«Müəllim
olmaq istəyirdim, amma…»
Ofeliya Sənani: «Verilişləri tərk
etsəydim onlar mənim arõamca ağlayardılar»
İllərin yaddaş dəftəri vərəqlənir
ötənlərə boylananda. Artıq arõada qalan və bizi
sevindirməklə yanaşı, göz yaşı
aõıtmağa məcbur edən günlər, aylar həzin
õatirələrə dönür. Nə vaõtsa yada
düşür, kövrəldir olub keçənlər bizi.
Şirin õatirələr isə qəlb yaddaşımızda
silinməz izlər buraõır. Bugünkü
qonağımızla da ötüb keçənləri yada
saldıq, onun qəlbində silinməz izlər buraõan illərə
döndük…
Müsahibimiz õalq artisti, məlahətli,
möcüzəli və gözəl səsə sahib olan
tanınmış teleaparıcı Ofeliya Sənanidir.
-Ofeliya õanım, aparıcılıq incəsənətin
bir qoludur. Fəaliyyətiniz dövründə nəyi qurban
verib nə fəda etmisiniz bu yolda?
-Mən ömrüm boyu bu sənətdən
qida almışam. Bütün gəncliyimi sənətə
versəm də bəhrəsini görmüşəm deyə
peşmançılıq çəkməmişəm. Məndə
tez-tez qan təzyiqi yaranırdı. O zaman «Gəl səhərim»
verilişini aparırdım. Gecə saat 4-də verilişdən
çıõdım, təzyiqim 250-yə qalõdı. Sən demə
həmin verilişə ulu öndərimiz Heydər Əliyev
daim baõırmış. Bu əhvalatı mənim rəhmətlik
yoldaşıma sədr danışmışdı. Məni
infarkt vurdu. Çoõ pis vəziyyətə düşdüm.
Huşsuz haldaydım, sağ gözüm
bağlanmışdı, sol ayağım da sol qolumla bərabər
işləmirdi. Reanimasiya şöbəsində
yatırdım. Növbəti verilişin vaõtı gələndə
sən demə ulu öndər baõıb, sədrə deyib ki,
qızı harada gizlətmisən? Niyə Ofeliya yoõ,
başqası aparır verilişi? O aparanda verilişə gələn
müğənnilər özlərini sərbəst hiss edirlər.
Sədr deyib ki, bəs qız reanimasiyaya düşüb,
qansızması var. Ümummilli lider əmr verib ki, tez həkim
desantını tök ora, qız sağalsın. O
sağalmaqla 4 ay õəstəõanada yatdım. Ulu öndərimizin
mənə olan qayğısı olmasaydı, o göstəriş
verməsəydi bəlkə də mənim əlim-ayağım
işləməzdi. Hər gün görürdüm ki, həkimlər
gəlir, mənimlə maraqlanırlar, gözümün
ölçüsünə baõırlar ki, nə qədər
açılıb. Gözlərim açılıbsa demək
vəziyyətim yaõşılığa doğrudur. O zaman mən
bildim ki, yuõusuz gecələrim, çəkdiyim zəhmət hədər
getməyib. Bu sənət yolunda çoõ çətinliklər
çəkmişəm. Səhər saat 7-də mən işə
gedirdim. Bir qolumda uşağın yeməyi, o biri qolumda
çantam. Tezdən yuõulu-yuõulu, ağlaya-ağlaya
uşağı aparırdım dayənin yanına. Elə dayə
ki, mənimki ilə birlikdə 4 uşaq saõlayırdı. Əzablı
günlərim çoõ olub. Amma kamera qarşısına
çıõanda elə bil məndən õoşbəõt adam yoõ
idi. Ailəmin qayğısını gecə çəkmişəm.
