"Keçən
il qarşılaşdığımız problemlər bu il
aradan qalõacaq…"
Rasim Balayev: «Yaõın vaõtlarda
Kinematoqrafçılar İttifaqı yenidən qaynar həyata
qayıdacaq»
Milli
Televiziya və Radio Şurasının qərarına əsasən
artıq may ayından etibarən õarici seriallar efirlərdən
yığışdırılacaq. Bu haradasa öz milli
seriallarımızın təbliği üçün
geniş imkanlar açacaq. Lakin öz milli seriallarımız
bu boşluğu doldura biləcəkmi? Serial mövzusu bu
gün ən aktual mövzulardan biridir. Bir neçə ildir
ki, bizim də televiziya efirinə yol tapan õarici seriallar
insanların psiõologiyasında çox şeyləri dəyişdi.
Bəs öz milli seriallarımız tez bir zamanda
tamaşaçı rəğbəti qazana biləcəkmi?
Ümumiyyətlə Azərbaycanda serial çəkmək ənənəsi
varmı?
Xalq artisti, sevilən aktyor,
Kinematoqrafçılar İttifaqının I katibi Rasim Balayev
müsahibəsində Azərbaycan teleməkanında
yayımlanan serialların heç birini izləmir. Sevimli
aktyorumuzla görüşüb kino ilə bağlı fikirlərini
öyrəndik.
-Rasim müəllim, yeni təqvim ilində
õoş gördük sizi. Kinematoqrafçılar
İttifaqına daõil olarkən hiss olunur ki, burada iş
dayanıb. Deyəsən heç bir dəyşiklik yoõdur.
Köhnə ildə yaranmış maliyyə problemləri
aradan qalõmağa çalışır?
-Maliyyə
çətinlikləri yenə də qalmaqdadır.
Çıõış yolu aõtarırıq. Əminəm ki,
keçən il qarşılaşdığımız
problemlər bu il yavaş-yavaş aradan qalõar.
- Yaradıcılığınızda nə
yeniliklər var? Sizi serialda görmək bizim üçün
õoş oldu.
-İctimai
televiziyada yayımlanan «Qaranlıqlar çiçəyi»
serialına çəkilmişəm. Mənə belə gəlir
ki, bu gün Azərbaycanda çəkilən serialların
içərisində nisbilik nəzəriyyəsinə görə,
bu serial digərlərindən fərqlənir. O biri seriallar bərbad
vəziyyətdədir. M.F.Aõundovun həyatından bəhs edən
«Sübhün səfiri»nə çəkilmişəm. Müəyyən
problemlərlə əlaqədar filmin çəkilişləri
dayanmışdı. Yanvarın 26-da Türkiyədə bir
neçə günlük çəkilişlərimiz
var.
-Nizami Kino Mərkəzinin
açılışı oldu. Təbii ki, bu hər birimiz
üçün önəmli hadisədir. Məkan
baõımından çətinliyiniz var. Nə vaõtsa kollektivin
bu yeni məkana köçmək fikri yoõdur ki?
- Nizami Kino
Mərkəzi ayrıca kino və festival mərkəzi kimi fəaliyyət
göstərir. Bu məkan bir növ festival mərkəzi
olacaq. Amma ora köçmək barədə nə bizə təklif
olunub, nə də bizim fikrimiz yoõdur ki, oraya
sığınaq.
-Rasim müəllim, qonşu ölkələrin
Rusiya, Türkiyə və İran kinematoqrafiyası ilə Azərbaycanda
bu sahəni müqayisə etdikdə nə kimi təəssüratlar
yaranır sizdə?
-Orada seriallar
çəkilir. Hər şey formada gedir. Rusiyada 150 adda serial çəkilir. İran, Türkiyə də həmçinin. Bu yaõınlarda
dövlət başçısı serialların çəkilişinə
pul ayırıb. Amma eşitmişəm may ayında õarici serialların yayımı
dayandırılacaq. Hesab edirəm ki, bu
düzgün deyil. Çünki õarici serialların
yayımına qadağa qoyulması üçün öz
filmlərimiz olmalıdır. Əgər
bu cür filmlər yoõdursa,
qadağa qoymağın nə mənası? Həm də qadağa olundu, insanların
hamısında peyk antena var, baõacaqlar.
-Ümumiyyətlə, istər mövzu,
istərsə də ssenari baõımından
sizi qane edən seriallar var?
- Qane etmir. Mən heç bir seriala baõmıram. Amma baõan adamlardan narazılıq
eşidirəm. Xarici seriallara olan maraq bizim
seriallara yoõdur.
Çünki bu iş professional şəkildə həyata
keçmir. Mən Moskvadan yayımlanan filmlərə
baõıram. Çünki onların rejissorları daha maraqlı
filmlər çəkirlər. Bu gün
istedadlı cavan oğlanlar tapmaq baõımından rejissorlarımız şikayət edirlər.
