“Xoşbəxtlik
elə anlamdır ki, ona
qafiyə tapılmır”
Valeh Kərimov: «20 ildən sonra yenə də õoşbəõtliyi
də aõtarıram, qafiyəni də »
«A Moşu, ekologiya budumu», «Yaz, dəli Kür,
yaralı Araz», «Xoşvaõtlıq»
və bu kimi məzəli
və ibrətamiz ifadələr uşaqdan
böyüyə hər kəsin dillər əzbərinə çevrilib. «Bəõt üzüyü» filminin
yaranmasından 20 il ötməsinə baõmayaraq bu gün
də sevilir, geniş
tamaşaçı kütləsi tərəfindən rəğbətlə
qarşılanır. Martın 9-da Mədəniyyət və Turizm Nazirliyinin təşəbbüsü
ilə filmin yaranmasının 20 illik yubileyi təntənəli
şəkildə Nizami Kino
Mərkəzində nümayiş olunacaq. Filmdə əsas və maraqlı - şair Moşu Göyəzənli
obrazı ilə tanınan, sevilən aktyor,
õalq artisti
Valeh Kərimovla söhbətimiz də
yaratdığı bənzərsiz obrazı kimi
maraqlı oldu.
Beləliklə
müsahibimiz õalq artisti, Sumqayıt
Dövlət Dram Teatrının aktyoru Valeh Kərimovdur.
-Valeh müəllim,
tamaşaçılar sizi «Bəõt üzüyü» filmində
yaratdığınız Moşu obrazından sonra daha
yaõşı tanıdılar, sevdilər. Amma nədənsə
«Bəõt üzüyü»ndən sonra başqa filmlərə
çəkilmədiniz.
-Mən həmişə
filmə çəkilmək istəmişəm. Amma dəvət
almamışam. Dəvət etsələr məmnuniyyətlə
çəkilərəm. Yalnız iki filmdə çəkilmişəm.
Biri «Bəõt üzüyü», digəri isə rejissor Ənvər
Əbluçun rəhmətlik Həsən Əbluçla
birgə çəkdiyi «Pəncərə» filmləridir. Ondan
sonra filmə çəkilməmişəm. «Bəõt
üzüyü» filminə çəkilməyimin səbəbi
eyni adlı əsərin tamaşası ilə bağlı
oldu. 1985-ci ildə «Bəõt üzüyü»nün
tamaşası Sumqayıt Dövlət Musiqili Komediya
Teatrında oynanılmışdı. Həmin tamaşanı
tez-tez televiziyada göstərirdilər. 1991-ci il
kasıbçılıq, durğunluq illəri idi. Həm
teatrlarda, həm də kinoda gəlirli əsər, tamaşa
aõtarırdılar ki, çəkib pul qazansınlar. Ramiz Əzizbəylinin
rejissorluğu ilə çəkilən «Bəõt
üzüyü» filmi də həmin dövrlərə təsadüf
etdi. Mənə də, Afaq õanıma da öz teatrda
yaratdığımız rollarımızı həvalə
etdilər. Qalan aktyorları isə filmdə dəyişdilər.
Amma biz öz rollarımızda qaldıq. Film çoõ
uğurlu alındı. 20 ildir ki, insanlar bu filmə həvəslə
baõır. «Bəõt üzüyü» bu gün də
aktuallığını qoruyub saõlayır.
-Valeh
müəllim, həmin illərdən bu illərə qədər
dəyişən nələr oldu?
- (köks
ötürür) Çoõ şeylər dəyişib.
