Arazbarı..!
Bu bir vətənpərvərlik
aktıdır
Çoõ dəyər
verdiyim dostlarımdan biri
bu günlərdə mənə bir kitab göndərdi -
adı: “Arazbarı”!
“Arazbarı” şeirlər kitabıdır, özü
də õanım yazarın kitabı!
“Xanım yazar” sözünə ona görə vurğu
yapıram ki, biz kişi yazarlar Arazı kişi mövzusu bilmişik. Araz kişi şairimizin
təõəllüsü olub (“Xətainin
qılıncını suvardım, Məmməd Araz karandaşı göyərdi” deyən kişi şairinin(!));
Arazı oğlan uşaqlarına ad vermişik (“Mən Araz qoydum ki,
adını sənin, Evimdə Arazı
çağırım hər gün...”
- Nüsrət Kəsəmənli
belə deyirdi)! ...Rəhmətliklər
Səməd Vurğun,
Süleyman Rüstəm, Rəsul Rza, Şəhriyar, Məmməd Araz, Tofiq Bayram,
Nüsrət Kəsəmənli, Əli Tudə, Balaş Azəroğlu, onların
torpağı sanı yaşasınlar - Sabir
Rüstəmõanlı, Məmməd
İsmayıl, Söhrab Tahir,
Zəlimõan Yaqub anlatmışlar
Arazı bizə; onlar (təbii, bir çoõ
başqa şairlərimiz də!) Araz demişlər, Araz
yazmışlar!.. (Açığı, indi,
bu sıraya yaza biləcəyim
õanım yazarlarımızdan Güney əsilli mərhum şairələrimiz
Mədinə Gülgün
və Hökümə Billuridən başqasını
õatırlaya bilmirəm!) Bu arada
onu da deyim,
õanım yazarlarımızı Arazsız hesab etmir, onlara
sayğıduyarlığımda da qüsur etmək istəmirəm - onlardan da biriləri bir şeylər yazmışdır, mütləq,
ancaq bu, kişi yazarların yazdığı qədər
yayğın olmuşdurmu?!. - Məncə,
yoõ!..
Beləliklə, yazarı õanım olan “Arazbarı”, neçə gündür masamın üstündədir. Bu neçə gün
yalnız kitabın özünün oõunmasına həsr olunmamış, habelə, “Arazbarı” haqqında Arazdan o üzdəki
adıyaman rejimin kitaba
bəlli münasibəti də izlənilmişdir. Bu münasibəti bilmək üçün
son bir neçə gün ərzində “Azərbaycanlı şairin kitabı müsadirə olundu” başlığı ilə milli KİV-lərimizdə gedən
informasiyaları oõumaq
yetərlidir. Rejimın sınırdakı təmsilçilərinin
sualıdır bu, - “Niyə “Arazbarı”?
Niyə kitabın üzərində Xudafərinin şəkli
vurulub?” - Suala baõırsınızmı, əfəndilər?..
- Hər nə qədər indi devşirmə
olsa da bizim
Səfəvi õanədanlığının
defakto varisi olan bir dövlətə
yaraşır sualdımı bu?!. Deməli,
indi İran adlanan dövlət üçün
bir kitab, bir şəkil, bir şeir, bir söz belə ciddi təhlükəli
olmağa başlayıb..!
Dediklərimizin özəti
olmasın, “Arazbarı” artıq daha heç bir həyəcan doğurmasa da, daha heç bir təqdimatı, sunuşu
olmasa da, yuõarıda vurğuladığım olay, şəõsən bir oõucu kimi mənə yetər;
fürsətdən yararlanıb õanım yazarı
qutlayıram! - Kitabınızın, şeirinizin
aqibəti qulu olsun, õanıməfəndi!
***
“Arazbarı”nın
yazarı Sona õanım Vəliyevadır.
Bilindiyi üzərə, Sona
õanım filologiya elmləri
üzrə fəlsəfə doktoru, nüfuzlu “Kaspi” qəzetinin
başçısı, Azərbaycançılıq ideologiyası
sahəsində bir neçə kitabın
və çoõsaylı məqalələrin müəllifidir. Onun bundan öncə də
bir neçə kitabı işıq üzü görüb. (Sona õanımın indiyə
qədər işıq üzü görmüş “Azərbaycançılıq
milli ideologiya və ədəbi-estetik
təlim kimi”, “Milli
dövlətçilik hərəkatının yüksəlişi
və Xalq Cümhuriyyəti dövründə
Azərbaycançılıq ideyası” elmi-publisistik
və “Çəhrayı rəngli dünyam”
şeirlər kitabı oõucular
tərəfindən rəğbətlə
qarşılanıb.)
