"Müğənnilərimiz toy tutmaq
üçün mahnı ifa edirlər"
Sevda Məmmədli:
«Bu sahədə qəribə bir virus əmələ gəlib»
Müsahibim Sevda Məmmədlini
tamaşaçılar daha çoõ «Qəlbim küsüb səndən»,
«Demirəm», «Harda qaldın», «Sevgi nəğməsi», «Cücə»
və bir çoõ saysız-hesabsız qəlbinin istəyi ilə
ərsəyə gətirdiyi mahnılarla tanıyırlar.
Çoõ maraqlı və kübar bir bəstəkar õanım təsiri
bağışlayan Sevda õanımla maraqlı söhbətə
körpü sala bildik. Olduqca ciddi və ciddi olduğu qədər
də səmimi olan Sevda Məmmədli õanım ilk
görüşdəncə insana õoş təsir
başılayır. Bəstələdiyi mahnılar da dinləyicidə
õoş ovqat, səmimi duyğular yaradır.
Beləliklə
müsahibimiz Ü.Hacıbəyli Bakı Musiqi
Akademiyasının fortepiano kafedrasının baş müəllimi,
tanınmış bəstəkar Sevda Məmmədlidir.
-Sevda
õanım, siz hər zaman öz üzərinizdə
çalışan bəstəkarlardansınız. Amma nədənsə
son vaõtlar sizi az-az görürük. Hazırda
yaradıcılığınzda nə yenilikləriniz var?
-Səhhətimlə
bağlı olaraq yaradıcılığımda bir az
durğunluq yaranmışdı. Keçən ildən
sırf Zəlimõan Yaqubun sözlərinə mənim bəstələdiyim
mahnılardan ibarət İlqar Muradovla «SİZƏ» adlı
disk üzərində işləyirik. Aranjeman edən Əvəz
Muradovdur. Diskin adının məhz sizə qoyulmasının
da öz anlamı var. Sevda, İlqar, Zəlimõan, Əvəz.
Mahnılar bəstələnib. Hazırda onlar üzərində
iş gedir. Ərsəyə gələn
mahnılarının bəziləri dinləyicilərin
iõtiyarına verilib.
-Sevda õanım, siz Azərbaycan mahnı
janrında yenilik etmisiniz. Lalə Məmmədovanın
ifasında səslənən «Yar bizə qonaq gələcək»
mahnısının proyekti doğrudan da bir yenilikdir. Bu layihə
necə yaranıb?
- Mənim
yaõın rəfiqəm şairə Sənubər
Abdullaqızı mənə öz şeirlərini təqdim
etmişdi. «Yar bizə qonaq gələcək» adlı şeir
diqqətimi õüsusilə cəlb etdi. Mən gördüm ki,
bu şeir «Yar bizə qonaq gələcək» õalq
mahnısının sözlərinə yazılmış bir
nəzirədir. Və belə düşündüm ki, bu
sözlərə tamamilə başqa bir səpkidə musiqi bəstələmək
mənasız olardı. Çünki artıq bu sözlərə
musiqi var. Və o zaman ağlıma yeni bir fikir gəldi. Mən
yeni bir musiqi bəstələyib sonda õalq mahnısının
musiqisi ilə qovuşdurmağı qərar verdim. Burada həm
də müõtəlif zamanların, bugünlə dünənin
qovuşması məsələsi dururdu. Bu təsadüfi
iş olmadı. Elə bir lad seçdim ki, sonda «Yar bizə
qonaq gələcək» mahnısı ilə tamamlandı, həm
də õalq mahnısına heç bir õələl gəlmədi.
Azərbaycan õalq mahnısında bu cür sintez ilk dəfədir
ki, edilirdi. Proyekt hazır olduqdan sonra düşündüm
ki, istedadlı müğənnimiz Lalə Məmmədova bunu
çoõ gözəl ifa edər. Və seçimimdə
yanılmadım. Mən aranjemançı Emil Kərimiyə,
Elçin və Elnur qardaşlarıma da əvəzsiz
ifalarına görə təşəkkürümü
bildirirəm. Bu proyekt çoõ uğurlu oldu.
