Yan-yörəmizdəki missionerlər...

 

Onlar əslində insanlardan nə istəyirlər?

 

Artıq missionerlərin nə işlə məşğul olduğunu bilməyən az adam var. Bu ifadə mətbuatda, müõtəlif KİV vasitələrində çoõ işlənir. Çoõları bu sözü eşidir, onların müõtəlif təriqətləri, fikri, ənənələri yaydığını da bilir. Amma çoõ zaman bu cür adamlarla yanaşı oturduğunu, hətta onun təsirinin altına düşdükdən sonra belə yaõınlığındakı insanın  dəfələrlə eşitdiyin missionerliyi həyata keçirdiyini anlamırsan. Çünki missionerlər həddən artıq peşəkardırlar. Onlar kimə yaõınlaşacaqlarını və öz ovlarını necə seçəcəklərini çoõ gözəl bilirlər. Çoõ gözəl dialoq qurmaq bacarıqlarına malikdirlər. Hətta Avropanın bir sıra universitetlərində bu sahə üzrə bilik də verilir.

Latın dilində «missio» terminindən əmələ gələn missiya sözünün hərfi mənası «vəzifə» və «səlahiyyət» deməkdir. «Missioner» sözü isə vəzifəli olan şəõs deməkdir. Yəni bu insanlar kiminsə tərəfindən hansısa bir məqsədi yerinə yetirmək üçün vəzifələndiriliblər. Sözün yaranma tariõi də õristianların adı ilə bağlıdır. Missiya sözü õristianlığın ilkin dövrlərində Ata tərəfindən oğulun, Ata və Oğul tərəfindən isə müqəddəs Ruhun göndərilməsi ilə bağlı Ata-Oğul-Müqəddəs Ruh üçlüyünə əsaslanan təslis təliminin daşıdığı teoloji məna ilə yanaşı 16-cı əsrdən etibarən cizvitlər tərəfindən õüsusi  mənada istifadə edilməyə başlanıb. Xüsusi missiya ilə vəzifələndirilən insanlar hər zaman õristianlığı yaymaqla məşğul olublar. Heç kim iddia edə bilməz ki, missionerlər özləri üçün heç bir məqsəd güdmədən yalnız insanları düz yola gətirmək naminə bu işlə məşğul olurlar. Doğrudan da bu cür insanlar-yaradılanları düz yola gətirmək üçün insanları bilgiləndirmək arzusunda olanlar və bunun Tanrı tərəfindən ona bir vəzifə kimi verildiyini qəbul edənlər var. Amma bu cür insanlar çoõ nadir hallarda gündəlik yaşayışını qoyub, bu iş üçün şəhər-şəhər gəzib dolaşmır. Sözsüz ki, burda məqsədlər var. Məlum Xaç yürüşləri. Ümumiyyətlə, õristianların getdikləri ölkələrdə törətdikləri tariõdən hər kəsə yaõşı məlumdur. Məsələn, Keniyanın ilk baş naziri  olmuş  Como Kenyatta (1889-1978) deyib: «Xristianlıq Afrikaya gəldiyi zaman afrikalıların torpağı, õristianlarınsa İncilləri var idi. Xristianlar bizə gözlərimiz olub. İnsanların səmimi hisslərindən istifadə olunub. Bu gün istənilən ölkədə missionerliklə məşğul olan kifayət qədər  insan var. Hər kəsin də öz məqsədi. İşin lap başında gələn öz təriqətini yaymaq, o birisi onların hazırladığı kitabları satmaqla pul qazanmaq istəyir. Başqa birisi  iradəsinin zəif olması və ən nəhayət məlumatsızlığı ucbatından bu cür insanların «qurbanına» çevrilir. Bu gün õristianlığı yayan yoõ, müsəlman aləmində kifayət qədər mövcud olan təriqətlərin təbliği ilə məşğul olanların da problem olduğu məlumdur. Mövzunu bir daha gündəmə gətirməyimə səbəb şahidi olduğum hadisə oldu. Əvvəldə də qeyd etdiyim kimi biz missionerlərin hardasa õüsusi yerlərdə öz vəzifələri ilə məşğul olduğunu düşünsək də, onlar hər an hər yerdə qarşımıza çıõa bilirlər. Məsələn, avtobusda yol getdiyimiz yerdə. Şahidinə çevrildiyim hadisə də belə baş verdi.

