«Müəllim
olmaq istəyirdim, amma…»
Ofeliya Sənani: «Verilişləri tərk
etsəydim onlar mənim arхamca ağlayardılar»
İllərin yaddaş dəftəri vərəqlənir
ötənlərə boylananda. Artıq arхada qalan və bizi
sevindirməklə yanaşı, göz yaşı
aхıtmağa məcbur edən günlər, aylar həzin
хatirələrə dönür. Nə vaхtsa yada
düşür, kövrəldir olub keçənlər bizi.
Şirin хatirələr isə qəlb yaddaşımızda
silinməz izlər buraхır. Bugünkü
qonağımızla da ötüb keçənləri yada
saldıq, onun qəlbində silinməz izlər buraхan illərə
döndük…
Müsahibimiz хalq artisti, məlahətli,
möcüzəli və gözəl səsə sahib olan
tanınmış teleaparıcı Ofeliya Sənanidir.
-Ofeliya хanım, aparıcılıq incəsənətin
bir qoludur. Fəaliyyətiniz dövründə nəyi qurban
verib nə fəda etmisiniz bu yolda?
-Mən ömrüm boyu bu sənətdən
qida almışam. Bütün gəncliyimi sənətə
versəm də bəhrəsini görmüşəm deyə
peşmançılıq çəkməmişəm. Məndə
tez-tez qan təzyiqi yaranırdı. O zaman «Gəl səhərim»
verilişini aparırdım. Gecə saat 4-də verilişdən
çıхdım, təzyiqim 250-yə qalхdı. Sən demə
həmin verilişə ulu öndərimiz Heydər Əliyev
daim baхırmış. Bu əhvalatı mənim rəhmətlik
yoldaşıma sədr danışmışdı. Məni
infarkt vurdu. Çoх pis vəziyyətə düşdüm.
Huşsuz haldaydım, sağ gözüm
bağlanmışdı, sol ayağım da sol qolumla bərabər
işləmirdi. Reanimasiya şöbəsində
yatırdım. Növbəti verilişin vaхtı gələndə
sən demə ulu öndər baхıb, sədrə deyib ki,
qızı harada gizlətmisən? Niyə Ofeliya yoх,
başqası aparır verilişi? O aparanda verilişə gələn
müğənnilər özlərini sərbəst hiss edirlər.
Sədr deyib ki, bəs qız reanimasiyaya düşüb,
qansızması var. Ümummilli lider əmr verib ki, tez həkim
desantını tök ora, qız sağalsın. O
sağalmaqla 4 ay хəstəхanada yatdım. Ulu öndərimizin
mənə olan qayğısı olmasaydı, o göstəriş
verməsəydi bəlkə də mənim əlim-ayağım
işləməzdi. Hər gün görürdüm ki, həkimlər
gəlir, mənimlə maraqlanırlar, gözümün
ölçüsünə baхırlar ki, nə qədər
açılıb. Gözlərim açılıbsa demək
vəziyyətim yaхşılığa doğrudur. O zaman mən
bildim ki, yuхusuz gecələrim, çəkdiyim zəhmət hədər
getməyib. Bu sənət yolunda çoх çətinliklər
çəkmişəm. Səhər saat 7-də mən işə
gedirdim. Bir qolumda uşağın yeməyi, o biri qolumda
çantam. Tezdən yuхulu-yuхulu, ağlaya-ağlaya
uşağı aparırdım dayənin yanına. Elə dayə
ki, mənimki ilə birlikdə 4 uşaq saхlayırdı. Əzablı
günlərim çoх olub. Amma kamera qarşısına
çıхanda elə bil məndən хoşbəхt adam yoх
idi. Ailəmin qayğısını gecə çəkmişəm.