Ömrümüz dəyişdi. Tamaşaya, filmə, yaradıcılığa,
incəsənətə münasibət dəyişib. Əhali
arasında tamaşaya, filmə baõmaq marağı azalıb. O
illər elə idi ki, Bəõt üzüyü» filmi 1992-ci illərdən
ekranlara çıõdı. Bakıda, Gəncədə,
Sumqayıtda nə qədər kinoteatr var idi, hamısında
bu film göstərilirdi. «Bəõt üzüyü» filmi
rayonların bütün kinoteatrlarında hər gün,
gündə 5 seans, 6 seans göstərilirdi. İndi kinoteatrlar
yoõdur. Film çəkilir, yalnız televiziyada ayda - ildə bir
dəfə göstərilir, vəssalam. Filmlər təkcə
Azərbaycan kinoteatrında göstərilir. O da müəyyən
təbəqə var ki, onlar õəbər tutanda gedib
baõırlar. O vaõt adi insan belə kinoteatra gedib 20-30 qəpiyə
filmə baõırdılar. 10 qəpiyə yadımdadır ki,
gündüz seansları olurdu. Məktəblilər gedib
baõırdılar. İndi heç 10 manata da film yoõdur. Bəlkə
də bahadır.
-«Bəõt üzüyü» filmindəki hər
bir ifadə bu gün də aforizm kimi dillər əzbərinə
çevrilib.
- O filmdə
çoõ sözlər var ki, bu gün də dillər əzbəridir.
Bir də görürəm mənimlə küçədə
üz-üzə gələn adi tamaşaçı filmin elə
bir hissəsindən söz deyir ki, fikirləşirəm
söz mənə tanışdır. Sonra yadıma
düşür ki, filmdə o sözlər var.
-Yəqin hələ də
tamaşaçılar sizə Moşu deyə müraciət
edirlər.
-Bəli.
Moşu da deyirlər, şair Göyəzənli də. Amma nədənsə
aktyor deyən yoõdur. Moşu dayı, Moşu müəllim deyənlər
də olur.
-20 ildən sonra õoşbəõtliyə
qafiyə tapa bildiniz?
-
(gülür) Xoşbəõtlik elə bir anlamdır ki, ona
heç bir qafiyə tapılmır. Amma õoşbəõtliyin
özü də tapılmır. Müəyyən vaõtlarda bu
insana nəsib olur. Amma õoşbəõtliyin əbədi, daimi
olması heç bir insana nəsib olmur. 20 ildən sonra yenə
də õoşbəõtliyi də aõtarıram, qafiyəni də.
-Bu gün aktyor Valeh Kərimov
õoşbəõtdir?
-Desəm
ki, bədbəõtəm, bu qətiyyən düzgün olmaz.
Xoşbəõtəm-müəyyən anlarda, müəyyən
günlərdə. Elə olur ki,
õırda bir problem üstündə insan həyatdan küsür. Deyirsən ki, məndən bədbəõt
adam yoõdur. Sabah o iş düzələndə
isə deyirsən məndən õoşbəõt insan yoõdur dünyada.
Amma ümumiyyətlə mən
bu sənətdən çoõ
razıyam. Sənətimə görə uğur qazanmışam, tanınmışam.
Sənətimə görə dövlət
diqqəti, tamaşaçı
rəğbəti var mənə.
-Nədənsə son illər «Bəõt
üzüyü» kimi güclü ssenarisi olan fimlər çəkilmir.
- Bu gün ssenari yazan çoõ azdır.
Yazanlar da öz rejissorlarına
ssenarini təqdim edirlər. Rejissorlar da həmin filmə öz aktyorlarını çəkirlər.
Amma kütləvi şəkildə
ssenari yazan yoõdur.
Əvvəllər adicə teatrda
bizə ildə 10 müəllif əsər təqdim edirdi. Çoõunu qaytarırdıq,
yaõşılarını
qəbul edirdik. Yazan çoõ
idi. Bu gün
film üçün ssenari
yazan yoõdur. Filmin yaşaması
onun milliliyindədir.
«Bəõt üzüyü» milli õüsusiyyətlərimizi özündə
əks etdirir. Əsərin
müəllifi Vaqif Səmədoğlu həm
gözəl dramaturq, həm də gözəl şair, böyük insandır.
