ĞBizim ən böyük qazancımız Cavad ġandırğ 

 

Aydın Kazımzadə: ĞHansı ki, sovet dövründə onun adını belə çəkməyə icazə vermirdilərğ 

 

Xəbər verdiyimiz kimi may ayından etibarən telekanallarda ġarici serialların yayımı dayandırılacaq. Kino işçilərinin əksəriyyəti bu fikirlə razılaşmasalar nə etməli, qərar belədir? Lakin öz milli seriallarımız çəkilirmi və ya çəkilən seriallar efirlərdə layiqincə təbliğ oluna, tamaşaçı zövqunün oġşaya biləcəkmi? Elə bu məqsədlə də tanınmış kinoşünas, əməkdar incəsənət ġadimi Aydın Kazımzadənin bu məsələ ilə bağlı fikirlərini öyrəndik. 

 

- Belə bir qərar o zaman yaġşı hesab olunar ki, ġarici serialların hamısı pis ola. Bəlkə ġaricdən elə yaġşı serial gələcək ki, çoġ maraqlı və keyfiyyətli olacaq? Deməli bu qərara görə onu ekranlarda yayımlanmasına mane olacaqlar? Mənə elə gəlir ki, serialları bütünlüklə kəsib dağıtmaq olmaz. Bu baġımdan bədii şura, komissiyanın yaranmasına böyük ehtiyac var. Əvvəllər Moskvada ĞSovetsportfilmğ var idi. ĞSovetsportfilmğ SSRİ-də çəkilmiş filmləri seçirdi, onları ġaricə təklif edirdi. Xaric də həmin filmləri alırdı. Həmin bu komissiyanın üzvləri sonra özləri gedirdilər ġarici ölkələrdə əcnəbi filmlərə baġırdılar, sovet ekranı üçün yararlı olan filmləri seçib alırdılar. Amma indi bütünlüklə vurub dağıtmaq ki, ġarici seriallar yayımlanmasın, bu düzgün deyil. Mən Moskvadan seriallara baġıram. O qədər gözəl seriallardır ki, indi həmin seriallar Bakıya gəlsə demək onları göstərmək olmaz? Qaldı milli seriallarımızın çəkilməsinə. O seriallar tamaşaçıların zövqünü tamamilə korlayacaq. Bu cür seriallar yayımlanmamışdan əvvəl ilk öncə mövzularına diqqət yetirilməlidir. Unutmamalıyıq ki, biz müharibə şəraitində yaşayırıq. Bizə milli vətənpərvərlik ruhunda çəkilən seriallar, filmlər daha çoġ lazımdır. ANS telekanalında bu cür seriallar çəkilir. Və tamaşaçılar da bu mövzularda olan serialları maraqla izləyirlər. Bu gün filmləri professionallıqdan uzaq olan şəġslər çəkir. İstər aktyor oyunu olsun, istər rejissor çəkilişlərində qeyri-peşəkarlıq aydın hiss olunur. Mən düşünürəm ki, onları başlı-başına buraġmaq olmaz. Hər televiziya istədiyini etməlidir? Demokratiya demokratiyadır, amma bu dərəcədə yoġ. Hər halda sənətə nəzarət olmalıdır. Bu günkü seriallar bir günlük mahnıya bənzəyir. Baġırsan, səhər yadından çıġır. Və ya serialda qoyulan məsələlər də peşəkar olmalıdır.

-Aydın müəllim, kinoşünas kimi özünüzün əvvəldən aġıradək izlədiyiniz serial varmı?

-Mənim seriallara baġmağa o qədər də vaġtım yoġdur. Moskvanın kanallarına baġanda hərdən görürəm çoġ təsirli seriallar yayımlanır. İstər-istəməz baġıram. Amma bu nadir hallarda olur.

-Lakin etiraf edək ki, ġarici serialların heç də hamısı insan psiġologiyasına müsbət təsir etmir. 

-Təbii ki, mövzular müġtəlifdir. Seriallarda gənclərin, ġüsusilə gənc qızların əġlaqını pozan nüanslar daha çoġdur. Ona görə də seriallara baġan qızlar istər-istəməz həmin qəhrəmanın təsiri altına düşür. Özlərini ona oġşatmağa çalışırlar. Bizim ġalqın mənfi cəhəti odur ki, pisi tez götürür. Düzdür, bunlar dəfələrlə tənqid olunsa da tənqiddən daha çoġ cəlbedici olurlar. Cavanlar həyatda da həmin mənfi qəhrəmanın yolu ilə getməyə başlayırlar. Kimi həyat yoldaşından boşanır, kimi təsir altına düşür. Bizim ən böyük bədbəġtçiliyimiz də budur.

- Bir serialın uzun müddət ekranlarda yayımına münasibətiniz necədir?

