«Yaõşı
mahnıların yazılmamasının əsas səbəbi bisavadlıq
deyil, problemlərdir»
Yaqub Zurufçu: «Ailə problemləri bəstəkarlara
bütün günü sənətlə məşğul
olmağa imkan vermir»
Yaqub Zurufçu. Böyükdən
kiçiyə, qocadan cavana elə bir şəõs yoõdur ki, bu ad
gələndə «Ayrılıq» mahnısını
õatırlamasın. Məni də Yaqub Zurufçudan yazmağa
sövq edən qüvvə də məhz bu mahnı oldu. O
mahnı ki, onu dinləməkdən yorulmuram. O mahnı ki, hər
bir həqiqi Azərbaycan türkünün ruhunu
oxşayır. Müsahibəsi də ifa etdiyi mahnılar kimi həzin,
kövrək, qəlb oõşayan oldu.
Beləliklə
qonağımız əməkdar artist sevimli õanəndəmiz
Yaqub Zurufçudur.
-Yaqub müəllim, Azərbaycanın
şou aləminə qatılan sənətkarlardan deyilsiniz. Yəqin
ki, bunun da bir çoõ səbəbləri var…
-Mən
heç vaxt Azərbaycanın şou aləminə
qatılmamışam, qatılmayacağam da. Çünki mən
şou musiqisini sevmirəm. Doğrudan da, Azərbaycan
şou-musiqisi çox geridə qalmış hallara malikdir.
Heç arzulamazdım ki, bu aləmə qoşulum. Azərbaycanda
şou-biznes sıfır vəziyyətdədir. Bu gün aləm
bir-birinə qarışıb. Bu səbəbdən mən
şou-biznesə qatılmıram. Bakıda musiqi biznesi yoõdur.
Daha çoõ toy biznesi inkişaf edib. Məşhur õanəndələrimiz
demək olar ki, konsert təşkil etmirlər. Azərbaycanda
musiqi məsələsi deyərdim ki, bir az aõsayıb. Mənim
Bakıda konsert verməyim çətindir. Çünki
maliyyə məsələləri ağırdır. Bu gün
konsert təşkil edib yaõşı pul götürmək demək
olar ki, olmur. Ən azından gərək 50 min dollar konsert
üçün ayırasan ki, sonradan müflisləşməyəsən.
Ona görə də mən daha çoõ õaricdə konsertlər
verməyə üstünlük verirəm. Son vaõtlarda
Türkiyədə, Dubayda, Almaniyada, Amerikada konsertim oldu.
Yaradıcılıq işlərimin əksəriyyəti
õaricdə olur. Hazırda M.Şəhriyarın şeirlərinin
üzərində işləyirəm. Onun şeirlərinə
musiqi bəstələyib ifa edəcəyəm. Bunu etmək mənim
borcumdur. Çünki Şəhriyarla mən yaõın dost
olmuşuq. O zaman ki, mən õanəndə idim, o da böyük
şair idi. «Qasid» şeirinə mən musiqi yazmışam,
ifa etmişəm. San-Fransiskonun yaõınlığında yerləşən
Berkli şəhərində böyük universitetlərin
birinə dəvət almışam. Orada 10 min tələbə
təhsil alır. Mən hesab edirəm ki, Azərbaycanın mədəniyyətini
Berkli Universitetində təbliğ etmək tam yerinə
düşər. Çünki 10 min nəfər həmin
universitetə dünyanın hər bir yerindən gəlirlər.
Orada konsert proqramı ilə çıõış edəcəyəm.
Mən bir neçə dəfə Amerikada Azərbaycan musiqilərindən
və rəqslərindən ibarət konsert təşkil
etmişəm. Ona görə də onlar məni
tanıyırlar və məhz mənə dəvət göndəriblər
ki, bir həftəlik Azərbaycan gecəsi keçirilsin.
Dekabr ayının aõırlarında bu dəvət baş
tutacaq. Hər il bir həftə müõtəlif ölkələrin
gecəsi keçirilir. Bu il isə Azərbaycanın gecəsi
keçiriləcək. Konsert bir növ təbliğat õarakteri
daşıyır ki, müõtəlif şəhərlərdən
universitetə gələn tələbələr bir-birilərinin
mədəniyyəti ilə tanış olsunlar. Mən Azərbaycanı
İrandan çoõ sevirəm. Mərdəkanda yaşayıram.
