“Ucuz
adam yaxşı film çəkə bilməz”
Rövşən
İsax: “Əsəbləşmədinsə, kiminləsə
qırğın etmədinsə, deməli işdə nəsə
problem var ”
Müsahibimiz
“Pərvanələrin Rəqsi” serialının, həmçinin
“Aktrisa” filminin rejissoru olan
Rövşən İsaqdır.
-Artıq
bir ildir ki, ölkə başçısının sərəncamına
müvafiq
olaraq Azərbaycanda seriallar çəkilir. Bu müddət ərzində
çəkilən serialları uğurlu adlandırmaq
olarmı?
-Serial hələ ilk addımlarını atır. Bütün serialları izləyə
bilməsəm də, ümumi deyə bilərəm ki, birinci
il üçün yaxşı göstəricidir. Çəkilən
seriallar arasında reytinqə görə, birinci yerdə “Pərvanələrin
rəqsi” qərarlaşır. Aktyorların çox gözəl
seçilməsi, onların rollarını məharətlə
canlandırmaları qeyd olunursa bu ilk növbədə
rejissorun uğurudur. Əgər rejissor yada düşmürsə,
deməli hər şey normaldır. Serialın yayımlanma
vaxtını nəzərə alsaq “Pərvanələrin rəqsi”nin
tamaşaçı kütləsinin böyük faizinin evdar
xanımların olmasını qeyd edə bilərik. Həmin
yayım müddətində daha çox xanımlar televiziya
qarşısında əyləşdiyindən serialın
mövzusu da bu auditoriyanı hədəfə
alıb.
-“Pərvanələrin
Rəqsi” serialının reytinqi nə qədərdir?
-Reytinqi
hesablayan bir sistem var. Həmin sistem hesablanan reytinqləri
televiziya kanallarına təhvil verir. Həmin sistemdən əldə
etdiyimiz məlumata görə, bizim serialımızın
reytinqi 12, 14, 17, 18, daha sonradan 23 faizədək qalxıb.
“Youtube” sosial şəbəkəsində və video.az
saytında digər seriallar da yerləşdirilir. Baxış
sayına görə, “Pərvanələrin rəqsi” hər
zaman irəlidə olub. İlk seriyalarda baxış yüz
mini ötüb. Axırıncı seriyanın efirdən
yayımlanmasının səhəri günü video.az-a daxil
olub baxış sayını izlədim. Tamaşaçı
sayı doqquz mini ötmüşdü.
-Bu gün Azərbaycanda peşəkar
aktyor sahəsində boşluq varmı?
-Azərbaycanda kifayət qədər peşəkar
aktyor var. Serialın çəkilişləri təzə
başlayanda bir çox jurnalistlər bu mövzu ilə əlaqədar
məndən müsahibə aldılar. Əksəriyyəti
aktyorların fəaliyyəti haqda danışaraq Türkiyə
seriallarında çəkilən aktyorların bizimkilərdən
daha bacarıqlı olduğunu deyirdilər. Mən heç
vaxt bu fikirdə olmamışam ki, bizim aktyorlar Həsən,
Sergey ya Mehmet kimi oynaya bilmirlər. Azərbaycanda güclü
aktyor potensialı var. Hansısa rejissor bu potensialdan istifadə
edə bilmirsə, onların əməyini yerə vurursa bu
aktyorların günahı deyil.
-Xaricdə çəkilən
seriallarla yerli serialların əsas üstünlüyü nədədir?
-Bizim seriallar
ancaq Azərbaycan çərçivəsində
üstündür. Çünki ölkəmizdə çəkilən
seriallar mentalitetimizə və
tamaşaçılarımızın marağına yönəlib.
