ĞBizim ən böyük
qazancımız Cavad ġandırğ
Aydın
Kazımzadə: ĞHansı ki, sovet dövründə onun
adını belə çəkməyə icazə vermirdilərğ
Xəbər verdiyimiz kimi may ayından
etibarən telekanallarda ġarici serialların yayımı
dayandırılacaq. Kino işçilərinin əksəriyyəti
bu fikirlə razılaşmasalar nə etməli, qərar belədir?
Lakin öz milli seriallarımız çəkilirmi və ya
çəkilən seriallar efirlərdə layiqincə təbliğ
oluna, tamaşaçı zövqunün oġşaya biləcəkmi?
Elə bu məqsədlə də tanınmış
kinoşünas, əməkdar incəsənət ġadimi
Aydın Kazımzadənin bu məsələ ilə
bağlı fikirlərini öyrəndik.
- Belə
bir qərar o zaman yaġşı hesab olunar ki, ġarici serialların
hamısı pis ola. Bəlkə ġaricdən elə
yaġşı serial gələcək ki, çoġ maraqlı və
keyfiyyətli olacaq? Deməli bu qərara görə onu ekranlarda
yayımlanmasına mane olacaqlar? Mənə elə gəlir ki,
serialları bütünlüklə kəsib dağıtmaq
olmaz. Bu baġımdan bədii şura, komissiyanın
yaranmasına böyük ehtiyac var. Əvvəllər Moskvada
ĞSovetsportfilmğ var idi. ĞSovetsportfilmğ SSRİ-də çəkilmiş
filmləri seçirdi, onları ġaricə təklif edirdi. Xaric
də həmin filmləri alırdı. Həmin bu
komissiyanın üzvləri sonra özləri gedirdilər
ġarici ölkələrdə əcnəbi filmlərə
baġırdılar, sovet ekranı üçün yararlı olan
filmləri seçib alırdılar. Amma indi
bütünlüklə vurub dağıtmaq ki, ġarici seriallar
yayımlanmasın, bu düzgün deyil. Mən Moskvadan
seriallara baġıram. O qədər gözəl seriallardır
ki, indi həmin seriallar Bakıya gəlsə demək
onları göstərmək olmaz? Qaldı milli
seriallarımızın çəkilməsinə. O seriallar
tamaşaçıların zövqünü tamamilə
korlayacaq. Bu cür seriallar yayımlanmamışdan əvvəl
ilk öncə mövzularına diqqət yetirilməlidir.
Unutmamalıyıq ki, biz müharibə şəraitində
yaşayırıq. Bizə milli vətənpərvərlik
ruhunda çəkilən seriallar, filmlər daha çoġ
lazımdır. ANS telekanalında bu cür seriallar çəkilir.
Və tamaşaçılar da bu mövzularda olan serialları
maraqla izləyirlər. Bu gün filmləri professionallıqdan
uzaq olan şəġslər çəkir. İstər aktyor
oyunu olsun, istər rejissor çəkilişlərində
qeyri-peşəkarlıq aydın hiss olunur. Mən
düşünürəm ki, onları
başlı-başına buraġmaq olmaz. Hər televiziya istədiyini
etməlidir? Demokratiya demokratiyadır, amma bu dərəcədə
yoġ. Hər halda sənətə nəzarət
olmalıdır. Bu günkü seriallar bir günlük
mahnıya bənzəyir. Baġırsan, səhər yadından
çıġır. Və ya serialda qoyulan məsələlər
də peşəkar olmalıdır.
-Aydın müəllim, kinoşünas
kimi özünüzün əvvəldən aġıradək
izlədiyiniz serial varmı?
-Mənim
seriallara baġmağa o qədər də vaġtım yoġdur.
Moskvanın kanallarına baġanda hərdən görürəm
çoġ təsirli seriallar yayımlanır. İstər-istəməz
baġıram. Amma bu nadir hallarda olur.
-Lakin etiraf edək ki, ġarici serialların
heç də hamısı insan psiġologiyasına müsbət
təsir etmir.
-Təbii
ki, mövzular müġtəlifdir. Seriallarda gənclərin,
ġüsusilə gənc qızların əġlaqını pozan nüanslar
daha çoġdur. Ona görə də seriallara baġan qızlar istər-istəməz
həmin qəhrəmanın təsiri altına
düşür. Özlərini ona oġşatmağa
çalışırlar. Bizim ġalqın mənfi cəhəti
odur ki, pisi tez götürür. Düzdür, bunlar dəfələrlə
tənqid olunsa da tənqiddən daha çoġ cəlbedici
olurlar. Cavanlar həyatda da həmin mənfi qəhrəmanın
yolu ilə getməyə başlayırlar. Kimi həyat
yoldaşından boşanır, kimi təsir altına
düşür. Bizim ən böyük bədbəġtçiliyimiz
də budur.
- Bir serialın uzun müddət
ekranlarda yayımına münasibətiniz necədir?
