"Rəng,
fırça, kətan qıtlığından əziyyət
çəksəm də..."
Zeynalabdin İsgəndərov: «Əsərlərimi
satmaq barədə düşünmürəm»
Bakının mərkəzi küçələrindən
birində rəssamların yaşadığı bina yerləşir.
Bir neçə rəssamın həmin binada öz şəõsi
emalatõanaları var. Emalatõanada gedən yaradıcılıq
işləri ilə yaõından tanış olmaq
üçün yolumu həmin binadan saldım.
Düzünü deyim ki, binanın dəhlizinə daõil olarkən
gözümə dəyən rəssam elə də çoõ
olmadı. Təəccüblə ora-bura var-gəl etdiyimi
görən bir rəssam mənə yaõınlaşaraq gəlişimin
səbəbini soruşdu. Məqsədimi ona
açıqlayanda məni öz şəõsi emalatõanasına dəvət
etdi. Beləliklə bir rəssam-heykəltaraşın həyat
tərzi, yaradıcılığı, ən əsası isə
problemləri ilə tanış oldum. Onunla
tanışlıqdan sonra rəssamlıq sənətimizi
dünyaya tanıdan sənətkar, Azərbaycan Rəssamlıq
Akademiyasının dosenti, əməkdar rəssam, heykəltəraş
Zeynalabdin İsgəndərovun sənət dünyası ilə
tanış oldum.
İlk
baõışda Zeynalabdin İsgəndərov son dərəcə
mülayim, sakit adamdı, indiyə qədər çəkdiyi,
nümayiş etdirdiyi rəsm əsərlərinin təsnifatı,
õronologiyasından da bunu görmək olar. Mövzularında
dönüş yaratmazdan əvvəl o uzun, çətin və
çoõ şərəfli bir sənət yolu keçib. Heykəltəraş
görkəmli sənət adamlarının (xalq artistləri
Sara Qədimova, Leyla Bədirbəyli, xalq rəssamları
Mikayıl Abdullayev, Kamil Əliyev, Maral Rəhmanzadə və
s.) məzarüstü abidələrini yaradıb. Sənətkarın
“Səttar”, “Namaz”, ”Külək”, “Mütəfəkkir”,
“Musiqiçi” və s. kompozisiyaları əsl sənətin
obrazlarda ifadə olunması həqiqətini təsdiqləyən
plastika nümunələridir.
- «Mənim
öndə getməyimi istəməyənlər çoõdur.
Bu gün mən kimlərəsə mane oluram»-belə
başladı söhbətə rəssam-heykəltaraş:
«Bu günə
kimi işlədiyim əsərlərin hər biri mənim
üçün doğma, əzizdir. Amma, indi õalqımız,
cəmiyyətimiz konkret ictimai-siyasi problemlərin içində
yaşadığı kimi, mən də bir rəssam-heykəltaraş
yaradıcı insan kimi müəyyən problemlərlə
üzləşirəm. Əsl sənətkar rəssam odur ki,
ac qalsın, susuz qalsın amma sənətindən dönməsin.
Mən onlardanam».
«Mən çoõ təəssüflə
qeyd edim ki, bu gün Azərbaycanda istedadlı rəssam-heykəltaraşa
şərait yaratmırlar. İtaliyada ancaq bu gün də rəssamların
hesabına yaşayırlar. Orada rəssamlar haqqında
çap olunan kitablardan dövlətə milyardlarla pul gəlir.
Mənim İtaliyada uğurlarım çoõ olub. Romada
keçirilən heykəltəraşlıq üzrə beynəlxalq
simpoziumda mükafata layiq görülmüşəm.
Dünyanın müxtəlif ölkələrindən 130 sənətkar
bu beynəlxalq tədbirə əsər göndərmişdi.
Onların arasından 13 sənətkarın əsəri bəyənilmişdi.
Onların beşi İtaliyadan, qalan səkkiz nəfəri isə
Almaniya, İran, Azərbaycan, İraq və İspaniyadan idi.
Mükafatlandırma Covanni Paola kilsəsində
keçirilirdi. Mərasimdə Vatikanın nümayəndəsi,
Roma Heykəltəraşlıq Akademiyasının prezidenti
Alfio Monqelli, İtaliya Rəssamlar İttifaqının
prezidenti Fonte-Nova Antonio Muri, İtaliya Mədəniyyət
Nazirliyinin təmsilçiləri iştirak edirdi. Simpoziumda Mədəniyyət
və Turizm naziri Əbülfəs Qarayevin dəstəyi
çoõ oldu. Respublikamızın İtaliyadakı səfirliyinin
nümayəndəsi də orada idi. Azərbaycandan İtaliyada
tanınan heykəltaraş mənəm. Niyə gizlədim,
orada mənə deyirdilər ki, biz heç Azərbaycanı
tanımırıq. Amma səndən sonra biz bildik ki, Xəzər
dənizi var, Azərbaycan var. Dekabrın 19-da rəssam
Mikayıl Abdullayevin yubileyi olacaq. Onun qəbirüstü abidəsini
mən düzəltmişəm, portretini mən
yaratmışam. Bu istedad mənə ilahi tərəfindən
verilib. Uşaqlıqdan həm rəssamlıq, həm də
heykəltaraşlıqla məşğulam. Hər iki sahə
mənə yaõındır».
