Yarımçıq müsahibə

 

Sənətdə hər kəsin öz yeri var,

Heç kəs kiminsə yerini tutmur.

 

Heydər Əliyev.

 

Müdriklər incəsənəti olmayan milləti həyat damarlarından biri qırılmış xəstəyə bənzədiblər. Belə hesab edirlər ki, elə xəstələrə millət yox, yiyəsi olmayan tayfa demək olar. Şükürlər olsun ki, bu gün Türk millətinin sağlam ruhu və sağlam düşüncəli də yiyəsi var... Bildiyimiz kimi incəsənətin növləri çoxdur. Onlardan ən gözəli kinodur. Sivil dövlətlərdə olduğu kimi bizim kinomuz da dünya gözəlliyi ilə bağlıdır. Gözəllik yaradıcıları yalnız reallıq deyil, həm də xalqın daxilinə, ruhuna nüfuz edib onların sevinc və qəminə şərik olmaq missiyasını daşıyırlar. Və bilirlər ki, bəşəriyyətin vicdanı olan incəsənət satılması və alınması mümkün olmayan ali ruhdur.

 

Başlıca vəzifəsi isə ən incə duyğuları ifadə etməklə insanları mənəvi xoşbəxtliyə çatdırmaqdır. Onu da başa düşürlər ki, yaratmaq yalnız Uca Tanrıya məxsusdur. O, özü ən böyük sənətkar, ən böyük məhadır. Dünya boyda bir tamaşanın rəssamı da, bəstəkarı da, quruluşçusu da o, özüdür. Yalnız sevdiyi bəndələrinə rəhm əta edir ki, onlar xoş arzu və məramları ilə Yaradana yaxınlaşa bilsinlər. Bu qəbil insanlar millətin güzgüsü, zamanın barometri olmaqla problemləri bədii boyalarla gələcək nəsillərə ötürməyə çalışırlar. Belə fədakarlar sırasında qəlbində Allah və millət sevgisi, inam və imanı ilə kamilliyə yüksəlmiş xalq artisti Həmidə Ömərova da var. Həmkarları və milyonlarla tamaşaçılar onu ustad sənətkar, əziz- mərhəm bir insan kimi sevirlər...

 Birdən könlümə Həmidə xanımla görüşmək həvəsi düşdüyündən kino günü münasibətilə başladığım bu yazını elə buradaca yarımçıq saxlamalı oldum...

 Zəng vurub onunla salamlaşdım... Səsinin ahəngində yorğunluq və pərişanlıq duyulurdu. Dedi:- Yasin üstünə sağlıq, anamı itirdim. O məni yetim qoyub dünyasını dəyişdi...

 Gözləmədiyim xəbər məni dilxor elədi. Bivaxt zəngimə peşmançılıq çəksəm də yalan danışmağa məcbur oldum. Dedim:- Həmidə xanım, narahatlığa görə üzr istəyirəm... Zəng elədim ki, az da olsa dərdinə şərik olum... Allah rəhmət eləsin! Yeri behiştlik olsun... Neyləmək? Reallıqla barışmaq lazımdır... Görünür tale yazısı belə imiş... Telefon dəstəyində hıçqırıq səsləri gəlirdi...Onun çox iradəli qadın olduğunu bilirdim. Lakin o ağlayırdı... Anasının yaşını, xəstəliyini soruşmağa cürətim çatmadı. Çünki həmişə, anadan söz düşəndə o “Ananın yaşı olmur” deyərdi... Deyəsən bir balaca özünü ələ aldı. Onu da deyim ki, o ağlayanda da gülümsəməyi bacaran insandır... Özünəməxsus səlist nitqi ilə razılığını bildirdi:- Sağ ol, qardaşım! Allah sənin də valideynlərinə rəhmət eləsin... Diqqətinə görə çox sağ ol!

- Siz də sağ olun! Allah bir oğlunuzu qorusun! Özünüzdən muğayat olun...- dedim. İlk yazımın təməli uğursuz başladığından yarımçıq qalmış yazını tamamlamaq fikrindən vaz keçdim... Azərbaycan kino gününü çox təmtəraqlı surətdə, dövlət səviyyəsində qeyd elədilər. Layiqlilərə mükafatlar, fəxri adlar verildi. Əlim- ünüm çatanları təbrik elədim... Bu yaxınlarda elə bil məni yenidən cin vurdu və dəli şeytan dedi:- Dur, Həmidəyə zəng elə! Dəstəyi götürüb rəqəmləri yığdım...

