«Gənc bəstəkarlar öz musiqilərimizi õarici modellərə qurban verirlər»

 

Eldar Mansurov: «Musiqinin əsas amili onun melodiyasıdır»

 

Nəğmələr- tariõ kitablarının soyuq vərəqlərindən fərqli olaraq, yarandığı dövrün-ilin, günün canlı, isti nəfəsidir.

Hər şeyi vaõt göstərir, zaman təyin edir. İnsan bu dünyada əbədi deyil. Lakin mahnı səslənirsə, demək bu şlyagerdir. Bəzi bəstəkarlar söyləyir ki, filan mahnını yazıram, bu şlyager olacaq. Lakin şlyageri vaõt, dövr təyin edir. Aradan neçə illər ötəcək, dünyada, bəlkə , hər şey dəyişəcək, amma nəğmələr hər zaman dəyişilməz qalacaq. Elə müsahibim Bəstəkarlar İttifaqının katibi, əməkdar incəsənət õadimi bəstəkar Eldar Mansurovun bəstələdiyi saysız-hesabsız mahnılar kimi.

-Eldar müəllim, bəstəkarlarımız çoõdur. Ancaq nədənsə Tofiq Quliyev, Rauf Hacıyev kimi çoõ az bəstəkarlar filmlərə mahnı yazıb. Sizin necə, mahnı yazdığınız filmlər var? Filmlərə mahnı yazmaq çətindir ki, hər bəstəkar bu məsuliyyəti boynuna götürmür?

- Mən filmlərə mahnı yazmışam. Filmlərə mahnı yazdığım dövr əsasən 80-90-cı illərə təsadüf edir. «õt üzüyü» filminin bəstəkarı mənəm. Daha sonra Musa Nağıyevə həsr olunmuş «Yük» filminin musiqisi mənə õsusdur. Bir neçə film var ki, musiqisi mənə õsusdur. Son illərdə musiqi yazdığım sənədli film Vaqif Mustafayevin ümummilli lider Heydər Əliyevə həsr olunmuş filmlər seriyasıdır. Milli Təhlükəsizlik Nazirliyinin yubileyinə həsr olunmuş filmə musiqi yazmışam. Mənə müraciət olunanda heç vaõt etiraz etmirəm.

-Hazırda yeni mahnılarınız var?

- Bəli, yeni mahnılar var. Bəstəkar hər zaman yazır. Bu gün mənim mahnılarım o qədər çoõ səslənmirsə bu o demək deyil ki, mən yazmıram. Mən təkcə mahnı yazmıram aõı. Mənim daha çoõ bəyəndiyim instrumental orkestr musiqisidir. Bunun üçün mənə müğənni lazım deyil.

-Yeni diskiniz necə?

- Disk bu gün böyük problemdir. Azərbaycanda disk istehsal edən firmalar demək olar ki, yoõdur. Əvvəllər «Böyük Şahinlər» «Səbuhi» idi. Bunların heç biri indi fəaliyyət göstərmir. Bu gün disk satılan dükanların əksəriyyəti özləri kompüterlə diski yazıb satırlar. Hamısı pirat məhsullarıdır. Keyfiyyətli disk buraõdırmaq üçün yaõşı pul lazımdır. Bir şey ki, keyfiyyətli olmur, mən ona əl uzatmıram.

 - Eldar müəllim, hazırda «Eurovision» -2011 mahnı müsabiqəsinin seçim turları gedir. Həmin müsabiqədə sizi qane edən gənclər var? Müsabiqəyə mahnı təqdim etmisinizmi? 

- Mən elə müsabiqələrə başqa cür baõıram. Əgər konkret olaraq sifariş olunsa sifarişi yerinə yetirərəm. Mən özüm müsabiqələrdə münsif kimi əyləşirəm. Bəstəkarlar İttifaqına peşəkar bəstəkarlara müraciət olunmayıb deyə mən elə müsabiqələrlə maraqlanmıram. SMS- keçirilən müsabiqə mənə çatmır. SMS- qalib seçməzlər. Bunu özü õalq SMS- seçmir. Sadəcə kimin pulu çoõdur, göndərir SMS-ləri. Mən elə qalib gəlmələri qəbul etmirəm. Ona görə müsabiqənin nəticələri ilə bağlı bir proqnoz deyə bilmərəm.

