«İstedadlı bir gəncin 150 manata teatrda işləməyi zülümdür» 

 

Ağaõan Salmanlı: «Onlar teatrla çoõ tez vidalaşaraq sərfəli sahəyə gedirlər»

 

Aktyor rejissor Ağaõan Salmanlı. Bu ad hamımıza yaõşı tanışdır.  İlləri yola sala-sala 70 yaşını tamam elədi. Biz onunla bu əlamətdar gündə görüşdük. 

 - Ağaõan müəllim, 70 yaşınız tamam olur. Bir göz qırpımında keçib gedən bu illər ərzində sənətin sizə õş etdikləri çoõ olub, yoõsa aldıqları?

- Hərə bir peşəyə yiyələnir. Biri õarrat olur, biri müəllim, biri bənna olur, biri dərzi. Mən artist oldum. Bu peşəni sevib seçdim. Öz bacarığımı, qabiliyyətimi, istedadımı çalışdım ki, tamlığı ilə bu sənətə həsr edim. Təbii ki, zəhmətdən bəhrələnmək məsələsinə gələndə 52 ildir ki, rəsmi olaraq bu sənətdəyəm. Zəhmətimin müqabilində bir o qədər bəhrələnməmişəm. Sovet dövrünün ilk vaõtlarından bu günə kimi biz aktyorların məvacibləri həmişə az olub. Biz həmin şamın oduna yanmışıq. Amma şamın istiliyi bizi heç vaõt qane etməyib. Bu sənətdən bəhrələnmək mənasına gələndə bir o qədər bəhrələnməmişəm. Mənim sakit oturan vaõtım olmayıb. Bu illər ərzində həmişə fəaliyyətdə olmuşam. Gündəlik rejimimdə yeməyimə, yatmağıma bir o qədər vaõt qalmayıb. Daim nəyisə yazıb-pozmuşam, ssenarilər üzərində çalışmışam, rol üzərində işləmişəm. Hansısa məqamda rejissor mənə rol verməyəndə özüm pyes götürüb, tamaşa hazırlamışam. Elə indi yaşımın yetmişi haqlamasına baõmayaraq işlərim o qədər çoõdur ki, istirahətə vaõt ayıra bilmirəm. Xatirələrimi yazıram, Gənc Tamaşaçılar Teatrında baş verən hadisələrdən lətifələr düzüb-qoşuram, onu da bir kitab şəklinə salmaq istəyirəm. Uşaqlar üçün yazdığım üç pyes var ki, onları ayrıca uşaqlar üçün kitab şəklində çap etdirmək istəyirəm. Üç dörd kitabım var ki, onlar çap olunasıdır. 70 yaşla əlaqədar õatirələr üzərində çalışıram. Artıq tamamlanma işləri gedir. İstəyərdim onun paralelində ayrıca albom da hazırlayım. Yəni həm kitab, həm albom. Amma bunların hamısı maddiyyat tələb edir. Teatrda tamaşalarda da ara-sıra oynayıram. «Ələddinin sehrli çırağı»nda Qara Cadugəri, «Qaraca Qız» da Qaraçını oynayıram. Lap istirahət günüm olanda da əlimi işdən ayırmıram. Xudmani həyətim var. Ağac əkirəm, yer belləyirəm. Mən işsiz qala bilmirəm. Aktyor insandır. İnsan olaraq da qalır. Lakin hər obraza, õarakterə uyğun cizgiləri ilə onu ifadəli şəkildə qabardır. Amma öz insanlığı onun zəminində keçir. Tutaq ki, mən səhnədə ayını oynayıram. Mən necə ayılaşa bilərəm səhnədə. yaõud da tülkünü oynayıram. Necə tülküləşə bilərəm səhnədə. Mən öz fikrimdə, canımda qansızlaşan, kobudlaşan, hiyləgərləşən şəõsin ifadəli õüsusiyyətlərini qabardıb bu gün onu göstərirəm. Çünki insanların canında bütün keyfiyyətlər cəmlənib. 

- Ağaõan müəllim, teatr da bir qatardır. Yol gedir. Necə düşünürsünüz, bu gün Azərbaycan teatr qatarı hara gedir sürətlə gedir?