- Xalq mahnıların sintezi ilə
bağlı nə deyərdiniz?
-Dahi
Üzeyir bəy qeyd etmişdir ki, õalq mahnılarından
istifadə etmək nəinki lazımdır, hətta vacibdir.
Lakin bundan düzgün şəkildə istifadə etmək
lazımdır. Ümumiyyətlə õalq mahnısının
gözəlliyinə õələl gətirən şeylər
edirsənsə bunu heç etməsən yaõşıdır.
Biz öz õalq manılarımızı qoruyub saõlamasaq yenə
də mənfur düşmənlərimiz tərəfindən
istismara məruz qala bilərik. Təkcə «Sarı gəlin»
mahnısı deyil. Bizim bir çoõ mahnılarımız-
«Qara tellər», «Süsən sünbül», və bu kimi dəyərli
mahnılarımız mənfur düşmənlərimiz tərəfindən
erməni sözləri ilə oõunur. Buna görə də õalq
mahnılarını göz-bəbəyimiz kimi qorumalı,
onlardan düzgün şəkildə istifadə etməyi
bacarmalıyıq.
-Bildiyimiz
kimi «Eurovision-2012» mahnı müsabiqəsində bu il bizi Səbinə
Babayeva təmsil edəcək. Bu müsabiqəyə siz də
mahnı təqdim etmək istəyərdinizmi?
- Bu il bu
möhtəşəm müsabiqədə Azərbaycanı Səbinə
Babayevanın təmsil etməsi hesab edirəm ki, çoõ
uğurlu alınacaq. Onun səhnə
görünüşü, səs imkanları, musiqi duyumu imkan
verir ki, o, ölkəmizi layiqincə təmsil etsin. Musiqiyə
gəlincə isə Azərbaycanın bir çoõ bəstəkarları
bundan da artığına qadirdirlər. Mahnı təqdim etmək
istəyərdim. Niyə də yoõ? Mən özümə
inanıram.
-Əvvəlki illərə nisbətən
bu gün bəstələnən və ifa olunan bir çoõ
mahnılar populyarlığını aõıra kimi qoruyub
saõlaya bilmir. Sizcə bu nə ilə bağlıdır?
-Sizinlə
razıyam. Sıradan mahnılar həddindən artıq
çoõdur. Bu proses mərhələ ilə gedir. Musiqimizin bugünkü vəziyyəti
məni o qədər
də qane etmir. Elə bil bu sahədə geriləmə
gedir. Müğənnilər sanki toy tutmaq
üçün mahnılar
ifa edirlər. Qəribə
bir virus əmələ
gəlir. Bu gün Azərbaycan musiqi aləmində müğənnilər sənətdən
çoõ
toyları düşünürlər
ki, görəsən necə mahnılar oõusam toylarımın sayı çoõ
olar. Toyu pisləmək olmaz.
Bizim bəstəkarlarımızın çoõu
gözəl mahnılar,
əsərlər yazmağa
qadirdir. Müğənnilərimiz çoõ
vaõt
mahnı seçməyi
õalqın
zövqü ilə bağlayırlar. Məsələn õalq belə mahnılar tələb edir, õalq bu cür musiqi
bəyənir. Amma belə
deyil. Xalqı hansı ruhda
tərbiyələndirsən elə o ruhda da gedəcək. Hər bir prosesdə öndə ziyalılar getməli, arõasınca da
kütləni aparmalıdır.
-Sizin bəstələdiyiniz
musiqilər içərisində
məhəbbət də
var, vətənpərvərlik
də. Amma nədənsə uşaq musiqilərinə bəstəkarlarımız
demək olar ki, müraciət etmirlər.
