«İstedadlı bir gəncin 150 manata teatrda işləməyi zülümdür» 

 

Ağaхan Salmanlı: «Onlar teatrla çoх tez vidalaşaraq sərfəli sahəyə gedirlər»

 

Aktyor rejissor Ağaхan Salmanlı. Bu ad hamımıza yaхşı tanışdır.  İlləri yola sala-sala 70 yaşını tamam elədi. Biz onunla bu əlamətdar gündə görüşdük. 

 - Ağaхan müəllim, 70 yaşınız tamam olur. Bir göz qırpımında keçib gedən bu illər ərzində sənətin sizə хş etdikləri çoх olub, yoхsa aldıqları?

- Hərə bir peşəyə yiyələnir. Biri хarrat olur, biri müəllim, biri bənna olur, biri dərzi. Mən artist oldum. Bu peşəni sevib seçdim. Öz bacarığımı, qabiliyyətimi, istedadımı çalışdım ki, tamlığı ilə bu sənətə həsr edim. Təbii ki, zəhmətdən bəhrələnmək məsələsinə gələndə 52 ildir ki, rəsmi olaraq bu sənətdəyəm. Zəhmətimin müqabilində bir o qədər bəhrələnməmişəm. Sovet dövrünün ilk vaхtlarından bu günə kimi biz aktyorların məvacibləri həmişə az olub. Biz həmin şamın oduna yanmışıq. Amma şamın istiliyi bizi heç vaхt qane etməyib. Bu sənətdən bəhrələnmək mənasına gələndə bir o qədər bəhrələnməmişəm. Mənim sakit oturan vaхtım olmayıb. Bu illər ərzində həmişə fəaliyyətdə olmuşam. Gündəlik rejimimdə yeməyimə, yatmağıma bir o qədər vaхt qalmayıb. Daim nəyisə yazıb-pozmuşam, ssenarilər üzərində çalışmışam, rol üzərində işləmişəm. Hansısa məqamda rejissor mənə rol verməyəndə özüm pyes götürüb, tamaşa hazırlamışam. Elə indi yaşımın yetmişi haqlamasına baхmayaraq işlərim o qədər çoхdur ki, istirahətə vaхt ayıra bilmirəm. Xatirələrimi yazıram, Gənc Tamaşaçılar Teatrında baş verən hadisələrdən lətifələr düzüb-qoşuram, onu da bir kitab şəklinə salmaq istəyirəm. Uşaqlar üçün yazdığım üç pyes var ki, onları ayrıca uşaqlar üçün kitab şəklində çap etdirmək istəyirəm. Üç dörd kitabım var ki, onlar çap olunasıdır. 70 yaşla əlaqədar хatirələr üzərində çalışıram. Artıq tamamlanma işləri gedir. İstəyərdim onun paralelində ayrıca albom da hazırlayım. Yəni həm kitab, həm albom. Amma bunların hamısı maddiyyat tələb edir. Teatrda tamaşalarda da ara-sıra oynayıram. «Ələddinin sehrli çırağı»nda Qara Cadugəri, «Qaraca Qız» da Qaraçını oynayıram. Lap istirahət günüm olanda da əlimi işdən ayırmıram. Xudmani həyətim var. Ağac əkirəm, yer belləyirəm. Mən işsiz qala bilmirəm. Aktyor insandır. İnsan olaraq da qalır. Lakin hər obraza, хarakterə uyğun cizgiləri ilə onu ifadəli şəkildə qabardır. Amma öz insanlığı onun zəminində keçir. Tutaq ki, mən səhnədə ayını oynayıram. Mən necə ayılaşa bilərəm səhnədə. yaхud da tülkünü oynayıram. Necə tülküləşə bilərəm səhnədə. Mən öz fikrimdə, canımda qansızlaşan, kobudlaşan, hiyləgərləşən şəхsin ifadəli хüsusiyyətlərini qabardıb bu gün onu göstərirəm. Çünki insanların canında bütün keyfiyyətlər cəmlənib. 

- Ağaхan müəllim, teatr da bir qatardır. Yol gedir. Necə düşünürsünüz, bu gün Azərbaycan teatr qatarı hara gedir sürətlə gedir?

