“Uşaqlıqdan
içində bişirə-bişirə gəlirsən, bir də
görürsən əlində fırça var”
Nəvai
Mətin: “Çox çox təəssüflər olsun ki, bu
gün insanların başı bir parça çörək
qazanmağa qarışıb və mənəvi dəyərlər
arxa plana keçib”
"Mən uşaq olanda kənddə məftildən
ən uzun avtomobili o düzəldərdi və bu gün
Bakıda ən uzun avtomobilin sahibidir"
Müsahibimiz
Türkiyənin Beynəlxalq Aktivist Sənətçilar
Birliyinin təmsilçisi və təşkilatın Azərbaycan
üzrə Rəsm Komitəsinin başqanı, rəssam Nəvai Mətindir.
- Nəvai bəy, Azərbaycanda rəssamlıq
məktəbi nə vəziyyətdədir?
- Bir ölkənin
incəsənətinin vəziyyəti onu təşkil edən
cəmiyyətin təfəkkür tərzi ilə qiymətləndirilir.
Azərbaycanda da rəssamlığın vəziyyəti
toplumun nəyə qiymət verməsi ilə dəyərləndirilir.
Çünki, rəssamların həyatı heç də
adi insanların yaşayış tərzindən fərqli
deyil, bu mənada toplumun problemlərinin birbaşa rəssamlara
da aidiyyatı var. Lakin rəssamlar adi insanlardan fərqli olaraq
müəyyən məsələlər çox həssaslıq
göstərirlər. Çünki, ictimai həyatda baş
verən proseslər ilk növbədə sənət
adamlarına təsir edir. Bəzən insanların cəfəngiyyat
kimi qəbul etdikləri bir hadisə sənətçi tərəfindən
tamam fərqli şəkildə qiymətləndirilir. Azərbaycan
rəssamlıq məktəbindən danışırıqsa,
bu məktəbin təməli Sovet dönəmində qoyulub.
SSRİ-nin pis tərəfləri çox olsa da, onun
yaxşı cəhətlərini də qeyd etmək
lazımdır. Sovetin Azərbaycanda təməlini qoyduğu rəssamlıq
məktəbinin bəhrəsini hələ uzun illər
görəcəyik. Türkiyədə bir neçə dəfə
sərgi və festivallarda olanda orada mənə deyirdilər ki,
Azərbaycanda rəssamlıq sənətinin
formalaşmasında Sovet dönəminin böyük təsiri
olub. Əgər bunun həqiqətən də yaxşı nəticələri
olubsa, bu amil Azərbaycan rəssamlığına sadəcə
müsbət keyfiyyətlər qata bilər.
- Azərbaycanlılar portret çəkdirməyə
üstünlük vermirlər. Bu nə ilə
bağlıdır?
- Asif
Atanın çox gözəl sözü var: “Dedim: Mənəviyyat
azalır! Dedilər: - Azalsın, maddi deyil!”. Çox çox
təəssüflər olsun ki, bu gün insanların
başı bir parça çörək qazanmağa
qarışıb və mənəvi dəyərlər arxa
plana keçib. Ona görə nəinki rəssamlığa
kinoya, teatra, konsert salonlarına getmək adamların
ağlından keçsə də, gedə bilmirlər.
Çox qəribədir ki, problem təkcə Azərbaycan
çərçivəsində məhdudlaşmır,
bütün dünyada belədir. Bu baxımdan rəssam
qarşısına keçib portret çəkdirmək insanların
ağlından belə keçmir.
- Bizdə rəssamlığa maraq
varmı?
- Rəssamlığa
həmişə maraq olub. İnsanlar həmişə rəssamlara
kosmik varlıqlar kimi baxıblar. Sanki onlar qalaktikanın yad
ulduzundan Yerə eniblər. Həmin münasibət bu gün də
davam edir.
- Müasir fotoaparat, fotoşhop
proqramları var. Yeniliklər rəssamlığı
sıradan çıxara bilərmi?
- Bəli,
fotoaparatlar, fotoşoplar və internetin mövcud imkanları ilə
bu gün rəssam fırçasını sındırıb
atmaq istəyirlər. Bircə dəfə əlini rəssam
palitrasındakı rənglərin ahəngdarlığında
rəqs etdirən insan bu sənətin hansı incəliyə
malik olduğunu hamıdan yaxşı bilir. Bunu hər yüz
adamdan biri bilirsə, bu rəssamlığın
yaşamasına əlavə ruh verər. Rəsm çəkmək
əmrə tabe deyil, rəssam fırçasının
yaratdığı istənilən personaj insan mənəviyyatının
ehtiyacından dünyaya göz açan körpədir. Ən
azından qəlbi rənglərin tablodakı rəqsindən
zövq alan insanlar fırçanın nəyə qadir
olduğunu bilərlər. Heç olmazsa bircə dəfə
portretlərin düşündürən dərinliyindən
romantikaya qapılmayan insana istəsən dünyanın ən
gözəl şeirini oxu, anlamaz. Çünki, rəssam təxəyyülünün
məhsulu olan bütün tablolarda hamının xəyal
dünyasının romantizmdən realizmə keçidi var.
Şəkillərə baxan hər kəs ürəyində
bir şeyi düşünür: “Sanki, rəssam bunu mənim
üçün çəkib, düşüncələrimi
oxuyub çəkib”. Rəssam insanların nələr istədiyini
bilir və fikirlərlə asanca yol tapır. Budur rəssamla
fotoqrafın fərqi.