-Biz istəsək də, istəməsək də poeziyada şeirlərin çoõ
hissəsi məhəbbət
mövzusundadır. Bəstələdiyim mahnılar içərisində
təbii ki, məhəbbət, qəhrəmanlıq,
vətənpərvərlik mövzuları daha çoõ
üstünlük təşkil
edir. Mənim yaradıcılığımda uşaq mahnıları da var. «Kuklam mənim», müəllimə
həsr olunmuş «Əziz müəllim» və s. mahnılarım
var.
-Amma gəlin
etiraf edək ki, uşaq mahnılarının
yazılması sahəsində
bir az
geriləmə var…
-Bu məncə kommersiya ilə də bağlıdır. Uşaq mahnılarını
oõumaq üçün istedadlı uşaq tapıb onunla işləmək lazımdır.
Tutaq ki, bəstəkar uşağa mahnı yazdı. Onun aranjemanı var,
studiya õərcləri var. Bu sahədə geriləmə
məhz maddiyyatla da bağlıdır.
Uşaq mahnılarını üzə
çıõarmaq
üçün hansısa
qurumlar olsa və onlar istedadlı
uşaqları himayəyə
götürsələr daha
məhsuldar işləmək
olar. 2011-ci ildə
uşaq bağçaları
arasında incəsənətin
bir sıra növləri üzrə müsabiqə keçirilirdi.
Nizami rayonu 31 saylı uşaq bağçasının
müdirəsi Elmira õanım Sabirqızı mənə
bir bəstəkar kimi müraciət etdi. Mən də müsabiqəyə
sözləri və musiqisi mənə məõsus
olan «Kuklam mənim» mahnısını
təqdim etdim. Mahnı əvvəl Nizami rayonu üzrə, sonra isə Bakı şəhəri üzrə müsabiqədə
birincilik qazandı.
Bundan əlavə mənim 175 saylı uşaq bağçası ilə
də (Müdirə Zemfira õanım Əsədova) sırf yaradıcılıq
əlaqələrim var. Dəfələrlə
onların təşkil
etdiyi gözəl tədbirlərdə fəõri qonaq
kimi iştirak etmişəm. Belə tədbirlərdə
uşaqlar mənim mahnılarımı da çoõ
böyük həvəslə
ifa edirlər. Bu da məni
uşaqlar üçün
yeni-yeni mahnılar yazmağa ruhlandırır.
Ümumiyyətlə uşaqlara qayğı
hər birimizin borcudur. Çünki uşaqlar bizim
gələcəyimizdir. Mən uşaqlara qayğı, uşaqların qidalanması
və bu kimi məsələlərdə
bir qədər kaprizliyəm. Bayaq adlarını
sadaladığım uşaq
bağçalarında istər
sanitar-gigiyenik baõımdan, istər
uşaqların sağlam
qidalanması baõımından, istərsə də uşaqların dünya görünüşünün, incəsənət duyumlarının
inkişaf etdirilməsi
baõımından
görülən işlər
təqdirəlayiqdir. Etiraf
etmək lazımdır
ki, bu gün
uşaq mahnıları
doğrudan da azlıq təşkil edir və 20 il bundan
qabaqkı uşaq mahnılarının bəziləri
kompüter əsrində
yaşayan bugünkü
uşaqların zövqü
ilə ayaqlaşa bilmir. Uşaqlarımızın müasir sivilizasiya əsrində yaşamasını nəzərə
alaraq daha müasir mahnılar bəstələmək lazımdır.
Lakin yenə də əsas məqsəd vətənə, torpağa,
anaya olan məhəbbətdir.
-Nə etmək lazımdır ki, mahnıda həm şeirin, həm də musiqinin uzlaşması pozulmasın?
-Hesab edirəm ki, ilk növbədə sırf şeirə mahnı yazılmalıdır.
Musiqini yazıb ona söz aõtarmaq yoõ. Şəõsən mən
sözün arõasınca gedirəm.
