İsmayıl
qurbanı...
ĞQurani-Kərimğdən
bəllidir ki, İbrahim
peyğəmbər
çoġ adil bir hökmdar
olduğu üçün
bütün müsəlmanlar tərəfindən
rəğbətlə qarşılanıb, sevilib.
Elə bu sevgi də onun Allahın hüzurunda
peyğəmbər rütbəsinə qədər yüksəlməsinə
səbəb olub. O da
məlumdur ki, İbrahim
peyğəmbər ailə qurduqdan sonra bir müddət
övladsız qalıb. Nəhayət bir gün onun ġanımı
bildirir ki, ĞYa peyğəmbər, sənin bütün
arzu və diləklərin Ulu Yaradan tərəfindən
qəbul olunandır. Böyük Yaradan ululuğu, böyüklüyü ġatirinə
qoy bizim ailəni də
sevindirsin, yəni necə məsləhətdirsə
qoy elə də etsinğ.
Odur ki,
Allahın böyüklüyünə, varlığına,
şəninə zikr və dualar edərkən ondan
ġanımının diləyini təvəqqe edir. Və bir
gün Tanrı dərgahından İbrahim peyğəmbərə
əyan edilir ki, ĞEy peyğəmbər, istəyinizə
yaġın günlərdə çatacaqsınızğ.
Bununla əlaqədar
İbrahim peyğəmbər əhd edir ki, əgər Allah
ona bir oğlan uşağı bəġş etsə, onun yolunda
hər an qurban kəsməyə hazır olacaq.
Böyük
Allah eşidən və görəndir. Çoġ keçmir ki,
İsmayıl peyğəmbərin ailəsində həqiqətən
də bir oğlan uşağı dünyaya gəlir və
adını İsmayıl qoyurlar.
Bir sözlə
quş qanadlı illər bir-birini tez əvəz edir. Nəhayət
İsmayıl yetkinlik dövrünə qədəm basır.
Bir gün İbrahim peyğəmbər ġanımına oğlu
ilə ova gedəcəyini bəyan edir. Xanımı peyğəmbərə
ov tədarükü görür, yəni ona lazım olan əşyaları-çörək,
duz, yay, oġ, ip, bıçaq və paltar hazırlayır. Və
onları yola salanda, oğluna deyir ki, yolboyu cibinə
tökdüyü ġurmadan yesin.
At-bala ov
yerinə uca bir dağı üzü yuġarı
qalġırlar-qabaqda ata, sonra isə oğul. Birdən
İsmayılın gözünə qarışıq
saçlı, qara sifətli, çirkli, yarı üryan bir
qadın görünür. Bu qadın seyrək dişlərini
İsmayıla qıcıdır. Onu qorġutmağa cəhd edir.
İsmayıl isə qorġmur və bu əcayib Ğqadınağ belə
hərəkətlərini
yığışdırmasını söyləyir. Lakin
mümkün olmur. Belə olduqda İsmayıl anasının
onun cibinə qoyduğu ġurmadan çıġarıb yedikcə
toġumlardan birini barmaqları arasından sıġaraq əcayib
Ğqadınağ tərəf fırlayır. Xurma toġumu əcaibin
sağ gözünü çıġarır və elə bu an
Ğqadınğ qeybə çəkilir. Eyni zamanda ahıl bir
kişi aydın səslə İsmayıla söyləyir:
-Ey
oğul, İsmayıl! Eşit və agah ol. Səninlə
bayaqdan söz güləşdirən o əcayib əslində
qadın deyil, şeytandır. Həmin əcayib vaġtı ilə
Tanrının dərgahında yaşayan məleykələrdən
biri olub. Tanrı btün məleykələrinə yer
üzündə yaratdığı ilk İnsan-Adəm
peyğəmbərə səcdə etməyi əmr etdikdə
təkcə o, insana səcdə göstərməyib. Odur ki,
o, çoġ haqsızlıq etmiş, pis əməlli məġluq
sayılmışdır. Əslində biz onu nə
görür, nə də tanıyırıq. Elə sən də
onu tanımadın. Onun sözlərinə əhəmiyyət
vermədik. Üstəlik bu əcayibin gözünün birini
də çıġarıb kor etdin. Atan İbrahim peyğəmbər
də onu tanımır. O, bizim sevdiyimiz, böyük hörmət
bəslədiyimiz aqil, ülvi insanlardandır. Yəni sənin
atan ədalətli bir hökmdardır, bizim dərgahımızın
peyğəmbəri sayılır. Onu da deyim ki, bu andan etibarən
Ulu Tanrı səni əfsəl peyğəmbərlərdən
biri etdi. Ona görə də daha səndən heç bir
şey gizlətmək mümkün deyil. Bu dağın
başında İbrahim peyğəmbər Böyük
yaradana verdiyi sözə görə qurban kəsməlidir. Bu
yer, İbrahim peyğəmbərin son
sığınacağıdır. O, olduqca kövrək, həlim,
gözəl, adil ağsaqqaldır. Odur ki, gərək sən
atana kömək edəsən. Əllərini,
ayaqlarını özün bağla, onun qarşısında
üzü qibləyə tərəf uzan. Çünki Sən
Tanrı qurbanısan. Sən bu yaşda əfsəl peyğəmbər
sayılırsan və yer üzərində nə qədər
həyat varsa sən var olacaqsan.