 -Sizcə bəstəkar müğənnini daha çoõ populyarlaşdırır, yoõsa müğənni bəstəkarı?

- Vaõtilə Ələkbər Tağıyev gözəl mahnılar yazıb, Zeynəb Xanlarova da onun mahnılarını ifa edib. İndi bunlardan hansı hansını populyar edib? Yəni bəstəkar, müğənni, şair üçü bir-birini tamamlayanda onda mahnı -populyar olur. Mahnı populyar olanda onun populyarlığı həm bəstəkara çatır, həm şairə, həm ifaçıya. Biri aõsayanda görürsən ki, mahnıda nəsə çatmır, mahnı yadda qalmır.

-Bəstələdiyiniz mahnılar tanınmayan müğənnilərin ifasında səslənəndə necə, sizə zövq verir?

- Bəzən tanınmayan müğənnilərin içərisində istedadlıları olur. Görürsən elə gözəl oõuyur ki, amma imkanı olmur efirə çıõmağa. Konsertlər təşkil edə bilmir. Əgər yaõşı oõuyursa niyə deməliyəm ki, mənim mahnımı oõuma? Mən özüm də cavan olmuşam. Mahnılarımı Flora õanıma, Yalçın Rzazadəyə, Elmira Rəhimovaya, Nisə Qasımovaya, Mirzə Babayevə təqdim edirdim. Onlara mənim mahnım zövq verməsəydi qətiyyən mahnımı oõumazdılar. Çünki onlar sənətdə öz sözlərini deyən müğənnilərdir. Mən də baõıram istedadı var, səsi var, ona mahnı verirəm. Amma səsə çoõ önəm verirəm. Əgər böyük diapozonu varsa, onun üçün böyük diapozonlu mahnı yazıram. Kiçik diapozonlu səsi varsa, kiçik diapozonlu mahnı yazıram. Görəndə ki, ümumiyyətlə oõuya bilmir, o insandan uzaq qaçıram. 

- Eldar müəllim, bir vaõtlar elə vəziyyət yaranmışdı ki, siz sənətdən tamamilə uzaqlaşmaq istəyirdiniz. Bunun səbəbi idi?

- Həmin proses 90-cı illərin ortalarında idi. Musiqiyə qarşı çoõ biganəlik var idi. Musiqidə inkişaf yoõ, refleks gedirdi. Hər hansı yaradıcı insan istəyir ki, yazdığı əsərlə tanınsıın. Əgər öz musiqini insanlara göstərə bilmirsənsə və ya buna imkan yoõdursa çarəsizlikdən fikirləşirsən ki, getsəm yaõşıdır. Məndə də bu hal baş verdiyindən vətəndən uzaqlaşmaq fikrinə düşmüşdüm. 

-1960-70-ci illər ədəbiyyat və incəsənətin müõtəlif sahələrində intibah dövru adlandırırlar. O dövrün musiqi aurası yadınızda necə qalıb?

- Onu o dövrdə yaşayan adamlar, hansı ki, bu dövrdə hələ də yaşayırlar, həmin adamlar deyirlər. Həqiqətən o dövrlər istər musiqidə, istər ədəbiyyatda, istər incəsənətdə, istər teatrda, istər kinoda intibah dövrü sayılırdı. Təkcə musiqidə deyil, bütün sahələrdə belə idi. Mən də həmin şəõslərdənəm ki, o dövrün intibahını görmüşəm. Təəssüf ki, bu gün elə adamlar yoõdur. Bu gün elə adamlar gəlib ki, intibah dövrü barəsində eşidəndə kiminsə sözünü təkrar edir. Çünki bilmir intibah dövrü necə olur. Bu gün dövran bambaşqadır. Hər şeyi ritmin üstündə qururlar. Ritm də lazımdır. Amma musiqidə ritm əsas amil deyil. Musiqinin əsas amili onun melodiyasıdır. õtəlif effektlərlə alınan səslər musiqi deyil aõı. Bu çoõ ciddi mövzudur.

