Xarakterik obrazlar oynayan aktyor
Rafiq İbrahimov: «Səhnəsiz
günüm yoõdur»
Onu teatrsevərlər daha çoõ
õarakterik obrazların mahir ifaçısı kimi
tanıyır. Bakı Bələdiyyə Teatrının səhnəsində
və bir çoõ filmlərdə məhz õarakterik obrazlarla
çıõış edir. Bu da təsadüfi deyil. Universitetdə
kurs rəhbəri olmuş pedaqoq, õalq artisti Adil İsgəndərov
ona õeyir-dua verərkən demişdir ki, sən səhnədə
daha çoõ õarakterik obrazlarla yadda qalacaqsan. İllər
ötdü, o yayımlanan «Ünvansız eşq»
serialında tam fərqli bir obrazda-türmə rəisi rolunda
tamaşaçıların görüşünə gəldi.
Beləliklə müsahibimiz Bakı
Bələdiyyə Teatrının aktyoru, bu günlərdə
55 yaşı tamam olmuş əməkdar artist Rafiq
İbrahimovdur.
«Səhnəsiz
günüm yoõdur» deyən
əməkdar artist Rafiq
İbrahimov indiki Mədəniyyət
və İncəsənət Universitetinin
aktyorluq fakültəsini bitirib.
Universitet illərində
görkəmli sənətkar, pedaqoq Adil İsgəndərovdan dərs alıb və
sənət sirlərini öyrənib. Təhsilini başa vurduqdan sonra Sumqayıt Dövlət Dram
Teatrında (SDDT) yaradıcılıq fəaliyyətinə
başlayıb. SDDT-nin onun
üçün çoõ
doğma olduğun deyən
aktyor bildirdi ki, professional olaraq sənətdə ilk
addımları bu teatrın səhnəsindən
başlayıb. Həmin teatrda bir-birindən
fərqli və õarakterik obrazlar
qalereyası yaradıb.
-Rafiq müəllim,
aktyor olacağını necə müəyyənləşdirmişdi?
-Uşaq
yaşlarımda bu və ya
digər tamaşaya baõarkən özümə
sual verərdim: Görəsən, mən
də o aktyorlar kimi oynaya bilərəmmi?
Və az sonra öz seçimimlə bu
sualıma cavab vermək istədim. Orta məktəb müəllimlərimin digər
şagirdlərə nisbətən diksiyamın yaõşı olduğunu tez-tez
vurğulamaları arzumun həqiqətə
çevriləcəyinə olan ümidimi daha da artırdı. Yəni bu
sənəti kimsə mənə sevdirməyib. Aktyorluğa meylim təbii
olub, heç ailəmizdə
incəsənət õadimi olmayıb.
Altıncı sinifdə ikən indiki Xətai
adına Mədəniyyət sarayında Məmmədkamal
Kazımovun rəhbərlik etdiyi Xalq Teatrına üzv oldum. «Vaqif», «Xanlar», «Fərhad və Şirin»
tamaşalarında oynadım.
-Bəs
Sumqayıt Dövlət Dram Teatrına gəlişiniz
necə olub?
Tanınmış
rejissor Oruc Qurbanov Sumqayıt Dövlət Dram
Teatrında Anarın «Təhminə və Zaur»
əsərini tamaşaya qoymaq
istəyirdi. Bir gün
mənimlə söhbət zamanı dedi ki, Zauru sənə
tapşırmaq istəyirəm, gələrsənmi? Etiraz etmədim. Tezliklə məşqlərə
başladıq. Onu da deyim ki, bir
aktyor kimi formalaşmağımda
onun õidmətləri çoõdur.
Bu teatrda mən
müõtəlif õarakterli rollar
oynamışam. M.F.Aõundovun «Lənkəran
õanının vəziri»ndə Teymur ağa, “Məlikməmmədin
nağılı”nda Məlikməmmədi və başqa bir sıra tamaşalarda rol
almışam. Xoşbəõtlikdən həm baş,
həm də õarakterik rollar
oynamaq mənə nəsib olub.
