«Bəzən böyük bir tariõi hadisəni təhrif edib ekrana gətirirlər»
Nadir Bədəlov: «Təəssuflər
olsun ki, bu cür hallar zaman-zaman təkrarlanır»
1988-ci ildə õronikal-sənədli,
elmi-kütləvi və tədris filmləri birliyinin
bazasında yaradılan «Salnamə» kinostudiyası hazırda
«Azərbaycanfilm» kinostudiyasının nəzdində fəaliyyət
göstərir. Bir çoõ sənədli filmlərin
istehsalı ilə məşğul olan «Salnamə»
kinostudiyası 1993-cü ildən sonra dövlət statuslu
müstəqil sənədli filmlər studiyası
adlandırılıb.
Hazırda
«Salnamə» kinostudiyasında bir çoõ filmlərin çəkiliş
prosesləri gedir. Redaktor və ssenarist Nadir Bədəlov
hazırda «Salnamə» kinostudiyasında çəkilişlərinə
başlanılan filmlər barəsində söhbət
açdı, ona ünvanladığımız sualları
cavablandırdı.
Müsahibimiz
«Salnamə» kinostudiyasının redaktoru, sənətşünas,
ssenarist Nadir Bədəlovdur. - Nadir müəllim, hazırda
«Salnamə» studiyasında hansı yeni filmlər çəkilir?
-«Mən evə qayıdam» filminin
çəkilişlərinə başlanılıb. Bədii film 1994-cü il Qarabağ hadisələrindən, qəhrəman
təyyarəçilərdən bəhs edir.
Filmin rejissoru Samir Kərimoğlu, ssenari
müəllifi İsmayıl Səfərəliyevdir. «Salnamə»
kinostudiyasında sənədli filmlər də
çəkilir. Bu yaõınlarda
10 dəqiqəlik «Çövkən» filmi
çəkildi. «Çövkən» at
üstündə qədim Azərbaycan milli
oyunudur. Filmin ssenari müəllifi və rejissoru
Rafiq Quliyevdir. Bu film artıq bizə
təhvil verilib. Hazırda İspaniya
Kinematoqrafçılar Birliyi ilə də
müştərək film çəkirik.
Müharibə ərəfəsində Gəncədə təyyarəçilər
məktəbi fəaliyyət göstərib. Hal-hazırda həmin
bina orta məktəb kimi fəaliyyət göstərir. Həmin binada 15 ispaniyalı gənc təhsil alaraq təyyarəçi olublar.
Sonradan onların müharibə dövrü başlayıb. Gedib
öz vətənlərində õidmət ediblər. Onların təyyarəçi
kimi taleyi Gəncədən
başlanır, Bakıda davam edir. Bakıdan sonra isə
öz vətənlərində. Həmin o gənclərin həyatından bəhs edən
müştərək film çəkilir.
Çəkilişlər Bakıda və Gəncədə
aparılıb. Filmin çəkilişləri
davam edir. Əgər film uğurlu alınarsa biz təbii ki, ispan kinematoqrafçıları ilə iş birliyimizi davam etdirəcəyik. Sankt-Peterburq
Kinematoqrafçıları ilə də uzun
müddətdir ki, iş
birliyimiz artmaqdadır. Bizim
həmyerlimiz, uzun illər Sankt-Peterburqda
çalışmış məşhur səs rejissoru və Rusiyanın əməkdar artisti Ələkbər Həsənzadə
haqqında «Salnamə» kinostudiyası tərəfindən
müştərək film çəkilir.
Bu yaõınlarda rejissor Tahir Əliyev 223-ci
diviziyaya həsr olunmuş
«Xəzərdən Dunayadək» sənədli filmini
çəkib tamamladı. Film böyük uğur qazanaraq mükafatlara layiq görüldü.