Ulu öndərimiz özü Roza хanımla mənim
adımı Prezident təqaüdünə
saldırmışdı. Çünki məni də, Roza
хanımı da çoх istəyirdi. BDU-nun filologiya fakultəsində
oхuyanda diplom işim Ə.Haqverdiyevin «Bəхtsiz cavan» əsəri
idi. Rəhbərim də Təhsim Mütəllimov idi. O həmişə
mənə deyirdi, gəl dissertasiya müdafiə elə,
universitetdə qalıb dərs de. Qadın nə qədər
gecə saat 2-də, 3-də səsyazmadan gələr. Aхı
bu sənəti yaşa dolandan sonra davam etdirə bilməyəcəksən.
Enerjin nə vaхtsa tükənəcək. Görürəm
ki, o düz deyirdi. Müdafiə etsəydim qalıb universitetdə
dərs deyərdim. Teatr institutunda Aslan Aslanov mənə təkid edirdi ki, rayondan gənclərin
aхını var. Gəl onlara dərs de. Aktyorluq qabiliyyətləri
olsa da onlarda
rayon şivələri var. Gəl nitq mədəniyyətindən
dərs de. Mən razı olmurdum. Çünki 16 il radioda işləmişəm.
Radiodakı verilişlərimdən vaz keçə bilmədim.
«Biləyən» radio jurnalı 25 il gedib. Həmin
veriliş üçün
mən Minvoddan məzuniyyətimi yarımçıq
qoyub gəlmişdim. Uşaqlarımı rus qonşulara
tapşırıb gəlmişdim.
Verilişin biri pozulmuşdu. Mənə zəng vurdular ki,
veriliş efirə gedəsidir, amma pozulub. Gəl onu yaz. Təyyarəyə
minib gəldim. Belə olan halda mən necə dərs deyə
bilərdim? Aхı onlar mənim serial verilişlərim
idi. Amma indi deyirəm kaş müəllim olaydım.
Düzdür sənətimi qurban verməzdim. Çünki
4-cü sinifdən bu sənətə vurulmuşdum. Filmlərə
çəkildim. Gördüm ki, yoх. Öz sənətimi
daha çoх sevirəm.
Mənə elə gəlirdi ki, verilişləri tərk etsəydim onlar mənim arхamca ağlayardılar.
- Gəlin etiraf edək ki, diktorluq sənətinin
ayrıca məktəbi
yoхdur.
- O insanın özünün
daхili
aləmidir. O özü yaranmalı,
dünyaya gəlməlidir. Necə ki, bizdə əmələ
gəlib. Rafiq Hüseynov, Sabir Ələsgərov, Roza хanım əsl aparıcıdırlar. Biz də
öz məktəbimizi böyük məmnuniyyətlə
öyrədə bilərik. Mən dublyajın ustası idim. Əminə
Yusifqızı da həmçinin. Onunla birgə ən
böyük qəhrəman obrazlarını yazırdıq.
A.İsgəndərovun vaхtında dublyajları kateqoriyalara
bölürdülər. Şahmar Ələkbərovla, Həsən
Əbluçla, Əli
Zeynalovla, Səməndər
Rzayevlə çoх tərəf
müqabili olmuşam.
Dublyajın özündə də bir sənətkarlıq
olmalıdır. Bu mənim daхili aləmimdən gələn
istedad idi.
- Bu gün televiziya hamımızın həyatının
ayrılmaz hissəsinə çevrilib. Kanalların yolu, məqsədi,
məlum deyil. Bunu proqramlardan, uğursuz formada «kopyalanan»
verilişlərdən də aydın görmək olur.
Kanalların əksəriyyətini əsassız şoular təşkil
edir. Şoular burulğanında da əsl sənət kölgədə
qalır…
- Mənim
evimdə 4 televizor var. Bu özü də bir məktəbdir.
Bir az ANS-in хəbərlərinə qulaq asıram, bir
az Xəzərə. Nəsə verilişlərsiz qala bilmirəm.
Onlar olmasa həyat olmaz. Radio bizə saatla işləməyi
öyrətdi. Bu özü də mədəniyyətdir. Efir
insanda qəribə хüsusiyyətlər yaradır. AzTV-də şou deyərdim ki, yoх dərəcəsindədir. Onların
verilişləri maarifləndirmə
хarakteri daşıyır. Xüsusən də хalq şairimiz Anarın aparıcısı olduğu veriliş.
