“İndi filmləri naşı adamlar
çəkir”
Ədalət
Ziyadxanlı: “Hamıya
yol açmışam, amma öz yolumu bağlayıblar”
Məni
bu müsahibəni hazırlamağa vadar edən mobil telefonuma gələn aramsız zənglər oldu. Bu zənglər Mədəniyyət
və İncəsənət Universitetinin bir
neçə fakültənin tələbələri tərəfindən
idi. Onlar sevimli müəllimləri, hətta özlərinə
yaõın dost bildikləri rejissor
Ədalət Ziyadõanlının universitetdən
çoõ haqsız şəkildə
uzaqlaşdırılmasına narazılıq edirdilər. Düzü mənə elə gəlirdi ki, burada təəccüblü
heç bir şey yoõdur. Qanun hamı üçün
qanundur. Çünki
bir çoõ dövlət
müəssisələrində bu islahat artıq neçə vaõtdır ki, yerinə yetirilir.
Məsələ
ilə bağlı Ədalət Ziyadxanlı ilə əlaqə
yaradıb ona qarşı haqsızlıq hesab etdiyi olaylara
aydınlıq gətirməsini istədim. Müsahibimin ürəyi
yaman dolu idi. Qeyd edim ki, yaşı 65-i ötməsinə
baõmayaraq onun Azərbaycan teatrı, televiziyası
üçün zəhməti əvəzsiz olub. Neçə-neçə
rejissorun, aparıcının, ssenaristin, bir sözlə incəsənət
nümayəndələrinin yetişməsində
böyük əməyi olub. Teatrda ən qaynar və rəngarəng
əsərlər məhz Ədalət müəllimin
quruluşunda öz donuna girib.
Beləliklə
müsahibim tanınmış rejissor Ədalət
Ziyadõanlıdır.
-Ədalət müəllim, mənim
bildiyimə görə 65 yaş senzi incəsənət õadimlərinə
şamil edilməməliydi. Lakin bu oõa tuş gələnlərdən
biri də siz oldunuz…
- Hələ
də inana bilmirəm ki, mən işdən kənarlaşdırılmışam.
Hər gün saysız-hesabsız tələbələrim zəng
vurub narahat olduqlarını, məni yenidən universitetdə
görmək istədiklərini bildirirlər. Lakin
çalışdığım ali təhsil ocağından
bir nəfər də olsun mənimlə maraqlanmır ki, aqibətim
necə oldu. Mən bunu özümə qarşı
haqsızlıq sayıram.
-Hazırda heç bir işlə məşğul
olmursunuz?
-Xeyr. Lakin
özümdə çalışmaq qabiliyyətini hiss edirəm.
Fiziki gücüm hələ də tükənməyib. 66
yaşa keçirəm, amma şükür Allaha min cavana dəyərəm.
Universitetdən kənarlaşdırıldım, tələbələrim
yarımçıq qaldı. Bir nəfər də
maraqlanmadı ki, Ədalət Ziyadõanlının sonrakı
aqibəti necə olacaq? Mən haqsızlığı sevmirəm.
Çalışdığım müddətdə tələbələrlə
müəllim arasında mübahisə yarananda, müəllimlər
tələbələrin başına oyunlar açanda hər
zaman tələbələri müdafiə etmişəm. Ona
görə də tələbələrim hər gün mənə
zəng vururlar, mənim kimi müəllimə ehtiyac
yarandığını söyləyirlər.
- Teatrda yeni tamaşalara quruluş verməyə
necə, dəvətlər alırsınız?
- Dünən
Üzeyir Hacıbəylinin ev
muzeyinin direktoru, görkəmli bəstəkar Sərdar Fərəcov
mənə deyir ki, Ədalət, sən teatrı yetim qoymusan.
Bu söz məni lap tutdu. Teatrı mən yetim
qoymamışam. Burada başqa məsələlər var. Bu
gün rəhbərlik elə insanlara tapşırılır
ki, onlar özlərinə sərf edən rejissoru teatra dəvət
edirlər. Mən onlara ona görə sərf etmirəm ki,
olduqca kəskin insanam.
- Bu gün bir çoõ teatrlarda
islahatlara başlanılıb.
Bu islahatların teatrlar
üçün əhəmiyyəti
nə olacaq?
- Mən islahatları yaõşı
qiymətləndirmirəm. Çoõ heyif
ki, teatrlar bazara dönüb. 65 yaş məsələsi bu gün hər
şeyi yıõıb. O hansı
cavandır ki, gəlib yaşlıların
yerini tutacaq? Bizim tamaşaçını
nə ilə cəlb edəcəklər,
baõ,
bu məlum deyil. Ona görə
əsəbiləşirəm ki, başqa teatrlardan rejissorlar dəvət etmək istəyirlər, nə bilim Gürcüstandan və s. Hüseyn Ərəblinskinin vaõtında, Abbas
Mirzə Şərifzadənin
vaõtında
bəyəm rejissorlar
õaricdən dəvət olunurdular? Düzdür, Tuqanov gəlmişdi. Amma yenə də öz rejissorlarımız çalışırdılar,
mühüm işlər
görürdülər. Lakin
bu gün teatrlarda aləm bir-birinə qarışıb.
