Lənkəranda oturub Bakıdan yazan
adam...
Hafiz Mirzə həm də dünyanın dərdlərini
yazır
Bu dəfə həmsöhbətim Azərbaycan
Dövlət İncəsənət İnstitutunun məzunu,
lakin yazıçı, publisist kimi tanınan Hafiz Mirzədir.
Martın 9-da 55 yaşı tamam olan H.Mirzədən öncəliklə
bu günü necə keçirəcəyini öyrəndik.
Öyrəndik
ki, hələ ki, ad gününü böyük təmtəraqla
qeyd etməyə haqqı olmadığını
düşünür. “Ad
gününü təmtəraqla keçirməkdə bir təkəbbürlük
var. Axı mən dünyanın hansı
söküyünü tikmişəm ki, bununla
öyünüb özümə təmtəraqla ad
günü keçirim? Nə olsun ki, 400-ə yaxın irihəcmli
məqaləm çıxıb, internet saytım var, 8 irihəcmli
kitabım çıxıb, minlərlə oxucum var. Amma nə
olsun, bundan daha çoxunu edən oğullar var. Mən də
edə bilərdim, bu gün edə biləcəklərimin sadəcə
10%-ni etmişəm. Hazırda 12 kitabım var ki, onları nəşr
etdirə bilmirəm. Hələ oğlum üçün
Bakıda ev ala bilməmişəm, Lənkəranda
yaşadığım evdə müəyyən
çatışmazlıqlarım varsa, demək ailəm
üçün də çox şey etməmişəm.
Bütün bunlardan sonra təkəbbürlük etməyə
nə haqqım var? Allah da forslu, təkəbbürlü
insanları sevmir”.
Əgər insan kitab oxumursa
Müsahibim
publisist olduğundan söhbət də istiqamətini
müasir problemlərə doğru dəyişir.
Yazılarında bu məsələləri tez-tez qaldıran
müsahibim bu gün cəmiyyətdə müşahidə etdiklərinin
onu çox narahat etdiyini deyir. “Bir publisist olaraq məni ən
çox narahat edən məsələ insanların kütləvi
kütləşməsidir. Çünki yeni nəsil ədəbiyyat
oxumur. İnsan o zaman inkişaf edir ki, onun söz ehtiyatı
çox olur. Elə insanlar var ki, çox maraqlı fikirləri
olur, lakin ifadə bacarıqları olmur. Əgər insan kitab
oxumursa, özünü ifadə edə bilmir və nəticədə
daxilindəki hissləri başqa istiqamətlərə sərf
edir. Son zamanlar cinayətlərin artmasının bir səbəbi
də bununla bağlıdır. Düşündüyü
fikri qarşısındakına çatdıra bilməyənlər
məsələni cinayətlə kimisə öldürüb,
baş kəsməklə həll edir”.
Bu təbəqə önəmlidir
Müsahibim bütün bunların
keçid dövrünün problemləri olduğunu deyir. Onun
sözlərinə görə, keçid dövründə əsas
diqqət iqtisadiyyata yönəldi və mənəvi məsələlər
unuduldu. “Bu proses bütün keçid dövrü ölkələrində
müşahidə olunur. Bunlar dünyanı idarə edən
qara qüvvələrin əməllərinin nəticələridir.
Onların əməlləri nəticəsində intellektli
ziyalılar sıradan çıxdı. Çünki
bunları məhv edəndən sonra cəmiyyəti idarə
etmək daha asan olur. Ziyalılar cəmiyyətin orta təbəqəsidir.
Bu gün isə orta təbəqə sıradan
çıxıb. Bu təbəqənin olması çox
önəmlidir. Orta təbəqə olmadığından bu
gün qəzet və televiziyalarda özünə yer tapan
insanların böyük bir qismi ziyalılar yox, məddahlardır.
Gənc nəsil bütün bunlara baxıb nə öyrənə
bilər? Uşaq baxır ki, evdə valideynlər ancaq maddi
problemlərin həlli haqqında düşünürlər,
tv-lər, ancaq konsert, şou verir, həmin uşaq necə tərbiyələnə
bilər? Bunları görən gənc kitabdan, ədəbiyyatdan
uzaqlaşır, beləliklə kütləşmə
yaranır. Küt insan da hər zaman çox qəddar olur”.
İdeologiyasızlıq var
H.Mirzə
millət olaraq simamızı, xarakterimizi itirməyimizdən də
narahatdır. O, oxumaqdan, dəyərlərdən uzaqlaşan
millətin itirdiklərini geri qaytarmaq üçün yeganə
çıxış yolunu dində tapmasının da təhlükəli
olduğunu düşünür. “Çünki həddən
artıq dinə tapınmaq da fanatizm yaradır. Bu da gəncləri
real həyatdan uzaqlaşdırır: “Dini təbliğatın
əleyhinə deyiləm, amma hər işdə balans
qurulmalıdır. Gənclər dini, milli dəyərləri
də öyrənməklə yanaşı dünyada gedən
proseslərə də qoşulmalıdırlar. Dünyaya
çıxmalı, sosial şəbəkələrdə
aktiv olmalıdırlar. Beynəlxalq aləmə
çıxarkən də yalnız müsbət cəhətləri
götürməlidirlər. Qəbul olunan bütün yeni adətlər
milli dəyərlər süzgəcindən keçirilməlidir.