Keçən il də biz
qəhrəman təyyarəçi Hüseynbala
Əliyevə həsr olunmuş «Qafqaz qartalının uçuşu»
filmini çəkib
tamamlamışdıq. Azərbaycanın «Salnamə»
kinostudiyası və Sankt-Peterburqun «Lennauçfilm» studiyasının birgə
istehsalı, II
Dünya Müharibəsinin qəhrəmanlarından
olan hərbi pilot Hüseynbala Əliyevə həsr olunan «Qafqaz
qartalının uçuşu» sənədli
filminin təqdimatı Sankt-Peterburqda
Kino Evində, Bakıda Muğam
Evində keçirildi. Bildiyimiz kimi, Hüseynbala Əliyev Leninqrad
səmasında həlak olub. Bu film «ən yaõşı rejissor işi» mükafatına layiq
görüldü. Sankt-Peterburqda ən uğurlu operator işinə görə həmin film mükafat alıb. 20 dəqiqəlik
sənədli filmin rejissoru Tahir Əliyev, ssenari müəllifi Valentina Qurkalenko, operatoru Maksim Konavalçuk və Elõan Rüstəmov,
prodüseri Böyükağa Məmmədov və Vladimir Bajindir.
Bizim ötən
illərdə çəkdiyimiz
fimlər də uğurla çıõış etməkdədir. Mart ayında Bakıda 1918-ci ildə baş vermiş mart soyqırımına
həsr olunmuş üç seriyalı
«Mart qırğını və
yaõud
qara oyunlar» sənədli filmini çəkdik. Filmin ssenari
müəllifi özüm,
rejissoru isə Mehriban Ələkbərzadədir.
Bu filmin bir
hissəsi Muğam Mərkəzində nümayiş
etdirildi. Yəqin
ki, film ya televiziya kanallarında, ya da kinoteatrda
tam şəkildə nümayiş
etdiriləcək. Filmdə
həm Azərbaycanın,
həm Türkiyənin,
həm də Rusiyanın mütəõəssisləri, tariõçiləri,
o dövrü bilən
yazıçılar, politoloqlar,
siyasətçilər çıõış edirlər. Bəzən filmdəki çıõışçıların
söz yozumu bir-biri ilə uyğun gəlmir. Bu da filmdə
bir drammatik gərginlik yaradır.
Onsuz da hadisələr faciəvi və gərgindir. Onun üçün
də müəyyən
qədər fikir toqquşmaları baş verir. Bu üç
seriyalı film bir tariõi fakt, tariõi sənəd
olaraq qalacaq. Bu yaõınlarda bizim hələ təzəcə
addımlarını atmağa
başlayan gənc kinematoqrafçılarımız tərəfindən ssenari
müəllifi İntiqam
Hacılı, rejissoru
Mahmud Məmmədova məõsus olan
«Cənubda şimal küləyi» adlanan maraqlı sənədli
film ərsəyə gətirdilər.
Hadisələr 1990-cı ildə Bakıda baş vermiş qanlı faciədən bəhs edir. Mənim üçün maraqlı odur ki, həmin hadisələr baş verəndə filmi ərsəyə gətirənlər
hələ özləri
uşaq idilər, dünyanı hələ
tam dərk etmirdilər.
Amma buna baõmayaraq bu hadisə
bizim tariõimizdir. Bizim gənclərin
belə bir hadisəni dərindən duyaraq bu mövzuya
müraciət etməsi,
ekranda işıqlandırması
məni çoõ sevindirir.
Mən
ilk addımlarımı televiziyada
sənədli filmlərlə
atmağa başlamışam.
Aztelefilmdə işləmişəm. Daha sonra redaktor, müõtəlif
filmlərin aparıcısı
kimi çıõış etmişəm.
Daim kino aparıcısı olduğum televiziya verilişlərində kino
mövzusuna müraciət
etmişəm. Bu gün «Salnamə» kinostudiyasında redaktor vəzifəsində çalışıram.
Öz ssenarim əsasında «İz qala» və
bir neçə filmlər çəkilib.
-Nadir müəllim,
heç olubmu ki, ssenarist gözü
ilə hansısa Azərbaycan filminə baõarkən
düşünəsiniz ki,
gül kimi ssenarini korlayıblar?
- Bəzən nəinki ssenarini, hətta ədəbi əsəri belə korlayırlar. Bəzən böyük bir tariõi hadisəni təhrif eləyib korlayıb ekrana gətirirlər.
Təəssüflər olsun ki, bu cür hallar
zaman-zaman təkrar olunur.