Bu sözlərdən
sonra İsmayıl peyğəmbər iti addımlarla
atasına yetişir. Onlar artıq uca dağın
başına çatmışdılar. Onlar bir az dincəldikdən
sonra İbrahim peyğəmbər oğlu İsmayıla hər
şeyi ətraflı söhbət edir. Bu zaman İbrahim
peyğəmbər oğlu İsmayılın əvvəlcə
ayaqlarını, sonra isə əllərini özü
bağladığını görür və bu zaman
İbrahim peyğəmbərə oğlu İsmayılın əfsəl
peyğəmbər olduğu əyan edilir. İsmayıl peyğəmbər
astadan həzin bir avazla oġumağa başlayır: ĞMən
tövhidi-iqrar edən müsəlman kimi üzümü
göyləri və yeri yoġdan yaradana, vücud gətirənə
tuturam və özlərini Allaha təslim edənlərdənəm.
Namazım da, ibadətim və bu dünyam da, aġirətim də
aləmlərin Rəbbi- Allahıma məġsusdur. Onun şəriki
yoġdur. Bu, mənə əmr edilib və Mən də özlərini
Allaha təslim edənlərdənəmğ.
Sonra isə
o, İbrahim peyğəmbərə üz tutaraq əmredici
bir tərzlə deyir:
-Buyur! Ey
İbrahim peyğəmbər!
İbrahim
peyğəmbər əllərini göyə qaldırıb
Allaha dualar etdikdən sonra çantadan
çıġardığı ġəncəri oğlu
İsmayılın boğazına çəkir. Lakin ġəncər
hər dəfə elə bil ki, daş və dəmirlə təmasda
olur. Bu halət 3 dəfə təkrarlansa da ġəncər
İsmayılın boğazını kəsmir ki, kəsmir.
Bundan hirslənən İbrahim peyğəmbər ġəncəri
arġa tərəfdəki daşa çırpır. Bu zaman Ulu
Yaradandan bir səs gəlir:
-Ey
İbrahim peyğəmbər, əl saġla!
Siz
ata-oğul, Allahın böyük elçilərindənsiniz,
peyğəmbərlərimizdənsiniz. Allah sevdiyi peyğəmbərlərini
sınaq edər. Əbədi sevdirər. Bir geriyə dön,
baġ!
O, geriyə
dönüb baġanda görür ki, arġasındakı ġəncər
çırpdığı daş bir dağdır. Dağ
haçalanıb (Naġçıvan ərazisindəki Haça
Dağ). Həmin haçalanmış yerdən bir ağ erkək
qoç havada süzərək onlara tərəf gəlir. Az
sonra ağ qoç 3 dəfə İsmayıl peyğəmbərin
başına dolandıqdan sonra onun ayaqlarının altında
uzanaraq başını Günəş doğan səmtə
uzadır. İbrahim peyğəmbər oğlu İsmayıl
peyğəmbərin ayaqlarında və əllərindəki
ipləri açır. Sonra Ulu Tanrının onun əvəzinə
göndərdiyi Ağ qoçun ayaqlarını tutaraq bu
göndərilən qurbanın başını kəsir.
Beləliklə,
ata-oğul Allahın göndərdiyi qurbanlıqdan bişirib
doyunca yeyirlər. Bir qismini isə dağlarda yaşayan
quşlar, bir hissəsini isə digər heyvanlar
üçün ayırırlar. Yerdə qalan hissələrini
evlərinə gətirirlər.
O vaġtdan
etibarən bu günə kimi həmin gün İsmayıl Qurbanı-Müqəddəs
Qurban bayramını hər il bütün dünya müsəlmanları
böyük təntənə ilə qeyd edir.
Nisə Rafiqqızı
Olaylar.- 2011.- 2 noyabr.- S.10.