- Gənc rəssamların
yaradıcılığı gələcəkdəki Azərbaycan
rəssamlıq sənətinə nə vəd edir?
- Bu gün Azərbaycanda
çox gözəl rəssam nəsli yetişməkdədir.
Ad çəkmək istəmirəm. Çünki, onların
sayı bir-iki deyil. Kiminsə adını çəkmərəm
məndən inciyər. Həmin rəssamların ortaya
qoyduqları sənət onu deməyə əsas verir ki,
yaxın gələcəkdə Azərbaycan rəssamları
dünyada öz sözünü deyəcək.
- Türkiyədən başqa daha hansı
ölkələrdə rəsm sərginiz təşkil edilib?
Nəvai bəy, planlarınızda xarici ölkələrdə
sərgilər təşkil etmək varmı?
- Bildiyiniz
kimi mən Beynəlxalq Aktivist Sənətçilər
Birliyinin təmsilçisi və təşkilatın Azərbaycan
üzrə Rəsm Komitəsinin başqanıyam. Birliyin mərkəzi
Türkiyənin İzmir şəhərində yerləşir.
Ona görə sərgilərim əsasən Türkiyədə
keçirilir. Azərbaycandan olan həmkarım İlqar Əkbərlə
Türkiyədə bir çox sərgilərə imza
atmışıq. Təşkilatın Avropada bir neçə
festivalları keçiriləcək. Yəqin ki, bizi də dəvət
edəcəklər və sevə-sevə o tədbirlərin
iştirakçısı olacağıq. Yeri gəlmişkən,
Azərbaycanda da belə bir festivalın keçirilməsi
üçün çalışırıq və
düşünürəm ki, bu işin öhdəsindən gələcəyik.
Tədbir təşkilatın yox, sırf Azərbaycan adına
keçiriləcək. Məqsədimiz Azərbaycanı
dünyada incəsənət ölkəsi kimi
tanıtmaqdır. Ona görə də festivalda təkcə
Türkiyədən yox, dünyanın ayrı-ayrı dövlətlərindən
olan rəssamlar iştirak edəcəklər. İnşallah
ki, sənətə qiymət verən insanların və
dostların köməkliyilə bu tədbirin baş
tutmasına nail olacağıq. Təsəvvür edin ki,
italyan rəssam qədim tariximizin günümüzə
daşınmasında əvəzsiz payı olan İçərişəhəri
naturadan xolst üzərində dünyanın ən əsrarəngiz
əsərini canlandırır. Əminəm ki, onun üzərindən
uzun illər keçəndən sonra da o rəssam həmin
anı xatirələrinin ən gözəl səhifəsi
kimi xatırlayacaq. Necə ki, mənim yadımdan
çıxmır, Türkiyənin Aydın şəhərindəki
meydanda canlı rəsm çəkirdik və insanlar maraqla
başımıza toplaşırdılar və getdikcə
izdiham artırdı. Hətta evlərindən bizə meyvə,
çay, yemək gətirirdilər. Həmin izdihamın təkrarsız
hisslərini yaşamağın özü bir həyatdır.
- Sovet incəsənət məktəbinin
metodları və ifadə formalarının tərəfdarısınızmı?
- Bununla
bağlı fikirlərimi yuxarıda qeyd etmişdim. Bir daha
deyirəm ki, Sovet rəssamlıq məktəbi dünya incəsənətində
öz sözünü deyib.
- Çox maraqlıdır,
yaratdığınız əsərlər üçün
personajları haradan tapırsınız?
- Həyatda
rastlaşdığım elə insan olur ki, o, mənim
üçün ən gözəl əsər
obrazıdır. Elə insanlar görürəm ki, onu çəkməmək
mümkünsüzdür. Ona olan sevgi kətana
köçür. Məsələn, Yaşar Nurini necə
çəkməyəsən, onu tanıdığıma
görə çox məmnunam. Bir adamın portretini çəkmək
istəməyin ilk şərti onu sevməkdir. Dost kimi, sənətkar
kimi, əməl sahibi kimi sevməlisən. Kiminsə çəkilmiş
portreti böyük bir sevginin təzahürüdür. Bir
gün bir adamın yaxşı əməlini eşidirsən,
bir də baxırsan ki, artıq onu çəkmisən.
- Nəyə görə məhz rəssamlıq?
- Niyə
şairlik, niyə aktyorluq, niyə bəstəkarlıq... yəni
ki, bu bir tale işidir, qismət budur. Kimsənsə, nəçisənsə
onu şərəfli yaşamalısan. Həm də burada
daxili tələbat da əsas şərtdir. Uşaqlıqdan
içində bişirə-bişirə gəlirsən, bir də
görürsən əlində fırça var, qələm
var. Sözümü belə bir xalq deyimilə izah etmək istərdim:
“Niyyətin hara, mənzilin də ora!”. Mənim doğulduğum
kənddə bir oğlan vardı. Adı Vahid idi. Mən
uşaq olanda kənddə məftildən ən uzun avtomobili o
düzəldərdi və bu gün Bakıda ən uzun
avtomobilin sahibidir. Hörmətli professor Nizami Cəfərovun
gözəl bir sözü var, o deyir ki: “Uşaq beş
yaşında hansı ağıldadırsa, sonadək elə
də gedəcək!”. Çox düzgün deyilmiş
sözdür. Hələ yetkinlik yaşına
çatmamış gedəcəyin istiqamət bəlli olur,
sadəcə o yönü düzgün dəyərləndirmək
lazımdır.
Mənsur Rəğbətoğlu
Olaylar.- 2013.- 16 aprel.- S.13.