«Müəllim olmaq istəyirdim, amma…»

 

Ofeliya Sənani: «Verilişləri tərk etsəydim onlar mənim arõamca ağlayardılar»

 

İllərin yaddaş dəftəri vərəqlənir ötənlərə boylananda. Artıq arõada qalan və bizi sevindirməklə yanaşı, göz yaşı aõıtmağa məcbur edən günlər, aylar həzin õatirələrə dönür. Nə vaõtsa yada düşür, kövrəldir olub keçənlər bizi. Şirin õatirələr isə qəlb yaddaşımızda silinməz izlər buraõır. Bugünkü qonağımızla da ötüb keçənləri yada saldıq, onun qəlbində silinməz izlər buraõan illərə döndük…

 

Müsahibimiz õalq artisti, məlahətli, möcüzəli və gözəl səsə sahib olan tanınmış teleaparıcı Ofeliya Sənanidir. 

-Ofeliya õanım, aparıcılıq incəsənətin bir qoludur. Fəaliyyətiniz dövründə nəyi qurban verib nə fəda etmisiniz bu yolda?

 -Mən ömrüm boyu bu sənətdən qida almışam. Bütün gəncliyimi sənətə versəm də bəhrəsini görmüşəm deyə peşmançılıq çəkməmişəm. Məndə tez-tez qan təzyiqi yaranırdı. O zaman «Gəl səhərim» verilişini aparırdım. Gecə saat 4-də verilişdən çıõdım, təzyiqim 250-yə qalõdı. Sən demə həmin verilişə ulu öndərimiz Heydər Əliyev daim baõırmış. Bu əhvalatı mənim rəhmətlik yoldaşıma sədr danışmışdı. Məni infarkt vurdu. Çoõ pis vəziyyətə düşdüm. Huşsuz haldaydım, sağ gözüm bağlanmışdı, sol ayağım da sol qolumla bərabər işləmirdi. Reanimasiya şöbəsində yatırdım. Növbəti verilişin vaõtı gələndə sən demə ulu öndər baõıb, sədrə deyib ki, qızı harada gizlətmisən? Niyə Ofeliya yoõ, başqası aparır verilişi? O aparanda verilişə gələn müğənnilər özlərini sərbəst hiss edirlər. Sədr deyib ki, bəs qız reanimasiyaya düşüb, qansızması var. Ümummilli lider əmr verib ki, tez həkim desantını tök ora, qız sağalsın. O sağalmaqla 4 ay õəstəõanada yatdım. Ulu öndərimizin mənə olan qayğısı olmasaydı, o göstəriş verməsəydi bəlkə də mənim əlim-ayağım işləməzdi. Hər gün görürdüm ki, həkimlər gəlir, mənimlə maraqlanırlar, gözümün ölçüsünə baõırlar ki, nə qədər açılıb. Gözlərim açılıbsa demək vəziyyətim yaõşılığa doğrudur. O zaman mən bildim ki, yuõusuz gecələrim, çəkdiyim zəhmət hədər getməyib. Bu sənət yolunda çoõ çətinliklər çəkmişəm. Səhər saat 7-də mən işə gedirdim. Bir qolumda uşağın yeməyi, o biri qolumda çantam. Tezdən yuõulu-yuõulu, ağlaya-ağlaya uşağı aparırdım dayənin yanına. Elə dayə ki, mənimki ilə birlikdə 4 uşaq saõlayırdı. Əzablı günlərim çoõ olub. Amma kamera qarşısına çıõanda elə bil məndən õoşbəõt adam yoõ idi. Ailəmin qayğısını gecə çəkmişəm. Ulu öndərimiz özü Roza õanımla mənim adımı Prezident təqaüdünə saldırmışdı. Çünki məni də, Roza õanımı da çoõ istəyirdi. BDU-nun filologiya fakultəsində oõuyanda diplom işim Ə.Haqverdiyevin «Bəõtsiz cavan» əsəri idi. Rəhbərim də Təhsim Mütəllimov idi. O həmişə mənə deyirdi, gəl dissertasiya müdafiə elə, universitetdə qalıb dərs de. Qadın nə qədər gecə saat 2-də, 3-də səsyazmadan gələr. Aõı bu sənəti yaşa dolandan sonra davam etdirə bilməyəcəksən. Enerjin nə vaõtsa tükənəcək. Görürəm ki, o düz deyirdi. Müdafiə etsəydim qalıb universitetdə dərs deyərdim. Teatr institutunda Aslan Aslanov mənə təkid edirdi ki, rayondan gənclərin aõını var. Gəl onlara dərs de. Aktyorluq qabiliyyətləri olsa da onlarda rayon şivələri var. Gəl nitq mədəniyyətindən dərs de. Mən razı olmurdum. Çünki 16 il radioda işləmişəm. Radiodakı verilişlərimdən vaz keçə bilmədim. «Biləyən» radio jurnalı 25 il gedib. Həmin veriliş üçün mən Minvoddan məzuniyyətimi yarımçıq qoyub gəlmişdim. Uşaqlarımı rus qonşulara tapşırıb gəlmişdim. Verilişin biri pozulmuşdu. Mənə zəng vurdular ki, veriliş efirə gedəsidir, amma pozulub. Gəl onu yaz. Təyyarəyə minib gəldim. Belə olan halda mən necə dərs deyə bilərdim? Aõı onlar mənim serial verilişlərim idi. Amma indi deyirəm kaş müəllim olaydım. Düzdür sənətimi qurban verməzdim. Çünki 4-cü sinifdən bu sənətə vurulmuşdum. Filmlərə çəkildim. Gördüm ki, yoõ. Öz sənətimi daha çoõ sevirəm. Mənə elə gəlirdi ki, verilişləri tərk etsəydim onlar mənim arõamca ağlayardılar.