Bu zaman rəssam
bir-birindən maraqlı və rəngarəng rəsmləri
ilə məni tanış edir, ən tanınmış sənətkarlarımız
üçün yaratdıqları heykəllərin şəkillərini
mənə göstərir.
«Mən Azərbaycanda
özümü bir növ õalq düşməni kimi hiss edirəm.
Əl işlərim göz qabağındadır. Baõın elə
bu bacarıqlarıma görə məni istəməyənlər
çoõdur. Mənim ən böyük problemim odur ki, ətrafım
paõıl insanlarla doludur. Üzümə deyirlər ki, səni
pul qazanmağa qoymayacağıq. İstəyirik acından
öləsən. Səlahiyyətli şəõslər mənə
bunu deyirlər. Bu gördüyünüz əsərlərin
10 faizindən birinin pulunu almışam, ya yoõ. Mənə mane
olmaq istəyənlər çoõdur. Müasir incəsənət
muzeyində Mehriban õanımın heykəlini mən düzəltmişəm.
Amma altından adımı yazmayıblar. Bu gün həqiqəti
yazmaq və göstərmək çətindir. Müslüm
Maqomayevin qəbirüstü abidəsini düzəltmişdim,
mane oldular, gecəynən çıõarıb kənara qoydular.
Dedilər ki, başqası pis eləsə də, yaõşı
alınmasa da sən düzəltməyəcəksən».
Zeynalabdin İsgəndərov
yaradıcı ziyalıların bugünkü
qayğılarından, dolanışıqlarından da
söhbət açdı.
-Maddi
ehtiyac bir çoõ yoldaşlarım kimi məni də boğur.
Moskvada oõuyanda müəllimlərim mənə deyirdi ki, sən
gərək siqaret çəkməyəsən, içki
içməyəsən, güclü olasan ki, səni əzib
keçməsinlər. Bu günə kimi öz qüvvətim,
dözümüm sayəsində ayaqda dayana bilmişəm.
Yaõın insanlardan biri mənə deyir ki, sənə pul
verilmir, mane olanların çoõdur, bəs sən niyə
yaşayırsan? Mən quru maaşla dolanıram. Amma əsərlərimi
satmaq barədə heç düşünmürəm. Rəngin,
fırçanın, kətanın qıtlığından,
yoõluğundan əziyyət çəksəm də biz belə
öyrənmişik, elə hey işləyirəm.
Dünyanın ən düşünülmüş əməklərindən
biri də rəssam əməyidi. Rəssam əməyi ən
ali məktəbdi. Mənim əsərlərimdə janr yoõdur.
İşləyə bilməyən də əyri-üyrü
nələrsə çəkir və deyir ki, mən abstrakt
edirəm. İmprovizəni hər kəs edə bilər. Amma
bu professional şəkildə olanda daha maraqlı
alınır. Alim Qasımov da ifasında improvizələr
edir. Amma bunu peşəkar şəkildə edir».
Zeynalabdin İsgəndərov
hazırda Rəssamlıq Akademiyasının heykəltaraşlıq
fakultəsinin tələbələrinə sənətin sirlərini
öyrədir. Əldə etdiyi vərdişləri tələbələri
ilə bölüşməkdən rahatlıq tapır. Eyni
zamanda yeni-yeni əsərlər üzərində
çalışır. Müxtəlif sərgilərdə
iştirak edir. Amma onu bu sahənin problemləri həmişə
narahat edir:
- «Heykəltaraşlıq
sənəti üzrə müsabiqələr keçirilməlidir.
Heç bir ölkədə heykəl pulla satılmır.
1939-cu ildə Nizaminin heykəli müsabiqə yolu ilə
seçilmişdi. Fuad Əbdürrəhmanov o heykəlin
üzərində nə qədər zəhmət çəkmişdi.
İndi Nizami səviyyəsində heykəl var? Niyə bizim
ölkədə müsabiqələr həqiqi yolla
keçirilmir? Xaricdə təmiz, düzgün insana
böyük hörmət edirlər. Amma bizim ölkədə
bu cür insanları əzməyə
çalışırlar. Hərdən deyirəm kaş gedib
İtaliyada yaşayardım. Orada rahat, problemsiz həyat
keçirərdim».
Bayırda
havanın şaõtalı-qarlı olmasına baõmayaraq rəssam-heykəltaraşın
emalatõanasında isti ab-hava var. Yerimi tez-tez dəyişir, rəssamın
o möcüzəli əlləri ilə yaratdığı əl
işlərinə tamaşa edirəm. Heç Zeynalabdin müəllim
də məni darıõmağa, «işsiz» qalmağa qoymur. Əsərlərini,
kompozisiyalarını, sərgi salonlarında olduğu kimi
õronoloji ardıcıllıqla mənə göstərir. Hərdən
də isti çaya qonaq edir. Ürəyimdə Zeynalabdin
İsgəndərovun neçə illərdən bəri əzizləyə-əzizləyə
ərsəyə yetirdiyi əsərlərin istisini, səmimiyyətini
qoruyub saõlamağa çalışıram. Belə bir ovqatla
da ondan ayrılıram.
Nisə Rafiqqızı
Olaylar.- 2011.- 30 noyabr.- S.11.