Yan-yörəmizdəki
missionerlər...
Onlar əslində insanlardan
nə istəyirlər?
Artıq missionerlərin nə işlə
məşğul olduğunu bilməyən az adam var. Bu ifadə
mətbuatda, müõtəlif KİV vasitələrində
çoõ işlənir. Çoõları bu sözü
eşidir, onların müõtəlif təriqətləri, fikri,
ənənələri yaydığını da bilir. Amma
çoõ zaman bu cür adamlarla yanaşı oturduğunu, hətta
onun təsirinin altına düşdükdən sonra belə
yaõınlığındakı insanın dəfələrlə eşitdiyin
missionerliyi həyata keçirdiyini anlamırsan. Çünki
missionerlər həddən artıq peşəkardırlar.
Onlar kimə yaõınlaşacaqlarını və öz
ovlarını necə seçəcəklərini çoõ
gözəl bilirlər. Çoõ gözəl dialoq qurmaq
bacarıqlarına malikdirlər. Hətta Avropanın bir
sıra universitetlərində bu sahə üzrə bilik də
verilir.
Latın
dilində «missio» terminindən əmələ gələn
missiya sözünün hərfi mənası «vəzifə» və
«səlahiyyət» deməkdir. «Missioner» sözü isə vəzifəli
olan şəõs deməkdir. Yəni bu insanlar kiminsə tərəfindən
hansısa bir məqsədi yerinə yetirmək
üçün vəzifələndiriliblər. Sözün
yaranma tariõi də õristianların adı ilə
bağlıdır. Missiya sözü õristianlığın
ilkin dövrlərində Ata tərəfindən oğulun, Ata
və Oğul tərəfindən isə müqəddəs
Ruhun göndərilməsi ilə bağlı
Ata-Oğul-Müqəddəs Ruh üçlüyünə əsaslanan
təslis təliminin daşıdığı teoloji məna
ilə yanaşı 16-cı əsrdən etibarən cizvitlər
tərəfindən õüsusi mənada
istifadə edilməyə başlanıb. Xüsusi missiya ilə
vəzifələndirilən insanlar hər zaman
õristianlığı yaymaqla məşğul olublar. Heç
kim iddia edə bilməz ki, missionerlər özləri
üçün heç bir məqsəd güdmədən
yalnız insanları düz yola gətirmək naminə bu
işlə məşğul olurlar. Doğrudan da bu cür
insanlar-yaradılanları düz yola gətirmək
üçün insanları bilgiləndirmək arzusunda olanlar
və bunun Tanrı tərəfindən ona bir vəzifə
kimi verildiyini qəbul edənlər var. Amma bu cür insanlar
çoõ nadir hallarda gündəlik
yaşayışını qoyub, bu iş üçün
şəhər-şəhər gəzib dolaşmır.
Sözsüz ki, burda məqsədlər var. Məlum Xaç
yürüşləri. Ümumiyyətlə, õristianların
getdikləri ölkələrdə törətdikləri
tariõdən hər kəsə yaõşı məlumdur. Məsələn,
Keniyanın ilk baş naziri
olmuş Como Kenyatta
(1889-1978) deyib: «Xristianlıq Afrikaya gəldiyi zaman
afrikalıların torpağı, õristianlarınsa İncilləri
var idi. Xristianlar bizə gözlərimiz olub. İnsanların
səmimi hisslərindən istifadə olunub. Bu gün istənilən
ölkədə missionerliklə məşğul olan kifayət
qədər insan var. Hər kəsin
də öz məqsədi. İşin lap başında gələn
öz təriqətini yaymaq, o birisi onların
hazırladığı kitabları satmaqla pul qazanmaq istəyir.
Başqa birisi iradəsinin zəif olması və
ən nəhayət məlumatsızlığı
ucbatından bu cür
insanların «qurbanına» çevrilir. Bu gün õristianlığı
yayan yoõ, müsəlman
aləmində kifayət qədər mövcud
olan təriqətlərin təbliği ilə
məşğul olanların da problem olduğu məlumdur.
Mövzunu bir daha gündəmə gətirməyimə səbəb
şahidi olduğum
hadisə oldu. Əvvəldə də qeyd etdiyim kimi
biz missionerlərin hardasa
õüsusi yerlərdə öz
vəzifələri ilə məşğul olduğunu
düşünsək də, onlar hər an hər yerdə qarşımıza
çıõa bilirlər. Məsələn,
avtobusda yol getdiyimiz yerdə. Şahidinə çevrildiyim hadisə
də belə baş verdi.
***
Avtobusda
yanımda əyləşən gənc õanım
qulaqcıqlarla telefonundan musiqiyə qulaq asırdı. Amma bu
uzun çəkmədi. Onun başının üstündə
qara çadraya bürünmüş, sadə
görünüşlü bir õanım və üzü azca
tüklü, dar yun köynəkdə olan oğlan dayandı. Onlar diqqətimi
yanımda əyləşən qızla söhbətə
başlayandan sonra cəlb etdi. Çadralı qız çəkinmədən
musiqiyə qulaq asan õanımın çiynindən vurub,
musiqini kəsməsinə şərait yaratdı. Daha sonra ona
ucadan musiqi dinləməyin ziyanlı olacağından danışdı.
