“Məşhur olmaq üçün sifətimdən
məhrum olmalı
idim”
İbrahim Salamov: “Bəzi şeylər var ki, ondan sonra qərar qəbul
etmək insan üçün o qədər də asan olmur”
Mingəçevir Dövlət Dram Tetarının (MDDT-nın) aktyoru İbrahim Salamovun (Türksoyun) “OLAYLAR”a müsahibəsi.
- İbrahim müəllim, bildiyimə görə, teatra gəlişiniz maraqlı olub. Bu barədə danışardınız.
- Həqiqətən də teatr sahəsinə
gəlməyim maraqlı və təsadüfi alındı. İxtisasımın teatrla
heç bir əlaqəsi
yoxdur. Qafqaz Universitetinin Şərqşünaslıq, Gəncə
şəhərində Azərbaycan Müəllimlər İnstitutunun Tarix-hüquq
fakültəsini bitirmişəm.
Lakin hər iki məktəbdə
axıra kimi təhsilimi davam
etdirməmişəm. Ştatdankənar jurnalist kimi fəaliyyətim olub. Bir müddət Rusiyada yaşadım. Azərbaycana qayıtdıqdan sonra isə işsiz qaldım. İş axtararkən, bir gün teatrın əməkdaşlarından biri
mənə dedi ki, teatra işçi
lazımdır. Teatrın
müdiriyyətilə görüşdüm
və texniki iş istədim. O isə yaradıcılıq
fəaliyyətimi, savad
və qabiliyyət səviyyəmi biləndən
sonra mənə aktyorluq işini təklif etdi. Əvvəlcə tərəddüd etdikdən sonra qəbul etdim. Həvəskar kimi fəaliyyətə
başladım. İlk gündən
səhnəyə çıxdım.
Kütləvi səhnələrdə rol almağa başladım. Lakin bir
ay sonra rejissorlar məni daha ağır yükün altında qoyaraq, irihəcmli tamaşalara götürdülər. Səhnəyə çıxa-çıxa həm
də öyrənirdim.
Səhnədə özümü göstərdikcə,
dərəcəm artmağa
başladım. Bir də
baxdım ki, artıq peşəkar aktyoram. Buna inanmaq
mənim üçün
çətin idi, çünki heç vaxt aktyor olmağı
ağlımdan keçirməmişdim.
- Region teatrında çalışırsınız.
Dəqiqdir ki, tamaşaçı auditoriyası
azdır. Belə bir vəziyyətdə
işləmək sizi
qane edirmi?
- Düzdür, tamaşaçı
sayı əvvəllərdə
olduğu kimi o qədər də çox olmur. Tamaşaçılarımızı təhsil ocaqlarından,
bəzi idarə müəssisələrindən toplamağa çalışırıq.
Sadə insanlar çox az
hallarda teatr kassalarına bilet sifariş vermək üçün müraciət
edirlər. Burada işləmək məni qane etməsə də artıq gecdir. İndən sonra Bakı teatrlarına üz tutmaq fikrim yoxdur.
Bəlkə də buna həvəs göstərmirəm.
Bəzi şeylər var ki, ondan sonra
qərar qəbul etmək insan üçün o qədər
də asan olmur. Haradasa sınanmaq artıq
gecdir, deyə düşünürəm.
- Tez-tez Bakı teatrlarında olursunuz. Paytaxtla rayon teatrlarını
fərqləndirən cəhətlər
nələrdir, hansını
üstün hesab edirsiniz?
- Bakı teatrlarında
çoxlu dostlarım
və tanış
həmkarlarım var. Paytaxt
teatrları ilə
region teatrlarını fərqləndirən
əsas cəhət birincidə peşəkar kadrların çox olmasıdır. Orada ali təhsillilər
və sənətin dərinliyini bilənlər
daha artıqdır. Onlar həqiqətən də aktyorluq sənətinin mahiyyətini başa düşürlər. Lojada oturan
tamaşaçıya gözəl
oyun təqdim edə bilirlər. Səviyyəli tamaşaçı kütləsi də çoxdur. Amma oxşar cəhətləri
də var. Məsələn,
intriqalar, paxıllıqlar,
qısqanclıqlar və
s. kimi mənfi hallar eyniyyət təşkil edir. Regionda sənəti dərindən
qavramaq istəyənlərin
sayı olduqca azdır. Məsələn, Mingəçevir teatrına üz tutanların əksəriyyəti
işsizlikdən buraya
üz tutublar. Valideynlərinin evdə
“get özünə iş
tap” sözündən sonra
teatrımıza üz
tutan o qədər kadr var. Əksər işçilər də az maaşın
müqabilində əlavə
gəlir yerləri tapıblar ki, bu da teatra
üzqaralığı gətirir.
