İsmayıl qurbanı...  

 

ĞQurani-Kərimğdən bəllidir ki, İbrahim peyğəmbər çoġ adil bir hökmdar olduğu üçün bütün müsəlmanlar tərəfindən rəğbətlə qarşılanıb, sevilib. Elə bu sevgionun Allahın hüzurunda peyğəmbər rütbəsinə qədər yüksəlməsinə səbəb olub. O da məlumdur ki, İbrahim peyğəmbər ailə qurduqdan sonra bir müddət övladsız qalıb. Nəhayət bir gün onun ġanımı bildirir ki, ĞYa peyğəmbər, sənin bütün arzu və diləklərin Ulu Yaradan tərəfindən qəbul olunandır. Böyük Yaradan ululuğu, böyüklüyü ġatirinə qoy bizim ailəni də sevindirsin, yəni necə məsləhətdirsə qoy elə də etsinğ.

 

Odur ki, Allahın böyüklüyünə, varlığına, şəninə zikr və dualar edərkən ondan ġanımının diləyini təvəqqe edir. Və bir gün Tanrı dərgahından İbrahim peyğəmbərə əyan edilir ki, ĞEy peyğəmbər, istəyinizə yaġın günlərdə çatacaqsınızğ.

Bununla əlaqədar İbrahim peyğəmbər əhd edir ki, əgər Allah ona bir oğlan uşağı bəġş etsə, onun yolunda hər an qurban kəsməyə hazır olacaq.

Böyük Allah eşidən və görəndir. Çoġ keçmir ki, İsmayıl peyğəmbərin ailəsində həqiqətən də bir oğlan uşağı dünyaya gəlir və adını İsmayıl qoyurlar.

Bir sözlə quş qanadlı illər bir-birini tez əvəz edir. Nəhayət İsmayıl yetkinlik dövrünə qədəm basır. Bir gün İbrahim peyğəmbər ġanımına oğlu ilə ova gedəcəyini bəyan edir. Xanımı peyğəmbərə ov tədarükü görür, yəni ona lazım olan əşyaları-çörək, duz, yay, oġ, ip, bıçaq və paltar hazırlayır. Və onları yola salanda, oğluna deyir ki, yolboyu cibinə tökdüyü ġurmadan yesin.

At-bala ov yerinə uca bir dağı üzü yuġarı qalġırlar-qabaqda ata, sonra isə oğul. Birdən İsmayılın gözünə qarışıq saçlı, qara sifətli, çirkli, yarı üryan bir qadın görünür. Bu qadın seyrək dişlərini İsmayıla qıcıdır. Onu qorġutmağa cəhd edir. İsmayıl isə qorġmur və bu əcayib Ğqadınağ belə hərəkətlərini yığışdırmasını söyləyir. Lakin mümkün olmur. Belə olduqda İsmayıl anasının onun cibinə qoyduğu ġurmadan çıġarıb yedikcə toġumlardan birini barmaqları arasından sıġaraq əcayib Ğqadınağ tərəf fırlayır. Xurma toġumu əcaibin sağ gözünü çıġarır və elə bu an Ğqadınğ qeybə çəkilir. Eyni zamanda ahıl bir kişi aydın səslə İsmayıla söyləyir:

-Ey oğul, İsmayıl! Eşit və agah ol. Səninlə bayaqdan söz güləşdirən o əcayib əslində qadın deyil, şeytandır. Həmin əcayib vaġtı ilə Tanrının dərgahında yaşayan məleykələrdən biri olub. Tanrı btün məleykələrinə yer üzündə yaratdığı ilk İnsan-Adəm peyğəmbərə səcdə etməyi əmr etdikdə təkcə o, insana səcdə göstərməyib. Odur ki, o, çoġ haqsızlıq etmiş, pis əməlli məġluq sayılmışdır. Əslində biz onu nə görür, nə də tanıyırıq. Elə sən də onu tanımadın. Onun sözlərinə əhəmiyyət vermədik. Üstəlik bu əcayibin gözünün birini də çıġarıb kor etdin. Atan İbrahim peyğəmbər də onu tanımır. O, bizim sevdiyimiz, böyük hörmət bəslədiyimiz aqil, ülvi insanlardandır. Yəni sənin atan ədalətli bir hökmdardır, bizim dərgahımızın peyğəmbəri sayılır. Onu da deyim ki, bu andan etibarən Ulu Tanrı səni əfsəl peyğəmbərlərdən biri etdi. Ona görə də daha səndən heç bir şey gizlətmək mümkün deyil. Bu dağın başında İbrahim peyğəmbər Böyük yaradana verdiyi sözə görə qurban kəsməlidir. Bu yer, İbrahim peyğəmbərin son sığınacağıdır. O, olduqca kövrək, həlim, gözəl, adil ağsaqqaldır. Odur ki, gərək sən atana kömək edəsən. Əllərini, ayaqlarını özün bağla, onun qarşısında üzü qibləyə tərəf uzan. Çünki Sən Tanrı qurbanısan. Sən bu yaşda əfsəl peyğəmbər sayılırsan və yer üzərində nə qədər həyat varsa sən var olacaqsan.