Bu gün teatrlarımız
peşəkar aktyor sarıdan niyə korluq çəkir? Ona görə ki, aktyoru rejissor
yetişdirir. Teatrlarımızda
peşəkar rejissorlar
yoõdur.
Onlar köhnə aktyorların hesabına rejissor olurlar. Lakin yeni nəsil
yetişdirmək anlayışı
bir başqadır. Filmlərimiz də elə.
Naşı adamlar çəkir
filmləri. Külli miqdarda pulları yeyənlər də elə həmin o filmdən baş çıõarmayanlardır.
Mən tutaq ki, külli miqdarda pul verib
sənə film çəkmək
sifariş edirəm. Təbii ki, səni qarabaqara izləyəcəm ki, mənim bir qəpiyimi də yeməyəsən. Bu gün
İncəsənət Universitetində
pulla dissertasiya müdafiə edib gəlib universitetdə çalışanlar var. Onlar
gələcəyin əsil
tələbəsini necə
yetişdirə bilərlər?
- Vaõtilə Bakı Bələdiyyə Teatrında
bir neçə tamaşaya quruluş vermisiniz. Həmin teatrla yenə də iş birliyi qurmaq fikriniz var?
- Həmin teatrın binası olmadığı
üçün tez-tez
məkanı dəyişilir.
Teatrda yenidən tamaşalara quruluş vermək fikrim var idi. Amaliya
õanım olduqca kübar,
ekstravaqant õanımdır. O, mənə dedi ki, rejissor
ştatında yer yoõdur. Vaõtilə
Bələdiyyə Teatrında
«Oğul»a, «Daşa dönmüş ürəklər»ə
quruluş vermişəm.
«Elektra» tamaşasını yenidən bərpa etmişəm…
-Artıq islahatlara əsasən bəzi teatrlarda rejissorlar müqavilə əsasında
çalışırlar…
- Bu çoõ
gözəldir. Lakin hərdən də elə olur ki,
rəhbərlik özlərinə
sərf edən rejissorla bu cür
müqavilələr bağlayır.
Mən kəskin insanam. Sözü birbaşa deməyi õoşlayıram. Yəqin ki, məndən inciməzlər.
-Bildiyimə görə hələ də qəlbinizdə quruluş vermək arzusunda olduğunuz bir neçə əsər var…
-Qarşıdan Mirzə Fətəli Aõundovun yubileyi gəlir. Aõundovun heç bir əsərini bu günə kimi ona layiq
səhnəyə qoymayıblar.
Təklif olunsa, onun əsərinə ya televiziyada, ya da teatrda
quruluş verərəm.
Demək olar ki, Şekspirdən tutmuş bu günkü dövrün yazıçılarına qədər
hamısının əsərlərini
fərqli quruluşda səhnəyə gətirmək
istəyərdim. Yəqin
ki, hansısa teatrların buna ehtiyacı var. Heyf ki, teatrlar da
tamaşaçıya nə
lazımdır, onu bilmirlər. Vaõtilə tamaşalarda
peşəkar aktyorlar
oynayırdı, ona görə də teatrlarda adam əlindən tərpənmək
olmurdu. Kassada satılmamış bir bilet qalmırdı. Bu gün isə tamaşanın təşkili
inzibatçıların öhdəsinə
qalıb. Burada da faiz məsələsi
var. Teatr üçün
əsər yazan dramaturqlarımız da demək olar ki, yoõ səviyyəsindədir.
Bu gün teatr üçün var-qüvvəsi
ilə çalışan
müasir dramaturq təkcə Əli Əmirlidir. Professional dramaturq
təkcə odur. Onun bütün işi-peşəsi dram əsərləri
yazmaqdır. On beş
əsərinin kitabını
çıõarıb.
-Bu gün teatr və televiziya
üçün kifayət
qədər zəhmət
çəkən rejissor
Ədalət Ziyadõanlının heç bir fəõri
adı yoõdur…
- Bəli, mənim fəõri
adım yoõdur. Təkcə
Ədalət Ziyadõanlı kimi tanınıram, bu mənə yetər. Vaõtilə qaçqın
teatrlarında tamaşalar
qoymuşam. Onların
Bakıda yubileylərini
keçirmişəm. Xankəndidə
«Təhminə və Zaur»a quruluş vermişəm. Mənim yetirmələrim dövlət
kanallarında, mətbuatda,
portallarda çalışırlar.
Onların işlə
təmin olunmasında
böyük əməyim
olub. Hamıya yol açmışam, amma öz yollarımı
bağlayıblar.
Nisə Rafiqqızı
Olaylar.- 2011.- 28 sentyabr.- S.12.