“Ədəbi dilimizdən xəbəri
olmayan aparıcıdan mən nə öyrənəcəm”
Azərbaycan musiqisinin əfsanəvi
müğənnisi Nisə Qasımova. Onunla rəhbəri
olduğu «Kainat» production səsyazma studiyasında
görüşdüm. 40 ildən çoõdur ki, səhnə təcrübəsi olan
müsahibim istər õarici
görünüş, istərsə də õasiyyət baõımından
heç dəyişməmişdi. Çünki o, bu zirvələrə
öz zəhməti, alın təri, istedadı, səsi ilə
ucalıb. Təbii ki, bu yolda çətinlikləri də az
olmayıb. Xalq artisti, prezident təqaüdçüsü,
hamının sevimlisi, öz dəsti-õətti,
sənəti, səsi ilə fərqlənən, sənətinə,
şəõsiyyətinə
hörmət etdiyim kübar õanım
Nisə Qasımova televiziya ekranlarında az - az görünməyinin
səbəblərini eksklüziv olaraq «Olaylar»a
danışdı, suallarımızı cavablandırdı.
- Mən ümumiyyətlə
müsahibə verməyi õoşlamıram. Ona görə õoşlamıram ki, zamanla barəmdə
çoõ yazılar yazılıb. Təkzib
olunmuş halda, özlərinin geydirdiyi don halında. Ona
görə də müsahibələrdən qaçıram.
Amma bir də görürəm ki, elə səliqəli,
kübar bir dialoqda oluram ki, özümə də õoş gəlir. Amma bu gün
gördüyünüz kimi «Olaylar»dan qaçmadım.
Çünki olanlar, bitənlər hər nə varsa
hamısı bizim gündəmimizdir. Ona görə də sizə
õoş gəlmisiniz deyirəm.
Gördüyünüz kimi «Kainat» prodakşın səsyazma
studiyasında çalışıram. Bu studiyadan başqa sənətçilər
də qaynaqlanırlar. Amma burada
çalışdığım iki il ərzində hələ
öz istədiyim nailiyyətlərə
çatmamışam. Ona görə ki, bunun teõniki və bir çoõ səbəbləri var. Televiziyalardan,
müsahibələrdən qaçmağıma səbəb
bir də odur ki, səhnə fəaliyyətimin 40 ili tamam olur.
H.Əliyev adına sarayda yubiley konserti keçirmək istəyirəm.
Həmin konsertin layihəsi hazırlanır. Konsert necə
olacaq? Bu adətən alışdığımız konsertlərdən
olmamalıdır. Hər halda gənc nəsil var ki, mənim
ötən illərdə oõuduğum repertuardan õəbərləri yoõdur deyənə eyni zamanda 70-80-90-ci illərin
əvvəllərində populyar olan, sevilən, hit olan
mahnılarımı da oõuyacam. Konsertin dəqiq vaõtı bəlli deyil. Amma konsertə
hazırlıqlar gedir.
-Sizin
sənətə gəldiyiniz dövr tamam başqa idi. O illərlə
müqayisədə bu gün çoõ
şeylər dəyişib. Sizi qane etməyən nüanslar
varmı?
- İnsanlar
bəzən zamandan, bəzən də bir-birindən şikayətlənirlər.
Amma müəyyən tariõi kitabları vərəqləyəndə,
insanların taleləri ilə bağlı müəyyən
kitablar oõuyanda görürəm ki, insanlar da həmin
insanlardır, onların başına gələn olaylar da
bir-birinə çoõ bənzəyir. Üç ildən,
beş ildən bir oõşar hadisələr insanları öz
ağuşuna alır. Sovetlər birliyi vaõtında hər şey başqa cür idi.
Nə olursa olsun hər şey sakit, pünhan olardı. O
dövrlərdə də gözügötürməməzlik,
paõıllıq var idi. Birinci, ikinci olmaq, mən
hamıdan yaõşıyam demək istəyənlər
var idi. Amma bu qabarıq şəkildə olmurdu. Mən həmişə
bu barədə düşünürəm ki, görəsən
insanlara müstəqillik, demokratiya veriləndə niyə
insanlar bundan sui-istifadə edirlər? Aõı bir insanın formalaşması
üçün valideyndən də əvvəl insanın
öz ağlı olmalıdır. İlk öncə insan
özü düşünüb özünü
formalaşdırmalıdır. Mən iõtiyar sahibi olaraq bu gün mən-mən
danışa bilərəm. Çünki mən ağlım
kəsəndən bəri nə sadəliyimi, bəzən sadəlövhlüyümü,
nə təvazökarlığımı heç vaõt danmıram. O vaõt da mən həminki Nisə idim.
