Unudulmaz müəllim
Redaksiyadan
70 yaşlı bir müəllimə ilə görüşməyimi
tapşıranda düşündüm ki, çox asta
danışan, tez-tez dediklərini unudan, yenidən əvvəlki
mövzuya qayıdan zəif səsli bir xanım olacaq. Amma istənilən
halda bu görüş olmalıydı. Müəllimənin əlaqə
nömrələrini artıq bir neçə aydır işləmədiyi,
amma hər zaman hörmətlə anıldığı 282
saylı məktəbdən öyrəndim. Zəng edərkən
telefona çox şən səsli bir xanım cavab verdi. Səidə
müəlliməylə danışmaq istədiyimi dedim. Cavab
“Sizinlə danışan elə Səidə müəllimədir”.
Eşitdiyim səs və düşüncələrim
üst-üstə düşmədi. Çünki bu səs
sanki 70 yaşlı yox, daha gənc bir xanıma uyğun idi.
Danışıb görüş vaxtını təyin etdik.
Səidə xanım evdə yox, məktəbdə
görüşməyi məsləhət bildi.
Səsi və
görünüşü yaşına uyğun olmayan Səidə
Əliyeva özünü oxuculara belə təqdim etdi.
“1941-ci
ildə Əli Bayramlı (indiki Şirvan) şəhərində
anadan olmuşam. Atam riyaziyyat müəllimi olub. Əvvəl
Voroşilovun adını daşıyan 9 nömrəli məktəbdə
işləyib. Həmin məktəb indi də qalır. 1945-ci
ildə isə atam müharibəyə getdi və bir daha geri
qayıtmadı. 2 bacı, bir qardaş olmuşuq. Bacım rus
dili müəllimi, qardaşım Kirov zavodunda baş mühəndis
işləyib. Mən də ibtidai sinif müəlliməsiyəm.
Bu mənim ilk seçimim deyildi. Əvvəllər tibb
bacısı işləmişəm. Ancaq sonra yoldaşım
razı olmadı tibb bacısı işləməyimə. Həmin
vaxt da Əli Bayramlıda (indiki Şirvan) yeni
açılmış müəllimlər məktəbinə
daxil oldum. 1968-ci ildən indiki Nofəl Quliyev adına məktəbdə
işləməyə başladım”. Ancaq yaşı 65-dən
yuxarı olduğundan artıq bir neçə aydır ki,
ömrünü sərf etdiyi müəllimlik sənəti ilə
məşğul olmur. Samirə və Gülmirə adında
iki qızı var Səidə müəllimənin. Gülmira
Moskva şəhərindədir, onun iki övladı var, ikisi də
Moskva Dövlət Universitetində oxuyur. Samira İqtisad
Universitetini qurtarıb. Onun oğlu İsmayıl Hüseynov isə,
Səidə xanımın işlədiyi 282 saylı məktəbin
9-cu sinfində oxuyur.
Atanız
sağdır...
1958-ci ildə Səidə xanım
10-cu sinfi bitirəndə heç
gözləmədiyi bir xəbər eşidir. Onlara gələn
teleqram illərdir öldü
bildikləri atası haqqında olur.
“1958-ci ildə bizə bir teleqrama
gəldi ki, atanız sağdır. Məlum
oldu ki, o Amerikada yaşayır.
Anamı Moskvaya çağırdılar,
o yaşlı olduğundan
qardaşım getdi. Öyrəndik ki, atam ailə qurub və bir oğlu olub, amma hər ikisi də atamdan əvvəl vəfat ediblər.
Atamın Amerikada yaşamasına görə,
bizi narahat etdilər. Sonra qardaşım rəhbərliyə belə
bir məktub yazdı ki,
“oğul ataya cavabdeh deyil”. Bundan sonra heç
kim bizə heç nə
demədi. Atamın orada
qazandıqları bütün pulu Amerika SSRİ-yə
göndərdi, həmin pulun bir hissəsi qardaşıma verildi,
qalan hissəsi isə anamın
razılığı ilə dövlətə qaldı.
