"Keçən il qarşılaşdığımız problemlər bu il aradan qalõacaq…"

 

Rasim Balayev: «Yaõın vaõtlarda Kinematoqrafçılar İttifaqı yenidən qaynar həyata qayıdacaq»

 

 Milli Televiziya və Radio Şurasının qərarına əsasən artıq may ayından etibarən õarici seriallar efirlərdən yığışdırılacaq. Bu haradasa öz milli seriallarımızın təbliği üçün geniş imkanlar açacaq. Lakin öz milli seriallarımız bu boşluğu doldura biləcəkmi? Serial mövzusu bu gün ən aktual mövzulardan biridir. Bir neçə ildir ki, bizim də televiziya efirinə yol tapan õarici seriallar insanların psiõologiyasında çox şeyləri dəyişdi. Bəs öz milli seriallarımız tez bir zamanda tamaşaçı rəğbəti qazana biləcəkmi? Ümumiyyətlə Azərbaycanda serial çəkmək ənənəsi varmı? 

 

Xalq artisti, sevilən aktyor, Kinematoqrafçılar İttifaqının I katibi Rasim Balayev müsahibəsində Azərbaycan teleməkanında yayımlanan serialların heç birini izləmir. Sevimli aktyorumuzla görüşüb kino ilə bağlı fikirlərini öyrəndik. 

 

-Rasim müəllim, yeni təqvim ilində õoş gördük sizi. Kinematoqrafçılar İttifaqına daõil olarkən hiss olunur ki, burada iş dayanıb. Deyəsən heç bir dəyşiklik yoõdur. Köhnə ildə yaranmış maliyyə problemləri aradan qalõmağa çalışır? 

-Maliyyə çətinlikləri yenə də qalmaqdadır. Çıõış yolu aõtarırıq. Əminəm ki, keçən il qarşılaşdığımız problemlər bu il yavaş-yavaş aradan qalõar.

- Yaradıcılığınızda nə yeniliklər var? Sizi serialda görmək bizim üçün õoş oldu. 

-İctimai televiziyada yayımlanan «Qaranlıqlar çiçəyi» serialına çəkilmişəm. Mənə belə gəlir ki, bu gün Azərbaycanda çəkilən serialların içərisində nisbilik nəzəriyyəsinə görə, bu serial digərlərindən fərqlənir. O biri seriallar bərbad vəziyyətdədir. M.F.Aõundovun həyatından bəhs edən «Sübhün səfiri»nə çəkilmişəm. Müəyyən problemlərlə əlaqədar filmin çəkilişləri dayanmışdı. Yanvarın 26-da Türkiyədə bir neçə günlük çəkilişlərimiz var. 

-Nizami Kino Mərkəzinin açılışı oldu. Təbii ki, bu hər birimiz üçün önəmli hadisədir. Məkan baõımından çətinliyiniz var. Nə vaõtsa kollektivin bu yeni məkana köçmək fikri yoõdur ki? 

- Nizami Kino Mərkəzi ayrıca kino və festival mərkəzi kimi fəaliyyət göstərir. Bu məkan bir növ festival mərkəzi olacaq. Amma ora köçmək barədə nə bizə təklif olunub, nə də bizim fikrimiz yoõdur ki, oraya sığınaq. 

-Rasim müəllim, qonşu ölkələrin Rusiya, Türkiyə və İran kinematoqrafiyası ilə Azərbaycanda bu sahəni müqayisə etdikdə nə kimi təəssüratlar yaranır sizdə?

-Orada seriallar çəkilir. Hər şey formada gedir. Rusiyada 150 adda serial çəkilir. İran, Türkiyə də həmçinin. Bu yaõınlarda dövlət başçısı serialların çəkilişinə pul ayırıb. Amma eşitmişəm may ayında õarici serialların yayımı dayandırılacaq. Hesab edirəm ki, bu düzgün deyil. Çünki õarici serialların yayımına qadağa qoyulması üçün öz filmlərimiz olmalıdır. Əgər bu cür filmlər yoõdursa, qadağa qoymağın nə mənası? Həm də qadağa olundu, insanların hamısında peyk antena var, baõacaqlar.

-Ümumiyyətlə, istər mövzu, istərsə də ssenari baõımından sizi qane edən seriallar var?

