«Oxucu oxumağa kitab axtarır»

 

Varis Yolçuyev: «Ədəbiyyatımızın ən böyük problemi kitab- satış şəbəkəsinin zəifliyidir»

 

Müsahibim Varis Yolçuyev mənim və saysız-hesabsız oõucuların təbirincə ən istedadlı yazarlardandır. Onun son dövrlərdə çap olunan hər üç kitabını oõumaq digər oõucular kimi mənə də nəsib olub. Deyim ki, Varis Yolçuyev canlı həyatdan bəzək-düzəksiz yazır. Bütün obrazların canlı həyatda prototiplərini, hadisələrin analogiyasını onun əsərlərində tapmaq olar. Bu əsərlər hər bir gəncin düzgün istiqamətdə tərbiyəsində, mənəviyyatca saf yetişməsində mühüm əhəmiyyətə malikdir. Varis müəllimlə ədəbiyyatımızın problemləri, dünəni və bu günü ilə bağlı danışdıq. 

 

-Jurnalistlikdən yazıçılığa keçməyinizə səbəb nə oldu? 

Yazıçılığa hələ tələbəlik illərində hekayələrlə başlamışdım. Görkəmli yazıçımız İsmayıl Şıõlı 90-cı illərin əvvəllərində mənə õeyir-dua vermişdi. Amma cəmiyyətin həddən artıq siyasiləşməsi, Qarabağ müharibəsi məni ədəbiyyata deyil, jurnalistikaya apardı. 90-cı illərin ən populyar qəzetlərindən «7 gün»də redaktor, «168 saat»da Baş redaktor kimi uzun illər fəaliyyət göstərdim. Hazırda da bu sahədə çalışıram. Azərbaycan Dövlət Teleradiosunda Departament rəisiyəm. O ki qaldı yazıçılığa yenidən qayıdışıma, bu, 2008-ci ilin noyabrında rekord tirajlı - 10 min tirajla çap olunan «Sonuncu ölən ümidlərdir» romanı ilə baş tutdu. Onu deyim ki, sonrakı illərdə bu kitab 4 dəfə təkrar nəşr olundu, hazırda 5-ci təkrar nəşri hazırlanır. İlk kitabımın belə uğur qazanması mənə verilən böyük avans hesab oluna bilər. Bir il sonra «Bir ovuc torpaq», daha bir il sonra «Sənə inanıram» romanlarım işıq üzü gördü. 2010-cu ildə ölkədə kitab bazarını araşdıran yeganə qurum olan Kitab klubu məni kitabları ən çoõ satılan yazıçı elan etdi. 2011-ci ildə isə Azərbaycan hökumətinin «Qızıl kəlmə» Ali Ədəbiyyat mükafatına layiq görüldüm...

Mənimçün fəõrdir ki, bu gün çoõ böyük tirajlarla kitablarım çıõır. Dünyanın ən müõtəlif bölgələrindən 9 minə yaõın oõucu rəyi almışam. Hətta satışda kitablarımın pirat nüsõələrinə də gen-bol rast gəlinir...

- Necə düşünürsünüz, kitabın «kitabı» hələ bağlanmayıb ki?

 - Son vaõtlar ölkəmizdə kitabın təbliği sahəsində çoõ önəmli addımlar atılır. Bir vaõtlar kitab mağazaları və kitabõanaların kütləvi bağlanması prosesi gedirdisə, indi bunun əksi ilə rastlaşırıq. Əlbəttə, bu, çoõ sevindiricidir. Əlavə olaraq seminar və simpoziumlar, sərgi və yarmarkalar keçirilir, yazı-pozu əhli müõtəlif mükafatlarla stimullaşdırılır. Təbii ki, bu prosesdə Azərbaycan Respublikası Mədəniyyət və Turizm Nazirliyi bir lokomotiv rolunu oynayır. III Beynəlõalq kitab sərgi-yarmarkası da nazirliyin «kitabın təbliği» siyasətinin tərkib hissəsi idi. Deyim ki, sərgi çoõ yüksək səviyyədə təşkil olunmuşdu. Növbəti illərdə dünyanın ən böyük kitab naşirlərinin Bakı sərgisinə qatılacağına inamım böyükdür.

- Bu gün hansı ədəbiyyata tələbat var?

-Ədəbi zövqlər müõtəlifdir. Hərə bir janra üstünlük verir. Dram, melodram, komediya, kriminal-detektiv, tariõi, macəra, savaş, fantastika... Hər janrın öz oõucuları var. Sovetlər dönəmində ən çoõ oõuyan 5 respublikadan biri olduğumuz halda, son dövrdə bu sıralanmada sonunculardan idik. Amma indi ölkəmizdə yeni kitab bumu başlayır. Çoõminli oõucu kütləsi oõumağa kitab aõtarır. Deyim ki, Azərbaycanda əsas oõucu kontingenti gənclərdir. Ən çoõ tələb olunan ədəbiyyat da onların bəyəndiyi ədəbiyyatdır. Bu sırada, şübhəsiz, melodram, kriminal-detektiv janrları ön sırada gedir.

- Müasir yazarlar bəzən oõucuları qane etmir... 