Şeir kədərləndikcə musiqim
də kədərlənir.
Və ya əksinə. Bəstəkar nəinki musiqini,
ədəbiyyatı da
gözəl bilməlidir.
Geniş
dünyagörüşə malik olmalıdır.
-Kifayət qədər musiqi materiallarınız olduğu
təqdirdə bəs
nə üçün
yaradıcılıq gecəsi
keçirmirsiniz? Aõı õalqımızın
buna ehtiyacı var?
-Bəli, musiqi materialları kifayət qədərdir. Sadəcə olaraq bunları
ərsəyə gətirmək
üçün çoõlu enerji
və maddiyyat lazımdır. Yəni maddi
və mənəvi dəstək. Arzuladığım yaradıcılıq gecəsini
isə daha fərqli, qeyri-standart təsəvvür edirəm.
-Bəzi həmkarlarınız
var ki, onlar
özlərini ən baha qiymətə mahnı yazan bəstəkar adlandırırlar.
-Ümumi götürəndə
hansısa əsərə
qiymət qoymaq düzgün deyil. Çünki musiqi bizim qəlbimizin məhsuludur.
Mən maddiyyatdan çoõ mənəviyyata
üstünlük verirəm
həmişə.
-Bildiyimə görə bu yaõınlarda
qızınız beynəlõalq müsabiqələrin
birində Azərbaycanı
layiqincə təmsil etmişdir.
-Sentyabr ayında 14 yaşlı qızım Vüsalə Babayeva Bolqarıstanda keçirilən
beynəlõalq
musiqi festivalında I yer tutaraq diplomla
və medalla təltif olunmuşdur. Bu təkcə mənim
yoõ,
bütün Azərbaycan
õalqının
qələbəsidir.
-Özünüzü
õoşbəõt ana, yoõsa õoşbəõt bəstəkar hesab edirsiniz?
- Pis bəstəkar olmaqdansa olmamaq yaõşıdır.
Pis ana olmağa isə belə düşünürəm ki,
ümumiyyətlə iõtiyarım yoõdur.
Hər iki sahədə õoşbəõt olmağa
çalışıram.
-İllərdir sənətdə olmağınıza,
pedaqoji fəaliyyət
göstərməyinizə baõmayaraq
hələ ki, heç bir fəõri
adınız yoõdur…
-Hərdən görürsən
kimlərsə deyir ki, mən fəõri adı
önəmli hesab etmirəm, etinasız yanaşıram. Amma mən əksinə,
fəõri
adlara hörmətlə
yanaşıram. Əminəm ki, nə vaõtsa mənim
də əməyim qiymətləndiriləcək. Amma əsas õalqın sevgisini
qazanmaqdır. Professional
musiqiçilər də
mənə önəm
verirlərsə hesab edirəm ki, bu ən böyük
adlardan biridir.
-Sevda õanım, demək olar ki, çoõ arzularınız
həyata keçib. Gözəl bəstələriniz var, həm õoşbəõt
ana, həm də õoşbəõt
bəstəkarsınız. Bəs arzuladıqlarınızdan daha
nə qalıb?
-Sağlamlığıma
qovuşmaq, daha əzmlə çalışmaq,
yazıb-yaratmaq, səviyyəli
yaradıcılıq gecəsi
keçirmək, gələcəkdə
nənə olmaq, yeni-yeni mahnılar ərsəyə gətirmək.
Arzular bitmir. Torpaqlarımızın azad olunması
ən ümdə arzularımızdan biridir.
Eh, arzular tükənir
ki?! Ürəyimdə
olan arzuları, planları həyata keçirmək üçün
can sağlığı olmalıdır.
İnsanların õoşbəõt yaşaması üçün onlara ilk növbədə can sağlığı
lazım olduğu kimi, incəsənətimizə
də sağlam musiqiləçr lazımdır.
Nisə Rafiqqızı
Olaylar.- 2012.- 24 fevral.- S.12.