O, bu ssenari ilə õalqın damarını tuta bilib. «Bəõt
üzüyü»ndə millilik
çoõ
olduğuna görə
hamıya õoş gəlir.
Mən hərdən fikirləşirdim
ki, gürcülərin
çəkdiyi «Əsgər
atası» filmini niyə hamı sevir? Bütün dünyada hamı “Əsgər atası” nı tanıyır.
Əsgər atasını oynayan
aktyor da çoõ
sevilir. O filmə
çoõ baõmıram. Öz-özümdə müəyyən etdim ki, həmin
o filmdə milli vətənpərvərlik, gürcü
õalqının
milli keyfiyyətləri
çoõ
qabarıq verilib.
Məsələn Fransaya,
Amerikaya, lap Türkiyənin
özünə tutaq ki, Şekspirin əsərini də apar, yaõşı ifa olunsun və ya bir milli
Azərbaycan əsərini
apar. Təbii ki, Azərbaycan
əsərinə maraq
daha böyük olacaq. Çünki orada milli keyfiyyətlər olduğu
üçün tamaşaçıya
daha maraqlı gəlir. Xaricdə bardaş qurub oturmağa, içəri daõil olanda ayaqqabıları çıõarmağa
və s. yaõşı mənada
təəccüb edirlər.
Millilik «bəõt
üzüyü»ndə çoõ olduğuna
görə bəyənildi.
Millilik elə Moşu obrazında da, Söylü obrazında da var. Onların ailəsində də var. Onlar baõmayaraq ki, kasıb,
optimist, zəhmətkeş nəslin nümayəndələridirlər,
əsl Azərbaycan ailəsidirlər. Onlarda bir-birinə
qarşı inam, sədaqət var. Görürsünüz
filmdə hərdən
Moşu Söylünü
döyür də.
Amma Söylünün õatirinə ömründə
Moşudan ayrılmağı
gəlmir. Moşu da
öz ailəsinə õəyanət
etmir. Dədə-babadan qalma keyfiyyətlər
həmin filmdə öz əksini tapır.
-Film yenidən çəkilsəydi yenə
də öz milliliyini qoruyub saõlayardı?
Filmin yenə də həminki kimi qalmasını istəyərdim. Bəlkə də II seriyasının
çəkilməsini istəyərdim.
Dramaturq onu müasirləşdirsəydi
də maraqlı olardı. Amma çoõ vaõt əsərin ikinci hissəsi yazılanda parodiya kimi olur. Ona görə də bəlkə də o bir dəfə doğuldu, ömrünü
sürdü və getdi. İnsan necə olursa
yaõşı
sənət əsəri
də çoõ vaõt elə
olur. Amma yaõşı
əsər çoõ vaõt ölmür,
qalır. Əminəm ki, bu filmə
bizdən sonra gələn nəsillər
baõanda
ya bizə rəhmət diləyəcəkdilər,
ya da lənət
oõuyacaqlar.
-Mədəniyyət və İncəsənət
Universitetində çalışırsınız.
Tələbələrinizin bu sənətə
marağı sizi nə dərəcədə
qane edir?
Mən bu universitetdə
estrada aktyorlarına
III kurslara dərs deyirəm. Artıq bir kurs buraõmışıq.
Bu ikinci qrupumdur
mənim. Tələbələr iõtisaslarına
qarşı çoõ laqeyddirlər.
Mən onlara aktyor sənətindən
dərs deyirəm və sənət yanğısını onlarda
görmürəm. Yanğı da
olmayanda çətin
məsələdir. Ona görə
də insan özünə, çəkdiyi
zəhmətə, vaõtına heyfslənir. Biz incəsənət üçün
yanırdıq, bu universitetə daõil olmaq üçün gecə-gündüz
yatmırdıq. Amma indiki
tələbələr bu
universitetin qədrini bilmirlər.
Nisə Rafiqqızı
Olaylar.- 2012.- 2 mart.- S.10.