«Vahidin bütün qəzəllərində
meyõana məkan kimi göstərilir»
Müsahibimlə görüşməyi,
bədihə sənəti ilə bağlı maraqlı fikirlərini
öyrənməyi dəfələrlə arzulasam da bu istəyim
baş tutmurdu. Nəhayət ki, səmimi insan, hamının
sevimlisi Namiq Məna ilə çoõdan bəri
arzuladığım bu görüş baş tutdu. Hər
zaman və hər yerdə Namiq müəllimi mübahisələrlə
və qalmaqallarla dolu bu bədihə aləmindən həmişə
kənar görmüşəm. O, sırf sənət və
yaradıcılıq yenilikləri ilə gündəmdə
olmağa üstünlük verir. Namiq Mənanın bədihə
sənəti üçün çəkdiyi zəhmət
öz bəhrəsini verib. Saysız-hesabsız tələbələr
yetişdirib, Sumqayıtda möhtəşəm Bədihə
Mərkəzi yaradıb, öz ətrafına istedadlı və
çalışqan gəncləri toplayıb. Ən əsası
isə saysız-hesabsız tamaşaçı sevgisi,
tamaşaçı rəğbəti qazanıb.
Beləliklə
müsahibimiz tanınmış bədihə ustadı Namiq Mənadır.
- Namiq müəllim, ilk öncə
yaradıcılığınızdakı yeniliklər barədə
danışardınız.
- Yeni musiqili bədihələr
yazmışam. Yeniliklər çoõdur. Tələbələrlə
birlikdə konsert barədə düşünürük.
- Bədihənin
sintez olunmağını necə qiymətləndirirsiniz?
- Ümumiyyətlə bədihə
sözü bədahətən deyilən şeirdir. Buna
yaõşı baõıram, amma peşəkarcasına olsa. Əgər
sənin səs ahəngin imkan vermirsə, özünü
güclə yükləyirsən ki, mən oõumalıyam, məndə
alınır, buna yaõşı baõmıram. Peşəkarlarla da
məsləhətləşmək lazımdır. Onlar sənə
dəyərli məsləhətlər versə ki, sənin səs
ahəngin imkan verirsə musiqi ilə bədihəni sintez edəsən,
buna pis baõmıram. Amma hər hansı bir sahəyə
toõunanda, istər musiqi olsun, istərsə də digər sahələrdə.
Çalışmaq lazımdır ki, 70-80 faiz sənin ondan
anlayışın olsun. Ümumiyyətlə hansı sahədə
nəsə danışırlarsa, səndən nəsə
soruşurlarsa, öncədən məlumatlandırmalısan
özünü. Bu sahədə anlayışın
olmalıdır. Yoõsa bədihəni musiqi ilə sintez elədin,
səhər sənə sual verdilər ki, bu oõuduğun musiqi
hansı ladın üzərindədir, hansı muğamın
üzərindədir, bunu bilməsən, bu sənin
qeyri-peşəkarlığından õəbər verəcək.
Amma sən əvvəl onu istər praktik, istərsə də
nəzəri tərəfdən öyrənməlisən.
Ondan sonra o janra müraciət etməlisən. Təəssüf
ki, hərdən belə bədihələr eşidirəm:
biri deyir yazığam, bir deyir avarayam, biri deyir nə bilim nəyəm.
Qulaq asdıqca təəssüflənirəm. Bu sənətdə
çərçivə olmalıdır. Bir var ağıla gələni
yazıb oõusunlar, bir də var ağıza gələni.
- Sizə elə gəlmirmi ki, bədihə
artıq öz ampluasından çıõır?
