20 ildir insansız qalan Şuşa...
Və
Şuşasız qalan bizlər
Uşaqlığımızın
ən xoş günlərində, o günlərdə ki
dünyanın nə olduğunu hələ
bilmirdik, qeyd etdiyimiz bayramlar
sırasında 9 mayın öz yeri vardı. Uşaqlar üçün bütün
bayramlar əzizdir, baxmayaraq
ki, böyüklər bayramları çox zaman bayram etməyə uşaqlara
imkan vermir. Amma
uşaqlığımızın bayramlı günlərindən
biri ərəfəsində nə biləydik
ki, böyüklüyümüzdə bu günü bayram yox, daha
bir faciənin ərəfəsi kimi hüznlə qeyd edəcəyik.
Bir az
böyüdük və ağlımıza gəlməyənin
başımıza gəldiyi günlərdən birini
yaşadıq. 8 mayı - Şuşanın işğal
gününü. Təqvimimizdə
işğal tarixləri o qədər çoxalıb ki,
sıralaması belə unudulub. Onların arasında biri var
ki, təkcə bir şəhərin yox, bir millətin mədəniyyətinin,
musiqisinin, incəsənətinin işğal altına
alınmasına bərabər oldu. Şuşa öz dağ
vüqari ilə özünü sonuna qədər müdafiə
etməyə, qorumağa çalışdı, bacarmayanda
incidi, küsdü. Bizdən yox, özündən,
çünki Şuşa kimilər heç kəsə
güvənməzlər, ancaq və ancaq özlərindən
başqa, buna onların dağ vüqarı imkan verməz.
Şuşa da özündən küsüb, düşmən
əlinə keçdiyi üçün, müqəddəs
torpağının düşmən ayaqları altında inləməsinə
razı olub susqun-susqun baxdığına görə.
Şuşanın
işğalı, işğal ərəfəsi ilə
bağlı çox yazılıb və nə qədər
ki, biz bu günü hələ də təqvimlərdən
silməyə çalışmırıq, hələ
çox yazılacaq. Şuşa yaşadığı
bütün ağrı-acıya mətanətlə sinə gərənlərin
təmsali kimi xatırlanacaq, xəyanətlərdən
danışılacaq, arxalı düşmənin iyrənc əməllərindən
söz ediləcək, bircə özümüzdən
danışmayacağıq. Şuşanı düşmən
işğalında qoyub Bakıda “Şuşa”
adlandırılan restoranlarda musiqi sifariş verənlərimizin
“igidliyindən” söz açmayacağıq. Qarabağdan didərgin
düşüb bir tikə çörək qazanmaq
üçün yol kənarında qaladığı təndirinin
yanındakı ağac parçasının üstünə
“Şuşa çörəyi” yazanlardan
danışmadığımız kimi. Bəlkə
Şuşanın ətrini yaşatdıqlarını
düşünürlər ö çörəklərdə,
bəlkə Şuşanın çörəyinin
hamımız - onu yeyənlərin də, ömründə
bir dəfə dadına baxmayanların da burnundan piltə-piltə
gələcəyinə işarə vururlar? Yaxud sadəcə
Şuşa adının arxasına qısılıb muştəri yığmaqdır
niyyətləri? Hər halda Şuşanın da çörəkli
bir yurd yeri olduğunu xatırladırlar. Unutmağı ən
asan çıxış yolu bilib uğursuzluğunu çarəsizliyində
axtaranlara elə bu da kifayətdir. Bir qığılcım
belə zamanında böyük tonqala od verə bilər.
Şuşanın işğalının ildönümlərini
qeyd etmək üçün
toplaşdığımız mərasimlərdəki
sifətlərdə hər şey oxunur - kədər də,
laqeydlik də, unutqanlıq da. Təki ümidsizlik
oxunmasın, Şuşanı
ikinci dəfə, həm də birdəfəlik
öldürən ümidsizlik olacaq. Əgər Şuşa
ondan ümidimizi kəsdiyimizi düşünsə bu dəfə
bizi bağışlamayacaq. Şuşanı qoruyub
saxlamağı bacarmadığımızı
bağışlayacaq, amma onu geri ala bilməyəcəyimizin
ümidsizliyini bağışlamayacaq. Kim deyir ki, şəhərlərin
intiqamı yoxdur? Onlara sadəcə
bir şəhər kimi baxmayın, narahat, nigaran,
küskün ruhların məskəni kimi baxın. O ruhlar məskənlərini
qoruya bilməyən biz dirilərdən bəlkə intiqam
almaz, amma düşüncələrindən bu şəhərin
var olduğunu silməyə çalışanları
heç vaxt bağışlamaz. Unutqanlığımız
üçün çox acılar çəkəcəyik, hər
dəfəsində yenidən təkrarlanmamaq ümidi ilə
daha bir acını yola verəcəyik, amma hər dəfəsində
də təkrarlanan acıları ürəyimizin
başında, gözümüzün giləsində hissə
edib yenidən özümüzə dönməyin çətinliyini
anlayacağıq. Acılar insan üçündür deyirlər,
bəs şəhərlərin günahı nədir?
İnsanların acısını yaşatdıqları yurd
yeri olduğuna görəmi Şuşa 20 ildir insansız
qalıb? Biz də Şuşasız...
Görəsən
hələ çoxmu “Şuşanın dağları” oxunanda
gözlərimizi yumub gözlərimizin dərinliyindəki
günahımızı gizlətməyə
çalışacağıq? Görəsən hələ nə
qədər Şuşanı mahnılarla yad edib xatirələrlə
ovunacağıq? Şuşa təkcə xatirələrdə
yaşadılacaq, mahnılarda vəsf ediləcək şəhər
deyil. Şuşa bizim günahımızdır,
gözümüzü yumub unutmağa çalışsaq da
ruhumuza hopmuş günahımız. Günahımızı təmizləmək
üçün Cıdır düzündə at
çapıb Şuşanın dağlarında tonqal qalamaq
lazımdır. Bəlkə o zaman atlarımızın
ayaqları altında, tonqalımızın alovunda yandıra
bilək günahımızı...
Elnarə
Olaylar.- 2012.- 8 may.- S.5.