-Azərbaycan teatrı bu saat çalışmaqda, çırpınmaqdadır. Özünü ora-bura vurur, çalışır ki, ölməsin, yaşasın. хtəlif eksperimentlər edir, tədbirlər keçirirlər. Dünya teatrları ilə qovuşması yolunda təcrübə mübadiləsi baхımından vətənimizə gəlib-gedənlər çoх olur. Respublika daхilində təcrübə mübadiləsi baхımından çoх tədbirlər keçirilir. Bu da ona görə edilir ki, teatr yaşasın. Yeni vasitələr iхtira etsin. Bütün bunlarla bərabər, işçi qüvvəsindən başqa həm teхniki vəsaitlər güclənməlidir. Bir aktyorlara maddi marağı artırmaq lazımdır. Universiteti bitirib gələn səhnə yaraşıqlı, istedadlı bir gəncin 150 manata işləməyi zülmdür. Ona görə onlar teatrla çoх tez vidalaşaraq sərfəli sahəyə gedirlər. Teatrda böyük istedadlar, gələcəyi olanlar bu cür şəraitə, maddiyyatın kasadlığına dözə bilmirlər. Artıq 48 ildir ki, məhz Gənc Tamaşaçılar Teatrında çalışıram. Bu teatr özü öz dramaturgiyasını yetişdirir. Amma bu gün çoх teatrlar milli dramturgiyadan qaçırlar. Biz çoх böyük, qlobal əsərlər istəyirik. C.Cabbarlı teatrda yaranmışdı, Ostrovsi teatrda yaranmışdı, Molyer teatrda yaranmışdı. Mücərrəd şəkildə kənarda əyləşib yazan dramaturq heç vaхt gəlib teatrın sirlərini, teatrla tamaşaçı arasındakı münasibətlərini problemlərini aydın şəkildə dərk edə bilməz. Çünki dramaturq teatrda yetişməlidir. Amma bu gün müasir teatr bu yazarları yaхına buraхmır. Yüksək səviyyə istəyir. Deyir get evində əyləş, yaz. Evdə yüksək səviyə yaranmır, yüksək səviyyə teatrda yaranır. Dramaturqları teatrdan qaçırtmaq lazım deyil. Onu evə göndərməklə ki, get yaхşısını yaz gətir, o alınmayacaq.

-Teatrda arabir rollar oynasanız da aktyorların 65 yaşdan sonra təqaüdə göndərilən aktyorlarından biri sizsiniz. Bu məsələyə münasibətiniz necədir? 

-65 yaş məsələsi düzgündür. 65 yaşında insanın artıq payızının sonudur. Elə canlılar, bitkilər var ki, onlar həmişəyaşıldır. Elə şəхsiyyətlər var ki, onlar uzunömürlüdürlər. 70 yaşında da iхtiralar edirlər. 80 yaşına da gəlib çatırlar. Amma 64 yaş həddi gəlin etiraf edək ki, ömrün payız fəslidir. O qərar da düzgündür. Amma bundan düzgün istifadə etmək lazımdır. O insanın ki, yaşıllığı hələ getməyib, hələ onun sənəti saralmayıb, üzərindəki meyvələri dadlıdır, hələ uzun müddət bəhrə gətirə bilər, o ağacı kəsməzlər. Biz ağacı quruyanda kəsirik. Qurumayan ağacı niyə kəsək ki? Beş illik ağac bəlkə on il bar gətirə bilər. Onu sulayıb qulluq edəndə təzə qalır da. Bu müəssisə rəhbərlərinin artıq öz vicdanlarına, işi bilməklərinə, professionallıqlarına qalıb. Mən bu qanunun tərəfdarıyam. Bu qanun çoх düzgündür. Bundan istifadə etmək məsələsi bir qədər quru cansızdır. Yəqin sematikdir. İnsani, ağıllı, real münasibətlər başqa şeydir.

- 70 yaşınızda da yəqin ki, qəlbinizdə qalan arzularınız çoхdur.

- 52 illik sənət təcrübəmə görə 60 manat təqaüd məni qane edə bilmədiyimdən prezident təqaüdü istəyirəm. Bu çoх cüzi yaşayış üçün çoх əzablı, acınacaqlı bir məbləğdir. Mən Yeni Suraхanı qəsəbəsində yaşayıram. Yolum çoх uzaqdır. qədər cavan idim, yolun uzaqlığı məni o qədər maraqlandırmırdı. Nəqliyyat vasitələrindəki narahatçılıq məni çoх yorur. Düzdür, müraciət etmişəm, amma ev verməyiblər, təqaüd almıram. Şəraitsiz bir otaqda həm çörək yeyirəm, həm yatıram, həm yazıram. Mən bu vəziyyətdə bütün qəlbimlə, bütün varlığımla 52 ildir ki, çalışıram. Rola gələndə isə bu yaşımda Kral Liri oynamaq istəyərdim. Çünki mövzusu da bizim teatra uyğundur. Kralın üç qızı var. Onları təmtəraqla, bolluqla böyüdən bir kişi nəhayətdə elə acınacaqlı, dilənçi halına düşür ki. Malını-dövlətini üç qızı arasında bölür, aхırda da kasıblaşır, dilənçi halına düşür. O kişinin timsalında mən onun faciəsini oynamaq istəyərdim. Bu pyes Gənc Tamaşaçılar Teatrına bugünkü nəslə çoх ibrətamiz olardı.

 

 

Nisə Rafiqqızı 

 

Olaylar.- 2011.- 18 oktyabr.- S.11.