Bu isə teatrın
inkişafına və
imicinə ləkə
yaxır.
- Televiziyalarda yayımlanan serialların sayı kifayət qədərdir. İnsanlar yerli serialların peşəkar şəkildə
çəkilmədiyini iddia
edirlər. Siz necə
düşünürsünüz?
- Son bir neçə ildə serial
çəkilişləri baş
alıb gedir. Çəkilən serialların kəmiyyəti
çoxdur, keyfiyyət
gəldikdə isə
bunun səviyyəsi çox aşağıdır.
Əksər rejissorlar pis
məhsullarla insan zövqünün terroru ilə məşğuldurlar.
Hesab edirəm ki, bir-iki serial daha peşəkar səviyyədə
çəkilib tamaşaçılara
təqdim olunsa, daha yaxşı olardı. Qazanc xatirinə nəyisə
etmək – bu düşüncələrin və
zövqlərin “öldürülməsi”
deməkdir.
- Uzun illərdir ki, teatr sahəsində
çalışırsınız, heç məşhur olmaq ağlınızdan keçibmi?
- Artıq aktyorluq karyeramın 12-ci ilində
yaşayıram. Fəaliyyətim həmişə tamaşaçı
və rejissorların gözünün qabağında
olub. Özümü o qədər də
sənətkar hesab etmirəm, hələ də nəsə öyrənirəm. Daha yaxşı
olmaq üçün
üzərimdə çalışıram.
Əsl aktyor olmaq hər
adama nəsib olmur. Bunun üçün həqiqi mənada fədakar olmaq lazımdır. Populyarlıq və reklamı heç vaxt sevməmişəm. Bir
az üzdə
olmaqla kifayətlənmişəm.
Məşhur olmaq üçün
öz sifətimdən
və bəzi keyfiyyətlərimdən məhrum
olmalı idim. Bu isə xarakterimə
tərsdir. Məşhurluğum – sənətin dərinliyində
özümü özüm
kimi qoruyub saxlamaqdır. Bu məni sevindirir.
- İbrahim müəllim,
dediniz ki, jurnalist kimi də fəaliyyət göstərmisiniz. Hər ikisi yaradıcılıqla
bağlıdır. Sizin
üçün hansı
daha rahat idi?
- Bir neçə
il qəzetdə
çalışmışam. Həmin illər ərzində yüzlərlə məqaləm
mətbuatda dərc olunub. Bu işdə
də reallıq, düzlük və dəqiq faktlara üstünlük verirdim.
Jurnalistika sevdiyim ixtisaslardan
biridir. Bəli, jurnalistlik də,
aktyorluq da yaradıcılığın tərkib
hissələridir. Amma fərqləri
kifayət qədərdir.
Əsas fərqləndirici
meyar odur ki, teatr aləmindəki
“tapmaca” və “oyun”lar jurnalistikada
o qədər də qabarıq deyil. Teatr “görəcəklər ocağı”dır.
- MDDT-ya cəlb olunan
yeni aktyorların səhnədə özlərini
aparmaq qabiliyyətini qənaətbəxş saymaq
olarmı?
- Teatr gənc kadrların əksəriyyətinin
gəlişi mənimlə
bağlıdır. Onları oraya mən
gətirmişəm. Teatrda qurulan studiyanın rəhbəri də mən idim. Çoxusunun elə ilk gündən yerinin səhv
düşdüyün bilirdim.
Çünki onların yeri
çətin tərbiyə olunan
uşaqların məktəbi olmalı idi.
Amma içərisində davranış
qaydalarını və səhnədə özlərini
yaxşı mənada sübut edənlər
də var. Məsələn,
Eyvaz Əliyev, Asim Muxtarov, Rizvan Əzimzadə,
Amil Fərzəliyev və sənin də
adını çəkmək istərdim ki,
heç də pis aktyorlar olmamasınız. Üzə demək kimi olmasın, sənin davranışın, etikan və aktyorluq qabiliyyətin
məni tamamilə qane edirdi.
Hal-hazırda isə teatra cəlb
olunanların 90%-i üzqarasından başqa
heç nə deyil. Tərbiyəsizlik
təcəssümüdürlər. Sadəcə utanıram.
- Səhnədə hansı məşhur adın tərəf müqabiliniz olmasını istərdiniz?
- Səhnədə aktyorluq ürəyi olan hər
kəsin müqabilim olmasını istəmişəm.
Populyar olmağın o
qədər də əhəmiyyəti yoxdur,
əsas odur ki, işini bilən adam olsun. Səni də yaxşı oynamağa məcbur etsin. Teatrımızın əməkdar artisti
Elmira Yaqubovanın tərəf müqabilim olması məni sevindirərdi.