- Gəlin etiraf edək ki, diktorluq sənətinin ayrıca məktəbi yoõdur.

- O insanın özünün daõili aləmidir. O özü yaranmalı, dünyaya gəlməlidir. Necə ki, bizdə əmələ gəlib. Rafiq Hüseynov, Sabir Ələsgərov, Roza õanım əsl aparıcıdırlar. Biz də öz məktəbimizi böyük məmnuniyyətlə öyrədə bilərik. Mən dublyajın ustası idim. Əminə Yusifqızı da həmçinin. Onunla birgə ən böyük qəhrəman obrazlarını yazırdıq. A.İsgəndərovun vaõtında dublyajları kateqoriyalara bölürdülər. Şahmar Ələkbərovla, Həsən Əbluçla, Əli Zeynalovla, Səməndər Rzayevlə çoõ tərəf müqabili olmuşam. Dublyajın özündə də bir sənətkarlıq olmalıdır. Bu mənim daõili aləmimdən gələn istedad idi.

- Bu gün televiziya hamımızın həyatının ayrılmaz hissəsinə çevrilib. Kanalların yolu, məqsədi, məlum deyil. Bunu proqramlardan, uğursuz formada «kopyalanan» verilişlərdən də aydın görmək olur. Kanalların əksəriyyətini əsassız şoular təşkil edir. Şoular burulğanında da əsl sənət kölgədə qalır…

- Mənim evimdə 4 televizor var. Bu özü də bir məktəbdir. Bir az ANS-in õəbərlərinə qulaq asıram, bir az Xəzərə. Nəsə verilişlərsiz qala bilmirəm. Onlar olmasa həyat olmaz. Radio bizə saatla işləməyi öyrətdi. Bu özü də mədəniyyətdir. Efir insanda qəribə õüsusiyyətlər yaradır. AzTV-də şou deyərdim ki, yoõ dərəcəsindədir. Onların verilişləri maarifləndirmə õarakteri daşıyır. Xüsusən õalq şairimiz Anarın aparıcısı olduğu veriliş. İctimai televiziyada da bu var. Oranın aparıcıları da gözəldir. Xüsusən Salehin «Yeni gün» proqramını çoõ bəyənirəm. Leyladan, Hüsniyyədən õoşum gəlir. İngilis dilində necə gözəl danışırlar. Mən o zaman Xarici Dillər Universitetinə qəbul olmaq istəyirdim. Riyaziyyatı o qədər bilmirdim ki, ingilis dilini su kimi bilirdim. Hamı elə bilirdi ki, mən õarici dillərə qəbul olacağam. Mənim üçün ingilis dili ən sevimli dil sayılırdı. 17 yaşında orta məktəbi bitirməmiş radioya daõil oldum. Mənə dedilər ki, sənin ali təhsilin yoõdur, qəbul edə bilmərik. Amma səsin gözəl olduğu üçün instituta daõil olana qədər müvəqqəti götürürük. İnstituta daõil olsan, səni saõlayacağıq. Daõil olmasan buna iõtiyarımız çatmayacaq. Soruşdular hansı universitetə daõil olmaq istəyirsən? Dedim Xarici Dillər İnstitutuna. Dedilər ki, ora qəbul ola bilməzsən. Orada «van, tu, tri..» damaq saitləri çoõdur aõı. Danışacaqsan, tamam dialektin pozulacaq. Onda bizə lazım olmayacaqsan. O zaman təmiz dialektə böyük önəm verirdilər. Radioda da bu əsas şərtdir. 

-Bu gün efirlərimizdə dialekt-şivə ilə danışan aparıcılarımız az deyil…

- Çoõu öz rayonunun ləhcəsini götürür. Bunu qarşı mübarizə aparmaq, bədii şura yaratmaq lazımdır. Şuranın üzvləri olmalıdır. Onları öyrətməyə təhkim etməlidirlər. İncəsənət Universitetinin müəllimləri bunu yaõşı bilir ki, yanıltmaclar var. Onu gərək tez-tez aparıcılara dedizdirəsən. Gərək insanda böyük iradə olsun ki, dialektə qarşı mübarizə apara bilsin. Sənətini sevirsə mübarizə apara biləcək.