1958-ci ildən 75-ci ilə, yəni ölənə qədər
bizə məktub yazdı. Bütün məktublarında
yəqin, -müəllimlikdən qalma
bir adət idi- bizə
məsləhətlər verirdi. Məktubları
əsasən, qardaşıma –Bakıya göndərirdi. Anama yazdıqlarını da
qardaşım bizə göndərirdi. Məktublarda
yazırdı: “Baxmayaraq ki,
mən müharibə şəraitində gəlib burda qaldım, amma burada işlədiyim müddətdə heç zaman vətənimi
yaddan çıxarmamışam”. Sonra məktubların arası kəsildi. Biz səbəbini qardaşımdan soruşduq. O bildirdi ki, atam məktublarında o qədər nəsihət yazırdı ki, onun dedikləri mənim
xoşuma gəlmədi ona
görə münasibət kəsildi. Sonra
isə biz onun ölümü ilə bağlı xəbər
aldıq. Bu barədə bizə məktub
göndərilmişdi, orada atamın harada dəfn olunması, əlaqələr
göstərilmişdi. Sadəcə həmin illərdə nə
texnika inkişaf etməmişdi,
nə də maddi imkan
onun qəbrini axtarıb tapmağıma imkan vermədi.
O söz hələ də yadımdadır...
Səidə
müəllimə ilk dərs gününü belə
xatırlayır. “1968-ci ildə ilk dəfə sinif
götürürdüm. O zaman sinifdə uşaqların da
sayı da çox olurdu. Oturmuşdum, bir də gördüm
qapı döyüldü. İçəri çox da
hündür olmayan, qarayanız bir kişi daxil oldu, yanında
da bir balaca oğlan uşağı. Kişi içəri girən
kimi onu tanıdım. Onlarla ailəvi tanış idik. O, mənə
yaxınlaşıb dedi ki, “Qızım, sən mənim
bacımın qızısan, oğlumu sənin sinfinə gətirdim
və sənə etibar edirəm”. Üstündən 43 il
keçib bu söz hələ də mənim yadımdan
çıxmayıb. İçəri girən balaca uşaq
isə Yunus (yazıçı-publisist
Yunus Oğuz - red. ) idi. Mən onu ikinci partada oturtdum. Ailələri
çox zəhmətkeş olub. Bizim rayonda qadınlar elə
də göyçək olmurlar, amma onun anası çox
gözəl qadın idi. Bir neçə il sonra yenə də
qapı döyüldü, bu dəfə gələn Yunusun
qardaşı idi. O da oğlunu mənim sinfimə gətirdi.
Vicdanın
səsi...
Orta məktəbdə
ədəbiyyat müəllimi Mustafa Qocayev, sonralar həm də
Səidə müəllimənin işlədiyi zamanlarda dərs hissə müdiri
olub. O, tez–tez Səidə müəllimənin də dərslərində
iştirak edərmiş. Səidə
müəllimə deyir, indi
bəzən, bu barədə əvvəlcədən xəbərdarlıq
edirlər, o vaxt isə
xəbərdarlıq olmurdu. “Bir də görürdün
ki, əlində jurnal
girdi sinfə. Dərsimi dinləyirdi, sonra isə, heç nə
demədən çıxıb gedirdi. Bir dəfə
onu dəhlizdə gördüm
və dedim ki, “Mustafa müəllim, niyə heç
vaxt məni tərifləmirsiz?”, dedi qızım, “Vicdanın nə vaxt səsinə cavab verəcək,
onda səni tərifləyəcəm”, o zaman mənim 34
yaşım olardı, ancaq vicdanın
insanın səsinə necə cavab verdiyini başa düşmürdüm. Axı vicdan da adamın səsinə
cavab verə bilər? 1993-cü ildən
Bakıya gəlmişəm. İşlədiyim müddətdə
qazandığım hörmət bir tərəfə,
indi Mustafa müəllimin
sözü yadıma düşür
və artıq vicdanımın səsinə cavab
verirəm. “Vətən övladı” qəzetində mənim
haqqımda bir məqalə
yazmışdılar. Yazının sonunda
qeyd etmişdim ki, “Mənə ədəbiyyat dərsi verən
Mustafa müəllim, indi
vicdanımın səsinə özüm cavab verə bilirəm, çox
sağ olun”. Yəni, Mustafa müəllim mənə demək istəyirdi
ki, vaxtından əvvəlki tərif
insanı uğura aparmaz”.
Ona böyük
sevgim olub
Səidə
xanım deyir ki, işlədiyi müddətdə hər zaman
rayonun ictimai işlərində fəal iştirak edib. Onun
haqqında ilk dəfə hələ Şirvan şəhərində
işləyərkən “İşıq” qəzetində
yazıblar, sonra Bakıda “Vətən övladı” qəzetində.
