Tənha salondakı dirijor

 

 

Mənim   bütün   əsərlərim   - dramaturgiyam da,  poeziyam da  bir  şeirdir.

 

hələ bitməyib.”

 

Vaqif   Səmədoğlu

 

I   pərdə

 

Uşaq  vaxtı  həmişə  istəmişəm  ki, qoca kişi olum, heç kim mənə deməsin  ki, onu  eləmə , bunu elə”. Müəllifin daxili aləmini bu cümlədə axtarası olsaq,    tapa  bilərik?  Birincisi, azad olmaq  sevdası, köləliyə nifrətamiz münasibət. Çünki  heç kimin ona buyruq  verməsi, nəsə qulluq tələb etməsini  həzm edə bilmir. İkincisi, bu azadlıq içərisində  əldə edilmiş    yaşanılmış  məsumluq, saflıq, səmimilik. Çünki, uşaq ikən qocalmağı arzu etmək bir növ həmin şəxsin müdrikliklə qatışmış  məsumluğunun gəstəricisidir. Çünki, bu arzunu, yəni bu göstəricini hər kəs öz həyatında  tətbiq  edə  bilmir. Vaqif  Səmədoğlunun kimliyini , daxili aləmini açmaqdan ötəri  təbii ki, bu cümlə kifayət etmir. Amma şair  həyatının dərinliyindən gəldiyindən, mahiyyətindən  pərvaz  etdiyindən  ilkin tanışlıq  üçün qənaətbəxş  saymaq olar.   Birinci  pərdəni  bağlamamışdan  əvvəl  qəhrəmanın avtobioqrafiyası  ilə  tanış  olmaq yerinə düşərdi; Vaqif Səməd oğlu (Vaqif Səmədoğlu) — şair, dramaturq, publisist,  1970-ci ildən  Azərbaycan Yazıçılar Birliyinin  üzvü, Əməkdar incəsənət xadimi (1989) və  xalq şairidir (1989). 2000 və  2005-ci  illərdə Azərbaycan  Respublikası Milli Məclisə deputat seçilib.

Vaqif Səmədoğlu 1939-cu il iyunun 5-də Bakı şəhərində, məşhur Azərbaycan şairi Səməd Vurğunun ailəsində anadan olub. Bülbül adına musiqi məktəbində,  Üzeyir Hacıbəyov adına Azərbaycan  Dövlət  Konservatoriyasında  təhsil alıb.  Azərbaycan Sovet Ensiklopediyasının  Baş redaksiyasında incəsənət redaksiyasının müdiri (1968-71-),  “Oğuz eli”qəzetinin  baş redaktoru (1992-94) vəzifələrində çalışıb.  “Humay mükafatı”  laureatıdır (1998).

Xalq şairi, novator  şeirimizin banilərindən olan Vaqif  Səmədoğlunun   tərcümeyi-halı barəsində yazdığımız material  çox  azdır. Amma diqqəti onun həyatında baş verən maraqlı hadisələrə, şeirlərində gizlənmiş arzu-istəklərinə  və müxtəlif  dövrlərdə verdiyi  müsahibələrə  yönəltsək  daha qənaətbəxş olardı. Həm də, bu vasitə ilə şairin portretini  əks etdirmək fikrimizcə, daha   məntiqə uyğun haldır. Odur ki, dərhal  ikinci pərdəni açaq;

 

I I  pərdə

 

“Ailəmi çox sevirəm. Lakin bir də görürsən ki, qışın oğlan çağında qəflətən hamıdan uzaqlaşıb bağ evimə gedirəm. Tək-tənha bağda oturub şeirlərimi yazıram. Neyləyim, mənim çörəyim də bu  tənhalıqdan çıxır da...”