Nəhayət, istəyinə nail oldu. Artıq söhbətə
girişmək üçün zəmin hazırlaya
bilmişdi. «Siz bu müsiqiyə qulaq asmaqdansa, ayətləri
oõuyun. Bilirsiniz ki, açıq geyinməklə Allaha
qarşı çıõmış olursunuz. Əgər siz
başınızı örtsəydiniz, Allaha ibadət
etmiş olardınız. Gəlin mən sizin üçün
ayətlər yazım siz də oõuyun». Demək olar ki, bu qədər
sözlərin qarşısında əyləşən
õanım sakitcə ona qulaq asırdı. Məlum məsələ
idi ki, birdən-birə tanımadığı adamın bu
cür söhbətə başlamasının
qarşısında nə deyəcəyini bilmirdi. Sadəcə
qırıq-qırıq mən din barəsində məlumatlıyam,
kitablar oõuyuram və s.sözlər deməklə canını
qurtarmağa çalışırdı. Amma çadralı
õanım qarşısına məqsəd qoymuşdu. Sanki
imtahan götürürdü, əl çəkmirdi. «Gəlin,
mən sizə kitab adları yazdırım onlardan alın»-deyə
israr etdi. Kitabların adını qıza yazdırdı. Sonra
onun telefon nömrəsini və adını da soruşdu.
Bundan sonra harada düşəcəyini õəbər aldı və
tez «elə biz də qardaşımla orada düşəcəyik»
dedi. «Gələrsiz, görüşərik mən sizə ayətlər
yazaram». –«Mənim atam işdən başqa harasa getməyimə
icazə vermir». Qız dedi bunu. Dialoqun bu yerində artıq
bayaqdan bəri dindən, Tanrıya olan imandan, əõlaqdan
danışan missioner õanım səhv buraõdı. «O zaman õəlvəti
gəlin». Artıq görüşlərinin baş tutması,
qarşısındakını yoldan çıõarmaq
üçün əvvəldən söylədiyi fikirlərin
əksinə getdiyini belə yaddan çıõartdı.
Qızı yalan söyləməyə təhrik etməklə,
əslində məqsədinin nə olduğunu büruzə
verdi. Onu da qeyd edim ki, õanımın bu qədər canfəşanlıqla
danışdığı müddətdə qardaşı
adlandırdığı oğlan gözlərini
qıyıb, avtobusun pəncərəsindən bir nöqtəyə
zilləmişdi. Sanki başqa bir aləmdə idi. Məqam
avtobusdan düşməyə çatınca oğlan hərəkətə
gəldi, əyilib bacısının qulağına nə isə
dedi. Çadralı õanım «ovuna» «siz düşün,
qardaşım pulunuzu ödəyəcək» dedi. Qızı
heç mübahisə etməyə də imkan vermədilər.
Oğlan qaçıb yol pulunu verdi və onlar gənc
õanımın arõasınca düşüb getdilər. Bu
işin sonrasında õanımı hansı macəraların
gözlədiyini demək çətindir. Əgər
çadralı õanımın təsirli
baõışlarından, yağlı dilindən canı qurtara
bilməsə, artıq onların dediklərinin təsirlərindən
yaõa qurtara bilməyəcəkdi. Göründüyü kimi
missionerlər heç də gizlində deyillər. Onlar elə
yan-yörəmizdədirlər. Belələrinin təsirinə
düşməmək üçün ehtiyatlı olmaqla
yanaşı, əhalinin bilgili olması vacibdir. Məsələn,
hədəf götürülən gənc
qarşısındakına «ayətləri
siz niyə mənə yazmalısınız, mən «Quran»
vasitəsilə özüm də oõuya bilərəm» və ya
kitabların adını yazdıranda «mən bilmədiyim
kitabları oõuya bilmərəm» və yaõud «dinimizin
anlatdıqlarının ən doğrusu «Quran”da əksini
tapıb» kimi sözlərlə missionerə öz yerini
göstərə bilərdi. Əgər bu õanım doğrudan
da kimisə Tanrıya olan səmimi inama sövq edə bilərsə,
bu günah deyil. Amma onun məqsədli olduğu, kitab satmaq
arzusu, qızı yalan danışmağa təhrik etməsi,
ümumiyyətlə, qəribə davranışları diqqət
çəkirdi. Bu cür insanlar hər yerdə dinlə
bağlı məlumatı zəif olan yeniyetmə, təcrübəsi az olan insanları toruna salır və
zərərli təriqətlərin
iştirakçısına çevirirlər. Bu cür
missionerlərə qarşı ən yaõşı müdafiəçi
insanlar özləridir. Onların müdafiəçi
olması isə sağlam dini biliklərlə kifayət qədər
bilgili olmasından asılıdır. Hansıki bu gün bizdə
bu vəzifəni demək olar ki, heç kim yerinə yetirmir.
Aygün
Olaylar.- 2012.- 8 may.- S.13.