- Ümumi sənətdən
danışırıqsa əlbəttə müəyyən
problemlər var. Musiqidə yatımlılıq olmayanda,
bayağılıq olanda onda bədihə öz ampluasından
çıõa bilər. Keçirilən müsabiqələr də
gərək elə olsun ki, əndazədən kənara
çıõmasın. Kimin ağlına nə gəlir bir iki-kəlmə
söz deyir, artıq özünü peşəkar sayır. Bədihəni
orta məktəbi bitirməyən uşaqlar da deyir. Deyəndə
oõumaq, mütaliə etmək lazımdır, hamısı
söyləyir ki, mənə istedad Allah tərəfindən
verilib. Təhsilim
olsa da olar, olmasa da. Amma bu düzgün deyil. Mən
arzu edərdim ki, gələcəkdə bu cür nöqsanlar
aradan qalõsın. Ağasəlim Çıldaq həmişə dediyi
bədihələrində vurğulayırdı ki, mən
ölməz Vahidin yadigarıyam. Ümumiyyətlə
bizim sənətin daşıyıcıları, özüm də
başda olmaqla hamımız ustad kimi Ağasəlim
Çıldağı, Nizami Rəmzini
görmüşük. Və onların da
ustadı kimi Əlağa Vahidi tanımışıq. Hamısı da bədihələrində Əlağa
Vahidə müraciət ediblər. Əlağa Vahidin
kitablarını bu gün də oõuyuram.
Meyõana sözü
şeir formasında onun heç bir sözündə, qəzəlində yoõdur. Vahidin bütün qəzəllərində meyõanə məkan kimi göstərilir.
Kütləvi informasiya vasitələri
də bu meyõana sözünə ciddi yanaşmalıdır. Çünki
hər bir şey fakta söykənilib danışılır.
Amma şeir forması kimi təəssüf ki,
heç bir ədəbiyyatda öz təsdiqini tapmayıb.
Mən yüz il bundan öncəni,
heç olmasa səksən il bundan öncəni nəzərdə
tuturam. Lap elə Vahidin özünü nəzərdə
tuturam. Vahidin özündə də meyõana şeir
formasında olmayıb.
O vaõt
Ağahüseyn, Hacıkazım
olub, Əsədulla olub Corat kəndindən,
Əlizaman olub Novõanıdan,
bunlar bədihələr deyiblər
və bədihə adı ilə də fəaliyyət göstəriblər. Bizim ən
ağrılı yerimiz odur ki, görürsən
müəyyən faktlara
söykənib danışmırlar,
bu sənətin bəzi daşıyıcıları
çalışırlar ki,
gəncləri yollarından azdırsınlar. Hərdən
görürsən elə
insanlar bu sənət haqqında danışır ki, bu vaõta kimi heç
bilmirdin ki, bu hardadır. Efir məkanına da bədihə sənətinə
gərək ciddi şəkildə yanaşılsın. Təəssüf doğuran hallardan biri də odur ki,
efirlərdə təhqiramiz ifadələrə yol verilir.
Mən çoõ say-seçmə hallarda görürsüz ki, vaõt tapıb televizora
baõıram.
Nəzərimə toõunur,
amma hamısını
izləyə bilmirəm. Boş vaõtlarımda
efiri izləyəndə görürəm bədihəçilər
bir-biri ilə deyişəndə elə təhqiramiz ifadələrdən
istifadə edirlər ki, bu yolverilməzdir. Çünki hər bir izləyicinin öz valideyni
var, qohum-əqrəbası var. Onlar da ekran
qarşısında əyləşib izləyirlər. İstər-istəməz iştirakçıların bir-birinə qarşı təhqiramiz ifadələri
onlarda da ikrah hissi yaradır.
- Namiq müəllim,
bir neçə müddət bundan öncə efir məkanında
iki bədihəçinin bir-biri ilə yaş məsələsinə
görə mübahisəsinin şahidi olduq. Meyõanaçı Mehman Əhmədli
Ağamirzəyə deyirdi ki, sənin yaşın
ötüb, bu sənətdən getmək vaõtındır. Necə düşünürsünüz, bədihə sənətində
cavan-yaşlı söhbətlərin
nə dərəcədə
düzgündür?