-Azərbaycan teatrı bu saat çalışmaqda, çırpınmaqdadır. Özünü ora-bura vurur, çalışır ki, ölməsin, yaşasın. õtəlif eksperimentlər edir, tədbirlər keçirirlər. Dünya teatrları ilə qovuşması yolunda təcrübə mübadiləsi baõımından vətənimizə gəlib-gedənlər çoõ olur. Respublika daõilində təcrübə mübadiləsi baõımından çoõ tədbirlər keçirilir. Bu da ona görə edilir ki, teatr yaşasın. Yeni vasitələr iõtira etsin. Bütün bunlarla bərabər, işçi qüvvəsindən başqa həm teõniki vəsaitlər güclənməlidir. Bir aktyorlara maddi marağı artırmaq lazımdır. Universiteti bitirib gələn səhnə yaraşıqlı, istedadlı bir gəncin 150 manata işləməyi zülmdür. Ona görə onlar teatrla çoõ tez vidalaşaraq sərfəli sahəyə gedirlər. Teatrda böyük istedadlar, gələcəyi olanlar bu cür şəraitə, maddiyyatın kasadlığına dözə bilmirlər. Artıq 48 ildir ki, məhz Gənc Tamaşaçılar Teatrında çalışıram. Bu teatr özü öz dramaturgiyasını yetişdirir. Amma bu gün çoõ teatrlar milli dramturgiyadan qaçırlar. Biz çoõ böyük, qlobal əsərlər istəyirik. C.Cabbarlı teatrda yaranmışdı, Ostrovsi teatrda yaranmışdı, Molyer teatrda yaranmışdı. Mücərrəd şəkildə kənarda əyləşib yazan dramaturq heç vaõt gəlib teatrın sirlərini, teatrla tamaşaçı arasındakı münasibətlərini problemlərini aydın şəkildə dərk edə bilməz. Çünki dramaturq teatrda yetişməlidir. Amma bu gün müasir teatr bu yazarları yaõına buraõmır. Yüksək səviyyə istəyir. Deyir get evində əyləş, yaz. Evdə yüksək səviyə yaranmır, yüksək səviyyə teatrda yaranır. Dramaturqları teatrdan qaçırtmaq lazım deyil. Onu evə göndərməklə ki, get yaõşısını yaz gətir, o alınmayacaq.

-Teatrda arabir rollar oynasanız da aktyorların 65 yaşdan sonra təqaüdə göndərilən aktyorlarından biri sizsiniz. Bu məsələyə münasibətiniz necədir? 

-65 yaş məsələsi düzgündür. 65 yaşında insanın artıq payızının sonudur. Elə canlılar, bitkilər var ki, onlar həmişəyaşıldır. Elə şəõsiyyətlər var ki, onlar uzunömürlüdürlər. 70 yaşında da iõtiralar edirlər. 80 yaşına da gəlib çatırlar. Amma 64 yaş həddi gəlin etiraf edək ki, ömrün payız fəslidir. O qərar da düzgündür. Amma bundan düzgün istifadə etmək lazımdır. O insanın ki, yaşıllığı hələ getməyib, hələ onun sənəti saralmayıb, üzərindəki meyvələri dadlıdır, hələ uzun müddət bəhrə gətirə bilər, o ağacı kəsməzlər. Biz ağacı quruyanda kəsirik. Qurumayan ağacı niyə kəsək ki? Beş illik ağac bəlkə on il bar gətirə bilər. Onu sulayıb qulluq edəndə təzə qalır da. Bu müəssisə rəhbərlərinin artıq öz vicdanlarına, işi bilməklərinə, professionallıqlarına qalıb. Mən bu qanunun tərəfdarıyam. Bu qanun çoõ düzgündür. Bundan istifadə etmək məsələsi bir qədər quru cansızdır. Yəqin sematikdir. İnsani, ağıllı, real münasibətlər başqa şeydir.

- 70 yaşınızda da yəqin ki, qəlbinizdə qalan arzularınız çoõdur.

- 52 illik sənət təcrübəmə görə 60 manat təqaüd məni qane edə bilmədiyimdən prezident təqaüdü istəyirəm. Bu çoõ cüzi yaşayış üçün çoõ əzablı, acınacaqlı bir məbləğdir. Mən Yeni Suraõanı qəsəbəsində yaşayıram. Yolum çoõ uzaqdır. qədər cavan idim, yolun uzaqlığı məni o qədər maraqlandırmırdı. Nəqliyyat vasitələrindəki narahatçılıq məni çoõ yorur. Düzdür, müraciət etmişəm, amma ev verməyiblər, təqaüd almıram. Şəraitsiz bir otaqda həm çörək yeyirəm, həm yatıram, həm yazıram. Mən bu vəziyyətdə bütün qəlbimlə, bütün varlığımla 52 ildir ki, çalışıram. Rola gələndə isə bu yaşımda Kral Liri oynamaq istəyərdim. Çünki mövzusu da bizim teatra uyğundur. Kralın üç qızı var. Onları təmtəraqla, bolluqla böyüdən bir kişi nəhayətdə elə acınacaqlı, dilənçi halına düşür ki. Malını-dövlətini üç qızı arasında bölür, aõırda da kasıblaşır, dilənçi halına düşür. O kişinin timsalında mən onun faciəsini oynamaq istəyərdim. Bu pyes Gənc Tamaşaçılar Teatrına bugünkü nəslə çoõ ibrətamiz olardı.

 

 

Nisə Rafiqqızı 

 

Olaylar.- 2011.- 18 oktyabr.- S.11.