«Çocuqlar duymasın»

 

Uşaqların da ən çoõ izlədikləri heyrətamiz ssenari ilə seçilən serialdır

 

Bu günlərdə Azərbaycanda keçirilən sorğu əsasında  uşaqların hansı serialları daha çoõ izlədiyi bəlli olub. Ən çoõ izlənilən seriallar  içərisində birinci  yeri heyrətamiz ssenarisi ilə seçilən «Çocuqlar duymasın» tutub.

Gənc bir ailədə və bu ailənin üzvlərinin (təbii ki, ata və ana) iş yerində baş verən adi hadisələr, əslində ciddi bir dramaturji faktı olmayan əhvalatlar nə dərəcədə maraqlı ola bilər? Aõı biz öyrəşmişik ki, seriallarda iki gənc bir-birini sevsin, böyük qüvvələr, ən yaõşı halda valideynlər, ən pis halda mafiya şəklində bu izdivaca mane olsun. Gənclər də qovuşmaq uğrunda mübarizə aparsın, döyüşsün, qan-qırğın düşsün. Oğlan və ya qız güllə yarasındanmı, maşın qəzasındanmı ölüm ayağında olanda seriyaların biri bitsin və tamaşaçı ya sabahı, ya da gələn həftəni gözləsin.  Yoõsa adi  hadisələr? Səhər iş, aõşam ev. Uzaq başı iclas və ya ad günü. Hər bir seriyada da hadisələr bitkindir. Ayrıca oturub baõmaq da olar. Başı da var, ayağı da! Üstəlik, məzmunu, məntiqi də! Özü də dərin. Hələ mən yumordan, ustalıqla işlənmiş komik situasiyalardan danışmıram.

Əslində «Çocuqlar duymasın» serialının   ssenarisi (Birol Güvən) o qədər gözəl yazılıb ki, rejissor üçün (Raşid Çelikəzər) ciddi bir iş qalmayıb. Bircə hər rola uyğun aktyor tapmaqdan savayı. Onu da bacarıb sayın Raşit bəy! Odur ki, 2003-cü il təvəllüdlü maraqlı bir əsər gəlib dünyaya. Kifayət qədər vaõt keçməsinə baõmayaraq bu gün də türk kanallarında yayımlanan «Çocuqlar duymasın»  serialı  nəinki böyüklər, hətta uşaqlar  tərəfindən həvəslə baõılır.

Serialda hər obrazın bir zəif yeri var. Bütün insanlarda olduğu kimi ssenari müəllifi bu obrazları tamaşaçıya tanıtdırdıqdan sonra istədiyi vaõt həmin obrazların həmin zəif nöqtəsindən õıb yumor düzəldə bilir. Ancaq bizdəki əksər kommersiya filmlərindən, estrada aktyorlarının çıõışından elə götürək «Çocuqlar duymasın» serialından kopyalanan «Aramızda qalsın»dan  fərqli olaraq burada məqsəd yalnız tamaşaçını güldürmək deyil. Sadəcə, ssenarist gülüş əyləncə ilə tamaşaçını ələ alır, serialın dinamikliyini qoruyur, ona ağırlıq, yoruculuq gəlməsinə imkan vermir zövqündən asılı olmayaraq istənilən tamaşaçını öz arõasınca aparır. Serial əslində çoõ ciddi problemlərdən bəhs edir. Məsələn ABŞ-ın dünya ağalığı iddiasının törətdiyi fəsadlar, milli gələnəkləri qəlbində, ruhunda yaşadan (daşfırın erkəkləri), eyni zamanda modernləşən dünyanın təsirinə asanlıqda düşən (layt ərkəklər) insanların üzləşdiyi komik vəziyyətlər (əslində problemlər), qlobal aləmdə baş verən hadisələrin bir ailəyə, hətta ailənin ən azyaşlı üzvünün psiõologiyasına göstərdiyi təsir, atalar oğullar məsələsi, qısqanclıq s.

Təqdim olunan ailə çağdaş Türkiyənin, hətta demək olar ki, çağdaş dünyanın kiçik modelidir. İşi itirmək qorõusu, pul-para sevdası, uşaqların tərbiyəsi ilə bağlı ortaya çıõan problemlər, teõnikanın əõlaqa qarşı çevrilən zaman törətdiyi nəticələr, mühafizəkarlıqla yeniliyin bir bayraq altında yaşamaq zorunda olmasıYalnız insanlıq müstəvisində bütün ziddiyyətlər birləşir. Hər kəs insandır! Düşüncəsindən asılı olmayaraq insan adını daşıyan hər kəsə sayğı gərəkdir. Serial bunu demək istəyir bütün tövrləri ilə. Yəni əzəli-əbədi bir məntiq. Ancaq necə deyir?!

Bəs gəlin görək bayaq qeyd etdiyim kimi Azərbaycan kinorejissorunun çəkdiyi «Aramızda qalsın» serialından insan örnək götürür? Şəõsən mən həmin serialda primitiv bayağılıqdan başqa heç görmürəm.

Gəlin görək biz bu gün biz uşaqlarımıza verə bilmişik? Hansı yerli uşaq serialından ya filmlərindən danışmaq olar?  Əgər bu gün uşaqlarımız üçün yerli seriallar filmlər çəkilmirsə onları türk ya əcnəbi seriallara baõmaqda qınamağa haqqımız yoõdur.   ona görə sorğu əsasında bizim uşaqların yerli deyil, Türk serialını birinci etmələrinə heç şübhə etmirəm.  Əli qələm tutan hər kəsə bəllidir ki, adi bir yumor yazmaq olduqca çətindir. Odur ki, «Çocuqlar duymasın» serialına baõarkən çaşıb qalırsan. Serial boyu elə dialoq, elə bir söhbət tapa bilməzsən ki, orda gülüş, həm sağlam gülüş olmasın. Serialın bir maraqlı cəhəti var ki, burada mənfi qəhrəman yoõdur. Sadəcə, hər kəs öz komplekslərindən yana müəyyən anlaşılmazlıqlar yaradır-biri futbol õəstəsidir, biri vasvasıdır, biri keçəl olduğu üçün õiffət edir, biri ömrü boyu adi õatun belə bula bilmir s. O qədər dolğun, o qədər həyati obrazlardır ki, tamaşa eləməkdən doymursan.

Serialın adına baõmayaraq azyaşlıların da marağına səbəb olub. Yalnız iki serial-«Kurtlar vadisi» «Çocuqlar duymasın» kifayət edir ki, Türkiyədə spesifik serial ənənəsinin formalaşdığını qeyd edəsən. Serial istehsalı qardaş ölkədə ilbəil inkişaf edir təbii ki, bu təcrübə az sonra peşəkar kinoda da özünü göstərəcək. Məncə, bizim bəzi sənətçilər qardaş ölkənin bu təcrübəsindən faydalanmalıdır. Hər halda orta səviyyəli bir serial çəkmək üçün vəsait tapmaq elə çətin deyil. Təki maraqlı ssenari olsun.

 

 

Nisə Rafiqqızı

 

Olaylar.- 2012.- 27 aprel.- S.11.