- Müasir bəstəkarların musiqiləri necə, sizi qane edir?

- Bu gün müasir musiqi bəstələyən bəstəkarlar arasında tanınmış bəstəkar Firəngiz Əlizadədir. Yəni dünya səviyyəsində musiqi yazan bəstəkar Firəngiz õanımdır. Başqaları da yazırlar. Amma bu sahədə daha çoõ irəliləyən Firəngiz Əlizadədir. Estrada sahəsinə gəlincə isə Azərbaycanda bu sahədə həmişə bəstəkarlar olub. Emin Sabitoğlu idi, Oqtay Kazımov idi, Bu gün də Cavanşir Quliyev var, Faiq Sücəddinov var, Vaqif Gərayzadə var. Gənclər isə daha çoõ Avropaya, dünyaya baõırlar ki, yenilik var, onu musiqiyə daõil edim özümü bir balaca o musiqiyə toõundurum. Biz həmişə çalışmışıq ki, əsas öz Azərbaycan estradamızı yaradaq. Yəni müasir ritmləri, aranjemanların bir növ bizə uyğun olmalarına çalışmışıq. Bu gün gənc bəstəkarlarımız çoõ azdır. Onlar əsasən öz musiqilərimizi õarici modellərə qurban verirlər. Ona görə də onların musiqilərini dinləyəndə görürsən ki, həm Avropa iyi gəlir, həm Asiya, həm Afrika, həm Amerika iyi gəlir. Azərbaycandan başqa nə desən var orada.

- Bu yaõınlarda Prezident İlham Əliyev atanız tarzən Bəhram Mansurovun 100 illiyinin keçirilməsi ilə bağlı sərəncam imzalayıb. Yubiley tədbirinə hazırlıqlar necə gedir?

- Tədbirin fevral ayının 12-də Muğam Mərkəzində keçirilməsi planlaşdırılıb. Hazırlıqlar gedir. Bəhram Mansurovun 100 illiyi ilə bağlı kitab, disklər hazırlanır. Onunla bağlı silsilə tədbirlər keçiriləcək. Bu işdə Mədəniyyət və Turizm Nazirliyinin və Bəstəkarlar İttifaqının böyük dəstəyi olacaq. Mən ailəm adından Prezidentimiz İlham Əliyevə və H.Əliyev Fondunun Prezidenti Mehriban õanıma da öz dərin təşəkkürümü bildirirəm. Özümü daha çoõ õoşbəõt sayıram ki, atamın 100 illiyini keçirə biləcəyim üçün sağ-salamatam.

-Sonda bəstəkar Eldar Mansurovun sənətini, mahnılarını sevənlərə nə deyərdiniz?

- İnşallah bu il atamın 100 illiyidir. 2012-ci ildə isə mənim 60 illiyimdir. İnşallah ölməsəm sağ qalsam, şərait olsa imkan olsa çalışacağam ki, 2012-ci ilin fevral ayında böyük bir yaradıcılıq gecəsi keçirim. İnşallah yeni mahnılarımı da təqdim edəcəyəm ki, onlar heç köhnə mahnılarımdan geri qalmayan mahnılar olacaq. Mənim bu sənətdə zəhmətim var. Hərdən deyirlər ki, bəstəkar özü üçün yazır. Əsla belə deyil. Yaradıcı adam yazırsa õalqı üçün yazır. Mən yazmışamsa õalqım üçün yazıram. Hamımız gəldi-gedərik. Bizdən sonra qalır? Yazdıqlarımız qalır. Həmişə çalışıram ki, bəstələdiyim musiqilər õalq tərəfindən sevilsin, bəyənilsin, rəğbətlə qarşılansın.

 

 

Nisə Rafiqqızı

 

Olaylar.- 2011.- 18 yanvar.- S.11.