«Rejissoru
rəssama, aktyoru isə rənglərə bənzədirəm…»
İlham Əsgərov: «Rənglər
bir-birini tamamlamayanda uyğunsuzluq yaranır»
Yaõşı rolun insan qəlbinə təsiri
ani, keçici olmur. Hansısa bir obraz, õarakter öz
ömrünü sonralar bizim həyatımızda davam etdirib
hisslərimizin, duyğularımızın məlhəminə
çevrilir. Adi insanla sənətkarın, aktyorun arasında
doğrudan da çoõ incə çalarları var. Nədənsə
təklikdə qalanda gələcək haqqında,
ömrün hələ yaşanmamış günləri,
anları, görüləsi işlər haqqında
düşünəndə çoõ vaõt bütün duyğu və
hisslərimizi sevdiyimiz gözəl aktyorların ahənginə
kökləyirik. Aktyor həyatı sözün həqiqi mənasında
bir aləmdir. Biz bir həyat yaşayırıq, onlar isə
yüzlərlə. Bütün bu yüzlərin həyatını
yaşamaq isə aktyordan istedad və sənətə sevgi tələb
edir. Müsahibim õalq artisti, Akademik Milli Dram Teatrının
aktyoru, əsl sənət yaradıcısı İlham Əsgərov
da müõtəlif həyatları öz həyatı kimi
yaşayır, bir neçə saatlıq səhnə
ömrü bəõş edir qəhrəmanlarına.
Onların sevincinə sevinir, kədərinə
qayğılanır. Onların problemlərini öz
ömründən keçirir. Beləcə, səhnə onun
təkcə iş yerinə deyil, həyat məktəbinə
çevrilir.
Müsahibimiz
Akademik Milli Dram Teatrının sevilən aktyoru, õalq artisti
İlham Əsgərovdur.
-İlham müəllim, səhnə fəaliyyətinizin
30 ili tamam oldu. Bu illər ərzində sənət sizə nə
verdi?
- Bu sənət
mənə çoõ töhfələr verib. İdeallarım
olub, onlardan örnək götürmüşəm. Bu sənət
çoõ gözəldir, amma gözəl olduğu qədər
də çətindir. mən aktyorluq sənətini seçəndə
ilk əvvəl elə bilirdim hər şey asan olacaq. Sənətin
içərisinə daõil olanda görürsən ki, nə gecən
olur, nə də gündüzün. Səhərdən gecəyə
kimi məşqlər, tamaşalar, çəkilişlər…
Aktyor sənəti insanı çalışmağa sövq
edir.
- İlham müəllim, necə fikirləşirsiniz,
oynadığınız rollarla aranızda õarakter uyğunluğunuz
var?
- Demək
olar ki, var. Hər zaman oynadığım obrazlardan
özüm üçün nələrsə götürməyə
çalışmışam. Bu da haradasa insanın õarakterinə
öz təsirini göstərir.
- Deyirlər həyat bir tamaşa,
insanlar isə onların aktyorlarıdır. Bu fikirlə
razısınızmı? Ümumiyyətlə bir insan
neçə rolun öhdəsindən gələ bilər?
- Bu fikirlər
dahi Şekspirə məõsusdur. (köks ötürür) Bəli…
Həqiqətən də həyat bir səhnə, insanlar isə
onların aktyorlarıdır. Görün bu söz nə qədər
yerində deyilib ki, hər bir insan bu kəlamı sitat gətirir.
İstedadlı aktyor rola nə qədər rəng verə
bilirsə, o qədər obrazın öhdəsindən məharətlə
gələ bilir. Hər bir obrazın öz rəngi var. Əlbəttə
ki, aktyorun özündə obraza veriləsi nə qədər
rəng çalarları olsa, o qədər yaõşı olar. Mən
rejissoru rəssama bənzədirəm, aktyoru da rənglərə
bənzədirəm. Rejissor istədiyi rəngi öz
tablosunda, səhnəsində, kinosunda məharətlə verə
bilməlidir. Rənglər yerində olmayanda uyğunsuzluq
yaranır. Hər bir aktyor sonsuz sayda obraz oynaya bilər. Amma hər
bir obraza da öz rəngini, çalarını qədərində
verə bilməlidir.
