununla işləməyə məcburuq.
Hazırda 2011-ci ilin proqramı mövcuddur və
şagird də bunu tələb edir. Mən
onlara 2007, 2008 və digər versiyaları öyrətmək məcburiyyətində
qalıram. Biz müəllim kimi əlimizdən
gələn yardımı edirik. Ancaq istərdik
ki, daha yaxşı olsun. İnternetə
qoşularkən şagirdi sürət, kompyuterin
yaddaşı maraqlandırır. Biz onlara
zəif sürətli, yaddaşlı kompyuter verdikdə onlar
bunu başqa yerdə olanlarla müqayisə edirlər. Biz istərdik ki, bu müqayisə yaxşı
yönümlü olsun.
- Son illər
abituriyentlərin informatika ixtisasına marağının
artmasını müşahidə edirsinizmi?
-
Abituriyentlərin informatika sahəsinə marağının
artmasına gəldikdə, indi bu vacibdir, hətta magistraturaya
qəbulda da informatika tətbiq edilir. İnformatika
elə bir fəndir ki, onun içərisində sintez gedir və
burada riyaziyyat, məntiq, qurğularla davranışlar var.
İnformatikaya ona görə üstünlük vermək
lazımdır ki, bu İKT-ni bilmədən indiki gənclər
yeni dövrlə ayaqlaşa bilməzlər. Yuxarı siniflərdə onların bu sahəni daha
çox öyrənməsi vacibdir. 10 il
bundan əvvəl bunu deyə bilməzdik, amma indi elə bir
dövrdəyik ki, bu məhz onlar üçün tələb
olunur. İnformatikanı gözəl mənimsəməlidirlər
və bu, universitetlərdə, magistraturada, işə qəbul
zamanı da tələb olunur. Məntiq və
informatika bütün bölmələrdə ən ümdə
öyrəniləcək bir fəndir.Bugünkü gənclərdə
fərq çoxdur. Məsələn, ailədə
ona hər bir böyük imkanlar yaradılır, ailə
qayğısı və nəzarəti var. Amma o, bəzən
istəmədən internetdən lazımsız materiallar
götürə bilər. Bu da onun
şüuruna, davranışına təsir edə bilər.
Burada müəllimlərin də üzərinə
böyük vəzifə düşür. Şagirdləri düzgün yönəltməlidirlər.
Dərs prosesi olmasa da, internetdən elə maraqlı
material götürə bilərik ki, onlar bizim maraq dairəmizdə
olsun. Mən şagirdlərin internetə
qoşulmasına nəzarət edirəm ki, görüm daha
çox hansı saytlara baxırlar, hansı xəbərləri
götürməyə meyil edirlər. Daha
çox bunu onlara bildirmədən edirəm. İnternetdən istifadə ilə bağlı
onları uzun müddət nəzarətdə saxlamaq olmur.
Yəni valideyn daim onun yanında ola bilmir. Təlim-tərbiyə bağçadan
başlayır və bu zaman valideynlə paralel olaraq tərbiyə
doğru qurulursa, həyatda onun uğurunu görə bilirik.
Uşaqlarda kiçik yaşlarından
düzgün fikir formalaşdırmalıyıq. Amma bu düzgün olmadıqda görürük ki,
yuxarı siniflərdə şagirdlərdə problemlər
yaranır. Burada ya valideyn, ya da müəllim
olaraq hardasa onlarda axsamalar getdiyini görə bilirik. Bu gün bağçalarımızdan çox şey
tələb olunur. Məktəblərdə
şagirdlərlə işlədikdə görürük ki,
bağçadan hazırlıqlı gələn uşaqlarla
digər şagirdlər arasında xeyli fərq var. Mən
1-11-ci siniflərdə dərs keçirəm və
görürəm ki, bağçada olan uşaqların
intellektual səviyyəsi daha yüksəkdir. Onlar fikirlərini daha yaxşı, sərbəst ifadə
edə bilirlər.
- Bu
gün gənclərə peşə olaraq müəllim
olmalarını tövsiyə edirsinizmi?
- Mən
praktik olaraq 3 ildir tədrislə məşğulam. Bu, istəkdən asılıdır. Müəllimlik sənəti çox çətindir,
məsuliyyətli olduğuna və şagirdlərin tələbi
böyük olduğuna görə bu sənət məsuliyyətli
sənətdir. Amma kiminsə
bacarığı varsa və özünü cəmiyyətə
xeyir verə biləcək bir şəxs kimi görürsə,
mən müəllim olmasını məsləhət görərdim.
Müəllimlik ən şərəfli peşədir.
Bütün sənətlərin müəllimi
var. Mən bu sənəti sevmişəm və məhz müəllimə
olmaq üçün bu sənəti seçmişəm.
Sənət seçərkən müxtəlif
istiqamətlər olur. Mən müəllimlərimi
özümə ideal götürərək, hər bir müəllimimdən
müəyyən bir xarakteri, metodları uşaqlıqdan
toplayaraq həqiqətən də bu sənətin
vurğunuyam, ürəklə çalışıram və
öyrətməyi sevirəm.
Nigar
Palitra.- 2011.- 9 fevral.- S. 12.