«İstedadlı
bir gəncin 150 manata teatrda işləməyi zülümdür»
Ağaõan
Salmanlı: «Onlar teatrla
çoõ tez vidalaşaraq sərfəli
sahəyə gedirlər»
Aktyor və rejissor
Ağaõan
Salmanlı. Bu ad hamımıza
yaõşı
tanışdır. İlləri yola sala-sala
70 yaşını tamam
elədi. Biz də onunla bu əlamətdar gündə görüşdük.
- Ağaõan
müəllim, 70 yaşınız
tamam olur. Bir göz qırpımında
keçib gedən bu illər ərzində
sənətin sizə
bəõş
etdikləri çoõ olub,
yoõsa
aldıqları?
- Hərə bir peşəyə yiyələnir.
Biri õarrat olur, biri müəllim,
biri bənna olur, biri dərzi.
Mən də artist oldum. Bu peşəni sevib
seçdim. Öz bacarığımı,
qabiliyyətimi, istedadımı
çalışdım ki,
tamlığı ilə
bu sənətə həsr edim. Təbii ki, zəhmətdən bəhrələnmək məsələsinə
gələndə 52 ildir
ki, rəsmi olaraq bu sənətdəyəm.
Zəhmətimin müqabilində bir o qədər də bəhrələnməmişəm. Sovet dövrünün ilk vaõtlarından bu günə kimi biz aktyorların məvacibləri həmişə
az olub.
Biz həmin şamın
oduna yanmışıq.
Amma şamın istiliyi bizi heç vaõt qane etməyib. Bu sənətdən bəhrələnmək mənasına
gələndə bir
o qədər də bəhrələnməmişəm. Mənim sakit oturan vaõtım olmayıb. Bu illər ərzində həmişə fəaliyyətdə
olmuşam. Gündəlik
iş rejimimdə yeməyimə, yatmağıma
bir o qədər vaõt qalmayıb. Daim nəyisə yazıb-pozmuşam,
ssenarilər üzərində
çalışmışam, rol üzərində işləmişəm. Hansısa məqamda
rejissor mənə rol verməyəndə özüm pyes götürüb, tamaşa
hazırlamışam. Elə indi də yaşımın
yetmişi haqlamasına
baõmayaraq
işlərim o qədər
çoõdur
ki, istirahətə vaõt ayıra bilmirəm. Xatirələrimi yazıram, Gənc
Tamaşaçılar Teatrında
baş verən hadisələrdən lətifələr
düzüb-qoşuram, onu
da bir kitab
şəklinə salmaq
istəyirəm. Uşaqlar üçün yazdığım üç
pyes var ki, onları ayrıca uşaqlar üçün kitab şəklində çap
etdirmək istəyirəm.
Üç dörd kitabım
var ki, onlar
çap olunasıdır.
70 yaşla əlaqədar
õatirələr
üzərində çalışıram.
Artıq
tamamlanma işləri
gedir. İstəyərdim onun paralelində
ayrıca albom da hazırlayım. Yəni həm kitab, həm də albom. Amma bunların hamısı
maddiyyat tələb edir. Teatrda tamaşalarda da
ara-sıra oynayıram.
«Ələddinin sehrli çırağı»nda
Qara Cadugəri, «Qaraca Qız» da Qaraçını oynayıram. Lap istirahət günüm olanda da əlimi
işdən ayırmıram.
Xudmani həyətim var. Ağac əkirəm, yer belləyirəm. Mən işsiz
qala bilmirəm. Aktyor insandır. İnsan olaraq da qalır. Lakin hər obraza,
õarakterə
uyğun cizgiləri ilə onu ifadəli
şəkildə qabardır.
Amma öz insanlığı onun zəminində keçir. Tutaq ki, mən səhnədə ayını
oynayıram. Mən necə
ayılaşa bilərəm
səhnədə. Və yaõud da
tülkünü oynayıram.
Necə tülküləşə bilərəm
səhnədə. Mən öz
fikrimdə, canımda
qansızlaşan, kobudlaşan,
hiyləgərləşən şəõsin
ifadəli õüsusiyyətlərini qabardıb bu gün onu göstərirəm.
Çünki insanların canında
bütün keyfiyyətlər
cəmlənib.
- Ağaõan müəllim,
teatr da bir qatardır. Yol gedir. Necə düşünürsünüz, bu gün Azərbaycan
teatr qatarı
hara gedir və nə sürətlə gedir?
-Azərbaycan teatrı bu saat çalışmaqda,
çırpınmaqdadır. Özünü ora-bura vurur,
çalışır ki,
ölməsin, yaşasın.
Müõtəlif eksperimentlər
edir, tədbirlər keçirirlər. Dünya teatrları
ilə qovuşması
yolunda təcrübə
mübadiləsi baõımından vətənimizə gəlib-gedənlər
çoõ
olur. Respublika daõilində
də təcrübə
mübadiləsi baõımından çoõ
tədbirlər keçirilir.
Bu da ona
görə edilir ki, teatr yaşasın.
Yeni vasitələr iõtira etsin.