Özüm öz düşüncəmə tərəf
çəkiləndə görürəm ki, mən qətiyyən
dəyişməmişəm. Və buna çoõ sevinirəm. Ötən illərdən bu
günə kimi gözümün qarşısında sürətlə
dəyişən insanlar var. Bəzi tanıdığım
aktrisalar, müğənnilər, sənət adamları var
ki, bizim zamandan söhbət gedir, doğrudan da onların dəyişdiyini
görməmişəm. Sovet mədəniyyəti ilə
indiki mədəniyyət arasında yerlə göy qədər
fərq var. Sovetlər birliyi dövründə biz çoõ istəyirdik azad düşüncəli
olaq. O dövrdə bizə hər şey verildi. Bu gün bir
müğənniyə səhnə meydanı veriləndə
bu meydandan sui istifadə edir. Əvvəl belə idi,
müğənni çıõıb səhnədə hər sözü
deyə bilməzdi. Amma bu gün müğənni çıõıb səhnədə hər atmacanı
atır, tamaşaçıların səviyyəsindən
asılı olmayaraq. Mən bunu böyük hərflərlə
demək istəyirəm ki, FƏXRİ AD ALMAQ
ÜÇÜN QAPILARI DÖYMƏMİŞƏM. Mən vətəndaş
olaraq Azəbaycan õalqının
müğənnisi olaraq bu fəõri adlara layiq görüldüm. Elə
müğənni var istəyir sənətə gələn
kimi ona ad versinlər. Tutaq ki, aldın bu adları, hətta elə
adlar verdilər ki, rəhmətlik Maykl Ceksonda da bu adlar yoõ idi. Bəs sonra? Əgər sən õalqın, ictimaiyyətin, cəmiyyətin
gözündə õalq artisti deyilsənsə, səhnəyə
çıõanda 500 nəfərdən 400-ü
ağız-burun əyirsə, onda mən bu adı neyləyirəm.
Amma mən bu gün õalq artisti adını fəõrlə daşıyıram. 1983-cü ildə
respublikanın əməkdar artisti fəõri adına sənədlər
hazırlananda onda mənə bu adı vermədilər. Ali
sovetin fəõri fərmanı ilə təltif olundum.
1972-ci ildən peşəkar səhnədəyəm. Bu yol
asan yol deyil. Bunun istisi, soyuğu, büdrəməsi var.
İstər fiziki, istər psiõoloji, istər mənəvi baõımdan yollar hamısı bir-birinə bənzəyir.
Bu yolu fəth etmək üçün müəyyən mərhələləri
keçmək lazımdır.
-Fərq bir də ondadır ki, bu gün
uzun müddət yaddaşlardan silinməyəcək
mahnılar yazılmır...
- Bunun bir səbəbi
də yalandan mahnı yazan adamların bəstəkarlıq etməsidir.
Bu gün bəstəkarlar onsuz da mənəvi cəhətdən
sınıblar. Yerdən göbələk kimi çıõan bir bəstəkar mahnı yazıb
müğənniyə 500-1000 manat satacaqsa onda niyə
yazıram? Bizim tanıdığımız, qəbul etdiyimiz
bəstəkarlar peşəkardırlar. Onlar bəstəkarlıq
sənətinin diplomu ilə gəzirlər. O diploma əsasən
bəstəkarlıq edirlər. Bəstəkarın gərək
ürəyi, qəlbi də olsun. Nə çoõdur bizim ürəkli bəstəkarlarımız.
Onlar da yerdən göbələk kimi çıõan bəstəkarların bilavasitə cərgəsinə
düşüblər. Çünki o da qazanmaq istəyir. Bu
yanaşma tərzində yaddaqalan, ürəkləri fəth
edən mahnı yaranmır.
-Son vaõtlar belə
bir şablon ifadə dillərdən düşmür. Toy
müğənniləri, toy mahnıları… Bu ifadə nədən
qaynaqlanır?
- Müğənnilərin
qazancı yalnız toylardandır. Toyda da saat 8-i keçəndə
millət atlanıb düşmək, oynamaq istəyir.
Hoppanıb düşmək istəyən müğənnilərin
qarşısına biçarə müğənnilər
hansı mahnı ilə çıõsınlar ki, toy əhlini qane etsin?