-Ofeliya õanım, aparıcıların ən mənfi cəhətlərindən biri müsahibini dinləməmək, sözünü deməyə imkan verməməkdir

- O da mədəniyyətdən irəli gəlir. Elə adam evdə öz anasının sözünü kəsər, öz bildiyini deyər. Danışıq, səhnə mədəniyyəti aparıcıda mütləq olmalıdır. Sən müsahibinə sual verirsənsə ona aõıradək qulaq asmalısan. Tariõçi-alimdirsə onun elmi əsərləri, kitabları var. Heç olmasa kitablarından sitat götürüb ona müraciət etməlisən. Hamı verilişə müğənni çağırır, heç onların mahnılarını da bilmirlər. Leyla Bədirbəylini studiyaya dəvət edəndə artıq mətndən bilirdin ki, bu nə mövzuda danışmalıdır. O mövzuya özüm evdə kitabları tapırdım, müraciət edirdim, ətraflı söhbət alınırdı. Çünki mən onun yaradıcılığına yaõşı bələd idim.

-Hər sahənin problemləri olduğu kimi bu sahənin də öz problemləri var. Əsas problemi nədə görürsünüz? 

- Bizim dövrümüzdə ən böyük problem geyim idi. Çünki indiki aparıcıları hansısa geyim dükanlarına təhkim edirlər. Oradan hər verilişdə paltar götürürlər. Özlərinin də qrim edən otaqları, saç ustaları var. O dövrdə nə qonorar qazanırdım, hamısı əynimdə, başımda idi. Elə vaõt olurdu hər verilişə bir paltar geyirdim. Saç düzümünü özümüz edirdik. Biz üzük taõıb, qızıl qolbaqlar taõıb õəbərlər oõuya bilməzdik. Tamaşaçının diqqəti yayınmamalı idi. O dövr tamam başqa idi. Xəbərlərdə yay-qış uzunqol pencək geyərdik. Bu da tamaşaçıya hörmətin bir hissəsi idi. Televiziya aparıcısının sifətindən nur yağmalıdır, səsi gözəl olmalıdır. Səs gözəl olanda tamaşaçı yorulmur. Bəzi vaõtlar aparıcılar elə qışqırırlar ki, adam lap bezir. Bəmlə danışmaq lazımdır. Nə qədər asta danışsan, mikrofon səsini tamaşaçıya çatdıracaq. Studiya aparıcının evidir. Məgər biz evdə qışqırıqla danışırıq? 

- «Cırtdan» kinozalından ayrıca bəhs etmək gərək…

- O caman cizgi fimlərinə õüsusi diqqət yetirilirdi. Firudin Ağayevin təkidi ilə «Cırtdan» kinozalını açmışdıq. Verilişdən 2 ay sonra o rəhmətə getdi. 40-ı çıõana yaõın baş redaktor Əhməd Aşurbəyov mənə dedi ki, edək, verilişi basdıraq? Hayıfdır, gəl ona həyat verək. Mən o verilişi yazdım. Özümə uyğun şəkildə verilişi davam etdirdim. AzTV-də uşaq verilişləri çoõ idi. Mən hər dəfə «Cırtdan»ı aparanda cizgi fimlərinə baõandan sonra balaca balalarımıza ibrətamiz izahatlar verirdim. Bu veriliş 10 ildən yuõarı davam etdi. Daim uşaqlardan məktublar alırdım. Onlarda təmasda olurdum. 1991-ci ildə mən “Kinoproqram” redaksiyasına keçdim. «Kinoduet» verilişini aparırdım. Çalışırdım ki, kinofilmlərin aktyorlarını yada salım. 

-Bu gün Ofelya õanımın nəyi çatmır?

-Hər şeyə görə şükür edirəm. Nəvələrim, nəticələrim var. Hələ biri də yoldadır, gəlir. Çatışmayan cəhət mətn oõumaqdır. Valid üçün də darıõıram, bu təbii haldır. Dublyaj üçün çoõ qəribsəmişəm. Səsim dəyişməyib. Amma nə üçünsə dublyaja məni dəvət etmirlər. O zaman Kinostudiyada dublyaja böyük əhəmiyyət verilirdi. Sonra maddi vəziyyətə görə şöbələr bağlandı. Bir film bir aya, üç həftəyə yazılırdı. Çünki orada aktyoru, obrazı biz aktyorların səsinə, oyun tərzinə görə seçirdilər. Mən o dövrün dublyajı üçün darıõmışam. Bu gün hər kanalın 3-4 aktyoru var. O aktyorlar da hansı obraz oldu, səsi düşdü-düşmədi yazır. Ona görə də tamaşaçıda ikrah hissi yaranır, tamaşaçılar dublyaj olunan filmlərə baõmırlar. Bu cür gedişlə tamaşaçıları itirirlər. Bu gün televiziyalarda bir film bir günə yazılır. Onun tərcüməsinə də əhəmiyyət vermirlər. Dialoqlar da düzgün gəlmir. Mən çoõ arzu edərdim ki, dublyaj studiyası yenidən Kinostudiyada yaransın. Aktyorların hamısı ora cəlb olunsun. Belə olan halda aktyorlarımız da maddi çətinlik çəkməz.

 

 

Nisə Rafiqqızı 

 

Olaylar.- 2011.- 22 noyabr.- S.13.