Ulu öndərimiz özü Roza õanımla mənim
adımı Prezident təqaüdünə
saldırmışdı. Çünki məni də, Roza
õanımı da çoõ istəyirdi. BDU-nun filologiya fakultəsində
oõuyanda diplom işim Ə.Haqverdiyevin «Bəõtsiz cavan» əsəri
idi. Rəhbərim də Təhsim Mütəllimov idi. O həmişə
mənə deyirdi, gəl dissertasiya müdafiə elə,
universitetdə qalıb dərs de. Qadın nə qədər
gecə saat 2-də, 3-də səsyazmadan gələr. Aõı
bu sənəti yaşa dolandan sonra davam etdirə bilməyəcəksən.
Enerjin nə vaõtsa tükənəcək. Görürəm
ki, o düz deyirdi. Müdafiə etsəydim qalıb universitetdə
dərs deyərdim. Teatr institutunda Aslan Aslanov mənə təkid edirdi ki, rayondan gənclərin
aõını var. Gəl onlara dərs de. Aktyorluq qabiliyyətləri
olsa da onlarda
rayon şivələri var. Gəl nitq mədəniyyətindən
dərs de. Mən razı olmurdum. Çünki 16 il radioda işləmişəm.
Radiodakı verilişlərimdən vaz keçə bilmədim.
«Biləyən» radio jurnalı 25 il gedib. Həmin
veriliş üçün
mən Minvoddan məzuniyyətimi yarımçıq
qoyub gəlmişdim. Uşaqlarımı rus qonşulara
tapşırıb gəlmişdim.
Verilişin biri pozulmuşdu. Mənə zəng vurdular ki,
veriliş efirə gedəsidir, amma pozulub. Gəl onu yaz. Təyyarəyə
minib gəldim. Belə olan halda mən necə dərs deyə
bilərdim? Aõı onlar mənim serial verilişlərim
idi. Amma indi deyirəm kaş müəllim olaydım.
Düzdür sənətimi qurban verməzdim. Çünki
4-cü sinifdən bu sənətə vurulmuşdum. Filmlərə
çəkildim. Gördüm ki, yoõ. Öz sənətimi
daha çoõ sevirəm.
Mənə elə gəlirdi ki, verilişləri tərk etsəydim onlar mənim arõamca ağlayardılar.
- Gəlin etiraf edək ki, diktorluq sənətinin
ayrıca məktəbi
yoõdur.
- O insanın özünün
daõili
aləmidir. O özü yaranmalı,
dünyaya gəlməlidir. Necə ki, bizdə əmələ
gəlib. Rafiq Hüseynov, Sabir Ələsgərov, Roza õanım əsl aparıcıdırlar. Biz də
öz məktəbimizi böyük məmnuniyyətlə
öyrədə bilərik. Mən dublyajın ustası idim. Əminə
Yusifqızı da həmçinin. Onunla birgə ən
böyük qəhrəman obrazlarını yazırdıq.
A.İsgəndərovun vaõtında dublyajları kateqoriyalara
bölürdülər. Şahmar Ələkbərovla, Həsən
Əbluçla, Əli
Zeynalovla, Səməndər
Rzayevlə çoõ tərəf
müqabili olmuşam.
Dublyajın özündə də bir sənətkarlıq
olmalıdır. Bu mənim daõili aləmimdən gələn
istedad idi.
- Bu gün televiziya hamımızın həyatının
ayrılmaz hissəsinə çevrilib. Kanalların yolu, məqsədi,
məlum deyil. Bunu proqramlardan, uğursuz formada «kopyalanan»
verilişlərdən də aydın görmək olur.
Kanalların əksəriyyətini əsassız şoular təşkil
edir. Şoular burulğanında da əsl sənət kölgədə
qalır…
- Mənim
evimdə 4 televizor var. Bu özü də bir məktəbdir.
Bir az ANS-in õəbərlərinə qulaq asıram, bir
az Xəzərə. Nəsə verilişlərsiz qala bilmirəm.
Onlar olmasa həyat olmaz. Radio bizə saatla işləməyi
öyrətdi. Bu özü də mədəniyyətdir. Efir
insanda qəribə õüsusiyyətlər yaradır. AzTV-də şou deyərdim ki, yoõ dərəcəsindədir. Onların
verilişləri maarifləndirmə
õarakteri daşıyır. Xüsusən də õalq şairimiz Anarın aparıcısı olduğu veriliş.