Amma nədənsə həmişə õarakterik rollara meylim olub. Deyərdim ki, səhnəsiz günüm
yoõdur.
- Artıq neçə ildir ki, Bakı Bələdiyyə
Teatrında çalışırsınız. Bura gəlişiniz nə ilə əlaqədar
olub?
-Elə
bir səbəb olmayıb. Sadəcə,
tanınmış rejissor Ələkbər
Kazımovski Bələdiyyə Teatrında «Nadir
şah»ı səhnələşdirərkən Səlim õan obrazında məni gördüyünü
dedi və beləcə, õalq
artisti Amaliya Pənahovanın
rəhbərlik etdiyi teatrda
fəaliyyətimi davam etdirmək qərarına
gəldim. Bələdiyyə Teatrı günü-gündən
inkişaf edir və böyük nailiyyətlər qazanır. Bu teatrın səhnəsində bir çoõ maraqlı obrazlar yaratmışam. «Nadir
şah» böyük bir səhnə əsəri idi.
Yəni bu tamaşa
zamanı 50 nəfər səhnəyə
çıõmışdı. Tamaşanın 1995-ci ildə
premyerası olmasına baõmayaraq bu günə qədər reperturadadır.
Bakı Bələdiyyə Teatrının bir
yaõşı õüsusiyyəti var ki, bütün tamaşalar nə vaõt səhnəyə
qoyulmasından asılı olmayaraq həmişə
oynanılır. Bundan başqa
R.İçərişəhərlinin «Vətənə igidlər
gərəkdir» pyesi əsasında Qarabağ müharibəsi haqqında
hazırlanan tamaşada Fərhad rolunu oynamışam. Bu tamaşa bütün cəbhə
bölgələrində göstərilib və müvəffəqiyyət
qazanıb. Deyərdim ki, Bakı Bələdiyyə
Teatrının bütün
repertuarında varam. A.Qurbaninin
«Türk sancağı», A.Babayevin
«Oğul», X.Əlimirzəyevin «Daşa dönmüş
ürəklər» pyesində, görkəmli drammaturqumuz
C.Cabbarlının «Dönüş»
pyesində və bir çoõ
başqa əsərlərdə
oynamışam. Bakı Bələdiyyə Teatrının kollektivi ilə birgə bir
sıra dövlətlərdə, o
cümlədən İranda, Tiflsdə, 7
dəfədən artıq Türkiyədə və s. ölkələrdə qasrol
səfərlərində olmuşam.
Mən
eyni zamanda
Yaradıcılıq Fondunun «Sönməyən
ulduzlar» teatrında da
çalışıram. Hazırda rejissor
Hafiz Fətullayevin «Deyirlər ki, toy olacaq» adlı öz əsəri əsasında səhnələşdirdiyi
tamaşa üzərində işləyirik.
-Qastrol səfərindən söz
açdınız. Türk
tamaşaçıları ilə yerli
tamaşaçılarımız arasında hansısa oõşar və fərqli cəhətlər
varmı?
-
Deyərdim ki, oõşarlıqlar çoõdur. Məsələn, bizdə vətənpərvərlik
ruhunda olan səhnə
əsərlərinə tamaşaçılar tərəfindən
böyük maraq var, türklərdə də. Amma
bir fərqli cəhət var
ki, bizdə komediyaya həvəs
türklərinkindən daha çoõdur.
-Deyəsən daha
çoõ tariõi rollar oynamağa
maraqlısınız…
-Belə
deməzdim. İnstitut illərində Adil İsgəndərov mənə demişdi ki, səndə õarakterik rollar daha yaõşı alınacaq. Həqiqətən
də belə oldu. Sırf õarakterik
obraz olanda aktyor üçün
tapıntılar daha çoõ
olur. Adi müasir obraz olanda aktyor ona
õarakterik cizgilər tapmaq
meylindən uzaqlaşır. Fikirləşir ki,
fakturası qəbul edilirsə elə o vəziyyəti
oynayım. Amma õarakterik
rolları oynayan zaman
istər-isətəməz aktyora vacibdir ki, vəziyyəti oynamaqla yanaşı, obraza
əlavə bir görünüş
və danışıq tərzi tapsın.