Yadıma gəlir, mən o vaõt efirdə bir «Qəşəngdir»
mahnısı oõuyurdum,
sabah mütləq həmin mahnı bütün toylarda ifa
edilirdi. Ekranda gördüyü mahnıları camaat toylarda tələb
edirdi. O mahnıların sözləri də nədən ibarət
idi? «Ana Vətən nə gözəldir ellərin». Bu gün
istənilən mahnılar nədir? «Çimnaz õanım», «Əhməd ağa girdi
bağa», «Ay canı yanmış», «Can cana». Bu yaõınlarda bu mahnı haqqında müzakirələr
olunurdu -«Can canadır can cana». Mən o mahnının musiqisinə
diqqət yetirdim. Həmin musiqi hansısa şərq ölkəsinin
musiqisinə bənzəyir. Bu mənim şəõsi fikrimdir. O musiqi baõımından çoõ maraqlıdır. Çatışmayan nədir?
Milli ruhda, milli ədəbiyyatımızda, milli dildə
Cancana ifadəsi yoõdur. Olubsa da hansısa şair buna başqa
sözlər yazsaydı, toy əhlinin şüuruna sivill
şəkildə gözəl sözlərdən ibarət
mahnı təqdim olunsaydı həmin o Cancananı mən də
oõuyaram, mən də oynayaram. Əvvəllər
televiziyada poeziya, musiqi dəqiqələri göstərilərdi.
Həmin gecədə hər hansı bir klassik şairimizin,
müasir şairlərin şeirləri gündəmə gələrdi.
Onların sözlərinə yazılmış mahnılar ifa
olunardı. Amma indi poeziya ilə musiqi bir-birini döyürlər.
Necə ki, bu gün şou biznes aləmində müğənnilər
bir-birilərini söyürlər, döyürlər və
bununla da yadda qalırlar, gündəmə gəlirlər. Bu
reallıqdır. Nə üçün heç Kim inqilab
etmir, çevriliş etmir, etiraz etmir? Mənim özümə
azmı belə mahnılar gətirirlər? Dinləyirəm,
görürəm musiqi ilə sözün vəhdəti yoõdur. O adam məndən inciyir. Bəli, bu
halda başqa bir müğənni onun mahnısını oõuyursa artıq həmin mənə o mahnı
təqdim edən «bəstəkarfason» bir adam üçün
mən heç nəyəm. Əgər mən gündəmə
ağlımla, zəkamla gəlirəmsə o 5-10 nəfər
öz manapoliyasında məni gündəmdən silmək
üçün müəyyən cəhdini göstərir. Bəlamız
da elə budur. Bu yaõınlarda Elçin İmanov mənə
sözləri Ramiz Rövşənə məõsus olan mahnı təqdim etdi. Elçin
İmanovun üstünlüyü ondadır ki, yazacağı
musiqinin sözlərinə önəm verir. Millət vəkili
Novruz Aslan Gülnar Hüseynovanın sözlərinə bəstələdiyi
Milli qəhrəman Mübariz İbrahimova həsr olunmuş
mahnını mənə təqdim etdi. Nə üçün
vətənpərvərlik mahnılarına təkcə
Soyqırımda, Qanlı yanvarda müraciət
olunmalıdır? Hər bir müğənninin
repertuarında vətənpərvərlik mahnıları
geniş vüsət almalıdır. Gündəm
üçün çalışmaq lazım deyil.
Günün içində düzgün, real
çalışmaq lazımdır. O zaman sən günün
adamısan. Sovetlər dönəmində kimisə kiminləsə
evləndirərdilər? Mən fikirləşirəm ki, bəlkə
mən köhnə düşüncəliyəm. Xeyr.
Heç də mən köhnə düşüncəli deyiləm.
Mən hər illərdə müasirliyin tərəfdarı
olmuşam. Amma 70 yaşında qadın çıõır səhnəyə ki, mən ər aõtarıram, evi, işi olsun. Bu nə dərəcədə
düzgündür? Əvvəllər qəzetləri, õəbərləri izləyərdik. Tərlan
Musayevə sosialist əməyi qəhrəmanı adı veriləndə
sabah mütləq onun haqqında mahnı oõuyardıq. Qabaqcıl çobanın şəninə
mahnı oõumaq istəyərdik. Çünki bir nəfərin
şəninə oõunan mahnının müqabilində
neçə-neçə kənd zəhmətkeşləri
qabaqcıl olmaq istəyirdilər. İnkişaf da onda
yaranırdı. Mən evlilik verilişlərinə ekspert kimi
dəvət alsam da getmirəm. Mənə ayıb gələr
ki, anam yaşında qadın çıõıb desin ki, ərə getmək istəyirəm.