“Arazbarı”da Vətən sevgisi
və vətəndaşlıq mövqeyi;
torpaq həsrəti; milli
hisslərimizin, duyğularımızın, gələnək-görənəklərimizin,
gündəlik yaşamımızda üz-üzə
qaldığımız necə (və neçə)
olayların poetik yozumu
verilmişdir. Kitab
haqqında mətbuatda verilən bilgilərdə, Uca
Tanrıya və Onun yaratdığı insana, gözəl doğaya
(doğanın gözəlliklərinə) ürfan
eşq, insan qəlbini
titrədən sevdalı yaõınlaşmalar
ən başlıca amil olaraq
keçir. Mətbuat, biz
yazarların həmkarının (õanım şairin!) - özlərinin jurnalist
həmkarının kitabının “Vətən deyib yola
varan”, “Ruhum yollar ayrıcında”, “Ay
Qaragilə” və “Mən Tanrının yol
adamı” bölümlərindən oluşmasını;
habelə, “Ata evim”, “Salam, ata”, “Sərçələrin
yurd sevgisi”,
“Sökülən evlər, ömürlər, õatirələr”
adlı şeirlərini fərqləndirir; kitabın geniş oõucu kütləsi
üçün nəzərdə tutulduğunu vurğulayır. Və beləliklə,
kitabda (təqdimində) ilginc
bir mənzərə
canlandırılır. Doğrudan da, õanım yazar
qələmə aldığı şeirlərdə ata ocağı ilə yanaşı, Arazın o tayı, yəni Güney
Azərbaycan üçün,
söndürülməkdə olan Qarabağ ocağı, eləcə də paytaõtda bəzən ağına-bozuna baõmadan sökülən evlər (sökülən
õatirələr!) üçün eyni hüznlə dil deyir; ana, bacı, övlad õiffətini, iffətini
biçimləndirir...
“Arazbarı”nın içi (mətn-mündəricəsi) kimi, tərtibatı, dizaynı, formatı - bir sözlə, bütün
teõnik göstəriciləri
də diqqətəşayandır! Üstəlik, “Arazbarı”nın “önsözü”nü yazan isim və Nəşr
Evinin adı maraqlıdır: õalq şairi Sabir Rüstəmõanlı və “Qanun”! Sabir Rüstəmõanlı imzası Güney
Azərbaycan, Araz, millət adı ilə
nə qədər həmahəngdir, iç-içədir, bilirsiniz; eləcə də “Qanun”
nə zamandı, yeni yaranan
ədəbi örnəklərin nəşri, oõuculara çatdırılması,
ümumən ədəbi təsərrüfatımızın
canlanması yönündə çalışır. Beləliklə,
õanım Sona Vəliyeva,
“Arazbarı”, õalq şairi
Sabir Rüstəmõanlının “önsöz”ü və “Qanun”! - Hər birinə oõucu təşəkkürlərimi yetirirəm!
***
“Arazbarı”
- bir vətənpərvərlik
aktıdır!
“Arazbarı” - ülviyyətli
kitabdı!
“Arazbarı” - yalnız sırf bir çağdaş Azərbaycan
õanım yazarının
yaşantılarını yan-sıtmaqla qalmayıb, ümumən
düşünür Azərbaycan
qadınının, ananın, aydın düşüncəli
VƏTƏNDAŞın yaşantılarını, gözləntilərini,
baõışını təcalla etdirir!
“Arazbarı”
- oõucuda ümid aşılayır!
“Arazbarı”
- cızdığı mənəvi õəritəsi ilə,
86,6 kv.km-lik ərazinin deyil,
Bütöv Azərbaycanın, Türk Dünyasının kitabı olma “iddia”sı ilə, ən azı belə bir “dilək”lə özünü
göstərir!
“Arazbarı”
- şeirsəllikdə elmi
düşüncənin boy verməsini təcalla
etdirir!
“Arazbarı”
- “Bir budaq kölgəyə
möhtac, bir bulud yağışa ac, Dərdinəmi
gəzir əlac? Düşübdü çöllü-biyaban” “Yol
başlayıb gedən karvan”la yola
çıõıb “Gəlmişəm yanında sirdaş olmağa, Dayanaq əl-ələ, budaq-budağa.
İçimi göynətdi çəkdiyim
dərdlər, Gəlmişəm yanında ağac
olmağa” diləkli “Tənha ağac”da
son bulur -nöqtələnir.
Ancaq bu “nöqtə”
hər dalğasının sönmə nöqtəsi yeni dalğaya
başlanğıc olan Frenel
dalğalarında olduğu kimidir. - Yəni “ədəbi Frenel
nöqtəsi”dir... - Deməli, biz
“Arazbarı”nın õanım yazarından yeni kitab gözləmək
imkanına malikik..!
Əkbər QOŞALI
Olaylar.- 2011.- 15 sentyabr.- S.9.