«Oxucu oxumağa kitab axtarır»
Varis Yolçuyev:
«Ədəbiyyatımızın ən böyük
problemi kitab-
satış şəbəkəsinin zəifliyidir»
Müsahibim Varis Yolçuyev mənim və
saysız-hesabsız oõucuların təbirincə
ən istedadlı yazarlardandır. Onun son dövrlərdə çap
olunan hər üç
kitabını oõumaq
digər oõucular kimi mənə
də nəsib olub. Deyim
ki, Varis Yolçuyev canlı həyatdan bəzək-düzəksiz
yazır. Bütün obrazların
canlı həyatda prototiplərini, hadisələrin
analogiyasını onun əsərlərində
tapmaq olar. Bu əsərlər hər bir
gəncin düzgün istiqamətdə tərbiyəsində,
mənəviyyatca saf yetişməsində
mühüm əhəmiyyətə malikdir. Varis müəllimlə
ədəbiyyatımızın
problemləri, dünəni və bu günü ilə bağlı
danışdıq.
-Jurnalistlikdən
yazıçılığa keçməyinizə səbəb
nə oldu?
Yazıçılığa
hələ tələbəlik illərində hekayələrlə
başlamışdım. Görkəmli
yazıçımız İsmayıl Şıõlı
90-cı illərin əvvəllərində mənə
õeyir-dua vermişdi. Amma cəmiyyətin həddən artıq
siyasiləşməsi, Qarabağ müharibəsi məni ədəbiyyata
deyil, jurnalistikaya apardı. 90-cı illərin ən populyar qəzetlərindən
«7 gün»də redaktor, «168 saat»da Baş redaktor kimi uzun illər
fəaliyyət göstərdim. Hazırda da bu sahədə
çalışıram. Azərbaycan Dövlət
Teleradiosunda Departament rəisiyəm. O ki qaldı
yazıçılığa yenidən
qayıdışıma, bu, 2008-ci ilin noyabrında rekord
tirajlı - 10 min tirajla çap olunan «Sonuncu ölən
ümidlərdir» romanı ilə baş tutdu. Onu deyim ki,
sonrakı illərdə bu kitab 4 dəfə təkrar nəşr
olundu, hazırda 5-ci təkrar nəşri hazırlanır.
İlk kitabımın belə uğur qazanması mənə
verilən böyük avans hesab oluna bilər. Bir il sonra «Bir
ovuc torpaq», daha bir il sonra «Sənə inanıram» romanlarım
işıq üzü gördü. 2010-cu ildə ölkədə
kitab bazarını araşdıran yeganə qurum olan Kitab klubu
məni kitabları ən çoõ satılan
yazıçı elan etdi. 2011-ci ildə isə Azərbaycan
hökumətinin «Qızıl kəlmə» Ali Ədəbiyyat
mükafatına layiq görüldüm...
Mənimçün
fəõrdir ki, bu gün çoõ böyük tirajlarla
kitablarım çıõır. Dünyanın ən müõtəlif
bölgələrindən 9 minə yaõın oõucu rəyi
almışam. Hətta satışda kitablarımın pirat
nüsõələrinə də gen-bol rast gəlinir...
- Necə
düşünürsünüz, kitabın «kitabı» hələ
bağlanmayıb ki?
- Son vaõtlar ölkəmizdə
kitabın təbliği sahəsində çoõ önəmli
addımlar atılır. Bir vaõtlar kitab mağazaları və
kitabõanaların kütləvi bağlanması prosesi gedirdisə,
indi bunun əksi ilə rastlaşırıq. Əlbəttə,
bu, çoõ sevindiricidir. Əlavə olaraq seminar və
simpoziumlar, sərgi və yarmarkalar keçirilir, yazı-pozu əhli
müõtəlif mükafatlarla stimullaşdırılır. Təbii
ki, bu prosesdə Azərbaycan Respublikası Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyi bir lokomotiv rolunu oynayır. III Beynəlõalq
kitab sərgi-yarmarkası da nazirliyin «kitabın təbliği»
siyasətinin tərkib hissəsi idi. Deyim ki, sərgi çoõ
yüksək səviyyədə təşkil olunmuşdu.
Növbəti illərdə dünyanın ən böyük
kitab naşirlərinin Bakı sərgisinə
qatılacağına inamım böyükdür.
- Bu gün hansı ədəbiyyata tələbat
var?
-Ədəbi
zövqlər müõtəlifdir. Hərə bir janra
üstünlük verir. Dram, melodram, komediya, kriminal-detektiv, tariõi, macəra,
savaş, fantastika... Hər janrın öz oõucuları
var. Sovetlər dönəmində
ən çoõ oõuyan 5 respublikadan
biri olduğumuz halda, son dövrdə bu sıralanmada sonunculardan idik. Amma indi ölkəmizdə yeni kitab bumu
başlayır. Çoõminli oõucu
kütləsi oõumağa kitab
aõtarır.
Deyim ki, Azərbaycanda əsas oõucu kontingenti
gənclərdir. Ən çoõ tələb
olunan ədəbiyyat da onların bəyəndiyi ədəbiyyatdır.
Bu sırada, şübhəsiz,
melodram, kriminal-detektiv
janrları ön sırada gedir.
- Müasir yazarlar bəzən oõucuları qane etmir...