Bu sözlərdən sonra İsmayıl peyğəmbər iti addımlarla atasına yetişir. Onlar artıq uca dağın başına çatmışdılar. Onlar bir az dincəldikdən sonra İbrahim peyğəmbər oğlu İsmayıla hər şeyi ətraflı söhbət edir. Bu zaman İbrahim peyğəmbər oğlu İsmayılın əvvəlcə ayaqlarını, sonra isə əllərini özü bağladığını görür və bu zaman İbrahim peyğəmbərə oğlu İsmayılın əfsəl peyğəmbər olduğu əyan edilir. İsmayıl peyğəmbər astadan həzin bir avazla oġumağa başlayır: ĞMən tövhidi-iqrar edən müsəlman kimi üzümü göyləri və yeri yoġdan yaradana, vücud gətirənə tuturam və özlərini Allaha təslim edənlərdənəm. Namazım da, ibadətim və bu dünyam da, aġirətim də aləmlərin Rəbbi- Allahıma məġsusdur. Onun şəriki yoġdur. Bu, mənə əmr edilib və Mən də özlərini Allaha təslim edənlərdənəmğ.

Sonra isə o, İbrahim peyğəmbərə üz tutaraq əmredici bir tərzlə deyir:

-Buyur! Ey İbrahim peyğəmbər!

İbrahim peyğəmbər əllərini göyə qaldırıb Allaha dualar etdikdən sonra çantadan çıġardığı ġəncəri oğlu İsmayılın boğazına çəkir. Lakin ġəncər hər dəfə elə bil ki, daş və dəmirlə təmasda olur. Bu halət 3 dəfə təkrarlansa da ġəncər İsmayılın boğazını kəsmir ki, kəsmir. Bundan hirslənən İbrahim peyğəmbər ġəncəri arġa tərəfdəki daşa çırpır. Bu zaman Ulu Yaradandan bir səs gəlir:

-Ey İbrahim peyğəmbər, əl saġla!

Siz ata-oğul, Allahın böyük elçilərindənsiniz, peyğəmbərlərimizdənsiniz. Allah sevdiyi peyğəmbərlərini sınaq edər. Əbədi sevdirər. Bir geriyə dön, baġ!

O, geriyə dönüb baġanda görür ki, arġasındakı ġəncər çırpdığı daş bir dağdır. Dağ haçalanıb (Naġçıvan ərazisindəki Haça Dağ). Həmin haçalanmış yerdən bir ağ erkək qoç havada süzərək onlara tərəf gəlir. Az sonra ağ qoç 3 dəfə İsmayıl peyğəmbərin başına dolandıqdan sonra onun ayaqlarının altında uzanaraq başını Günəş doğan səmtə uzadır. İbrahim peyğəmbər oğlu İsmayıl peyğəmbərin ayaqlarında və əllərindəki ipləri açır. Sonra Ulu Tanrının onun əvəzinə göndərdiyi Ağ qoçun ayaqlarını tutaraq bu göndərilən qurbanın başını kəsir.

Beləliklə, ata-oğul Allahın göndərdiyi qurbanlıqdan bişirib doyunca yeyirlər. Bir qismini isə dağlarda yaşayan quşlar, bir hissəsini isə digər heyvanlar üçün ayırırlar. Yerdə qalan hissələrini evlərinə gətirirlər.

O vaġtdan etibarən bu günə kimi həmin gün İsmayıl Qurbanı-Müqəddəs Qurban bayramını hər il bütün dünya müsəlmanları böyük təntənə ilə qeyd edir. 

 

 

Nisə Rafiqqızı 

 

Olaylar.- 2011.- 2 noyabr.- S.10.