Ümumiyyətlə isə, 8 qəzet və iki kitabda onun
haqqında yazılıb. Ancaq Səidə xanım özü
də yazır. Onun yazdığı şeirlər müxtəlif
tədbirlərdə səslənib. “2003-cü ilə qədər
yazdığım şeirlərin hamısını Heydər
Əliyevdən ilham alaraq yazmışam. Bunu heç nəyin
xatirinə demirəm. Sadəcə onun şəxsiyyətinə,
müdrikliyinə, müəllimlərə olan
qayğısına böyük hörmətim olub. Onun öz
müəlliməsi Sona xanıma olan münasibət hər
zaman məndə belə bir istək yaradırdı ki, kaş
mənim də belə şagirdim olaydı”.
“Lal dərsi”
43 il müəllimlik təcrübəsi
olan müəllimənin bugünkü təhsil sistemi ilə
bağlı fikirlərini də öyrəndik. O, əvvəlki
illərlə bu günü müqayisə edərək onu
narahat edən məqamları da bizimlə paylaşdı. “Biz
artıq iyirmi birinci əsrdə yaşayırıq bu
zamanın da öz tələbləri var. Mən heç zaman
yeniliklərin əleyhinə deyiləm. Bu informasiya
texnologiyaları inkişaf edir, ancaq bu zaman dilimiz inkişafdan
qalır. Biz əvvəllər “Əlifba” keçəndə
hərflərin öyrənilməsinə çox vaxt sərf
edirdik, bu da uşaqların inkişafına çox
yaxşı təsir göstərirdi. Bəzən bir sinifdə
44 uşağa dərs keçirdim, onların əksəriyyəti
həm uğurlu nəticələr əldə edirdi, həm də
onların nitq qabiliyyətləri yaxşı olurdu. İndi
yeni üsullar tətbiq olunur, kurrikulium, interaktiv cədvəl
və bəlkə, bunlar da lazımdır. Ancaq hər şey
test üzərində qurulduğundan
uşaqlarımızın dili dayanıb, elə bil ki, “Lal dərsi”
keçilir. Mənim 4 kitabım olardı, ancaq indi baxıram
müəllimlərin stolunun üstü kitabla dolu olur. Əlbəttə,
onlar da keyfiyyətlidir. Ancaq nəzərə almaq
lazımdır ki, hər uşaq bu keyfiyyəti qəbul edə
bilməz. Uşaqlardan tələb olunan biliklər onların
yaşlarına uyğun olmur, tələbkarlıq həddindən
çoxdur. İndi dərslər test üstündə qurulur,
uşaq başıaşağı bildiyini yazır, nə
müəllimin gözünün içinə baxır, nə
də müəllim onun səsini eşitmir. Bu məsələ
bir müəllim kimi mənim ən yaralı yerimdir. Bu gün
yük əsasən, şagirdlərin üzərinə
düşür ”.
Test eləməyin də vaxtı var..
Səidə müəllimə ibtidai sinifdə öyrədilməsi vacib olan anlayışlardan da danışdı. “Müəllimlər
sinifdə az danışır. Bilmirəm bu
yaşayışla əlaqədardır,
ya müəllimlər
qüvvədən düşüblər
ki, uşaqlar sinifdə müəllimə
tabe olmurlar. 1992-ci ildə kursda
olanda Yəhya Kərimov bizə dərs keçirdi.
O belə bir söz dedi: “Hər müəllim əgər, dördüncü
sinifdə uşağa
yaxşı ifadə,
imla, dörd əməlli məsələ
həll etməyi bacarırsa bu yetərlidir”. Amma indi uşaqlar
o qədər yüklənir
ki, onların əksəriyyəti əsəbi
olub. Uşaq kitab əlindən
oxuya bilmir. Birinci sinfə dərs keçən müəllimin
stolunun üstündə
o qədər əlavə
kitab olur ki, məəttəl qalırsan. Axı birinci sinif nədi, test nədi?
Test eləməyin də
bir vaxtı var axı. Birinci sinifdə
beyni tam formalaşmamış
şagird 10 kitabdan necə istifadə edə bilər? Hətta bəzən müəllimlər
özü həmin materialları tam qavramır.
Bəs bu zaman şagird
nə etməlidir?
Düşünürəm ki, təlim
forması bir az da sadələşməlidir”.
(ardı
var)
Gülxar Şərif
Olaylar.- 2012.-
27 yanvar.- S.12.