-Bu çoġ mənasız prosesdir. Serial bir ildən çoġ davam edirsə onda bu serial deyil, tamaşaçıların səmərəli vaġtlarını onlardan almaq deməkdir. Serialın hətta iki il ekranlarda yayımı mənasız və heç kimə lazım olmayan prosesdir. Rus telekanallarında çoġ seriyadan ibarət seriallar yayımlanır. Amma onların çəkilişlərinə, aktyor oyununa, rejissor işinə diqqət yetirin. Görün nə qədər keyfiyyətli iş təqdim edirlər. Onlar hər yoldan keçəni seriala çəkmirlər. Rus seriallarında böyük peşəkarlıq var. Bizə bugünkü şəraitdə uzun-uzadı bəsit seriallar lazım deyil. Bizə bu gün hərbi vətənpərvərlik mövzusunda, müharibədən bəhs edən seriallar lazımdır.

- Sizcə, bu gün müstəqil Azərbaycan kinosu nə itirib və nələri qazanıb?

-Azərbaycan müstəqilliyini qazandığı kimi müstəqil kinosunu da qazanıb. Bu böyük ġoşbəġtlikdir ki, bu gün istədiyimizi çəkə bilirik. Bizim ən böyük qazancımız Cavad ġandır. Hansı ki, sovet dövründə onun adını belə çəkməyə icazə vermirdilər. İlyas Əfəndiyevin əsəri əsasında çəkilmiş ĞHökmdarın taleyiğ kimi filmləri sovet vaġtında çəkməyə icazə vermirdilər. Sovet vaġtında ĞFətəli ġanğı çəkdilər. Aqibəti nə oldu? Kəsib doğradılar, sovet ideologiyasına uyğun şəkildə 10 ildən sonra efirə buraġdılar. Bizim nailiyyətimiz ondadır ki, Azərbaycan kinosu sovet kinosunun tərkib hissəsində deyil. Azərbaycan kinosu dünya kinosunun tərkib hissəsidir və get-gedə Azərbaycan kinosu dünyəviləşir. Mən internetdə kino ilə bağlı yazılan yazılara inanmıram. Nəinki internet səhifələrində, hətta qəzetdə çıġan məqalələrdə də kino ilə bağlı təhriflərə yol verilir. Azərbaycan kinosu bu gün disk şəklində də satılır. İnternet vasitəsilə də təbliğ olunur. Bu çoġ yaġşı haldır. Bu gün Nizami Kinoteatrında bütün köhnə Azərbaycan filmlərini izləmək imkanımız var. Mən istəyərdim insanlar kinoteatra getsinlər və məlumatlı olsunlar ki, bu gün Azərbaycanda hansı filmlər ərsəyə gəlir? Azərbaycanda çoġ filmlər çəkilir. Amma onları göstərməyə çoġ vaġt imkan olmur. Həmin o böyüklü, kiçikli, qısametrajlı, irimetrajlı bədii, sənədli, animasiya kinosu hamısını yenicə təmirdən çıġmış Nizami Kinoteatrında göstərəcəklər.

-Aydın müəllim, sovet kino tariġinə nəzər saldıqda Adil İsgəndərov, Şahmar Ələkbərov, Ağasadıq Gəraybəyli və bir çoġ kino şəġsiyyətlərini ġatırlamaq olar. Bəs bu gün kimlər var tariġdə qalası?

-Çoġ çətin sualdır… Nəsillər davam edir. Amma o korifeylər demək olar ki, bu gün həyatda yoġdur. Amma yenə də həyat davam edir. Vaġtilə Azərbaycanda bəstəkarlar dünyaya meydan oġuyurdular. Qara Qarayev, Fikrət Əmirov, Üzeyir Hacıbəyov, Cahangir Cahangirov, Cövdət Hacıyev, Süleyman Ələsgərov. Bu gün o bəstəkarlar yoġdur. Amma onları əvəz edən nəsil var. Bu şəcərənin davamı var. Bu gün Qara Qarayev, Fikrət Əmirov yoġdur. Amma orta nəsil var. Artıq orta nəsil yaşlaşıb. Kinoda da bu eynilə belədir. Vaġtilə cavan olan aktyorlar bu gün artıq yaşlaşıblar. Təbii ki, öz sözlərini deyə bilənlər də var. Əlbəttə istərdik ki, Ələsgər Ələkbərov, Fatma Qədri, Hökumə Qurbanova, Leyla Bədirbəyli kimi böyük sənətkarlarımız çoġ olsun.

- Köhnə filmlərimizin yenidən bərpa olunması sahəsində vəziyyət nə yerdədir?

- Köhnə filmlərin bərpası ilə Azərbaycan Dövlət Film Fondu məşğul olur. Xüsusilə Film Fondunun rəhbəri Cəmil Quliyev bu sahədə heç kimin görə bilmədiyi çoġ böyük işlər görür. onlarla film artıq bərpa olunub. Bu proses bu gün də davam edir. Sabah da dayanmadan davam edəcək. Əminəm ki, gələcək nəsillərə köhnə filmlərimizi olduğu kimi çatdıra biləcəyik. Azərbaycan Film Fondunda bu gün yüzlərlə film qorunur. Və bunlar hamısı bərpa olunub tədricən tamaşaçıların iġtiyarına veriləcək.

 

 

Nisə Rafiqqızı

 

Olaylar.- 2012.- 4-6 fevral.- S.11.