Həmin süzgəcdən keçməyənlər qəbul
olunmamalıdır. Bu gün özlərini postmodernist yazarlar
adlandıran, lakin bundan tamamilə xəbərsiz olanlar deyirlər
ki, biz bütün milli-mənəvi dəyərlərdən
imtina etməliyik, bunlar bizi pis günə qoyur. Amma bunu deyənlər
Avropanın ən geridə qalmış, onların özlərinin
belə uzaqlaşmaq istədiyi mədəniyyətləri
ölkəyə gətirmək istəyirlər. Ümumiyyətlə,
cəmiyyətdə bir ideologiyasızlıq var. Yeganə
ideologiya isə dindir. Bunun isə müəyyən fəsadları
ola bilər”.
Qütbləşən publisistika nə vəd
edir?
Cəmiyyət, din, təhsil-müxtəlif
mövzulara toxunduq. Bəs bütün bu problemləri əks
etdirən jurnalistika hansı vəziyyətdədir? O üzərinə
düşən vəzifəni layiqincə yerinə yetirirmi?
“Bu danışdığımız problemlərin
hamısı jurnalistikada da var. Çünki jurnalistika həyatın
özünü əks etdirən bir vasitədir. Bu gün
jurnalistikada da üç qütblük var. Bir qisim “neolar, digər
qisim həddən artıq radikallar-bunlar həm də siyasiləşmişlərdir,
üçüncü qisim isə balans yaradan mərkəzçilər.
Bu gün də qəzetlərin əksəriyyəti qütbləşdiyindən,
onlar ədalət, düzlüyə yox, öz qütblərinə
xidmət edirlər. Onlar həqiqətin gözünə
düz baxa bilmirlər. Həqiqətə xidmət edənlər
isə orta təbəqədir ki, onlar da hər iki qütb tərəfindən
vurulur. Bu cür yaşamaq isə çox çətin olur.
Müasir publisistikada mərkəzçiliyə iddiaların
azlığı qütbləşməni artırıb”. Bəs
bu qədər qarışıq bir publisistik şəraitdə
“sağ” qalmaq, doğru yolu tapmaq üçün nə etməliyik?
“Bunun üçün sadəcə
həyatı bilmək, həyatdan baş çıxarmaq,
insanları tanımaq lazımdır. Mənim həm iqtidar, həm
müxalifətdən olan dostlarım var. Amma müəyyən
məsələlər olur ki, mən həm müxalifətə,
həm də iqtidara müxalif ola bilirəm. Belə olmaq
çox çətin olsa da, ən münasibi budur.
Çünki bizi sadəcə siyasi yox, həm də insani münasibətlər
birləşdirir. İqtidar və ya müxalif olmasından
asılı olmayaraq bizi vətənpərvərlik, milli-mənəvi
dəyərlər maraqlandırır”.
“Bütün sosial şəbəkələrdə
varam”
H.Mirzə qəzetimizin Cənub
bürosunun rəhbəri olsa da, yazılarının əksəriyyəti
Bakının problemlərinə, dünyanın dərd-sərinə həsr olunub. O bunun heç də
çətin olmadığını deyir. “Bəlkə də,
100 məqalədən 2-3-ü Lənkəran mövzusunda
olur.. Düşünürəm ki, Lənkərandan yazmaq
çox asandır. Bu gün internetin verdiyi imkanlar paytaxtla əyalət
arasındakı məsafəni aradan qaldırıb. Mən də
bu üstünlüklərdən bəhrələnirəm. Təkcə
Bakı yox, Türkiyə, Rusiya, İran və digər ölkələrdə
cərəyan edən hadisələrdən yazıram. Demək
olar ki, bütün sosial şəbəkələrdə
varam. Burada yazılarımı paylaşıram, fikirlərimi
insanlara yayıram. Amma bu şəbəkələrdən
siyasi, tanışlıq, təxribat üçün də
istifadə edənlər az deyil. Bu gün massonlar internetdən
dünyanı qarışdırmaq üçün istifadə
edirlər. Onların yaydıqları ideyalar, dünyanın
qloballaşdırılması məqsədləri millətlərin
özlərinəməxsus əlamətlərini aradan
qaldırmağa xidmət edir. Eyni cür
düşünür, geyinən, eyni xasiyyət və
simalı insanlar yaradıblar ki, bütün bunlar çox bəsit
və yorucu görünür. Lakin biz internet, sosial şəbəkələrdən
dünyaya inteqrasiya olunmaq, dəyərlərimizi təbliğ
etmək üçün istifadə etməliyik. Bu gün
sorğu keçirsək görərik ki, gənclərin
çox az bir hissəsi dünya informasiya məkanına
inteqrasiya olunmaq, maraqlı yazılar oxumaq, bilik, savad və
dünyagörüşünü artırmaq üçün
internetdən istifadə edir. Ümumiyyətlə insanların
gördüklərindən yaxşısını seçə
bilmələri üçün maariflənməyə
ehtiyacları var. Bu maarifləndirməni də publisistika etməlidir.
