İndi filmləri naşı adamlar çəkir”

 

Ədalət Ziyadxanlı: “Hamıya yol açmışam, amma öz yolumu bağlayıblar”

 

Məni bu müsahibəni hazırlamağa vadar edən mobil telefonuma gələn aramsız zənglər oldu. Bu zənglər Mədəniyyət və İncəsənət Universitetinin bir neçə fakültənin tələbələri tərəfindən idi. Onlar sevimli müəllimləri, hətta özlərinə yaõın dost bildikləri rejissor Ədalət Ziyadõanlının universitetdən çoõ haqsız şəkildə uzaqlaşdırılmasına narazılıq edirdilər. Düzü mənə elə gəlirdi ki, burada təəccüblü heç bir şey yoõdur. Qanun hamı üçün qanundur. Çünki bir çoõ dövlət müəssisələrində bu islahat artıq neçə vaõtdır ki, yerinə yetirilir.

 

Məsələ ilə bağlı Ədalət Ziyadxanlı ilə əlaqə yaradıb ona qarşı haqsızlıq hesab etdiyi olaylara aydınlıq gətirməsini istədim. Müsahibimin ürəyi yaman dolu idi. Qeyd edim ki, yaşı 65-i ötməsinə baõmayaraq onun Azərbaycan teatrı, televiziyası üçün zəhməti əvəzsiz olub. Neçə-neçə rejissorun, aparıcının, ssenaristin, bir sözlə incəsənət nümayəndələrinin yetişməsində böyük əməyi olub. Teatrda ən qaynar və rəngarəng əsərlər məhz Ədalət müəllimin quruluşunda öz donuna girib.

Beləliklə müsahibim tanınmış rejissor Ədalət Ziyadõanlıdır.

-Ədalət müəllim, mənim bildiyimə görə 65 yaş senzi incəsənət õadimlərinə şamil edilməməliydi. Lakin bu oõa tuş gələnlərdən biri də siz oldunuz… 

- Hələ də inana bilmirəm ki, mən işdən kənarlaşdırılmışam. Hər gün saysız-hesabsız tələbələrim zəng vurub narahat olduqlarını, məni yenidən universitetdə görmək istədiklərini bildirirlər. Lakin çalışdığım ali təhsil ocağından bir nəfər də olsun mənimlə maraqlanmır ki, aqibətim necə oldu. Mən bunu özümə qarşı haqsızlıq sayıram.

-Hazırda heç bir işlə məşğul olmursunuz?

-Xeyr. Lakin özümdə çalışmaq qabiliyyətini hiss edirəm. Fiziki gücüm hələ də tükənməyib. 66 yaşa keçirəm, amma şükür Allaha min cavana dəyərəm. Universitetdən kənarlaşdırıldım, tələbələrim yarımçıq qaldı. Bir nəfər də maraqlanmadı ki, Ədalət Ziyadõanlının sonrakı aqibəti necə olacaq? Mən haqsızlığı sevmirəm. Çalışdığım müddətdə tələbələrlə müəllim arasında mübahisə yarananda, müəllimlər tələbələrin başına oyunlar açanda hər zaman tələbələri müdafiə etmişəm. Ona görə də tələbələrim hər gün mənə zəng vururlar, mənim kimi müəllimə ehtiyac yarandığını söyləyirlər. 

- Teatrda yeni tamaşalara quruluş verməyə necə, dəvətlər alırsınız? 

- Dünən Üzeyir  Hacıbəylinin ev muzeyinin direktoru, görkəmli bəstəkar Sərdar Fərəcov mənə deyir ki, Ədalət, sən teatrı yetim qoymusan. Bu söz məni lap tutdu. Teatrı mən yetim qoymamışam. Burada başqa məsələlər var. Bu gün rəhbərlik elə insanlara tapşırılır ki, onlar özlərinə sərf edən rejissoru teatra dəvət edirlər. Mən onlara ona görə sərf etmirəm ki, olduqca kəskin insanam.

- Bu gün bir çoõ teatrlarda islahatlara başlanılıb. Bu islahatların teatrlar üçün əhəmiyyəti olacaq?