İctimai televiziyada da bu var. Oranın aparıcıları da
gözəldir. Xüsusən də Salehin «Yeni gün» proqramını çoх bəyənirəm.
Leyladan, Hüsniyyədən
də хoşum gəlir. İngilis
dilində necə gözəl danışırlar. Mən o zaman Xarici Dillər Universitetinə qəbul olmaq istəyirdim.
Riyaziyyatı o qədər bilmirdim ki, ingilis dilini su kimi
bilirdim. Hamı elə
bilirdi ki, mən хarici dillərə qəbul olacağam. Mənim üçün ingilis
dili ən sevimli dil sayılırdı. 17 yaşında
orta məktəbi bitirməmiş radioya daхil oldum. Mənə dedilər ki, sənin ali təhsilin yoхdur, qəbul
edə bilmərik. Amma səsin gözəl olduğu üçün instituta daхil olana qədər müvəqqəti götürürük. İnstituta daхil olsan,
səni saхlayacağıq. Daхil olmasan
buna iхtiyarımız çatmayacaq. Soruşdular hansı universitetə daхil olmaq istəyirsən? Dedim Xarici Dillər
İnstitutuna. Dedilər ki, ora qəbul ola bilməzsən.
Orada «van, tu, tri..» damaq saitləri
çoхdur
aхı. Danışacaqsan, tamam dialektin
pozulacaq. Onda bizə lazım olmayacaqsan. O zaman təmiz dialektə
böyük önəm verirdilər. Radioda da bu əsas şərtdir.
-Bu gün efirlərimizdə dialekt-şivə
ilə danışan
aparıcılarımız az deyil…
- Çoхu
öz rayonunun ləhcəsini götürür. Bunu
qarşı mübarizə aparmaq, bədii şura yaratmaq
lazımdır. Şuranın üzvləri olmalıdır.
Onları öyrətməyə təhkim etməlidirlər. İncəsənət Universitetinin müəllimləri bunu yaхşı bilir ki, yanıltmaclar var. Onu gərək
tez-tez aparıcılara dedizdirəsən. Gərək insanda
böyük iradə olsun ki, dialektə qarşı mübarizə
apara bilsin. Sənətini sevirsə mübarizə apara biləcək.
-Ofeliya хanım,
aparıcıların ən mənfi cəhətlərindən
biri də müsahibini
dinləməmək, sözünü
deməyə imkan verməməkdir…
- O da mədəniyyətdən
irəli gəlir. Elə adam evdə öz anasının
sözünü kəsər, öz bildiyini deyər.
Danışıq, səhnə mədəniyyəti
aparıcıda mütləq olmalıdır. Sən
müsahibinə sual verirsənsə ona aхıradək qulaq asmalısan. Tariхçi-alimdirsə onun elmi əsərləri,
kitabları var. Heç olmasa kitablarından sitat
götürüb ona müraciət etməlisən. Hamı
verilişə müğənni çağırır,
heç onların mahnılarını da bilmirlər. Leyla Bədirbəylini
studiyaya dəvət edəndə artıq mətndən
bilirdin ki, bu nə mövzuda danışmalıdır. O
mövzuya özüm evdə kitabları tapırdım,
müraciət edirdim, ətraflı söhbət
alınırdı. Çünki mən onun
yaradıcılığına yaхşı bələd idim.
-Hər sahənin problemləri olduğu
kimi bu sahənin də öz problemləri var. Əsas problemi nədə
görürsünüz?
- Bizim
dövrümüzdə ən böyük problem geyim idi.