- Bəli, Yasin müəllim, eşidirəm.

- Salam, Həmidə xanım!

- Əleykuməsalam. Nə əcəb səndən?

- ...

- Həəə... Yəqin Etibar Babayev kinokluba çağırır. Sənə tapşırıb məni tapasan, eləmi?

- Yox,- dedim.

- Bəs?

- Sizin haqqınızda qəzetə yazı hazırlamaq istəyirəm.

- “Qoja” vaxtı jurnalistliyə keçdin?

- Yooox... özümü sınamaq istəyirəm,- dedim.

- Dəlləkliyin elə mənə qalıb?

  Mırtım tutdu. Ölçülməmiş suala biçilməmiş cavab vermək istədim.

- Həmidə xanım! Alla Puqaçovadan başlamaq istəyirdim. Zəng vurdum, qastroldadır. Türkan Şorayın səsi batıb, Sofi Lorenin də çəkilişləri başlayıb. Əlacım kəsildiyindən sizə zəng vurdum...

- Həəə... İndi bildim ki, bacararsan... Mən hazır.

Deyəsən qımışığı açılmışdı. Ürəklənib əminliklə Gənc Tamaşaçılar Teatrının yanındakı çayxanaya görüş təyin elədim...

Ertəsi gün çayxanada əyləşmişdik. Mağmın-mağmın bir-birimizə baxıb çay içirdik. Həmidə xeyli sınıxmışdı. Çöhrəsində bikeflik və həzin bir üzüntü var idi. Gözləri yol çəkirdi. Anladım ki, ilk sualın vaxtı çatıb. Əsas məramım onun tamaşaçılara məlum olmayan həyat düşüncələrini öyrənmək idi. Dedim:

- Həmidə xanım, bəlkə bir az gülümsəyəsiniz, bir təbəssüm bağlı qapıları açar...

- Neyləyim? Dünya bir qəmxanədir,

  Ağlayan çox, gülən az!- dedi.

- Özünüz yazmısınız?- deyə soruşdum.

- Yox, xalq bayatısıdır...- dedi. Gülümsədi. Sanki çöhrəsinə nur çiləndi. Sifəti işıqlandı, yaraşıqlı gözləri cana gəldi. Dedi:

- Yasin, bağlı qapıları təbəssümlə yox... Döyməklə açmaq olar.

  Həmidə xanım, demək istəyirdim ki, problemin çarəsi onu unutmaqdır. Atalar “Keçən keçdi, gələnə bax” deyiblər...

  Mən onun intellektinə bələd olduğum üçün maraqlı və sanballı bir mövzu axtardım ki, birdən yadıma bir əhvalat düşdü.

- Bir gün Mikelancelodan soruşurlar: “Nə üçün evlənmirsən?” o “Mən sənətimlə evliyəm, əsərlərim də övladlarımdır” deyib. Bu mənada neçə övladınız var?

O bir an fikirləşib üzümə baxdı...

- Övladlarım, siz deyən mənada çoxdur,- dedi. –Hər biriynən də fəxr eləyirəm. Lakin iki övladımla xüsusi fəxr edirəm. Oğlum, bir də qızım-anamla. Amma biri bu yaxınlarda uçdu və onun yerini heç kim tuta bilməz. Son altı-yeddi ildə o məni ana deyə çağırırdı. Mən də ona analıq edirdim. Hərfi və məcazi mənada Qız övlada həsrət idim. Onu son illərdə anamın timsalında tapdım və itirdim...

  Kövrək notlarla dolu olan bu cavabdan pəjmürdə olduğumçün sözü sənətdən, istedaddan salmaq istədim. Lakin istedad barədə bildiyim hikmətli bir sözün müəllifini xatırlaya bilmədim. Əlqərəz... Lənət şeytana... Həəə... məzmunu belədir. Guya istedadlı insanlarda xüsusi cazibədarlıq olduğu üçün adamlar elə ilk baxışdan onları sevməyə başlayırlar... İcazə alaraq, bir siqaret yandırıb sözə başladım.

- Bəzi sənət adamları vaxtı oğurlamağı, bəziləri isə vaxtı öldürməyi yaxşı əyləncə sayırlar. Heç vaxt öldürmək, yaxud oğurlamaq fikrinə düşmüsünüzmü?