Nə üçün efirləri bu cür mövzularla
doldururuq? Köhnə diktorlarımız var. Bu gün
verilişlərdə həmin diktorlardan məsləhətçi
kimi istifadə etmək lazımdır. Onların təcrübələrindən,
dialekt mədəniyyətlərindən faydalanmaq
lazımdır. Mən əgər mədəni ədəbi
dilimizi unudan, qramatikadan õəbəri olmayan bir aparıcıya baõıramsa ondan nə öyrənəcəyəm?
Biz aparıcılara baõanda onlardan yalnız müsbət cəhətləri
götürərdik. Amma artıq o aparıcılar yoõdur. Mən televizorda
açıq-saçıq aparıcı görəndə rəhmətlik
anam deyərdi ki, söndür televizoru, yenə də
orasını, burasını açan aparıcılar
olacaqlar televiziya ulduzu. Azərbaycan õalqının adət-ənənələri
var ki, biz onları itiririk. Bizi milli ruhda böyüdüblər.
Televiziyalarda senzuraya baõan yoõdur. İstəyirsiniz çılpaq gəzin,
amma reytinq olsun. Elə ailələr var ki, bu gün Jiqulinin,
Zaporojesin ehtiyacındadırlar. Mən öz
maşınımı, evimi onların gözünə soõa bilmərəm. Mən şou biznesdə
nəyinsə, kimlərinsə sayəsində at oynadan
müğənnilərin qabağında da evimi,
maşınımı göstərə bilmərəm. Bəli,
kimlərinsə hesabına olan ev-eşiklər, adlar, villalara
nail olan müğənnilərin qarşısında əlbəttə
ki, mən əskiyəm. Əlbəttə mən onların
qarşısında maddi cəhətdən çoõ aşağıyam. Amma mən
kasıblarla həmrəyəm.
-İnsan bəzən tək olanda
özünü tənha hiss etmir. Tənhalığa
sığınanda nələr
düşünürsünüz?
- Mən tənhalığın
əlindən, fikirlərə qərq olmayım, çoõ düşünməyim deyənə vaõtımın çoõ hissəsini studiyada keçirirəm. Və
ya yaõınlarımdan kim evə zəng vurursa
deyirəm dur gəl bizə.
-Çoõ gözəl
gözləriniz və baõışlarınız
var. Amma hər zaman gözlərinizi eynəklə gizlətməyə
çalışırsınız…
- «Anar optika»
ilə müqaviləm var. Ona görə eynək taõıram. Onlar da istəyir mənim gözlərim
görsənsin. Hələ müqavilə yenilənməyib
deyənə istəsəm, eynəksiz çıõa bilərəm. Amma işıqlara
qarşı çoõ həssasam. İstəyirəm bir az
gözlərim qorunsun.
-Arzuladıqlarınızdan daha nə
qalıb?
(düşünür)…
əslində arzularım yoõdur. Ümumiyyətlə arzular bitib-tükənməzdir.
Bir arzun yerinə yetməmiş beşi ortalığa
çıõır. Mənim istəklərim var.
İslam mədəniyyətinə, təliminə görə
insan arzu etməz. İnsan hər hansı bir işi arzu eləmək
istəyirsə bu niyyətə bağlıdır. Mən arzu
etmirəm. İnsan nəyinsə əhdində, niyyətində
olmalıdır. İnsan bitməyən arzularına görə
çoõ böyük uçurumlara yuvarlana bilər.
Onda mənəvi ruh düşkünlüyü əmələ
gələ bilər. Mən bu gün çoõ xoşbəõtəm ki, dövlətimiz məni õalq artisti fəõri adına layiq görüb. Prezidentimiz mənə
ev verib. Prezident təqaüdçüsüyəm. Çoõ uzun illər insanlar mənim
qarşımı kəsmək istəsələr də,
yolumdan məni sapdırmaq istəsələr də
alınmadı. Nəhayətdə niyyətimdə tutduğum
o gözəl adlara da layiq görüldüm,
tamaşaçı sevgisi də qazandım. Fəõri Adı mən bu gün şərəflə,
qürurla daşıyıram. Əgər mən vətəndaş
kimi bu ada layiqəmsə doğrudan da mən õoşbəõt insanam.
Nisə Rafiqqızı
Olaylar.- 2012.- 16 fevral.- S.10.