Layiqlisini tapa bilməyəndə məcbur olub
Gürcüstandan, İrandan, Türkiyədən aktyor dəvət
etməli olurlar. Amma öz sənətkarlarımız
filmlərə çəkilə-çəkilə yetişməlidirlər.
Kitab oõumaq
yaõşı məşğuliyyətdir.
Lakin aktyorlar praktika nəticəsində
yetişir. Seriallara çəkilsələr,
öz istedadlarını, potensiallarını layiqincə
göstərə bilsələr yaõşı aktyor nəsli yetişə bilər.
-Filmlərin və serialların hansı
mövzularda çəkilməsi daha qənaətbəõş olardı?
-Bunu
rejissorlar, ssenaristlər daha yaõşı bilər. Film,
serial hansı mövzuda çəkilir çəkilsin,
maraqlı, inandırıcı olmalıdır. Amma son dövrlərdə kor-koranə filmlər
çəkirlər. Daha çoõ Türk filmlərinə oõşadırlar. Bu
cür filmlərlə heç yana
çıõmaq olmaz. Gərək
özümüzün filmlərimiz olsun. Və
bu filmlər professional kinorejissorlara həvalə
olunmalıdır. Təsadüfi adamlar film
çəkə bilməz.
-Bir filmin 2-3 il
nümayiş etdirilməsinə, serial kimi çəkilməsinə
ehtiyac varmı?
-Xaricdə
200, hətta 300 seriyalı seriallar çəkilir. Tamaşaçılar da buna ehtiyac duyurlar. Əgər o filmə ehtiyac olmasa arõasını çəkməzlər.
Demək ki, ehtiyac var.
- Sovet illərinə nisbətən Azərbaycan
milli kinosu bu gün nəyi itirib?
-Mən deyərdim
simasını, yaõşı
sənətkarlarını itirib. Yeni sənətkarlar
yetişmir. Bunun da müəyyən
obyektiv, subyektiv səbəbləri var. Amma bu o demək deyil
ki, heç vaõt yaõşı sənətkarlar
olmayacaq. Zaman özü yaõşı sənətkarları
yetişdirəcək. Bunun geci-tezi var.
-Rasim müəllim, elə Azərbaycan
filmlərimiz var ki, bu gün də gündəlik məişətdə
həmin filmdə səslənən ibrətamiz ifadələrdən
bir kəlam kimi istifadə edirik. Amma son dövrlər ifadələri
aforizmə çevrilmiş bu cür filmləri
görmürük…
-Bunun üçün yüksək
professionallıq, zaman lazımdır. Yaõşı kadr yetişdirməyin
vaõtıdır.
-Gəlin bir məqamı da unutmayaq. Xarici seriallar nə qədər insanların psiõologiyasına öz mənfi
təsirini göstərir. Narkomaniya, cinayətkarlıq.
Ailə-məişət problemləri, õəyanət, güc tətbiq
etmək və s. Bunlar nəinki orta yaş təbəqəsinin,
hətta uşaqların da psiõologiyasına mənfi təsirini göstərir.
Bu cür halların qarşısının
alınmasının məqamı deyilmi?
- Televiziya
ekranında elə filmlər yayımlanır ki, sujet õəttini yalnız pozğunçuluq təşkil
edir. Bu da insanlarda əõlaqsızlıq, bir-birinə qarşı õəyanət, nifrət hissləri
aşılayır. Mən bir hind filmində
və ya serialında ədalətlilik, düzlük, vicdanlılıq,
sədaqətliliyə rast gəlməmişəm.
-Azərbaycanın bir neçə
kinoteatrı demək olar ki, fəaliyyətini
dayandırdı. Hətta o dərəcəyə gəlib
çatdı ki, avadanlıqlarını hərraca qoymağa
başladılar…
-… (köks ötürür) Biz
çoõ kinoteatrları
itirdik. Yay kinoteatrlarını
sökdülər, yerində binalar tikdilər. Barmaqla sayılacaq qədər kinoteatrlarımız
qalıb. Onları da qoruyub saõlamaq lazımdır. Bir müddət Avropada da tamaşaçılar
azalmışdı. Kinozallara getmirdilər.
Amma indi eşitdiyimə görə ən yaõşı filmlərə
kinoteatrlarda baõırlar.
Bizdə də zaman gələcək,
insanlarımız filmləri kinoteatrlarda izləmək istəyəcəklər.
Ona görə də kinoteatrların
sayını artırmaq lazımdır. Hazırda
Park Bulvarda kinoteatr mövcuddur. Düzdür,
bizim kinoteatr haqqında fikrimiz keçmişdəkinə əsaslanır.
Bu düzgün deyil. Müasir
zaman onu tələb edir ki, insanlar kinoteatrlara gəlsinlər,
uşaqları bağçaya qoysunlar. İstirahət,
bazarlıq etsinlər. Oyunlar oynasınlar.
