“Səviyyəsiz müğənnilərin
bayağı mahnılarına klip çəkirlər”
Laçın
Səmla: “Bu səbəbdən yerli reklamlarımız aşağı səviyyədə
hazırlanır və təqdim olunur”
Reklam sisteminə nəzər yetirsək
görərik ki, bu özündə
elementləri, işçiləri, prosesləri və s. birləşdirən
çətin bir sistemdir.
İqtisadiyyatın istənilən sahəsində reklama
rast gəlinir. Ona görə də reklam hazırlanan zaman ona
ciddi yanaşmaq lazımdır ki, reklamın nəticəsi səmərə
versin. Bunun üçün reklam menecerlərinin rolu olduqca
böyükdür. Reklam işində olan rəhbərlər
ümumilikdə reklam işinin təşkilinə nəzarət
edir və onun effektli olmasını təmin edirlər. Amma etiraf edək ki, bu gün Azərbaycanda
reklam bazarı demək olar ki, yox dərəcəsindədir.
Bu səbəbdən efir məkanı da çox vaxt xarici reklamlara möhtac olur. Çox vaxt
isə bərbad tərcümə edilərək yayımlanan xarici reklamların dili
tamaşaçıya yad görünür və anlaşılmaz
alınır.
Ölkəmizdə
reklamın hazırki durumu ilə bağlı araşdırmaçı-jurnalist Laçın Səmlanın “Olaylara”a müsahibəsi.
- Laçın xanım, sizcə bu gün Azərbaycanda
reklamın durumu nə yerdədir, reklam sənəti öz
axarı ilə davam edir, yoxsa bu sahədə durğunluq var?
-Digər
sahələrdə-şou biznes, mədəniyyət, təhsil,
tibbi sahələrdə olduğu kimi, reklam sahəsində də
bir durğunluq müşahidə olunur. Bu sahədə nə
sanballı reklam işləri, nə də bu işlə ciddi
məşğul olan bir reklamçı, bu sahəni anlayan bir
şəxs var.
- Azərbaycanda
səviyyəli reklam çəkib pul qazanmaq necə,
mümkündürmü?
- Bu gün
daha çox səviyyəsiz müğənnilərin
bayağı mahnılarına klip çəkdirmək
mümkündür. Bundan da gəlir əldə edən
klipmeyklər onlarladır. Hamısı da bir-biriylə sanki
yarışa girib. Reklam sahəsi gəlirli sahədir, amma
yuxarıda dediyim kimi sanballı reklam süjeti, mətni təqdim
edən yoxdur ki, kimsə hər hansı reklamı çəkib
pul qazana bilsin. Düzdür, televiziyalara təqdim olunan hər
reklamın saniyəsi üçün külli miqdarda vəsait
xərclənir. Bundan da daha çox televiziyalar qazanc
götürə bilir.
-Gəlin keçək yaradıcı
müstəviyə. Ümumi bir sualla: sizcə bizdə
yaxşı reklam niyə çəkilmir?
- Çünki
yaxşı reklam çəkmək üçün külli
miqdarda pul tələb olunur. Bunu isə verən yoxdur. Son
zamanlar dünya çapına çıxarıla biləcək
hansısa filmimiz varmı? Reklam da belədir. Hansı xarici
ölkənin telekanallarında və ya kino-studiyalarında
filmimiz günlərlə yayımlanıb? Və ya bu barədə
hansısa xarici KİV-də məlumata rast gəlmisiniz? Kino
kimi, reklam da yaradıcı sahədir. Amma gəlin görək,
Azərbaycanda bunu edə bilən varmı, yoxdur. Bilirsiniz bizdə
nə üçün normal reklam mətni yazılmır,
reklam roliki çəkilmir, musiqi seçimi bərbaddır?
Rejissorlar da, klipmeykrlər də gücü verib səviyyəsiz
oxuyanların bayağı mahnılarına klip çəkdirməyə.