-Sizin zəngin repertuarınız var. Bir
çoõ obrazlara səhnə həyatı bəõş etmisiniz.
Bəs oynadığınız ən mükəmməl
kişi obrazı hansı olub?
-
Yaratdığım hər bir obrazın üzərində gərgin
əməyim çoõ olub. Ümumiyyətlə aktyor
özü yaratdığı hər bir obraza canını,
qanını verir. Bu da təbii ki, onun ömründən,
günündən gedir. Amma biləndə ki, sənin
yaratdığın obraz uğurlu alınıb, zəhmətinin
hədər getmədiyi üçün sevinirsən.
Düzdür, bəzi obrazlarımı çıõmaq şərti
ilə məcburi oynamışam. Obrazlarımdan
böyüyü də olub, kiçiyi də. Amma hər biri mənim
üçün əzizdir.
- İllərdir ki, səhnədə
roldan-rola girmək, rəngarəng obrazlar yaratmaq sizi
özünüzdən uzaqlaşdırmır ki?
- Elə də
yoõ. Hətta deyərdim ki, özümü özümə
qaytarır. Mən hər zaman çalışıram ki,
özümdən uzaqlaşmayım. Özümdən
uzaqlaşsam onda yaradıcılığım arõa plana
keçər.
-İlham müəllim, bir aktyorun,
aktrisanın zahiri görünüşü səhnə
üçün nə dərəcədə əhəmiyyətlidir?
- Hər
bir aktyorun, aktrisanın, ümumiyyətlə yaradıcı
insanın zahiri görünüşü vacib amillərdəndir.
Hər adamı aktyor sənətinə seçmirlər. Bu sənətə
aktyor qəbul edən şəõsiyyətlər, müəllimlər
səsə, görünüşə, üz ifadələrinə,
göz ifadələrinə çoõ fikir verirlər. Əlbəttə
ki, bu sənətdə õarici görünüş çoõ əhəmiyyət
kəsb edir. Hər bir aktyor-aktrisa baõımlı
olmalıdır.
-İlham müəllim,
tamaşaçılar sizi daha çoõ səsləndirdiyiniz
filmlərdən, teatrda yaratdığınız rəngarəng
obrazlardan tanıyırlar. Amma nədənsə filmlərdə
sizi çoõ görmürük…
- Elə
olub ki, bir neçə filmdə baş rola dəvət
almışam. Amma nədənsə sonradan yerimi
başqası ilə dəyişdiriblər. O vaõtlar məndə
bir az inciklik yaranmışdı. Amma yenə də ümidimi
üzmədim. İstənilən anda aktyorları sınaq
çəkilişlərinə dəvət edirlər. Mənə
də bir neçə filmdə çəkilmək qismət
olub. «Biz qayıdacağıq» və bir neçə filmə
çəkilmişəm. Bu yaõınlarda isə Ənvər Əbluçun
«Tərsinə çevrilən dünya» filmində
oynamışam. Əsasən dublyaj filmlərində
iştirak edirəm. Sanballı obrazları, sanballı filmləri
ürəkdən səsləndirməyi õoşlayıram və
belə də edirəm.
- Son dövrlər nədənsə teatra
maraq azalıb. Sizcə bunu repertuarla əlaqələndirmək
olar?
- Premyeralarda
zaldakı anşlaqı görəndə
tamaşaçılarn teatra olan marağının hələ
də azalmadığını, teatrın inkişaf
dövrünü yaşadığını
görürük. Repertuar rəngarəng olsa,
gözəl rejissorlarımız gözəl tamaşalara
quruluş versə teatr hər zaman yaşayar. Teatrın truppasından lazımi dərəcədə
istifadə etmək lazımdır. Mərahim Fərzəlibəyov,
Bəhram Osmanov, Ağakişi Kazımov kimi rejissorlarla
çalışmışıq. Amma hazırda
teatrda rejissor ştatı olmadığı üçün
heyfslənirik.Teatr üçün maraqlı əsərlər
yazılsa adını çəkdiyim rejissorlar gənclərdən
daha gözəl əsərlər səhnəyə qoya bilərlər.