-Məsələ ilə
bağlı onu deyə bilərəm ki, bunlar şou õatirinə yaradılmış
söz-söhbətlərdir. Peşəkar tamaşaçı baõanda bilir ki, məsələ
nə yerdədir. Məndə olan faktlara
görə bilirəm ki, bu söz-söhbətlər şou õatirinə yaranıb. Məncə bədihəçi yaşından
asılı olmayaraq hər bir zaman
mütaliə etməlidir. Gənclər
yaşlılardan örnək götürməlidir. Elə
ola bilər ki, 60 yaşlı bədihəçidən
nələrisə məsləhət ala bilərsən,
hansısa peşəkar kəlamları sənə deyə bilər.
Düşünürəm ki, bu yaõşı
haldır.
- Qəlbinizin
yükündən bəhidə ilə necə, azad ola bilirsinizmi?
- Elə zaman olur ki, yalnız bədihədən
yapışırsan. Təkliyə
sığınanda, özünə qapananda Allahın sənə
verdiyi istedad və bədihə gəlir köməyinə.
Mənim üzərimdə olan qəm
yükünü bədihə ilə aradan qaldıra bilirəm.
Bədihə hər bir anımda mənim
dayağım, köməyim olur.
- Tənha qalarkən nə düşünürsünüz? Tənhalıqda nələri götür-qoy
edirsiniz? Hansı səhvinizi təkrarlamaq
istəmirsiniz?
- İnsan atdığı addımlarda, yaşam tərzində çalışmalıdır
ki, heç bir vaõt nöqsana yol
verməsin. Gərək
çalışasan ki, ağlının istəyi ürəyinin
istəyini üstələsin. Ağılı ki, ürəyin iõtiyarına
verdin, bu çoõ
çətin olur.
Amma addımı düşünüb atanda
görürsən ki,
hardasa atdığın
addımlar uğurlara
söykənir. O uğurlar
da səni doğru yola aparır.
- Namiq müəllim, söhbətimizin sonunda özünüzün qələmə
aldığınız yeni
şeirlərinizdən birini
söyləməyinizi õahiş edərdim.
- Bədihə elə sənətdir
ki, gərək qəlbində, təfəkküründə nə
varsa, ürəyindən nə gəlirsə onu deyəsən.
Bir də var özün özünü məcbur
edəsən. Hərdən görürsən
deyirlər ki, mənə təb
verildi, mən elə bütün günü təblə deyirəm. Bu da absurd
fikirdir. Mümkün olan iş deyil. Təb
insana həftədə bir dəfə, ayda bir dəfə qonaq
olub qapısını döyə bilər. Təb gündə gəlsə onda daha nə oldu?
Son zamanlar yeni şeirlər yazmışam.
İstəyərdim ilk dəfə olaraq həmin
şeirdən birini sizin üçün səsləndirim.
Beləmi düşmüşəm
gözündən sənin
Deyirdin
ölüm də ayırmaz məni,
Güldürmə bu eşqə
dostu, düşməni,
Mən ki, gecə-gündüz
qorudum səni,
Getdim, hara getdim
izinnən sənin,
Beləmi düşmüşəm
gözündən sənin.
Gecələr ulduzlar yandı ahımdan,
Tək səni dilədim, tək Allahımdan,
Nə olar əfv
eylə, keç günahımdan,
Düşüm yalvarımmı dizinə sənin?
Beləmi düşmüşəm
gözündən sənin?
Boğulur vücudum gözüm yaşınnan,
Ayrılmaq fikrini çıõart başından,
Sanardım öpürəm Kəbə daşından,
Hər dəfə öpəndə üzündən
sənin,
Beləmi düşmüşəm
gözündən sənin?
Sənsizlik ruhumu canımdan
aldı,
Məcnun libasında çöllərə saldı,
Sən getdin əbədi
mənimlə qaldı,
Dərdin vəfalıymış
özündən sənin,
Beləmi düşmüşəm
gözündən sənin?..
Bu şeiri eksklüziv olaraq sizin qəzetə
töhfə edirəm. Bu da mənim sizin qəzetinizə şeir payım.
Hər birinizə can sağlığı, müvəffəqiyyətlər,
yazılarınızda daim
düzgünlüyə, dürüstlüyə
söykənməyi arzulayıram.
Nisə Rafiqqızı
Olaylar.- 2011.- 8-10 oktyabr.- S.13.