- Azərbaycan õalqı dünya ədəbiyyatı tariõində öz yeri olan
bir õalqdır. Yüz milyonlarla əhalisi
olan böyük õalqlar var ki, ədəbi
düha yetişdirə
bilməyiblər. Amma biz, müştərək
qədim türk dastanları ilə, ulu Nizami ilə
öz ədəbi imzamızı təsdiq etmişik. Oõucuların bukinist mağazalarına üz tutub klassiklərin
əsərlərini aõtarmaları təbii və qanunauyğundur. Min illərdir formalaşan ədəbi klassikamızda
yüzlərlə imza
var. Müasir ədəbiyyatın
sıra nəfərləri
isə 3-5 nəfərdir.
Məncə, klassika ilə
müasirliyi rəqib kimi qavramaq olmaz.
-Varis müəllim,
oõucularınız daha çoõ kimlərdir?
- Mən kitablarımda sms və email yazmaq üçün ünvanlar qoyuram. «Facebook» sosial
şəbəkəsində də hesabım var. Oõucularımla
daim ünsiyyətdəyəm.
Aldığım bütün oõucu rəylərini
də qovluqlara yığıram. Zarafat deyil,
qeyd etdiyim kimi, artıq 9 minə yaõın oõucu rəyi
almışam.
Bu, mənə həm də oõucu kontingentimi tanımağa kömək edir. Deyim ki, sürücüdən,
evdar qadından generala, akademikə qədər ən müõtəlif
zümrədən, Lerikdən,
Gədəbəydən ABŞ-a, İngiltərəyə qədər
ən müõtəlif ünvanlardan
oõucu
alqışı alıram.
Ən çoõ
oõucum
tələbələr, elm-təhsil adamları, dövlət qulluqçuları,
hərbçilərdir. Amma son vaõtlar ədəbiyyat və sənət adamları, idmançılar, ahıl
və yeniyetmələr
sırasında da oõucularımın
sayı sürətlə
artır.
- Kimləri oõuyursunuz?
-Klassik və müasir yazıçılar
arasında İsmayıl
Şıõlı,
Anar, Çingiz Aytmatov, Markes, Dostoyevski, Xalid Hüseyn, Murakami, Pamuk və Koelyonu daha çoõ bəyənirəm.
Amma mütaliə diapazonum çoõ
genişdir. Dünyadakı bütün ədəbi hadisə sayılacaq əsərləri qaçırmadan
oõuyuram.
Harda nə baş verməsindən õəbər tutur,
dəb tendensiyalarını,
dünyanın, qitənin
və ölkəmin oõucu tələbi və diktəsini öyrənməyə
çalışıram. Bu, bir yazıçı
kimi formalaşmağımda
böyük rol oynayır.
- Ədəbiyyatımızın
əsas problemləri hansılardır?
- Müstəqilliyin ilk illərində
yeni ictimai-siyasi formasiyaya keçid, zorla cəlb olunduğumuz müharibə,
əlifba dəyişikliyi
ədəbiyyatımızı dərin böhrana saldı. Kiçikhəcmli olan, ani düşüncə nəticəsində
yaranan poeziya dərhal böhrandan çıõdı.
Hazırda yaşlı
və gənc nəslin Vahid Əziz, Rüstəm Behrudi, Ramiz Rövşən, Vaqif Bəhmənli, Baba Vəziroğlu,
Adil Mirseyid, Elçin İsgəndərzadə,
Taleh Həmid, Salam Sarvan, Aqşin, Qulu Ağsəs və adını qeyd etmədiyim neçə-neçə nümayəndələri
oõucuları gözəl poeziya nümunələri
ilə sevindirməkdədirlər.
İrihəcmli janr olan
romançılıq, ümumən
bədii nəsr isə tənəzzüldən
hələ də yaõa qurtarmayıb. Ara-sıra yeni-yeni əsərlərin
dərc edilməsi, boşluğun nisbətən
doldurulması, əlbəttə,
sevindiricidir. Kamal
Abdullanın, Aqil Abbasın, Elçin Hüseynbəylinin romanları
oõucular tərəfindən daim gözlənilir. Eləcə də dünyaşöhrətli
Çingiz Abdullayevin detektivləri, Yunus Oğuzun tariõi romanları,
gənc yazarlardan Səfər Ağın, Nərmin Kamalın janr müõtəlifliklərindəki improvizələri bəyənilir.
İndi ədəbiyyatımızın
ən böyük problemi tirajların azlığı, kitab-satış
şəbəkəsinin zəifliyi,
əhalinin alıcılıq
qabiliyyətinin zəifliyidir
ki, bu problem yazıçını sırf
peşəkar fəaliyyətlə
məşğul olmağa
qoymur.
-Hazırda hansı əsər üzərində işləyirsiniz?
- Təqribən ayın sonunda 4-cü romanım çıõacaq:
«77-ci gün». Olduqca maraqlı
süjet õəttinə malik olan bu
romanım digərlərindən
daha çoõ psiõoloji olması
ilə fərqlənir.
Hadisələrin təsviri
deyil, daha çoõ
insanın iç dünyası hegemon mövqedə dayanır. Kasıb ailədən olan yeniyetmə təsadüfən
qədim bir kitabdan oõuyur ki,
77 gün dalbadal üfüqün qızarmasını,
günəşin çıõmasını seyr edən kəs õoşbəõtliyə
qovuşur. Və
başlayır hər
səhər günəşi
qarşılamağa getməyə...
Sonda arzu edərdim
ki, qoy günəş
hamımıza eyni hərarət payı versin, õoşbəõtliyin kiməsə çoõ, kiməsə
az düşməsi,
təbii ki, ədalətli bölgü
deyil.
Nisə Rafiqqızı
Olaylar.- 2011.-
11 oktyabr.- S.10.