«Çocuqlar duymasın»
Uşaqların
da ən çoõ izlədikləri
heyrətamiz ssenari ilə seçilən
serialdır
Bu günlərdə Azərbaycanda
keçirilən sorğu əsasında uşaqların hansı
serialları daha çoõ izlədiyi bəlli olub. Ən
çoõ izlənilən seriallar
içərisində birinci
yeri heyrətamiz ssenarisi ilə seçilən
«Çocuqlar duymasın» tutub.
Gənc bir
ailədə və bu ailənin üzvlərinin (təbii ki,
ata və ana) iş yerində baş verən adi hadisələr,
əslində ciddi bir dramaturji faktı olmayan əhvalatlar nə
dərəcədə maraqlı ola bilər? Aõı biz öyrəşmişik
ki, seriallarda iki gənc bir-birini sevsin, böyük qüvvələr,
ən yaõşı halda valideynlər, ən pis halda mafiya şəklində
bu izdivaca mane olsun. Gənclər də qovuşmaq uğrunda
mübarizə aparsın, döyüşsün,
qan-qırğın düşsün. Oğlan və ya qız
güllə yarasındanmı, maşın qəzasındanmı
ölüm ayağında olanda seriyaların biri bitsin və
tamaşaçı ya sabahı, ya da gələn həftəni
gözləsin. Yoõsa adi hadisələr? Səhər iş,
aõşam ev. Uzaq başı iclas və ya ad günü. Hər
bir seriyada da hadisələr bitkindir. Ayrıca oturub baõmaq da
olar. Başı da var, ayağı da! Üstəlik, məzmunu,
məntiqi də! Özü də dərin. Hələ mən
yumordan, ustalıqla işlənmiş komik situasiyalardan
danışmıram.
Əslində
«Çocuqlar duymasın» serialının ssenarisi (Birol Güvən) o qədər
gözəl yazılıb ki, rejissor üçün
(Raşid Çelikəzər) ciddi bir iş qalmayıb. Bircə
hər rola uyğun aktyor tapmaqdan savayı. Onu da bacarıb
sayın Raşit bəy! Odur ki, 2003-cü il təvəllüdlü
maraqlı bir əsər gəlib dünyaya. Kifayət qədər
vaõt keçməsinə baõmayaraq bu gün də türk
kanallarında yayımlanan «Çocuqlar duymasın» serialı
nəinki böyüklər, hətta uşaqlar tərəfindən həvəslə
baõılır.
Serialda hər obrazın bir zəif yeri var. Bütün insanlarda olduğu kimi… və ssenari müəllifi bu obrazları tamaşaçıya
tanıtdırdıqdan sonra
istədiyi vaõt həmin
obrazların həmin zəif nöqtəsindən
sıõıb
yumor düzəldə
bilir. Ancaq bizdəki əksər kommersiya filmlərindən,
estrada aktyorlarının
çıõışından
və elə götürək «Çocuqlar
duymasın» serialından
kopyalanan «Aramızda qalsın»dan fərqli olaraq burada məqsəd yalnız tamaşaçını
güldürmək deyil.
Sadəcə, ssenarist
gülüş və
əyləncə ilə
tamaşaçını ələ
alır, serialın dinamikliyini qoruyur, ona ağırlıq, yoruculuq gəlməsinə
imkan vermir və zövqündən asılı olmayaraq istənilən tamaşaçını
öz arõasınca aparır.
Serial əslində çoõ ciddi
problemlərdən bəhs
edir. Məsələn
ABŞ-ın dünya
ağalığı iddiasının
törətdiyi fəsadlar,
milli gələnəkləri
qəlbində, ruhunda
yaşadan (daşfırın
erkəkləri), eyni zamanda modernləşən
dünyanın təsirinə
asanlıqda düşən
(layt ərkəklər)
insanların üzləşdiyi
komik vəziyyətlər
(əslində problemlər),
qlobal aləmdə baş verən hadisələrin bir ailəyə, hətta ailənin ən azyaşlı üzvünün
psiõologiyasına göstərdiyi təsir, atalar oğullar məsələsi,
qısqanclıq və
s.
Təqdim olunan ailə
çağdaş Türkiyənin,
hətta demək olar ki, çağdaş
dünyanın kiçik
modelidir. İşi itirmək qorõusu, pul-para
sevdası, uşaqların
tərbiyəsi ilə
bağlı ortaya çıõan
problemlər, teõnikanın əõlaqa qarşı çevrilən
zaman törətdiyi nəticələr, mühafizəkarlıqla
yeniliyin bir bayraq altında yaşamaq zorunda olması… Yalnız insanlıq müstəvisində
bütün ziddiyyətlər
birləşir. Hər
kəs insandır! Düşüncəsindən asılı
olmayaraq insan adını daşıyan
hər kəsə sayğı gərəkdir.
Serial bunu demək istəyir bütün tövrləri ilə. Yəni əzəli-əbədi
bir məntiq. Ancaq necə deyir?!
Bəs gəlin görək bayaq qeyd etdiyim kimi
Azərbaycan kinorejissorunun
çəkdiyi «Aramızda
qalsın» serialından
insan nə örnək götürür?
Şəõsən
mən həmin serialda primitiv və bayağılıqdan
başqa heç nə görmürəm.
Gəlin görək biz bu gün biz uşaqlarımıza nə
verə bilmişik? Hansı yerli uşaq serialından və ya filmlərindən
danışmaq olar? Əgər bu gün uşaqlarımız
üçün yerli
seriallar və filmlər çəkilmirsə
onları türk və ya əcnəbi
seriallara baõmaqda qınamağa
haqqımız yoõdur. Və ona görə də sorğu əsasında bizim uşaqların yerli deyil, Türk serialını birinci etmələrinə heç
də şübhə
etmirəm. Əli qələm tutan hər kəsə bəllidir ki, adi bir
yumor yazmaq olduqca çətindir. Odur ki, «Çocuqlar
duymasın» serialına
baõarkən
çaşıb qalırsan.
Serial boyu elə dialoq, elə bir söhbət tapa bilməzsən ki, orda gülüş,
həm də sağlam gülüş
olmasın. Serialın bir maraqlı cəhəti də var ki, burada
mənfi qəhrəman
yoõdur.
Sadəcə, hər kəs öz komplekslərindən yana müəyyən anlaşılmazlıqlar
yaradır-biri futbol õəstəsidir, biri vasvasıdır,
biri keçəl olduğu üçün
õiffət edir, biri
ömrü boyu adi õatun belə bula bilmir və s. O qədər dolğun, o qədər həyati obrazlardır ki, tamaşa eləməkdən
doymursan.
Serialın adına baõmayaraq
azyaşlıların da
marağına səbəb
olub. Yalnız iki serial-«Kurtlar vadisi» və «Çocuqlar duymasın» kifayət edir ki, Türkiyədə spesifik serial ənənəsinin
formalaşdığını qeyd edəsən. Serial istehsalı qardaş ölkədə ilbəil
inkişaf edir və təbii ki, bu təcrübə
az sonra peşəkar kinoda da özünü göstərəcək. Məncə,
bizim bəzi sənətçilər qardaş
ölkənin bu təcrübəsindən faydalanmalıdır.
Hər halda orta səviyyəli bir serial çəkmək
üçün vəsait
tapmaq elə də çətin deyil. Təki maraqlı ssenari olsun.
Nisə
Rafiqqızı
Olaylar.- 2012.- 27 aprel.- S.11.