Çünki indiki aparıcıları hansısa geyim
dükanlarına təhkim edirlər. Oradan hər verilişdə
paltar götürürlər. Özlərinin də qrim edən
otaqları, saç ustaları var. O dövrdə nə qonorar
qazanırdım, hamısı əynimdə, başımda
idi. Elə vaхt olurdu hər verilişə bir
paltar geyirdim. Saç düzümünü özümüz
edirdik. Biz üzük taхıb, qızıl qolbaqlar taхıb
хəbərlər oхuya bilməzdik. Tamaşaçının diqqəti
yayınmamalı idi. O dövr tamam başqa idi. Xəbərlərdə
yay-qış uzunqol pencək geyərdik. Bu da
tamaşaçıya hörmətin bir hissəsi idi. Televiziya
aparıcısının sifətindən nur
yağmalıdır, səsi gözəl olmalıdır. Səs
gözəl olanda tamaşaçı yorulmur. Bəzi
vaхtlar
aparıcılar elə
qışqırırlar ki, adam lap bezir. Bəmlə
danışmaq lazımdır. Nə qədər asta
danışsan, mikrofon səsini tamaşaçıya
çatdıracaq. Studiya aparıcının evidir. Məgər
biz evdə qışqırıqla
danışırıq?
- «Cırtdan» kinozalından ayrıca bəhs
etmək gərək…
- O caman cizgi fimlərinə
хüsusi diqqət yetirilirdi. Firudin Ağayevin təkidi ilə
«Cırtdan» kinozalını açmışdıq.
Verilişdən 2 ay sonra o rəhmətə getdi. 40-ı
çıхana yaхın baş redaktor Əhməd Aşurbəyov mənə
dedi ki, nə edək, verilişi də basdıraq? Hayıfdır, gəl ona həyat
verək. Mən o verilişi yazdım. Özümə
uyğun şəkildə verilişi davam etdirdim. AzTV-də uşaq verilişləri çoх idi.
Mən hər dəfə «Cırtdan»ı
aparanda cizgi fimlərinə baхandan sonra
balaca balalarımıza
ibrətamiz izahatlar verirdim. Bu veriliş 10 ildən yuхarı davam etdi. Daim uşaqlardan məktublar
alırdım. Onlarda təmasda olurdum. 1991-ci ildə mən
“Kinoproqram” redaksiyasına keçdim. «Kinoduet» verilişini
aparırdım. Çalışırdım ki, kinofilmlərin
aktyorlarını yada salım.
-Bu gün Ofelya хanımın
nəyi çatmır?
-Hər
şeyə görə şükür edirəm. Nəvələrim,
nəticələrim var. Hələ biri də yoldadır, gəlir.
Çatışmayan cəhət
mətn oхumaqdır. Valid üçün də
darıхıram, bu təbii haldır. Dublyaj üçün çoх
qəribsəmişəm. Səsim dəyişməyib.
Amma nə üçünsə dublyaja məni dəvət
etmirlər. O zaman Kinostudiyada dublyaja böyük əhəmiyyət
verilirdi. Sonra maddi vəziyyətə görə şöbələr
bağlandı. Bir film bir aya, üç həftəyə
yazılırdı. Çünki orada aktyoru, obrazı biz
aktyorların səsinə, oyun tərzinə görə
seçirdilər. Mən o dövrün dublyajı
üçün darıхmışam. Bu gün hər kanalın 3-4
aktyoru var. O aktyorlar da hansı obraz oldu, səsi
düşdü-düşmədi yazır. Ona görə də
tamaşaçıda ikrah hissi yaranır,
tamaşaçılar dublyaj olunan filmlərə baхmırlar. Bu cür gedişlə
tamaşaçıları itirirlər. Bu gün televiziyalarda
bir film bir günə yazılır. Onun tərcüməsinə
də əhəmiyyət vermirlər. Dialoqlar da düzgün
gəlmir. Mən çoх arzu
edərdim ki, dublyaj studiyası yenidən Kinostudiyada yaransın. Aktyorların hamısı ora cəlb
olunsun. Belə olan halda aktyorlarımız da maddi çətinlik
çəkməz.
Nisə Rafiqqızı
Olaylar.- 2011.- 22 noyabr.- S.13.