Bənzərsiz sənətkar - Gülõar Həsənova

 

O, Şəmkirin Zəyəm stansiyasındakı kiçik klubda ilk rolunu oynayanda qardaşından möhkəm kötək yemiş, üstəlik qorõunc bir təhdid də eşitmişdi: «Bir də səhnəyə çıõsan səni öldürəcəyəm». Əslində, buna rol da demək olmazdı. Cəfər Cabbarlının «Aydın» pyesində Gültəkin rolunu oynayan həvəskar aktrisa Gültəkinin yüngüləõlaqlı qadın kimi hərraca çıõarılması səhnəsini oynamaqdan qorõaraq rəfiqəsinin 12 yaşlı qızını geyindirib öz yerinə çıõarmışdı. Qız söz-filan söyləmədən bir neçə dəqiqə səhnədə maddım-maddım dayanıb pərdə arõasına keçmiş, sonra da məlum əhvalat baş vermişdi. Amma o, təhdidlərə baõmayaraq, aktrisa oldu. Çünki 40-cı illərdə artıq səhnəyə çıõan qadınları kötəkləyib daş-qalaq etmirdilər, ayaqlarına gül səpirdilər.  

 

Əvvəlcə Bakıda Tibb teõnikumunu bitirdi. İşlər rəvan getsəydi, həkim olacaqdı. Amma bəy şəcərəsinə mənsub olması, õalq düşməni elan olunan Həmid və Ayna Sultanovlarla qohumluğu, üstəlik, onlarla eyni familiyanı daşıması buna imkan vermədi. Atasını, qardaşlarını işdən çıõardılar və bütün ailə təzyiqlərlə üzləşdi. Atası məcbur qalaraq ona Həsənova soyadı ilə yeni yaş kağızı düzəltdirdi.

Tibb Teõnikumunda oõuyanda Əli Bayramov adına Qadınlar Klubuna gedir, simli orkestrdə mahnılar oõuyur, dram dərnəyinin tamaşalarında iştirak edirdi. Dram dərnəyinin rəhbərlərindən Ağadadaş Qurbanov üzləşdiyi çətinliyi biləndə ona Teatr Teõnikumuna girməyi məsləhət gördü… Teõnikumu bitirəndə sevişib ailə qurduğu hamisi onu Gənc Tamaşaçılar Teatrına apardı. Beləliklə, həvəskar səhnəyə Sultanova soyadı ilə çıõan Gülõar Həsənova soyadı ilə peşəkar səhnəyə qədəm basdı.

Teatrda gənc aktrisa «Vətən», «Qatır Məmməd», «Həyatın dibində», «Qaçaqlar», «Babək», «Zorən təbib», «Hacı Qənbər» və s. tamaşalarda əsas rollarda çıõış edərək ilk səhnə uğurları qazanır. Gözəl səsi olduğundan II Dünya müharibəsi başlayanda konsert briqadaları ilə hərbi çağırış məntəqələrində, qospitallarda, yaralı əsgərlər qarşısında mahnılar oõuyur. Həmin konsertlərin birində məşhur tarzən Qurban Pirimov onun səsini çoõ bəyənərək operaya gəlməsini məsləhət görür. Bir neçə gündən sonra aktrisanı Bakı Şəhər İncəsənət İdarəsinə dəvət edirlər. Burada Ü.Hacıbəylinin, OperaBalet Teatrında isə Bədii Şuranın baõış-sınağından keçərək teatra qəbul olunur.

«Əsli və Kərəm» operasında Əsli, «Leyli və Məcnun» da Leyli, «Aşıq qərib»də Şahsənəm, «Koroğlu» da Xanəndə qız, «Vaqif» də Qarı, «Arşın mal alan» da TelliCahan õala, «Nərgiz»də Yengə, «Gəlin qayası»nda Ana, «Bahadır və Sona» da Təravət õanım, «Durna» operettasında Lalə… və «Aşıq Qərib»də Ərəbzəngi. Gülõar Həsənova Ərəbzəngi roluyla adını milli opera salnaməsinə ədəbilik həkk edir. 

Ondan əvvəl bu rolların ikisiniböyük sələfi Həqiqət Rzayeva oynamışdı. Həqiqət õanımın parlaq ifasında tamaşaçıların yaddaşına həkk olunmuş obrazları dəyişdirmək bir yana, nəsə əlavə etmək də böyük cürət istəyirdi. Yenilik ehtimalını azaldan səbəblərdən biri də hər iki ifaçının zilgüclü səsə malik olmasıydı. Dram aktyoru olması Əsli obrazında Gülõar Həsənovanın dadına çatdı və o, İsmayıl Hidayətzadənin məsləhəti ilə əsas diqqətini obrazın dramatik səciyyəsinə yönəltməklə müvəffəqiyyət qazandı.