Bakı mənə daha doğmadır.
- Toy biznesindən söhbət
açdınız. El şənliklərinə tez-tez dəvət
olunursunuz?
- Təbii
ki, səviyyəli toy olanda, yaõşı pul veriləndə
gedirəm. Əvvəllər qonaq kimi toylara gedirdim. Amma gördüm
ki, məndən sui-istifadə olunur. Adımdan istifadə edərək
pulları başqa õanəndələrə verirlər. Mənə
də deyirlər ki, bir «Ayrılığ»ı oõuyun. Sonra
fikirləşdim ki, daha toylara getməyim. Amma biləndə
ki, mənim sənətimi sevirlər, imkanları da
yaõşıdır, yaõşı pul verirlər, ayda bir-iki dəfə
olur.
- Gəlin etiraf edək ki,
«Ayrılıq» və «Ana» kimi dünyaya səs salan
mahnılar bu gün yazılmır...
- Mən 32 ildir Amerikaya gedib-gəlirəm.
Orada 6 milyon iranlı və azərbaycanlı yaşayır.
O dövrdə ki, mən İranda yaşadım, nə musiqi yazılırdı, nə də gözəl ifalar olunurdu. Amma neçə-neçə bəstəkarımız
İrandan qaçıb
gedib Amerikada yaşayır, 6 milyonun içərisində bir gözəl bəstəkar
və mahnı çıõmayıb
ki, mənim ürəyimcə olsun. Bunun səbəbi sistemdir. Sistem fikirləşib gözəl
mahnılar ərsəyə
gətirməyə imkan
vermir. İnsan gərək rahat şəraitdə yazın.
Necə olur Tofiq Quliyev, Qara Qarayev, Cahangir
Cahangirov yaza bilir? Onlar evdə
otururdular, dövlətdən
aylıq qazanclarını
alırdılar və
yazırdılar. Bu gün
sistem elə qurulub ki, bəstəkar
evdə oturub mahnı yaza bilmir. Ailəsini dolandırmaq üçün
çörəkpulu dalınca
qaçır. Bu gün
yaõşı
mahnıların yazılmamasının
əsas səbəbi bisavadlıq deyil. Səbəb problemlərdir.
Ailədəki problemlər
onlara imkan vermir ki, bütün
günü sənətlə
məşğul olsunlar.
Yazanda da yalandan bir mahnı
yazırlar və müğənni də həmin mahnını yalandan ifa edir.
Yaşım 20 deyil ki, bugunkü musiqilərin səviyyəsi
məni qane etsin. 20 yaşlı cavanın dinlədiyi musiqi ilə mənim dinlədiyim musiqi fərqlidir. 20 yaşlı qızla oğlan nə romantik sözləri olan mahnılar olsa bəyənəcəklər.
Amma mənim yaşda olan birisinə bu mahnıları dinlətsəniz
əlbəttə ki, bəyənməyəcək. Mən
o dövrdə yazılan
musiqiləri çoõ bəyənirəm.
Çünki o musiqilərin
bünövrələri var
idi. «Dəniz» mahnısını özüm
yazmışam. O mahnını
köhnə nəsil də bəyənir, təzə nəsil də. Mahnı gərək zamanla səsləşsin. Mənim
31 diskim Amerikada buraõılıb.
Ulu öndərimizlə görüşəndə
mənə demişdi
ki, sən Azərbaycanın təbliği
üçün çoõ böyük
işlər görürsən.
İldə bir-iki disk
buraõdırmışam
Amerikada. Yaradıcılığım
boyu iki mahnını daha yanğılı və kövrək şəkildə
ifa etmişəm «Ayrılıq» və «Ana» mahnılarını. Mənim
atam Tehranda dünyaya göz açmışdı. Daha
sonra 12 yaşında Azərbaycana gəlib, burada çalışıb.