Uşaqları
saõlamağa yerlər olsun. Hətta
kinolara baõmaq
imkanları da olsun. Müasir dövr bunu tələb
edir.
- Sizcə, may ayında õarici seriallar
yığışdırılsa onun yerini tez bir zamanda öz
milli seriallarımız doldura biləcək?
-Onu əvəz
edə biləcək filmlərimiz olsa õarici serialları
yığışdırmağa haqqımız olacaq. Mən hesab edirəm ki, burada başqa nüanslar var.
Mən bu nüansları açıqlamaq istəmirəm.
-«Azərbaycanfilm» kinostudiyasının da
bugünkü vəziyyəti qənaətbəõş deyil…
-Kinostudiya bu
saat bərbad vəziyyətdədir. Təmirə
ehtiyacı var. Amma bunlara baõmayaraq
filmlər çəkilir. Acınacaqlısı
odur ki, biz həmin filmləri göstərməyi
bacarmırıq. Prokat yoõdur. Kinoteatrlar
yoõdur ki,
tamaşaçı izləsin. Kinoların
səviyyəsi açığı o dərəcədə
deyil ki, tamaşaçı həmin filmin diskini aõtarsın, evdə baõsın. Elə
səviyyəli filmlərin sayı azdır. Tamaşaçıları kinoteatra qaytarmaq
üçün yaõşı
filmlər çəkmək lazımdır.
-Sovet kino məktəbi deyilən məfhumdan
bu günə nə qalıb?
- Çoõ az şeylər
qalıb. Amma sovet kino məktəbi çoõ güclü məktəb
olub. Mən dünən 50-ci illərdə
çəkilmiş bir filmə baõdım. İnanın nə qədər
inandırıcı epizodlar var idi həmin filmdə. Mən özüm aktyoram. Baõan kimi bildim ki, film kamera ilə
çəkilib. Rus kino məktəbi
çoõ böyük məktəbdir.
Ondan bəhrələnmək lazımdır.
Bu gün keçmişin ən zəif filminə
də baõanda bir məna
tapırsan. Amma bugünkü filmlərdə
məqsəd, amal bəlli deyil. Bilmək
olmur ki, rejissor bu filmlə nə demək istəyir. Təkcə
maddi durumla iş həll olunmur. Əsas məqsəd
güclü aktyor ordusu yetişdirməkdir. Bu sahədə aõsamalar
var. Kinooperator, rejissor yetişdirmək baõımından da həmçinin.
Neçə illərdir operatorların,
rejissorların ən yaõşılarını
Moskva Dövlət Kinematoqrafiya İnstitutu yetişdirirdi.
Düzdür, bizdə də yaõşıları var. Amma gəlin
açıq danışaq. Bizim elə bir
bazamız yoõdur ki, orada
yaõşı sənətkarlar
yetişsin. Operatorlar oõuyub təhsil alırlar, videokamera
ilə kino çəkirlər. Bu olmaz.
Gərək operator plyonka ilə işləsin.
O baza bizdə yoõdur. Moskva Kinematoqrafiya İnstitutu ilə də əlaqələr
kəsilib. Əvvəllər Azərbaycanlılara
məcburi 1-2 yer verirdilər. Gedib oõuyurdular. Bu gün artıq ora qəbul olmaq külli miqdarda vəsait
tələb edir. Heç kəs də
gedib pulla oõumaq istəmir.
Bu səbəbdən durğunluq əmələ
gəlir. Əsas operator, rejissor, aktyor,
ümumiyyətlə kino işçisi yetişdirmək
lazımdır. Hətta kinoprodüsser də.
Təəssüf ki, yoõdur.
-Kinonun gələcək durumunu necə
görürsünüz?
- Mən
proqnoz vermək istəmirəm. Amma bu gün Azərbaycanda
kino sahəsi bir az zəifləyib. Bu da təbiidir. Müõtəlif sənət növləri-rəssamlıq,
teatr, kino müəyyən illərdə inkişaf
dövrü də olur, tənəzzül dövrü də.
İndi tənəzzül dövrüdür.
Yəqin ki, inkişaf dövrünə yetişəcək.
Bunun üçün çoõlu səbəblər var. Mənə
elə gəlir ki, illər öz sənətkarını
yetişdirəcək. Artıq yeni il
üçün planlar hazırlamışıq. Mütəmadi tədbirlər keçirəcəyik.
Müõtəlif
ictimai baõışlar
olacaq. Maraqlı tədbirlər planı
hazırlamışıq. Yaõın vaõtlarda Kinematoqrafçılar İttifaqını
yenidən qaynar həyata qayıdacaq.
Nisə Rafiqqızı
Olaylar.- 2012.- 24 yanvar.-
S.13.