- Vaxtım var ki...- deyə gülümsündü. – Bəzən vaxtın çatışmamazlığından şikayət edirdim. İndi isə sevinirəm. Çünki vaxt çatışmamazlığı içimdəki məni göynədən dərdimi istədiyim kimi ağlamağa qoymur. Özüm özümlə istədiyim kimi qala bilmirəm. Qala bilsəydim... yəqin ki, dəli olardım...

Həmidə xanımın yaxşı qələm sahibi olduğunu bilirdim. Odur ki, dedim:

- Bir gün Bernard Şoudan soruşanda ki, “Məşhur yazıçı olmaq üçün necə yazmaq lazımdır?” O, deyib:- “Soldan sağa”. İndi onun sözü olmasın, məşhur aktrisa olmaq üçün nə etmək lazımdır?

- Heç nə. Məşhur insanların açdığı yolla addımlamaq. Vəssalam...

- Gözəl sözdür... Həmidə xanım, gözəl söz nədir?

- Heç kəsin xətrinə dəyməyən söz gözəldi,- dedi.

- Deyirlər, şöhrətə çatmış sənətkarlar xoşbəxtliyi özləri ilə gəzdirirlər. Deməli, məşhur adamların hamısı xoşbəxtdir?

- Xeyr! Əgər bədbəxt deyilsənsə sən də özünü xoşbəxt saya bilərsən.

- Bəzi qadınlar deyir:- “Bəxtim olsaydı, qız olardım”. Siz oğlan olsaydınız, neyləyərdiniz?

- Bəxtim var ki, qız olmuşam... oğlan olsaydım... ömrüm qısa olardı... Ya müharibədə ölərdim, ya da “dilimin uzunluğundan”.

- Deyirlər “Fürsət adamın qapısını iki dəfə döyməz”, fürsət tərəfindən qapınız neçə dəfə döyülüb?

- Neçə dəfəsini deyənmərəm. Sadəcə olaraq qapını döyənin fürsət olduğunu bilmədiyimdən qapını açmamışam. O da gedib başqa qapını döyüb. Bir sözlə fürsəti əldən vermişəm.

Mən Həmidə xanımın islam dini ilə çox maraqlandığını, Qurani- Kərimi bir neçə dəfə oxuduğunu da bildiyim üçün dedim:- Sevimli peyğəmbərimiz... o sağ əlini üzünə çəkib, ədəb- ərkanla salavat çevirdi.

Həzrəti Məhəmməd deyib ki: “Ən başlıca düşmənim nəfsimdir”. Nəfsinizlə bacarırsınızmı?

- Dünyada baş verən bütün bəd əməllərin təməli tamahıdır. Tamahkar öz nəfsinin quludur. Körpəliyimdən bu günə qədər nəfsimin ağası olmağa çalışmamışam.

- Həmidə xanım, AzTv- də Adıgözəlovun yerinə Kinoklubu aparmaq sizə çətin deyil ki?

- Olarmı bu suala müdrik bir şəxsiyyətin hikmətli kəlamı ilə cavab verim.

- Olar, niyə olmur ki?

- Ulu öndərimiz Heydər Əliyev deyirdi: “Sənətdə hər kəsin öz yeri var, heç kəs kiminsə yerini tutmur”.

 

***

 

 Birdən narın bir payız yağışı başladı. Yağışdan qorunmaq üçün hamı çayxana çətirlərinin altına toplaşdı. Tanıdığım jurnalistlər sənət adamları ilə iki- bir üç- bir əyləşib xısınlaşırdılar. Təbii ki, müsahibə götürürdülər. Yağış güclənirdi. Təbiətin bu gözəl möcüzəsindən ətraf, küçə, səki, daş, ağac hamısı təmizlənib paklanırdı. Elə mən özüm də paklanıb saflaşırdım. Çünki pak bir insanla oturmuşdum. Ətrafımıza dost-tanışlar toplaşdılar. Hamı Həmidəni bağrına basıb əzizləyirdi. Məclis böyüdü, söhbət də uzandı...

 Mənimsə müsahibəm yenə də yarımçıq qaldı...

 

 

Yasin Qarayev,

Azərbaycan Respublikasının

Xalq artisti

 

Olaylar.- 2011.- 18 oktyabr.- S.12.