Bizim kifayət qədər tanınmış, həm fiziki tərəfdən,
həm də üz cizgiləri gözəl olan, reklam rolikləri
üçün tam yararlı top-modellərimiz, sənətçilərimiz
var. Amma reklamçılarımız bunları görmək
istəmirlər. Buna görə də reklamlarımız
aşağı səviyyədə hazırlanır və təqdim
olunur.
- Son dövrlərdə
çəkilən və
televiziya kanallarında
yayılan reklamlar sizi qane edirmi?
Ümumiyyətlə Azərbaycan televiziyasında
bəyəndiyiniz reklam
varmı?
- Bir tamaşaçı kimi yerli telekanallarda
yayımlanan reklamlar məni qane etmir. Reklam şirkətləri adətən xarici görünüşə fikir
vermədən, amma tanınmış simaları
öz reklam roliklərində görməyə
üstünlük verirlər.
Düzdür, dünya
praktikasına əsaslansaq,
reklamçılar istehsal
etdikləri reklam roliklərində tanınmış
simaları, bir nömrə olanları çəkməyə can atırlar
və bunun üçün də milyonlarla vəsait xərcləyirlər. Xarici reklam
şirkətləriylə bizimkilər
arasında yerlə-göy
qədər fərq
var. Mən demirəm ki, reklam roliklərində
mütləq 90-60-90 ölçülü
qadınlara üstünlük
vermək lazımdır.
Amma heç olmazsa elə bir simanı
reklama dəvət etmək olar ki, ekranı bütövlükdə bədəniylə
örtməsin, bayağı
makyajla ürək bulandırmasın. Sizcə nə
dərəcədə düzgündür,
diş mərcununun reklamına çəkisi
75-80, boyu 1.56, dişləri
də qoydurma bir sənətçini çəkmək? Və ya
hansısa qidanı efirə, reklam şitlərinə uyğun
gəlməyən bir
qadın nümayiş
etdirir. Ad çəkmək istəmirəm,
fikir versəniz bəzi reklamlarda kişilərin alçaldılmasına
da yer verilir.
Milli mentalitet, dəyərlərimiz
tapdalanır. Mən bu
kimi reklam roliklərinin, mətnlərin
əleyhinəyəm. Televiziya rəhbərlərindən biriylə
söhbətimdə demişdi
ki, onlar reklamdan ayda milyonlarla pul itirirlər. Bəzi reklam
roliklərində hansısa
məişət əşyasının,
qidanın deyil, qadın müxtəlif pozalar verməklə əndamını reklam etdirir. Burada qadından istifadə
olunur, reklam qalır bir kənarda. O ki, qaldı bəyəndiyim reklam roliklərinə, məsələn, “Jalə”
meyvə şirələrinin
ilk buraxılışlarını bəyənirəm. Seçim də
yüksək səviyyədədir.
Beynəlxalq Bankın reklam
rolikləri, mətnləri
də, musiqi seçimi, Azərcell mobil operatorun bəzi reklamları da alqışlanandır.
Böyük Britaniya müğənnisi Elton Conun
və Türkiyənin
tanınmış “Anadolu
atəşi”nin konsertdən əvvəl telekanallarda yayımlanan reklamlar və reklam şitləri, reklam roliklərinin mətni və onun təqdimatı, yəni səsləndirilməsi
yüksək səviyyədə
idi.
- Olubmu ki,
hər hansı bir reklama baxanda
deyəsiniz ki, gül kimi mətni
korlayıblar?
- Əlbəttə, demək
olar ki 90 faiz belədir.
Bilirsiniz,
bizimkilər xarici istehsal olunan reklamların mətnini öz dilimizdə çox bərbad hala salırlar. Bu daha çox
xarici şirkətlərin
istehsal etdiyi reklamların nümayişi
zamanı baş verir. Həmin reklamların mətnini
istehsal edən xarici şirkətin öz dilində dinləyəndə, yüksək
səviyyədə olduğunu,
bizim dilə çevrilib yayımlayanda
bərbad hala düşdüyünün hər
kəs şahididir.
Onlarda reklam rolikləri üçün seçilən
simaların da, reklamın mətni də, təqdim edən şəxsin intonasiyası da mükəmməldir.