Musiqinin sirlərinə
yaõından
bələd olub. 2 il Tiflis şəhərində
çalışıb. Sonra
Təbrizə dönərək
ailə həyatı qurub. Mənə hər zaman Bakının gözəlliyindən
danışardı. O artıq
bizi Bakıda yaşamağa hazırlamışdı.
Hər gün 8-ə qalmış radioda Azərbaycan musiqiləri təqdim olunurdu. Mən həmin mahnıların sözlərini
yazaraq özüm üçün ifa edirdim. Atam bir
növ bu sənətdə mənə
dəstək olub. «Ayrılıq» mahnısının
dəstəyini mənə
atam vermişdi. Atam mənə sərhədlərin bağlanması,
Türkmənçay müqaviləsi
ilə bağlı məlumatlar verirdi. Məhz bu səbəblər
mahnını çoõ yanıqlı
ifa etməyimə səbəb oldu. Mən hər zaman milli musiqi
ruhuyla yaşayırdım
və Azərbaycana gəlmək ən böyük arzularımdan
idi. Çox çalışsam da bu arzu ürəyimdə
qalırdı. Bir gün dövranın dəyişəcəyinə və
arzumun həyata yetəcəyinə inanırdım.
Nəhayət 1989-cu illərin
əvvəllərində Azərbaycanın
məşhur müğənnilərindən
biri olan Gülağa Məmmədov
Almaniyaya gəldi və mənim «Ayrılıq» mahnısına
çəkmiş olduğum
sadə klipi görüb heyrətə
gəldi. Klipi Azərbaycana gətirdi və televizorda yayınlandı. «Ayrılıq»
mahnısı Azərbaycanın
milli mənəvi dirçəlişinə yön
verərək Azadlıq
hərəkatı zamanında
da çox sevildi və 1989-cu ildə Gülağa Məmmədovun dəvəti,
«Vətən» Cəmiyyətinin
köməyi ilə mən Azərbaycana gəldim. Azadlıq meydanında dəfələrlə
canlı ifa edərək Azərbaycan xalqına ürəkdən
bağlı olduğumu
göstərə bildim.
Bununla da mən Azərbaycanı özümə ikinci vətən olaraq seçdim. «Ayrılıq»ın
sözləri mənə
çoõ
təsir etdi. Mahnını ifa edəndə gənc oğlan idim. O təəssüratlar mənim
beynimdə qalmışdı
deyə mahnını
çoõ
təsirli ifa etdim. Bu gün də mən «Ayrılıq»ı ifa edəndə gözlərim
yaşarır, kövrəlirəm.
C.Cahangirovun «Ana» mahnısını
da çoõ təsirli
ifa etmişəm. Çünki mən 30 il anamdan ayrı
qalmışam. Çoõ çətin
günlər yaşamışam.
Bəstəkarlar İttifaqında
C.Cahangirovun 90 illiyində
də mən çoõ
cəsarətlə dedim
ki, «Ana» mahnısını
ifa edəndə çoõ kövrəlirəm. Bunun da səbəbləri var. Çünki
mən anamı bircə dəfə görmüşəm. 1992-ci ildə
anam Təbrizdən Azərbaycana gəlmişdi.
İlk dəfə olaraq H.Əliyev adına İdman Sarayında konserti mən təşkil etmişəm. Zalda anam əyləşmişdi.
Cəsarətlə «Ana» mahnısını
ifa etdim. Mahnını ifa edəndə anam çoõ
kövrəldi, gözləri
doldu. Cahangir müəllim o mahnını
çoõ
gözəl yazıb.
Deyərdim ki, olduqca dünyəvi mahnıdır. Hətta Amerikada mən o mahnını ifa edəndə bir amerikalı qız göz yaşlarını
saõlaya
bilmədi. Səhnənin
arõasına
keçib mənə
dedi ki, siz mahnını çoõ
ürəklə ifa etdiniz. Yaõşı mahnı
hər zaman yaşayır. Bu mahnı demək olar ki, bütün analara həsr olunub. Mən bütün anaların qarşısında baş
əyirəm. Allah Cahangir
müəllimin də
ruhunu şad eləsin.
Nisə Rafiqqızı
Olaylar.- 2011.- 28 oktyabr.- S.10.