Digər xüsusiyyətlərə görə,
seriallarımız geridədir. Məsələn, səhnələr,
geyimlər, işıqlar, texnika, montaj sistemi, səs
yazılması və s. xüsusiyyətlərə görə
biz geridəyik. Xarici ölkələrdə serialın
yayımı zamanı reklamdan əldə edilən gəlir
bizimkindən qat-qat yüksəkdir. Türkiyədə
yaşayan, reklam işləri ilə məşğul olan
tanışım mənə reytinqin bir faiz artmasının nə
qədər böyük rol oynadığını
demişdir. O, deyirdi ki, “Kurtlar Vadisi”ndə reytinqin bir faiz
artması televiziyaya yüz min dollar daha artıq gəlir verir.
Bu sahədə müəyyən problemlərin olması “bizim
aktyorlar türklər kimi oynaya bilmir, rejissorlarımız onlar
kimi çəkə bilmir” fikirlərinə əsas vermir.
-“Pərvanələrin rəqsi”
serialının yayımından öncə kanalla müqavilə
bağlayarkən “reytinq qazana bilməsək necə olacaq?” deyə
düşündünüzmü?
-Biz öncədən
telekanalla bu haqda danışmışdıq. Əldə edilən
razılaşmaya görə, serial reytinq gətirsə də,
gətirməsə də kanal yayımdan imtina etməyəcək.
Prezidentin sərəncamı ilə bu sahəyə vəsait
ayrıldığından telekanal da serialı
yayımladı.
-“Pərvanələrin rəqsi” serialı
haqda bir az da ətraflı danışaq. Necə oldu ki, bu
mövzuda olan əsəri ekranlaşdırmağı qərara
aldınız?
-Bir dəfə
uzaq görən oldum. Vüqar Əmirovla bir yerdə
oturmuşduq. Şakir Eminbəylinin “Zerkalo” qəzetində məqaləsini
oxudum. O nəyəsə istinadən ölkə
telekanalları qarşısında
tamaşaçıların 65 faizinin olmadığı haqda
yazmışdı. Tamaşaçılarımızın
böyük əksəriyyətinin türk və rus
kanallarını izləməsi məqalədə qeyd
olunmuşdu. Bundan sonra serialın ikinci rejissoru Vüqar Əmirovla
danışıb “bəlkə serial haqda fikirləşək”
dedim. Seriala baxan deyiləm. Lakin bu haqda
düşündüyümdən ən çox reytinqə
malik olan bir neçə türk serialını “Youtube”da izlədim.
Özümüz üçün müəyyən
cızmaqara hazırladıq. Serialın mövzusu haqda fikirləşdik.
Artıq bu haqda ATV telekanalının rəhbərliyinin də
xəbəri vardı. Onlar bizi danışıqlara dəvət
etdi. Ssenarini yazmaq ərəfəsində
idik ki, prezidentin seriallar üçün maddi vəsait
ayırmasını eşidib, işimizi ikiqat sürətləndirdik.
-Serialın çəkilişləri
artıq yekunlaşıb. Yeni serial üzərində işləyirsiniz.
Bu haqda nə deyə bilərsiniz?
-Allahın
izni ilə çəkəcəyimiz bu serial da ATV
telekanalında yayımlanacaq. Dram janrında yazılan ssenaridə
həyatda baş verən hadisələr əsas özül
olacaq. Öncədən bu haqda ətraflı danışmaq
istəmirəm.
-Serialın çəkilişi
zamanı əsas çətinlikləriniz nə idi?
-Bu iş fədakarlığı
sevir. Gecə-gündüz, istirahət olmadan işləmək
lazımdır. Serial çəkmək çox çətin
işdir. Bəzən olur ki, bir kadrı çəkmək
üçün nə qədər gözləməli
olmuşuq. Məsələn, Hikmət Bədirli işə
gedir, daha sonra axşam saatlarında qayıdıb evə gəlir.