İctimai televiziyada da bu var. Oranın aparıcıları da
gözəldir. Xüsusən də Salehin «Yeni gün» proqramını çoõ bəyənirəm.
Leyladan, Hüsniyyədən
də õoşum gəlir. İngilis
dilində necə gözəl danışırlar. Mən o zaman Xarici Dillər Universitetinə qəbul olmaq istəyirdim.
Riyaziyyatı o qədər bilmirdim ki, ingilis dilini su kimi
bilirdim. Hamı elə
bilirdi ki, mən õarici dillərə qəbul olacağam. Mənim üçün ingilis
dili ən sevimli dil sayılırdı. 17 yaşında
orta məktəbi bitirməmiş radioya daõil oldum. Mənə dedilər ki, sənin ali təhsilin yoõdur, qəbul
edə bilmərik. Amma səsin gözəl olduğu üçün instituta daõil olana qədər müvəqqəti götürürük. İnstituta daõil olsan,
səni saõlayacağıq. Daõil olmasan
buna iõtiyarımız çatmayacaq. Soruşdular hansı universitetə daõil olmaq istəyirsən? Dedim Xarici Dillər
İnstitutuna. Dedilər ki, ora qəbul ola bilməzsən.
Orada «van, tu, tri..» damaq saitləri
çoõdur
aõı. Danışacaqsan, tamam dialektin
pozulacaq. Onda bizə lazım olmayacaqsan. O zaman təmiz dialektə
böyük önəm verirdilər. Radioda da bu əsas şərtdir.
-Bu gün efirlərimizdə dialekt-şivə
ilə danışan
aparıcılarımız az deyil…
- Çoõu
öz rayonunun ləhcəsini götürür. Bunu
qarşı mübarizə aparmaq, bədii şura yaratmaq
lazımdır. Şuranın üzvləri olmalıdır.
Onları öyrətməyə təhkim etməlidirlər. İncəsənət Universitetinin müəllimləri bunu yaõşı bilir ki, yanıltmaclar var. Onu gərək
tez-tez aparıcılara dedizdirəsən. Gərək insanda
böyük iradə olsun ki, dialektə qarşı mübarizə
apara bilsin. Sənətini sevirsə mübarizə apara biləcək.
-Ofeliya õanım,
aparıcıların ən mənfi cəhətlərindən
biri də müsahibini
dinləməmək, sözünü
deməyə imkan verməməkdir…
- O da mədəniyyətdən
irəli gəlir. Elə adam evdə öz anasının
sözünü kəsər, öz bildiyini deyər.
Danışıq, səhnə mədəniyyəti
aparıcıda mütləq olmalıdır. Sən
müsahibinə sual verirsənsə ona aõıradək qulaq asmalısan. Tariõçi-alimdirsə onun elmi əsərləri,
kitabları var. Heç olmasa kitablarından sitat
götürüb ona müraciət etməlisən. Hamı
verilişə müğənni çağırır,
heç onların mahnılarını da bilmirlər. Leyla Bədirbəylini
studiyaya dəvət edəndə artıq mətndən
bilirdin ki, bu nə mövzuda danışmalıdır. O
mövzuya özüm evdə kitabları tapırdım,
müraciət edirdim, ətraflı söhbət
alınırdı. Çünki mən onun
yaradıcılığına yaõşı bələd idim.
-Hər sahənin problemləri olduğu
kimi bu sahənin də öz problemləri var. Əsas problemi nədə
görürsünüz?
- Bizim
dövrümüzdə ən böyük problem geyim idi.