Lakin sözün deyiliş üslubunu da bilmək
lazımdır. Maarifləndirərkən elə sözlər
seçilməlidir ki, insanlara təsir etsin”.
Ailənin hökmdarı kimdir?
İki qızı, bir oğlu, bir
oğlan, bir qız nəvəsi var müsahibimin.
Qızlarından biri yolunu davam etdirmək istəsə də
razı olmayıb, onu bu fikrindən daşındırıb.
Qızlarının ikisi də ali təhsil alan Hafiz Mirzə
deyir: “İstəmədim ki, yaşadığım bu çətinlikləri
o da yaşasın. O, Azərbaycan qadını kimi
yaxşı ana, həyat yoldaşı olsun”. Bu məqamda ailədə
kimin hökmran olmasını öyrənirik. “Təbii ki, mən”
deyir. “Hökmdar deyəndə yəni, son sözü deyən
mən oluram. Həyat yoldaşım çox ağıllı
qadındır, bəzi məsələlərdə onun da
fikrini öyrənirəm, amma son sözü mən deyirəm.
Bizdə qayda belədir və düşünürəm ki,
belə də olmalıdır. Hər yerdə bir
başçı olmalıdır. Qadın çox zərifdir,
cəmiyyətin yükünü onların çiyninə
qoymaq kişiyə yaraşmaz. Ailədə və cəmiyyətdə
qadının qadın, kişinin kişi rolu var. Onların
hüquqları və rolları heç zaman bərabər ola
bilməz. Mən ata-babadan belə görmüşəm. Bir
ailədə iki rəhbər olsa, həmin ailənin sonu olmur.
Qızlarımız üçün Azərbaycan
qadını adından daha gözəl ad ola bilməz. 124 min
peyğəmbər olub və onların da hamısı
kişi olub, lakin onların hamısını dünyaya gətirən
qadın olub. Məhəmməd Peyğəmbər də deyib
ki, Cənnət anaların ayaqları altındadır.
Düsünürəm ki, qadına bundan böyük qiymət
verilə bilməz”.
“Mənə ilk növbədə həyat
yoldaşım itaət etdi”
Bəlkə
də, kişilərin qadınları hər zaman zərif, incə
məxluqlar adlandırmaqla onların onları daha asan təsir
altına salmaları üçün bir yalan olduğunu
düşünürük. O bununla razılaşmır. “Bu
gün bizim milli-mənəvi dəyər dediyimiz məsələlər
minilliklərin sınağından keçib gəlib. Boş,
cəfəng, ailənin ziyanına olan proseslər illərin
sınağından keçib gələ bilməz. Bu gün
Şərqin ailə modeli Qərbin ailə dəyərlərini
üstələyib, Qərbdə ailəsizləşmə
prosesi gedir. Bizim cəmiyyətdə isə ailə məsələlərində
özünəməxsus üstünlükləri var. Məsələn,
Şeyx Şamildən tez bir zamanda necə belə qüdrətli
olmasının səbəbini soruşanda o deyir, “mənə
ilk növbədə həyat yoldaşım itaət etdi, nəvaziş
göstərdi, hörmətimi saxladı, ailənin digər
üzvləri də ona baxdılar, mənə hörmət
etdilər. Daha sonra eyni hörməti qonşularım və ətrafımdakı
digər insanlar göstərdi. Hamıdan əvvəl həyat
yoldaşım məni Şeyx Şamil etdi” cavabını
verir: "Ona görə də kişini kişi edən onun
qadınıdır”. Bu mövzuda söhbət xeyli uzandı və
sonda müsahibimin qadın-kişi hüquqları ilə
bağlı düşüncələri belə oldu. “Nə
qadın, nə də kişinin hüququ digərindən
çox olmamalıdır. Hər şey bunların vəhdətində
olmalıdır”.
Oxunuram…
Söhbətimizin
belə uzun olmağı yadıma müsahibimin
yazılarını salır. Ondan yazıların həcminin
böyük olmasının oxucu sayına təsir edib etmədiyini
öyrənirik. Çünki bu gün internet əsri
olduğundan insanlar böyük məqalələri oxumağa
maraqlı olmurlar. Müsahibim tapşırılan
yazını yaza bilmirəm, yazsam da istədiyim nəticə
alınmır,-deyir. Yazdıqlarının həcmi oxunmağa
təsir etmir. “Hələ yazdıqlarımın çoxunu
ixtisar edirəm. Məqsədli şəkildə böyük
yazmıram. Oxumaq məsələsinə gəlincə
oxuyanlar var. Kitablarım da böyük həcmli olur. Amma
oxunur. Mövzu onu tələb edir, mən də çox
yazıram”.
Gülxar Şərif
Olaylar.- 2012.- 8-9 mart.- S.12.