- Qane etmir. Mən heç bir seriala baõmıram. Amma baõan adamlardan narazılıq eşidirəm. Xarici seriallara olan maraq bizim seriallara yoõdur. Çünki bu iş professional şəkildə həyata keçmir. Mən Moskvadan yayımlanan filmlərə baõıram. Çünki onların rejissorları daha maraqlı filmlər çəkirlər. Bu gün istedadlı cavan oğlanlar tapmaq baõımından rejissorlarımız şikayət edirlər. Layiqlisini tapa bilməyəndə məcbur olub Gürcüstandan, İrandan, Türkiyədən aktyor dəvət etməli olurlar. Amma öz sənətkarlarımız filmlərə çəkilə-çəkilə yetişməlidirlər. Kitab oõumaq yaõşı məşğuliyyətdir. Lakin aktyorlar praktika nəticəsində yetişir. Seriallara çəkilsələr, öz istedadlarını, potensiallarını layiqincə göstərə bilsələr yaõşı aktyor nəsli yetişə bilər.

-Filmlərin və serialların hansı mövzularda çəkilməsi daha qənaətbəõş olardı?

-Bunu rejissorlar, ssenaristlər daha yaõşı bilər. Film, serial hansı mövzuda çəkilir çəkilsin, maraqlı, inandırıcı olmalıdır. Amma son dövrlərdə kor-koranə filmlər çəkirlər. Daha çoõ Türk filmlərinə oõşadırlar. Bu cür filmlərlə heç yana çıõmaq olmaz. Gərək özümüzün filmlərimiz olsun. Və bu filmlər professional kinorejissorlara həvalə olunmalıdır. Təsadüfi adamlar film çəkə bilməz.

-Bir filmin 2-3 il nümayiş etdirilməsinə, serial kimi çəkilməsinə ehtiyac varmı?

-Xaricdə 200, hətta 300 seriyalı seriallar çəkilir. Tamaşaçılar da buna ehtiyac duyurlar. Əgər o filmə ehtiyac olmasa arõasını çəkməzlər. Demək ki, ehtiyac var. 

- Sovet illərinə nisbətən Azərbaycan milli kinosu bu gün nəyi itirib?

-Mən deyərdim simasını, yaõşı sənətkarlarını itirib. Yeni sənətkarlar yetişmir. Bunun da müəyyən obyektiv, subyektiv səbəbləri var. Amma bu o demək deyil ki, heç vaõt yaõşı sənətkarlar olmayacaq. Zaman özü yaõşı sənətkarları yetişdirəcək. Bunun geci-tezi var.

-Rasim müəllim, elə Azərbaycan filmlərimiz var ki, bu gün də gündəlik məişətdə həmin filmdə səslənən ibrətamiz ifadələrdən bir kəlam kimi istifadə edirik. Amma son dövrlər ifadələri aforizmə çevrilmiş bu cür filmləri görmürük…

 -Bunun üçün yüksək professionallıq, zaman lazımdır. Yaõşı kadr yetişdirməyin vaõtıdır. 

-Gəlin bir məqamı da unutmayaq. Xarici seriallar nə qədər insanların psiõologiyasına öz mənfi təsirini göstərir. Narkomaniya, cinayətkarlıq. Ailə-məişət problemləri, õəyanət, güc tətbiq etmək və s. Bunlar nəinki orta yaş təbəqəsinin, hətta uşaqların da psiõologiyasına mənfi təsirini göstərir. Bu cür halların qarşısının alınmasının məqamı deyilmi?

- Televiziya ekranında elə filmlər yayımlanır ki, sujet õəttini yalnız pozğunçuluq təşkil edir. Bu da insanlarda əõlaqsızlıq, bir-birinə qarşı õəyanət, nifrət hissləri aşılayır. Mən bir hind filmində və ya serialında ədalətlilik, düzlük, vicdanlılıq, sədaqətliliyə rast gəlməmişəm.

-Azərbaycanın bir neçə kinoteatrı demək olar ki, fəaliyyətini dayandırdı. Hətta o dərəcəyə gəlib çatdı ki, avadanlıqlarını hərraca qoymağa başladılar…

-… (köks ötürür) Biz çoõ kinoteatrları itirdik. Yay kinoteatrlarını sökdülər, yerində binalar tikdilər. Barmaqla sayılacaq qədər kinoteatrlarımız qalıb. Onları da qoruyub saõlamaq lazımdır. Bir müddət Avropada da tamaşaçılar azalmışdı. Kinozallara getmirdilər. Amma indi eşitdiyimə görə ən yaõşı filmlərə kinoteatrlarda baõırlar. Bizdə də zaman gələcək, insanlarımız filmləri kinoteatrlarda izləmək istəyəcəklər. Ona görə də kinoteatrların sayını artırmaq lazımdır. Hazırda Park Bulvarda kinoteatr mövcuddur. Düzdür, bizim kinoteatr haqqında fikrimiz keçmişdəkinə əsaslanır. Bu düzgün deyil. Müasir zaman onu tələb edir ki, insanlar kinoteatrlara gəlsinlər, uşaqları bağçaya qoysunlar. İstirahət, bazarlıq etsinlər. Oyunlar oynasınlar. Uşaqları saõlamağa yerlər olsun. Hətta kinolara baõmaq imkanları da olsun. Müasir dövr bunu tələb edir.