- Azərbaycanda dünya ölkələrinə
çıxa biləcək
reklamlar niyə çəkilmir?
- Sizcə, futbolda niyə qabağa gedə bilmirik? 85-90 kilo çəkisi
olan, futbolçunu meydana buraxırlar, çünki kimsə
onun dayısıdır, kimsə ona arxadır. Bax, reklamlarımızda da buna daha çox yer verilir.
Bəzən eşidirik ki, hansısa sənət
adamı külli miqdarda pul xərcləyərək
özünü reklam rolikinə çəkdirir. Rus dilli bir sənətçini reklam rolikində
görürük. Azərbaycan dilində
mükəmməl danışa, reklamı təqdim edə bilən
gənc sənətçilərimiz onlarladır. Sizcə, bu cür reklamlarla biz dünyaya
çıxa bilirik? Bu qüsurları
özümüz yaradırıq. Artıq
bunlardan yaxa qurtarmaq vaxtıdır. Reklama
kiminsə adamını, kiminsə sevgilisini, kiminsə
uşağını çəkməklə uğur qazanmaq
mümkün deyil. Bir misal deyim. Uşaqlara aid bir jurnalın üz
qabığında gözləri çəp bir
uşağın şəklini veriblər. Öyrəndim ki, o uşaq jurnal sahibinin
yaxınlarından birinin uşağıdır. Uşaqlarla bağlı maraqlı mövzular
olduğu üçün jurnalı alıb
yaxınlarımın birinə bağışladım. Ailənin 3 yaşlı uşağı jurnalın
üz qabığına baxıb “bu pis uşaqdır” deyib
jurnalı yerə atdı. Əgər bir
jurnalın üz qabığındakı şəkli bir
uşaq bəyənməyib kənara atırsa, görün,
bizim televiziyalarda yayımlanan reklamlarımız nə gündədir.
Bu cür uğursuz seçimlərdən yaxa
qurtarmaq vaxtıdır.
- Çağdaş reklamın taleyini sizə
həvalə etsəydilər nəyi dəyişmək istəyərdiniz?
- Bizim kifayət
qədər tanınmış, həm fiziki tərəfdən,
həm də üz cizgiləri gözəl olan, ana dilində
mükəmməl danışa bilən, reklam rolikləri
üçün tam yararlı top-modellərimiz, sənətçilərimiz
var. Mən reklamın prinsiplərinə uyan bu cür gözəl,
yaraşıqlı gənclərimizi, qabiliyyətli sənətçilərimizi
çəkərdim. Bir çox
reklamlarımızda milli geyimlərdən, milli musiqimizdən
sadəcə Novruz bayramı ərəfəsində deyil, digər
günlərdə də istifadə edərdim, reklamlarda milli dəyərlərin
qorunub-saxlanılmasına çalışardım. Xaricdə hansısa filmdə rol oynayan birini
gətirdib milyonlar xərcləməzdim.
Bizim çatışmayan cəhətimiz odur
ki, axtarışda olmuruq, bir işi görəndə tələsikliyə
yer veririk, vəssalam.
-Milli reklamımızın
inkişafını yaxın illərdə necə
görürsünüz?
-Reklam sahəsində
hərci-mərcilik aradan qaldırılarsa, tanış,
dost tövsiyyələrindən qaçılarsa, seçimlərimizdə
yanlışlıqlara yol
verilməzsə, reklam
çəkilişlərinin sonunda görülən
iş ciddi müzakirə olunub sonra ictimaiyyətə təqdim
olunarsa, bu sahədə irəliləmək
mümkündür.
Nisə Rafiqqızı
Azərbaycan Respublikası Prezidenti
yanında QHT-lərə Dövlət Dəstəyi
Şurasının maliyyə dəstəyi ilə ABUC-nin həyata
keçirdiyi “Sosial tədqiqatlar yolu ilə əhalinin reklama münasibətinin
öyrənilməsi” layihəsi çərçivəsində
çap olunur
Olaylar.- 2012.- 5-7 may.- S.13.