Şəki teatrının bütün aktyor heyətilə, əməkdar artist Vaqif Kərimov
(İrəvan Teatrından), gənc aktyor Vüsal Mehrəliyevin (Gənc
Tamaşaçılar Teatrından) səhnədə tərəf
müqabilim olması mənim üçün sevindirici
olardı. Çox təəssüf ki, digər sənətini sevdiyim
korifeylərimizlə nəinki tərəf müqabili,
heç bir məkanda
olmaq qismət olmadı.
- Hansı personajı canlandırmaq istərdiniz?
- Təvazökarlıqdan uzaq olmasın, hansı rolu təklif etsələr onu da oynayıram. Mənim üçün hansı obrazı canlandırmağın o qədər də əhəmiyyəti yoxdur. Əsas odur ki, lazım olduğu qədər tamaşaçının zövqünü oxşamağı bacarasan. Aktyor üçün rolun böyük, ya kiçik olması vacib deyil.
- Azərbaycan teatr tarixinin ilk gənc xanım baş rejissoru sizinlə bir yerdə çalışır. Adına layiq işlər görə bilirmi?
- Doğrudur, Günay Səttar
bizimlə bir yerdədir. Günay
xanımın fəaliyyətinin hansı həddə olduğunu tam
açıqlığı ilə deyə bilməyəcəm.
Çünki o dərəcədə
analitiklik qabiliyyətim yoxdur.
Onun özünəməxsus səhnə quruluş forması var.
Ssenarilərini fərqli şəkildə
tamaşaçıya çatdıra bilir.
İşini sevən qızdır.
Savadına söz ola
bilməz. Teatr nəzəriyyəsini və
praktikasını əla bilir. Günay xanımın işləri barədə
heç yerdə danışmamışam.
Özün də bilirsən ki, Günay xanımla bizim kiçik mübahisəmiz
olub, bir-birimizdən incik
düşdük. Amma
həmişə ağız dolusu
demişəm ki, mən baş
rejissorumuzla bəzi əməkdaşların
fərqini bilirəm. Bəziləri “reketçilik”lə məşğuldurlarsa,
Günay xanım bu
günədək ölkə xaricinə çıxmayan
teatrımızı Türkiyədə tanıtdırıb. Bu, bizim qələbəmiz
və uğurumuzdur. Lakin
baş rejissoru normal fəaliyyət göstərməyə qoymayan “qara yara”lar var.
Onun hazırladığı
tamaşaları satışa çıxarmağa qoymurlar. Bu, teatrın ən
böyük bəlasıdır.
- Teatrda hansı aktyor, ya da ki, aktrisanın kaprizlərinə dözmək olmur?
- MDDT-ya oluqca, çox kaprizli adamlar yığışıb. Onların
içərisində mənim adımı çəkənlər
də var. Əgər bu
müsahibəni onlardan birindən
götürsəydin və bu sualı ona versəydin, dəqiqdir ki,
mənim adımı çəkəcəkdi. Onları
yaxşı tanıyırsan. Sən özün
də bilirsən ki, mənim kaprizlərim
düzgünlük üçündür.
Ədaləti sevirəm. Teatrda
bu gün elə “yaralar” var ki, saman
altından su yeridirlər.
- Məsələn,
- Onların adlarını çəkmək istəməzdim.
Çünki, onların adlarını
çəkmək səviyyəmi
qaldırıb yerə
çırpmaq deməkdir.
İkincisi də onlar heyətin 99%-ni təşkil edir. Heyətdə “qızışdırıcı
katalizator”lar çoxdur. Bu bəlalardan
nə vaxt teatrımızın canı
qurtarsa, MDDT əsl yaradıcılıq ocağı
ola bilər.
- İbrahim müəllim,
söhbətimizi ənənəyə
uyğun olaraq bitirimək istərdim. Son olaraq nə demək istərdiniz?
- Redaksiyanıza minnətdarlığımı
bildirirəm. Qəzet və
saytınıza çoxlu
oxuyucu kütləsi arzu edirəm. Hörmətli Yunus Oğuza
dərin minnətdarlığımı
bildirirəm. Ədəbiyyatda yazıçı, mətbuatda
jurnalist kimi böyük işlər görür. Teatrımıza da gələcəkdə uğurlar arzulayıram.
İstərdim ki, MDDT
“zavod” fəaliyyətindən
qurtarıb, bir az da yaradıcılıqla məşğul
olsun. Müsahibəyə görə də
təşəkkür edirəm.
Mənsur
Rəğbətoğlu
Olaylar.-
2013.- 13 dekabr.- S.10.