- Sizcə, may ayında õarici seriallar yığışdırılsa onun yerini tez bir zamanda öz milli seriallarımız doldura biləcək?

-Onu əvəz edə biləcək filmlərimiz olsa õarici serialları yığışdırmağa haqqımız olacaq. Mən hesab edirəm ki, burada başqa nüanslar var. Mən bu nüansları açıqlamaq istəmirəm.

-«Azərbaycanfilm» kinostudiyasının da bugünkü vəziyyəti qənaətbəõş deyil…

-Kinostudiya bu saat bərbad vəziyyətdədir. Təmirə ehtiyacı var. Amma bunlara baõmayaraq filmlər çəkilir. Acınacaqlısı odur ki, biz həmin filmləri göstərməyi bacarmırıq. Prokat yoõdur. Kinoteatrlar yoõdur ki, tamaşaçı izləsin. Kinoların səviyyəsi açığı o dərəcədə deyil ki, tamaşaçı həmin filmin diskini aõtarsın, evdə baõsın. Elə səviyyəli filmlərin sayı azdır. Tamaşaçıları kinoteatra qaytarmaq üçün yaõşı filmlər çəkmək lazımdır.

-Sovet kino məktəbi deyilən məfhumdan bu günə nə qalıb?

- Çoõ az şeylər qalıb. Amma sovet kino məktəbi çoõ güclü məktəb olub. Mən dünən 50-ci illərdə çəkilmiş bir filmə baõdım. İnanın nə qədər inandırıcı epizodlar var idi həmin filmdə. Mən özüm aktyoram. Baõan kimi bildim ki, film kamera ilə çəkilib. Rus kino məktəbi çoõ böyük məktəbdir. Ondan bəhrələnmək lazımdır. Bu gün keçmişin ən zəif filminə də baõanda bir məna tapırsan. Amma bugünkü filmlərdə məqsəd, amal bəlli deyil. Bilmək olmur ki, rejissor bu filmlə nə demək istəyir. Təkcə maddi durumla iş həll olunmur. Əsas məqsəd güclü aktyor ordusu yetişdirməkdir. Bu sahədə aõsamalar var. Kinooperator, rejissor yetişdirmək baõımından da həmçinin. Neçə illərdir operatorların, rejissorların ən yaõşılarını Moskva Dövlət Kinematoqrafiya İnstitutu yetişdirirdi. Düzdür, bizdə də yaõşıları var. Amma gəlin açıq danışaq. Bizim elə bir bazamız yoõdur ki, orada yaõşı sənətkarlar yetişsin. Operatorlar oõuyub təhsil alırlar, videokamera ilə kino çəkirlər. Bu olmaz. Gərək operator plyonka ilə işləsin. O baza bizdə yoõdur. Moskva Kinematoqrafiya İnstitutu ilə də əlaqələr kəsilib. Əvvəllər Azərbaycanlılara məcburi 1-2 yer verirdilər. Gedib oõuyurdular. Bu gün artıq ora qəbul olmaq külli miqdarda vəsait tələb edir. Heç kəs də gedib pulla oõumaq istəmir. Bu səbəbdən durğunluq əmələ gəlir. Əsas operator, rejissor, aktyor, ümumiyyətlə kino işçisi yetişdirmək lazımdır. Hətta kinoprodüsser də. Təəssüf ki, yoõdur. 

-Kinonun gələcək durumunu necə görürsünüz?

- Mən proqnoz vermək istəmirəm. Amma bu gün Azərbaycanda kino sahəsi bir az zəifləyib. Bu da təbiidir. õtəlif sənət növləri-rəssamlıq, teatr, kino müəyyən illərdə inkişaf dövrü də olur, tənəzzül dövrü də. İndi tənəzzül dövrüdür. Yəqin ki, inkişaf dövrünə yetişəcək. Bunun üçün çoõlu səbəblər var. Mənə elə gəlir ki, illər öz sənətkarını yetişdirəcək. Artıq yeni il üçün planlar hazırlamışıq. Mütəmadi tədbirlər keçirəcəyik. õtəlif ictimai baõışlar olacaq. Maraqlı tədbirlər planı hazırlamışıq. Yaõın vaõtlarda Kinematoqrafçılar İttifaqını yenidən qaynar həyata qayıdacaq.

 

 

Nisə Rafiqqızı

 

Olaylar.- 2012.- 24 yanvar.- S.13.