-Bu
çoġ mənasız prosesdir. Serial bir ildən çoġ davam
edirsə onda bu serial deyil, tamaşaçıların səmərəli
vaġtlarını onlardan almaq deməkdir. Serialın hətta iki
il ekranlarda yayımı mənasız və heç kimə
lazım olmayan prosesdir. Rus telekanallarında çoġ seriyadan
ibarət seriallar yayımlanır. Amma onların çəkilişlərinə,
aktyor oyununa, rejissor işinə diqqət yetirin. Görün nə
qədər keyfiyyətli iş təqdim edirlər. Onlar hər
yoldan keçəni seriala çəkmirlər. Rus seriallarında
böyük peşəkarlıq var. Bizə bugünkü
şəraitdə uzun-uzadı bəsit seriallar lazım deyil.
Bizə bu gün hərbi vətənpərvərlik
mövzusunda, müharibədən bəhs edən seriallar
lazımdır.
- Sizcə, bu gün müstəqil Azərbaycan
kinosu nə itirib və nələri qazanıb?
-Azərbaycan
müstəqilliyini qazandığı kimi müstəqil
kinosunu da qazanıb. Bu böyük ġoşbəġtlikdir ki, bu
gün istədiyimizi çəkə bilirik. Bizim ən
böyük qazancımız Cavad ġandır. Hansı ki, sovet
dövründə onun adını belə çəkməyə
icazə vermirdilər. İlyas Əfəndiyevin əsəri əsasında
çəkilmiş ĞHökmdarın taleyiğ kimi filmləri sovet
vaġtında çəkməyə icazə vermirdilər. Sovet
vaġtında ĞFətəli ġanğı çəkdilər. Aqibəti
nə oldu? Kəsib doğradılar, sovet ideologiyasına
uyğun şəkildə 10 ildən sonra efirə buraġdılar.
Bizim nailiyyətimiz ondadır ki, Azərbaycan kinosu sovet
kinosunun tərkib hissəsində deyil. Azərbaycan kinosu
dünya kinosunun tərkib hissəsidir və get-gedə Azərbaycan
kinosu dünyəviləşir. Mən internetdə kino ilə
bağlı yazılan yazılara inanmıram. Nəinki internet
səhifələrində, hətta qəzetdə
çıġan məqalələrdə də kino ilə
bağlı təhriflərə yol verilir. Azərbaycan kinosu
bu gün disk şəklində də satılır.
İnternet vasitəsilə də təbliğ olunur. Bu
çoġ yaġşı haldır. Bu gün Nizami Kinoteatrında
bütün köhnə Azərbaycan filmlərini izləmək
imkanımız var. Mən istəyərdim insanlar kinoteatra
getsinlər və məlumatlı olsunlar ki, bu gün Azərbaycanda
hansı filmlər ərsəyə gəlir? Azərbaycanda
çoġ filmlər çəkilir. Amma onları göstərməyə
çoġ vaġt imkan olmur. Həmin o böyüklü,
kiçikli, qısametrajlı, irimetrajlı bədii, sənədli,
animasiya kinosu hamısını yenicə təmirdən
çıġmış Nizami Kinoteatrında göstərəcəklər.
-Aydın müəllim, sovet kino tariġinə
nəzər saldıqda Adil İsgəndərov, Şahmar Ələkbərov,
Ağasadıq Gəraybəyli və bir çoġ kino şəġsiyyətlərini
ġatırlamaq olar. Bəs bu gün kimlər var tariġdə
qalası?
-Çoġ
çətin sualdır
Nəsillər davam edir. Amma o korifeylər
demək olar ki, bu gün həyatda yoġdur. Amma yenə də həyat
davam edir. Vaġtilə Azərbaycanda bəstəkarlar dünyaya
meydan oġuyurdular. Qara Qarayev, Fikrət Əmirov, Üzeyir
Hacıbəyov, Cahangir Cahangirov, Cövdət Hacıyev,
Süleyman Ələsgərov. Bu gün o bəstəkarlar
yoġdur. Amma onları əvəz edən nəsil var. Bu şəcərənin
davamı var. Bu gün Qara Qarayev, Fikrət Əmirov yoġdur. Amma
orta nəsil var. Artıq orta nəsil yaşlaşıb. Kinoda
da bu eynilə belədir. Vaġtilə cavan olan aktyorlar bu gün
artıq yaşlaşıblar. Təbii ki, öz sözlərini
deyə bilənlər də var. Əlbəttə istərdik
ki, Ələsgər Ələkbərov, Fatma Qədri,
Hökumə Qurbanova, Leyla Bədirbəyli kimi böyük sənətkarlarımız
çoġ olsun.
- Köhnə filmlərimizin yenidən bərpa
olunması sahəsində vəziyyət nə yerdədir?
- Köhnə
filmlərin bərpası ilə Azərbaycan Dövlət Film
Fondu məşğul olur. Xüsusilə Film Fondunun rəhbəri
Cəmil Quliyev bu sahədə heç kimin görə bilmədiyi
çoġ böyük işlər görür. Və onlarla film artıq bərpa olunub. Bu proses bu gün də davam edir. Sabah da dayanmadan davam edəcək. Əminəm ki, gələcək nəsillərə
köhnə filmlərimizi olduğu kimi çatdıra biləcəyik.
Azərbaycan Film Fondunda bu gün yüzlərlə
film qorunur. Və bunlar hamısı bərpa
olunub tədricən tamaşaçıların iġtiyarına veriləcək.
Nisə Rafiqqızı
Olaylar.- 2012.- 4-6 fevral.- S.11.