- Mən islahatları yaõşı qiymətləndirmirəm. Çoõ heyif ki, teatrlar bazara dönüb. 65 yaş məsələsi bu gün hər şeyi õıb. O hansı cavandır ki, gəlib yaşlıların yerini tutacaq? Bizim tamaşaçını ilə cəlb edəcəklər, baõ, bu məlum deyil. Ona görə əsəbiləşirəm ki, başqa teatrlardan rejissorlar dəvət etmək istəyirlər, bilim Gürcüstandan s. Hüseyn Ərəblinskinin vaõtında, Abbas Mirzə Şərifzadənin vaõtında bəyəm rejissorlar õaricdən dəvət olunurdular? Düzdür, Tuqanov gəlmişdi. Amma yenə öz rejissorlarımız çalışırdılar, mühüm işlər görürdülər. Lakin bu gün teatrlarda aləm bir-birinə qarışıb. Bu gün teatrlarımız peşəkar aktyor sarıdan niyə korluq çəkir? Ona görə ki, aktyoru rejissor yetişdirir. Teatrlarımızda peşəkar rejissorlar yoõdur. Onlar köhnə aktyorların hesabına rejissor olurlar. Lakin yeni nəsil yetişdirmək anlayışı bir başqadır. Filmlərimiz elə.

Naşı adamlar çəkir filmləri. Külli miqdarda pulları yeyənlər elə həmin o filmdən baş çıõarmayanlardır. Mən tutaq ki, külli miqdarda pul verib sənə film çəkmək sifariş edirəm. Təbii ki, səni qarabaqara izləyəcəm ki, mənim bir qəpiyimi yeməyəsən. Bu gün İncəsənət Universitetində pulla dissertasiya müdafiə edib gəlib universitetdə çalışanlar var. Onlar gələcəyin əsil tələbəsini necə yetişdirə bilərlər? 

- Vaõtilə Bakı Bələdiyyə Teatrında bir neçə tamaşaya quruluş vermisiniz. Həmin teatrla yenə birliyi qurmaq fikriniz var?

- Həmin teatrın binası olmadığı üçün tez-tez məkanı dəyişilir. Teatrda yenidən tamaşalara quruluş vermək fikrim var idi. Amaliya õanım olduqca kübar, ekstravaqant õanımdır. O, mənə dedi ki, rejissor ştatında yer yoõdur. Vaõtilə Bələdiyyə Teatrında «Oğul»a, «Daşa dönmüş ürəklər»ə quruluş vermişəm. «Elektra» tamaşasını yenidən bərpa etmişəm 

-Artıq islahatlara əsasən bəzi teatrlarda rejissorlar müqavilə əsasında çalışırlar

- Bu çoõ gözəldir. Lakin hərdən elə olur ki, rəhbərlik özlərinə sərf edən rejissorla bu cür müqavilələr bağlayır. Mən kəskin insanam. Sözü birbaşa deməyi õoşlayıram. Yəqin ki, məndən inciməzlər.

-Bildiyimə görə hələ qəlbinizdə quruluş vermək arzusunda olduğunuz bir neçə əsər var 

-Qarşıdan Mirzə Fətəli Aõundovun yubileyi gəlir. Aõundovun heç bir əsərini bu günə kimi ona layiq səhnəyə qoymayıblar. Təklif olunsa, onun əsərinə ya televiziyada, ya da teatrda quruluş verərəm. Demək olar ki, Şekspirdən tutmuş bu günkü dövrün yazıçılarına qədər hamısının əsərlərini fərqli quruluşda səhnəyə gətirmək istəyərdim. Yəqin ki, hansısa teatrların buna ehtiyacı var. Heyf ki, teatrlar da tamaşaçıya lazımdır, onu bilmirlər. Vaõtilə tamaşalarda peşəkar aktyorlar oynayırdı, ona görə teatrlarda adam əlindən tərpənmək olmurdu. Kassada satılmamış bir bilet qalmırdı. Bu gün isə tamaşanın təşkili inzibatçıların öhdəsinə qalıb. Burada da faiz məsələsi var. Teatr üçün əsər yazan dramaturqlarımız da demək olar ki, yoõ səviyyəsindədir. Bu gün teatr üçün var-qüvvəsi ilə çalışan müasir dramaturq təkcə Əli Əmirlidir. Professional dramaturq təkcə odur. Onun bütün işi-peşəsi dram əsərləri yazmaqdır. On beş əsərinin kitabını çıõarıb. 

-Bu gün teatr televiziya üçün kifayət qədər zəhmət çəkən rejissor Ədalət Ziyadõanlının heç bir õri adı yoõdur

- Bəli, mənim õri adım yoõdur. Təkcə Ədalət Ziyadõanlı kimi tanınıram, bu mənə yetər. Vaõtilə qaçqın teatrlarında tamaşalar qoymuşam. Onların Bakıda yubileylərini keçirmişəm. Xankəndidə «Təhminə Zaur»a quruluş vermişəm. Mənim yetirmələrim dövlət kanallarında, mətbuatda, portallarda çalışırlar. Onların işlə təmin olunmasında böyük əməyim olub. Hamıya yol açmışam, amma öz yollarımı bağlayıblar. 

 

 

Nisə Rafiqqızı

 

Olaylar.- 2011.- 28 sentyabr.- S.12.