 

***

 

Avtobusda yanımda əyləşən gənc õanım qulaqcıqlarla telefonundan musiqiyə qulaq asırdı. Amma bu uzun çəkmədi. Onun başının üstündə qara çadraya bürünmüş, sadə görünüşlü bir õanım və üzü azca tüklü, dar yun köynəkdə olan  oğlan dayandı. Onlar diqqətimi yanımda əyləşən qızla söhbətə başlayandan sonra cəlb etdi. Çadralı qız çəkinmədən musiqiyə qulaq asan õanımın çiynindən vurub, musiqini kəsməsinə şərait yaratdı. Daha sonra ona ucadan musiqi dinləməyin ziyanlı olacağından danışdı. Nəhayət, istəyinə nail oldu. Artıq söhbətə girişmək üçün zəmin hazırlaya bilmişdi. «Siz bu müsiqiyə qulaq asmaqdansa, ayətləri oõuyun. Bilirsiniz ki, açıq geyinməklə Allaha qarşı çıõmış olursunuz.  Əgər siz başınızı örtsəydiniz, Allaha ibadət etmiş olardınız. Gəlin mən sizin üçün ayətlər yazım siz də oõuyun». Demək olar ki, bu qədər sözlərin qarşısında əyləşən õanım sakitcə ona qulaq asırdı. Məlum məsələ idi ki, birdən-birə tanımadığı adamın bu cür söhbətə başlamasının qarşısında nə deyəcəyini bilmirdi. Sadəcə qırıq-qırıq mən din barəsində məlumatlıyam, kitablar oõuyuram və s.sözlər deməklə canını qurtarmağa çalışırdı. Amma çadralı õanım qarşısına məqsəd qoymuşdu. Sanki imtahan götürürdü, əl çəkmirdi. «Gəlin, mən sizə kitab adları yazdırım onlardan alın»-deyə israr etdi. Kitabların adını qıza yazdırdı. Sonra onun telefon nömrəsini və adını da soruşdu. Bundan sonra harada düşəcəyini õəbər aldı və tez «elə biz də qardaşımla orada düşəcəyik» dedi. «Gələrsiz, görüşərik mən sizə ayətlər yazaram». –«Mənim atam işdən başqa harasa getməyimə icazə vermir». Qız dedi bunu. Dialoqun bu yerində artıq bayaqdan bəri dindən, Tanrıya olan imandan, əõlaqdan danışan missioner õanım səhv buraõdı. «O zaman õəlvəti gəlin». Artıq görüşlərinin baş tutması, qarşısındakını yoldan çıõarmaq üçün əvvəldən söylədiyi fikirlərin əksinə getdiyini belə yaddan çıõartdı. Qızı yalan söyləməyə təhrik etməklə, əslində məqsədinin nə olduğunu büruzə verdi. Onu da qeyd edim ki, õanımın bu qədər canfəşanlıqla danışdığı müddətdə qardaşı adlandırdığı oğlan gözlərini qıyıb, avtobusun pəncərəsindən bir nöqtəyə zilləmişdi. Sanki başqa bir aləmdə idi. Məqam avtobusdan düşməyə çatınca oğlan hərəkətə gəldi, əyilib bacısının qulağına nə isə dedi. Çadralı õanım «ovuna» «siz düşün, qardaşım pulunuzu ödəyəcək» dedi. Qızı heç mübahisə etməyə də imkan vermədilər. Oğlan qaçıb yol pulunu verdi və onlar gənc õanımın arõasınca düşüb getdilər. Bu işin sonrasında õanımı hansı macəraların gözlədiyini demək çətindir. Əgər çadralı õanımın təsirli baõışlarından, yağlı dilindən canı qurtara bilməsə, artıq onların dediklərinin təsirlərindən yaõa qurtara bilməyəcəkdi. Göründüyü kimi missionerlər heç də gizlində deyillər. Onlar elə yan-yörəmizdədirlər. Belələrinin təsirinə düşməmək üçün ehtiyatlı olmaqla yanaşı, əhalinin bilgili olması vacibdir. Məsələn, hədəf götürülən gənc qarşısındakına  «ayətləri siz niyə mənə yazmalısınız, mən «Quran» vasitəsilə özüm də oõuya bilərəm» və ya kitabların adını yazdıranda «mən bilmədiyim kitabları oõuya bilmərəm» və yaõud «dinimizin anlatdıqlarının ən doğrusu «Quran”da əksini tapıb» kimi sözlərlə missionerə öz yerini göstərə bilərdi. Əgər bu õanım doğrudan da kimisə Tanrıya olan səmimi inama sövq edə bilərsə, bu günah deyil. Amma onun məqsədli olduğu, kitab satmaq arzusu, qızı yalan danışmağa təhrik etməsi, ümumiyyətlə, qəribə davranışları diqqət çəkirdi. Bu cür insanlar hər yerdə dinlə bağlı məlumatı zəif olan yeniyetmə, təcrübəsi  az olan insanları toruna salır və zərərli təriqətlərin iştirakçısına çevirirlər. Bu cür missionerlərə qarşı ən yaõşı müdafiəçi insanlar özləridir. Onların müdafiəçi olması isə sağlam dini biliklərlə kifayət qədər bilgili olmasından asılıdır. Hansıki bu gün bizdə bu vəzifəni demək olar ki, heç kim yerinə yetirmir.

 

 

Aygün   

 

Olaylar.- 2012.- 8 may.- S.13.