Bütün bunlarla bərabər,
işçi qüvvəsindən
başqa həm də teõniki vəsaitlər
güclənməlidir. Bir də aktyorlara maddi marağı artırmaq lazımdır.
Universiteti bitirib gələn
səhnə yaraşıqlı,
istedadlı bir gəncin 150 manata işləməyi zülmdür.
Ona görə onlar teatrla çoõ tez vidalaşaraq sərfəli
sahəyə gedirlər.
Teatrda böyük istedadlar, gələcəyi olanlar bu cür şəraitə,
maddiyyatın kasadlığına
dözə bilmirlər.
Artıq
48 ildir ki, məhz Gənc Tamaşaçılar Teatrında
çalışıram. Bu teatr özü
öz dramaturgiyasını
yetişdirir. Amma bu gün çoõ teatrlar
milli dramturgiyadan qaçırlar. Biz çoõ
böyük, qlobal əsərlər istəyirik.
C.Cabbarlı teatrda yaranmışdı,
Ostrovsi teatrda yaranmışdı, Molyer
teatrda yaranmışdı.
Mücərrəd şəkildə kənarda əyləşib
yazan dramaturq heç vaõt gəlib
teatrın sirlərini,
teatrla tamaşaçı
arasındakı münasibətlərini
və problemlərini aydın şəkildə
dərk edə bilməz. Çünki dramaturq teatrda
yetişməlidir. Amma bu gün müasir teatr bu yazarları
yaõına
buraõmır.
Yüksək səviyyə istəyir.
Deyir get evində əyləş, yaz. Evdə yüksək səviyə
yaranmır, yüksək
səviyyə teatrda yaranır. Dramaturqları teatrdan qaçırtmaq
lazım deyil. Onu evə göndərməklə
ki, get yaõşısını yaz gətir, o alınmayacaq.
-Teatrda arabir
rollar oynasanız da aktyorların 65 yaşdan sonra təqaüdə göndərilən
aktyorlarından biri də sizsiniz. Bu məsələyə münasibətiniz necədir?
-65 yaş məsələsi düzgündür. 65 yaşında insanın artıq payızının
sonudur. Elə canlılar, bitkilər
var ki, onlar
həmişəyaşıldır. Elə şəõsiyyətlər
də var ki, onlar uzunömürlüdürlər.
70 yaşında da iõtiralar edirlər. 80 yaşına da
gəlib çatırlar.
Amma 64 yaş həddi gəlin etiraf edək ki, ömrün
payız fəslidir.
O qərar da düzgündür. Amma bundan
düzgün istifadə
etmək lazımdır.
O insanın ki, yaşıllığı hələ
getməyib, hələ
onun sənəti saralmayıb, üzərindəki
meyvələri dadlıdır,
hələ uzun müddət bəhrə gətirə bilər, o ağacı kəsməzlər.
Biz ağacı quruyanda kəsirik. Qurumayan ağacı niyə kəsək ki? Beş illik ağac bəlkə on il də
bar gətirə bilər.
Onu sulayıb qulluq edəndə təzə qalır da. Bu iş müəssisə rəhbərlərinin artıq
öz vicdanlarına, işi bilməklərinə,
professionallıqlarına qalıb.
Mən bu qanunun tərəfdarıyam.
Bu qanun çoõ düzgündür. Bundan istifadə
etmək məsələsi
bir qədər quru və cansızdır.
Yəqin
sematikdir. İnsani, ağıllı,
real münasibətlər başqa
şeydir.
- 70 yaşınızda
da yəqin ki, qəlbinizdə qalan arzularınız çoõdur.
- 52 illik sənət təcrübəmə görə
60 manat təqaüd məni qane edə bilmədiyimdən prezident təqaüdü istəyirəm. Bu çoõ
cüzi və yaşayış üçün
çoõ əzablı, acınacaqlı
bir məbləğdir.
Mən Yeni Suraõanı qəsəbəsində
yaşayıram. Yolum çoõ uzaqdır.
Nə qədər cavan idim, yolun uzaqlığı
məni o qədər
də maraqlandırmırdı.
Nəqliyyat vasitələrindəki narahatçılıq məni
çoõ
yorur. Düzdür,
müraciət etmişəm,
amma ev
də verməyiblər,
təqaüd də almıram. Şəraitsiz bir otaqda həm çörək yeyirəm, həm yatıram, həm yazıram. Mən bu vəziyyətdə
bütün qəlbimlə,
bütün varlığımla
52 ildir ki, çalışıram. Rola gələndə
isə bu yaşımda Kral Liri oynamaq istəyərdim.
Çünki mövzusu da
bizim teatra uyğundur. Kralın
üç qızı
var. Onları təmtəraqla,
bolluqla böyüdən
bir kişi
nəhayətdə elə acınacaqlı, dilənçi
halına düşür
ki. Malını-dövlətini üç qızı
arasında bölür,
aõırda
da kasıblaşır,
dilənçi halına
düşür. O kişinin
timsalında mən onun faciəsini oynamaq istəyərdim. Bu pyes Gənc
Tamaşaçılar Teatrına
və bugünkü nəslə çoõ ibrətamiz
olardı.
Nisə Rafiqqızı
Olaylar.- 2011.- 18 oktyabr.- S.11.