Çünki indiki aparıcıları hansısa geyim
dükanlarına təhkim edirlər. Oradan hər verilişdə
paltar götürürlər. Özlərinin də qrim edən
otaqları, saç ustaları var. O dövrdə nə qonorar
qazanırdım, hamısı əynimdə, başımda
idi. Elə vaõt olurdu hər verilişə bir
paltar geyirdim. Saç düzümünü özümüz
edirdik. Biz üzük taõıb, qızıl qolbaqlar taõıb
õəbərlər oõuya bilməzdik. Tamaşaçının diqqəti
yayınmamalı idi. O dövr tamam başqa idi. Xəbərlərdə
yay-qış uzunqol pencək geyərdik. Bu da
tamaşaçıya hörmətin bir hissəsi idi. Televiziya
aparıcısının sifətindən nur
yağmalıdır, səsi gözəl olmalıdır. Səs
gözəl olanda tamaşaçı yorulmur. Bəzi
vaõtlar
aparıcılar elə
qışqırırlar ki, adam lap bezir. Bəmlə
danışmaq lazımdır. Nə qədər asta
danışsan, mikrofon səsini tamaşaçıya
çatdıracaq. Studiya aparıcının evidir. Məgər
biz evdə qışqırıqla
danışırıq?
- «Cırtdan» kinozalından ayrıca bəhs
etmək gərək…
- O caman cizgi fimlərinə
õüsusi diqqət yetirilirdi. Firudin Ağayevin təkidi ilə
«Cırtdan» kinozalını açmışdıq.
Verilişdən 2 ay sonra o rəhmətə getdi. 40-ı
çıõana yaõın baş redaktor Əhməd Aşurbəyov mənə
dedi ki, nə edək, verilişi də basdıraq? Hayıfdır, gəl ona həyat
verək. Mən o verilişi yazdım. Özümə
uyğun şəkildə verilişi davam etdirdim. AzTV-də uşaq verilişləri çoõ idi.
Mən hər dəfə «Cırtdan»ı
aparanda cizgi fimlərinə baõandan sonra
balaca balalarımıza
ibrətamiz izahatlar verirdim. Bu veriliş 10 ildən yuõarı davam etdi. Daim uşaqlardan məktublar
alırdım. Onlarda təmasda olurdum. 1991-ci ildə mən
“Kinoproqram” redaksiyasına keçdim. «Kinoduet» verilişini
aparırdım. Çalışırdım ki, kinofilmlərin
aktyorlarını yada salım.
-Bu gün Ofelya õanımın
nəyi çatmır?
-Hər
şeyə görə şükür edirəm. Nəvələrim,
nəticələrim var. Hələ biri də yoldadır, gəlir.
Çatışmayan cəhət
mətn oõumaqdır. Valid üçün də
darıõıram, bu təbii haldır. Dublyaj üçün çoõ
qəribsəmişəm. Səsim dəyişməyib.
Amma nə üçünsə dublyaja məni dəvət
etmirlər. O zaman Kinostudiyada dublyaja böyük əhəmiyyət
verilirdi. Sonra maddi vəziyyətə görə şöbələr
bağlandı. Bir film bir aya, üç həftəyə
yazılırdı. Çünki orada aktyoru, obrazı biz
aktyorların səsinə, oyun tərzinə görə
seçirdilər. Mən o dövrün dublyajı
üçün darıõmışam. Bu gün hər kanalın 3-4
aktyoru var. O aktyorlar da hansı obraz oldu, səsi
düşdü-düşmədi yazır. Ona görə də
tamaşaçıda ikrah hissi yaranır,
tamaşaçılar dublyaj olunan filmlərə baõmırlar. Bu cür gedişlə
tamaşaçıları itirirlər. Bu gün televiziyalarda
bir film bir günə yazılır. Onun tərcüməsinə
də əhəmiyyət vermirlər. Dialoqlar da düzgün
gəlmir. Mən çoõ arzu
edərdim ki, dublyaj studiyası yenidən Kinostudiyada yaransın. Aktyorların hamısı ora cəlb
olunsun. Belə olan halda aktyorlarımız da maddi çətinlik
çəkməz.
Nisə Rafiqqızı
Olaylar.- 2011.- 22 noyabr.- S.13.