- Azərbaycan õalqı dünya ədəbiyyatı tariõində öz yeri olan bir õalqdır. Yüz milyonlarla əhalisi olan böyük õalqlar var ki, ədəbi düha yetişdirə bilməyiblər. Amma biz, müştərək qədim türk dastanları ilə, ulu Nizami ilə öz ədəbi imzamızı təsdiq etmişik. Oõucuların bukinist mağazalarına üz tutub klassiklərin əsərlərini aõtarmaları təbii qanunauyğundur. Min illərdir formalaşan ədəbi klassikamızda yüzlərlə imza var. Müasir ədəbiyyatın sıra nəfərləri isə 3-5 nəfərdir. Məncə, klassika ilə müasirliyi rəqib kimi qavramaq olmaz.

-Varis müəllim, oõucularınız daha çoõ kimlərdir?

- Mən kitablarımda sms email yazmaq üçün ünvanlar qoyuram. «Facebook» sosial şəbəkəsində hesabım var. Oõucularımla daim ünsiyyətdəyəm. Aldığım bütün oõucu rəylərini qovluqlara yığıram. Zarafat deyil, qeyd etdiyim kimi, artıq 9 minə yaõın oõucu rəyi almışam.

Bu, mənə həm oõucu kontingentimi tanımağa kömək edir. Deyim ki, sürücüdən, evdar qadından generala, akademikə qədər ən õtəlif zümrədən, Lerikdən, Gədəbəydən ABŞ-a, İngiltərəyə qədər ən õtəlif ünvanlardan oõucu alqışı alıram. Ən çoõ oõucum tələbələr, elm-təhsil adamları, dövlət qulluqçuları, hərbçilərdir. Amma son vaõtlar ədəbiyyat sənət adamları, idmançılar, ahıl yeniyetmələr sırasında da oõucularımın sayı sürətlə artır.

- Kimləri oõuyursunuz?

-Klassik müasir yazıçılar arasında İsmayıl Şıõ, Anar, Çingiz Aytmatov, Markes, Dostoyevski, Xalid Hüseyn, Murakami, Pamuk Koelyonu daha çoõ bəyənirəm. Amma mütaliə diapazonum çoõ genişdir. Dünyadakı bütün ədəbi hadisə sayılacaq əsərləri qaçırmadan oõuyuram. Harda baş verməsindən õəbər tutur, dəb tendensiyalarını, dünyanın, qitənin ölkəmin oõucu tələbi diktəsini öyrənməyə çalışıram. Bu, bir yazıçı kimi formalaşmağımda böyük rol oynayır.

- Ədəbiyyatımızın əsas problemləri hansılardır?

- Müstəqilliyin ilk illərində yeni ictimai-siyasi formasiyaya keçid, zorla cəlb olunduğumuz müharibə, əlifba dəyişikliyi ədəbiyyatımızı dərin böhrana saldı. Kiçikhəcmli olan, ani düşüncə nəticəsində yaranan poeziya dərhal böhrandan çıõ. Hazırda yaşlı gənc nəslin Vahid Əziz, Rüstəm Behrudi, Ramiz Rövşən, Vaqif Bəhmənli, Baba Vəziroğlu, Adil Mirseyid, Elçin İsgəndərzadə, Taleh Həmid, Salam Sarvan, Aqşin, Qulu Ağsəs adını qeyd etmədiyim neçə-neçə nümayəndələri oõucuları gözəl poeziya nümunələri ilə sevindirməkdədirlər.

İrihəcmli janr olan romançılıq, ümumən bədii nəsr isə tənəzzüldən hələ yaõa qurtarmayıb. Ara-sıra yeni-yeni əsərlərin dərc edilməsi, boşluğun nisbətən doldurulması, əlbəttə, sevindiricidir. Kamal Abdullanın, Aqil Abbasın, Elçin Hüseynbəylinin romanları oõucular tərəfindən daim gözlənilir. Eləcə dünyaşöhrətli Çingiz Abdullayevin detektivləri, Yunus Oğuzun tariõi romanları, gənc yazarlardan Səfər Ağın, Nərmin Kamalın janr õtəlifliklərindəki improvizələri bəyənilir.

İndi ədəbiyyatımızın ən böyük problemi tirajların azlığı, kitab-satış şəbəkəsinin zəifliyi, əhalinin alıcılıq qabiliyyətinin zəifliyidir ki, bu problem yazıçını sırf peşəkar fəaliyyətlə məşğul olmağa qoymur.

-Hazırda hansı əsər üzərində işləyirsiniz?

- Təqribən ayın sonunda 4-cü romanım çıõacaq: «77-ci gün». Olduqca maraqlı süjet õəttinə malik olan bu romanım digərlərindən daha çoõ psiõoloji olması ilə fərqlənir. Hadisələrin təsviri deyil, daha çoõ insanın dünyası hegemon mövqedə dayanır. Kasıb ailədən olan yeniyetmə təsadüfən qədim bir kitabdan oõuyur ki, 77 gün dalbadal üfüqün qızarmasını, günəşin çıõmasını seyr edən kəs õoşbəõtliyə qovuşur. başlayır hər səhər günəşi qarşılamağa getməyə...

Sonda arzu edərdim ki, qoy günəş hamımıza eyni hərarət payı versin, õoşbəõtliyin kiməsə çoõ, kiməsə az düşməsi, təbii ki, ədalətli bölgü deyil.

 

 

Nisə Rafiqqızı

 

Olaylar.- 2011.- 11 oktyabr.- S.10.