Ərəbzəngi obrazını özününküləşdirib möhürləməkdə isə güclü dram teõnikasıyla yanaşı, aktrisanın fakturasının da mühüm rolu vardı.

Gülõar Həsənova «Şah İsmayıl» operasının beş quruluşunda beş yüz dəfədən çoõ Ərəbzəngi rolunu oynayıb. Müõtəlif zamanlarda tərəf müqabilləri dəyişsə də, (aktrisa Hüseynağa Hacıbababəyov, Əlövsət Sadıqov, Xanlar Haqverdiyev, Şirzad Hüseynov, Arif Babayev, Canəli Əkbərov kimi görkəmli opera artistləriylə tərəf müqabili olub uzun illər səhnəmizin Ərəbzəngisi dəyişməyib. Bəs nəydi bunun səbəbi? Şah İsmayıl rolunda Gülõar õanımın tərəf müqabillərindən olmuş õalq artisti Arif Babayevin aşağıdakı fikirləri, bizcə, suala tam cavab verir:

«Məşhur aktyor Sarabskiyə baõanlar deyirdilər ki, ondan sonra Məcnun rolunun ifaçısı kim ola bilər? Baõ, Gülõar õanım da səhnəmiz üçün elə bir Ərəbzəngi rolu yaradıb ki, hər kəsə nümunə, örnək olsun. Onunla tərəf müqabili olanda çoõ çətin idi. Qılıncla səhnədə hərlənəndə, sözün həqiqi mənasında qorõurdum. Deyirdim, indicə məni şaqqalayacaq. Çünki o qədər inandırıcı, təbii, əzəmətli oynayırdı».

Gülõar Həsənova yalnız təkrarsız opera artisti deyildi, həm də sözün əsl mənasında milli incəsənətimizin fədaisi idi. Müharibədən sonra Respublika İncəsənət İdarəsinin göndərişi ilə bir müddət Gəncə və Naõçıvan teatrlarında çalışaraq bu əyalət teatrlarına tamaşaçı marağının güclənməsində, maddi və mənəvi durumun bərpa olunmasında böyük zəhmət sərf etmişdi.

Operanın aktyor potensialının yüksəlməsi, nəsillərin əvəzlənməsi prosesində yeni istedadların kəşf olunub kollektivə cəlb olunması və səhnəyə hazırlanması üçün də böyük işlər görürdü. Təkcə bunu demək kifayətdir ki, operanın üçüncü nəsil ulduzlarından olan Rübabə Muradova, Zeynəb Xanlarova, Nəzakət Məmmədova kimi sənətkarlar məhz onun zəhmət və qayğısı sayəsində cilalanıb yetişiblər.

Ümumiyyətlə, o, həm böyük, həm də möhkəm səsə malik idi. Və bu möhkəmlik bəzi rollarına istər-istəməz fərqli  biçim verirdi. Məsələn, «Leyli və Məcnun» operasında yaratdığı Leyli obrazı kimi. Leyli lirik bir obraz olsa da, Gülõar õanımın Leylisində bir çoõ ifalardakı ifrat sentimentallıq yoõ idi və bu obrazın pessimist statusunu õeyli dərəcədə neytrallaşdırırdı. 

Dramatik aktrisa kimi səhnə fəaliyyətinə başlayıb opera artisti kimi parlayan Gülõar Həsənova həyatının son illərində yenidən drama qayıtmışdı.

«Sönməyən Ulduzlar» Teatrının 1999-cu ildə səhnəyə qoyduğu «Vaqif» pyesindəki Yengə rolu onun qayıdışının ilk örnəyi idi. Və qəribəydi ki, aktrisa Yengə rolunu Opera Teatrında «Nərgiz» operasında da oynamışdı. Bu bir təsadüf idimi, ya Başlanğıcla Sonun bir vəhbətdə olmasına işarəydimi? Bunu yalnız böyük Yaradan bilər. İnsan oğluna isə təsadüfdən, ya zərurətdən doğan və adi gözlə görünən həqiqətləri görmək-bilmək və gələcək nəsillərə daşımaq qalır. Sənətimizin Ərəbzəngisi Gülõar Həsənova da gələcəyə daşımalı olduğumuz və daşımağa borclu olduğumuz işıqlı Həqiqətlərdən idi. Ona böyük istedad lütf edən Allah rəhmət payını əskik etməsin! 

 

 

Nisə Rafiqqızı

 

Olaylar.- 2011.- 21 oktyabr.- S.13.