Vaqif Səmədoğlu intervyusunda söylədiyi bu kiçik  sətirdə  özünün bütün yaradıcılıq  qayəsini açıqlamış olur. Onun tənhalığı məzmun etibarilə ilahi bir tənhalıqdır. Şeirləri də bu tənhalıqdan yoğrulduğundan demək ki, onları da biz ilahi ilə söhbət adlandıra bilərik. Həm də bu əsərlər “əvvəli və sonu bilinməyən bir səsdi. Mışıl-mışıl  yatan  südəmər  körpənin, bir ömür yaşamış yaşlı bir insanın nəfəsi var onlarda.” Vaqif  Səmədoğlunu çox zaman modern ədəbiyyatımızda tənhalıq poeziyasının yaradıcısı adlandırırlar. Tənhalıq poeziyasını yaradan ədib gərək ki, həyatda da o qədər yalnız, tək olsun ki, ədəbiyyat naminə effektiv bir əsər yarada bilsin. Yazıçı  publisist Afaq Məsudun  Vaqif Səmədoğlu şəxsiyyətini müəyyən etməyə imkan verən essesindən sitat. «Onunla getdiyimiz bir xarici ölkədə Vaqif  təyyarədə də, hava limanında da , hətta  şəhəri   gəzərkən belə çox qəmgin , bikef  idi. Heç kəslə dinib-danışmırdı. Lakin birdən... Qəfildən  mağazaların birindən  çoxdan bəri  axtardığı caz ifaçısının plastinkasını görəndə çox sevindi, üzünün qırışları açılmağa başladı” . Daxili aləminin mürəkkəbliyini, özünə qapanmasını təsdiq edən  bu  kiçik  fraqmentdə  qəhrəmanımızın doğurdan da  öz  gizli, heç kimə bəlli olmayan aləmindən sivişib aramıza gəldiyinin fərqinə  varırıq. Onun  öz  dünyası var. Bəzən həmin dünyanın işartıları, yaşantıları yaddaşına qonaq gələndə “telefon dəstəklərinin qantel dövrü  başlamış olur.” Yəni bu dövrdə telefonla insanlarla əlaqə saxlamaq, onlarla ünsiyyətdə olmaq belə şairi yorur, bezdirir, yüngül  telefon  dəstəyini  ağır  qantelə bərabər edir. Bu  dövr cavanlıqdan  bəri  onu  izləyir,  yaxasından  əl  çəkmir. 1963-cü ildə yazdığı “Gözüm yolda “adlı şeirindən oxuyuruq;

 

                                      “ Sabahdan  gözüm yolda

                                      Nə bir günəş möhürləyən səhər,

                                      Nə də axşam imzası gözləyirəm.

                                      Gözüm yorğun, yorğanları qapanır...”

 

  Tənhalıq  adlı ikinci pərdəni  bağlamamışdan  qabaq onu  da qeyd edək  ki,  yalnızlıq  hissi Allah  tərəfindən ona verilmiş  şairlik  istedadının əsas  komponentidir. Bu  komponenti özündə yaşadan şəxs təbii ki,     parlamentdə, nə də hansısa bir idarəedici orqanda  şəxsiyyət  kimi  öz  missiyasını  tam olaraq başa vura bilməz.!

3-cü pərdə açılır...Və ordan dirijor  görünür ...

Bu  dirijor  Vaqif Səmədoğlunun  özüdür. Əsərlərini,  həyatda başına gələn hadisələrdən  formalaşdırdığı tam  fərqli  bir “Tənhalıq “ simfoniyasını ifa edir.

 

                       “Şam yanır....

                 Enir masanın bayramlığına

                Bir ovuc səhər...

                Azacıq sönür kədər....

 

Bir  dəfə  Vaqif   müəllimlə  İnternet  vasitəsilə  etdiyimiz  söhbətdə qocalığından şikayətləndi . Onda çox təəccübləndim. Axı Vaqif  müəllim  deyildimi   ki, qocalığın müdriklik  qarışıq   saflığını arzulayan?   Sonra ağlıma başqa fikir gəldi. Bəlkə Vaqif müəllim qocalıq zirvəsindən bezib. Bəlkə  ona daha azad, daha məsum bir zirvə gərəkdir? Hər halda dirijor  öz işindədir...  Mən bu zirvəyə həsr  olunmuş  simfoniyanı dinləyirəm...Vaqif  müəllim dirijorluğundan yorulmur.. Bir şeiri yadıma düşür...

 

               “Qağayılardan savayı            

                Dənizlə  Allah  arasında

                Kimsə   yox...”

 

Məncə simfoniya səslənən zaman qağayılar Allaha onlardan daha yaxın olan Vaqif Səmədoğlu şəxsiyyətinə heyranlıqla baxırdılar...

 

 

Elmin Nurizadə

 

Olaylar.- 2011.- 6 may.- S.13.