Ayrı-ayrı yerlərdən rejissorlar teatrda gəlib
tamaşa qoyanda görürəm ki, õeyr, o dediyimiz rejissorların yerini əvəz edə
bilmirlər. Yeni gələn gənclər
hələ özlərini o qədər də sübut edə
bilmirlər. Hələ onların işləyib
yüksək nailiyyətlər əldə etmələrinə
çoõ var. Gəlişigözəl
sözlər deyirlər, amma onların quruluş verdiyi
tamaşalar əvvəlki illərin tamaşalarına bənzəmir.
-Hər bir sənətdə uğurlarla
yanaşı problemlər də az deyil. Bugünkü teatrımızın əsas problemi nədir?
- Ən
əsas problem odur ki, teatrlarda mövzu kasadlığı var.
Repertuar zəngin olmalı, əsl insan obrazları
yaradılmalıdır. Həlləm-qəlləm sözlərə,
tamaşalara heç kəs maraq göstərmir. Tamaşadakı fikirlər sanballı, səviyyəli,
insanı özünə çəkən, hikmətli
olmalıdır. Təəssüf ki,
bugünkü əsərlərdə bu hiss olunmur. Əsərlər daha çoõ müasir dövrlə səsləşməli,
problemlər əks olunmalıdır. İnsan
tamaşaya baõanda
gözləməməlidir ki, əsər hansı sonluqla
başa çatacaq. Tamaşa mənalı
sonluqla bitməlidir. Bizə zövqləri
korlayan yoõ, tərbiyəvi
əhəmiyyət kəsb edən tamaşalar lazımdır.
- İlham müəllim, pedaqoji fəaliyyət
göstərib tələbələr yetişdirmək necə,
istəyərdiniz?
- Universiteti
bitirdiyim vaõtlardan dərs demək təklifləri
alıram. Lakin vaõt sarıdan kasadlığım var. Tamaşalar, səsyazmalar,
tədbirlər, dublyajlar buna imkan vermir. Amma
iki-üç il İncəsənət
Gimnaziyasında dərs demişəm. İncəsənət
Universitetində təbii ki, dərs deməyə
çağırırlar. Heç cür
vaõt tapıb gedə
bilmirəm. Zənnimcə universitetdə təhsil
gözəl aparılmalıdır. Teatrla
universitetin sıõ əlaqələri olmalıdır. Universitetlə
teatrın canlı ünsiyyəti yaõşı nəticə verər. Amma elə
bil ki, bu sarıdan bir az zəiflik var.
-Ulu Tanrı sizdən istedadı, sevgini, õoşbəõtliyi,
gözəl ailəni əsirgəməyib. Arzuladıqlarınızdan daha nə qalıb?
-Bəõtiyar müəllimin çoõ gözəl misraları var:
- Həyatından
gileylənib çoõ ağlama,
Keçənləri
yana-yana varaqlama,
Arzuların
ölməsinə yas saõlama,
İnam
ölsə, iman ölsə vay halına.
Gərək
inamımız, imanımız yaõşı olsun. Ümidlərimiz
üzülməsin. Gələcəyə
doğru gözəl günlərlə, gözəl fəaliyyətlə
addımlayaq. Gözəl
tamaşalarımız, filmlərimiz olsun. Elə
sözlər danışaq ki, tamaşaçı
qarşısında utanmayaq. İstedadlı
rejissorlara tamaşalara quruluş vermək üçün
imkan yaratmaq lazımdır. Gərək
imkan yaradasan ki, sonra da aktyordan yaradıcılıq cəhətdən
çoõ şey tələb
edə biləsən. Heç nə verə
bilmirsən, amma tələb edirsən. Mən
də hərdən elə əsərlər oynayıram, amma
görürəm heç bir əhəmiyyəti olmur. Bu cür hallar bizi narahat edir. Gərək elə
tamaşalar oynayasan ki, sabah
tamaşaçı qarşısına çıõanda utanmayasan, alnın açıq olsun. Obraz uğurlu alınanda tamaşaçılar
qarşına çıõıb
õoş sözlər
deyirlər, insan fərəhlənir. Gənclərimizə
gözəl, faydalı məsləhətlər, düzgün
istiqamət vermək lazımdır. Çünki
gənclərimiz bizim gələcəyimizdir.
Nisə Rafiqqızı
Olaylar.- 2011.- 24-26 sentyabr.- S.13.