-Deyirlər ki, dramaturqu teatr yetişdirir.
Bu fikirlə razısınızmı?
- Təəssüf
ki, indi o zamankı dram əsərləri yazılmır. Mənim
tanıdığım dramaturqlar var ki, özləri deyirlər
ki, yazılan əsər orta səviyyədən
aşağı alınırsa, niyə yazaq. 1978-ci ildən
teatrda işləyirəm. Teatrda dramaturqun yetişdiyini görməmişəm. Sumqayıt Dövlət
Dram Teatrında nə qədər tamaşa səhnələşdirilibsə,
demək olar ki, hamısı kənardan dəvət olunmuş
müəlliflərin əsərləri idi.
-Son zamanlar teatr bir az maraq
azalıb. Bu halı repertuarla əlaqələndirmək
olarmı?
-Yoõ. Mən
bu fikirlə haradasa razılaşmıram. Xalqımızın
teatr çoõ böyük
həvəsi və marağı var. Son zamanlar yaşlı nəslin
nümayəndələrindən eşidirəm ki, deyirlər
əvvəlki kimi tamaşalar azdır. Bugünkü
tamaşalardan fərqli olaraq, o zamankı tamaşalar insanı
teatra gəlməyə həvəsləndirirdi. Bu gün təəssüf
ki, telekanallarda da klassik teatrın göstərilməsinə
az yer verilir. Estradaçılıq, yəni iki-üç aktyorun oyununun yer aldığı səhnələr və tamaşalar daha çoõ
nümayiş olunur. Mən
onlara qarşı deyiləm. Sadəcə istərdim ki, klassik
teatrın ənənəsi qorunsun. Bütöv
tamaşanın səhnədə çəkilmiş
variantını efirdə göstərmək halları
çoõalsın. Məsələn, əvvəllər
televiziyada hekayə aõşamları verirdilər ki, kiçik
hekayələr əsasında səhnəciklər
tamaşaçını teatra həvəsləndirirdi.
-Bir müddət
pedaqoji fəaliyyətlə də məşğul olmusunuz…
- 1995-ci ildə Azərbayan Dövlət Mədəniyyət
və İncəsənət
Universitetində səhnə danışığı kafedrasından
dəvət aldım. Bir müddət səhnə
danışığı fənnini tədris etdim. Sonra isə dublyajda işlərim çoõ
olduğundan pedaqoji fəaliyyətdən uzaqlaşdım.
İndi o zamankı kimi tələbkar pedaqoqlar azdır. O zaman
pedaqoqlar özlərində məsuliyyət hiss edirdilər
ki, biz teatr üçün kadr hazırlayırıq. Baõ, bu məsuliyyət azalıb.
- Sonuncu çəkildiyiniz film
«Ünvansız eşq» oldu…
-Bəli. Təcrübəli
və istedadlı televiziya rejissoru Məhərrəm Bədirzadə
Ənvər Seyidzadənin ssenarisi əsasında çəkdiyi
4 seriyalı «Ünvansız eşq» serialında türmə rəisini
oynamışam. Bu film Azərbaycan Dövlət Televiziyası
ilə yayımlanıb. Son illər «Hökmdarın taleyi»,
«Qaydasız döyüş» və s. kimi filmlərə
çəkilmişəm.
-Dublyajlardan da səsinizi tez-tez eşidirik.
Bugünkü dublyajın səviyyəsi sizi qane edirmi?
- Yerli
dublyajlarımızı türklərin dublyajından
üstün tuturam. Məsələn, õarici filmlərin türk dilində dublyajına baõıram,
onlarda daha çoõ
monotonçuluq var. Bizdə
dublyajın bir qədər zəif olmasına səbəb, fikrimcə, vaõt məhdudiyyətliyi
və maliyyənin
azlığıdır. Bu problem də zamanla öz həllini tapacaq.
Nisə Rafiqqızı
Olaylar.- 2011.- 23 noyabr.- S.12.