-Necə düşünürsünüz,
bu gün Azərbaycanda film çəkib
pul qazanmaq mümkündür?
- Bilirsiniz, hər yerdə pul qazanmaq mümkündür.
Əgər kimsə pul
qazanmağı qarşısına
məqsəd qoyubsa bunu sənətdə aõtarmamalıdır.
Düzdür, bu gün musiqi şou-biznesə çevrilib, teatr sənətinin özünə
də şou biznes elementləri gəlməkdədir. Həmin o şou-biznes
adından bəlli olduğu kimi qazanmaq mənasındadır.
Burada varlanmaq da olar,
öz adını da reklam edə
bilərsən. Yaõşı piar qazana bilərsən. Məni sevindirən
hal odur ki, bugünkü yeni nəsil gənc rejissorlar çətinliklərə dözərək
sənət arõasınca gedirlər.
Onlar bəlkə də gedib kliplər çəkə bilərdilər,
bəzi əyləncəli
proyektlər yarada bilərdilər. Lakin onlar
ciddi kino ilə məşğuldurlar.
Çətinliklərə baõmayaraq
öz sənətlərini
qurmaqla məşğuldurlar.
Bu ümidvericidir.
-Nə üçün Azərbaycanda
hamıda maraq doğuran seriallar çəkilmir, serial üçün
ssenarilər demək olar ki, yazılmır?
-Serial janrı sovet ittifaqında yoõ idi. O vaõt üç-dörd seriyalı
film çəkiləndə ona serial deyirdilər. Amma 7-10 seriyalı filmə serial demək olmaz. Teleserial Latın Amerikasında, Avropada, Amerikada 100-200 seriyadan ibarət olardı. Birdən-birə
biz istəsək ki, o
ölkələrdəki səviyyəyə
çataq, bir az tələskənlik
etmiş olarıq. Serialları yazan müəlliflərə,
serial çəkən rejissorlara
qarşı haqsızlıq
etmiş olarıq.
Serial bizdə hələ təzə-təzə
yaranmağa başlayır.
Yəqin
ki, bir neçə
cəhddən sonra
serial estetikası bizim
ölkədə də
formalaşmağa başlayacaq,
öz milli düşüncəmizə, təfəkkürümüzə
uyğun olan seriallar çəkəcəyik.
Son zamanlarda kino
nəzəriyyəçiləri tərəfindən ciddi şəkildə serial mövzusu
işlənilir, kitablar
yazılır. Amma böyük
kino ilə müqayisədə mən
serialı ikinci yerdə görürəm.
Serial bir az
arõada
dayanan sənət növüdür. Serialdan bədii
filmdən tələb
etdiyimiz səviyyəni
tələb edə bilmərik.
-Nadir müəllim,
söhbətimizin əvvəlində
«Salnamə» kinostudiyasında
çəkilən filmlərin
uğurlarından danışdınız.
Bəs problemlər necə, var?
- Bu gün Azərbaycan kino sahəsində çalışırıqsa əlbəttə
ki, problemlər də var. İş olmayan yerdə problem olmur. Biz çoõ istəyərdik
ki, kinostudiya yeni teõniki avadanlıqlarla təchiz olunsun. Geniş pavilyonlarımız olsun.
Daha böyük büdcə əsasında filmlər çəkilsin və bu işə daha böyük qüvvələr cəlb
olunsun. Yəqin ki, bunlar gələcəyin işidir.
Arzum budur ki, yaõın zamanlarda
Azərbaycanda fəaliyyət
göstərən kinoteatrlar
inkişaf etsin. İstəyərdim kinoteatrlarımız çoõalsın
və küçədə
gedəndə görək
ki, yeni çəkilən filmlərimiz
üçün kinoteatrların
qarşısında növbə
yaranıb. Onda
hiss edəcəyik ki,
bəli, Azərbaycanda
kino həqiqətən
inkişaf edib, dirçəlib. Hal-hazırda buna doğru addımlar atılmaqdadır. Yəqin ki,
bu da bir
neçə ilin içərisində baş
verəcək.
Nisə Rafiqqızı
Olaylar.-2011.- 22 iyul.- S.8.