Hikmət Bədirlinin evdən çıxması tutaq ki,
martın ikisində, evə qayıtması isə ola bilər
ki, ondan on gün sonra çəkilsin. Təbii ki, hadisələrin
bu qədər gecikməsində hava şəraitinin də
rolu var. Hamı bilir ki, ötən il qış çox sərt
keçib. Biz Hikmət müəllimin işə getməsini
çəkirik. Daha sonra Bakıya qar yağır. Buna görə
onun evə qayıtmasını hələ ki, çəkə
bilmirik. Bilirik ki, Bakıda qar çox az yağır. Gözləyirik
ki, qar ərisin. Qar da ərimək bilmir. Təxminən iki ay
ötür. Nəhayət qar əridikdən sonra biz onun evə
qayıtmasını çəkirik. Qışda çəkilən
səhnələrin axşam olmağı, yayda çəkilənlərin
isə gündüz olması məsləhətdir.
Çünki qışda hava tez qaraldığından
gündüz istənilən çəkilişləri etmək
olmur. Yayda isə axşam səhnəsini çəkməkdən
ötrü gərək ona qədər gözləyəsən.
Aktyorlarımız Elxan Abbasov və Pərvanə Qurbanova Gəncədən
gəlirlər. Onların eyni gündə Bakıya gəlib,
axşam saatlarında şəhərdən
çıxacaqlarını nəzərə aldıqda çətinliklər
daha da artır. Sərxanın ad günü səhnəsini
çəkirdik. Məşqləri etdik, işığı
qurduq, amma uşaq yatdığından həmin gün çəkə
bilmədik. Aktyorların da yorğun olduqları vaxt olub.
Çalışmışam ki, onları yenidən işə
salım. Əsəbləşdiyim, hirslənib
qışqırdığım, “eşq olsun” dediyim vaxtlar da
az olmayıb. Fevral ayının əvvəllərindən etibarən
çəkilişlər bitdiyindən artıq evə
bazarlıq edirəm, qənd, çörək alıram. Tədricən
əsəblərim də sakitləşib. O gün
güzgüdə özümə baxıb rəngimin
ağardığını, tərəziyə
çıxanda altı yüz qram kökəldiyimi
müşahidə etmişəm (gülür). Serial
üçün bu cür hallar normaldır. Əsəbləşmədinsə,
kimləsə qırğın eləmədinsə deməli
işdə nəsə problem var.
-Çəkiliş zamanı
başınıza gələn ən maraqlı hadisələr
haqda danışardınız.
-Çəkiliş
zamanı müxtəlif maraqlı hadisələr olub. O
kadrları özümüzdə saxlamışıq. Səhərə yaxın bir kadr
çəkirdik. Orxanla Səbuhinin səhnəsi idi. Çəkilişə
başlayanda azanın səsi gəldi. Fikirləşdik ki,
azan bitdikdən sonra çəkərik. Çünki bu kadr
gecəyə aid kadr idi. Hava qaranlıq olduğundan çəkə
bilərdik. Aktyorlar da həddindən artıq yorğun idilər.
Orxan özünü toplayıb danışmağa
başladı. Səbuhi də yuxulu-yuxulu bunun üzünə
baxırdı. Mən də qıraqdan necə də təbii
oynadıqlarını seyr edirəm. Sən demə bunun
sözü yadından çıxıb, ona görə belə
baxır. Sonra Mətləb mənə tərəf
dönüb “sən Allah əsəbləşmə, mən də
insanam axı. Mənim sözüm nə idi” deyəndə
İlqar ona “yarım vərəq məndədi, iki kəlmə
sözün var, bunu yadda saxla da” dedi. Daha sonra Mətləb iki
dəqiqə danışdı, İlqardan səs
çıxmadı. Sən demə bir az öncə onun
üstünə qışqırdığı
üçün dillənə bilmir. Yaqut rolunu oynayan Pərvanə
xanım əməliyyat olunduğundan axsayaraq yeriyirdi. Biz isə
onun parkda Orxanla birgə səhnəsini çəkməli
idik. Ona oturan yerdə də çəkilməyi təklif etsək
də, o həmin kadr üçün axsamadan çəkiləcəyinə
söz verdi. Həqiqətən də dediyi kimi də oldu.
Xatirə rolunu oynayan Mətanət Eresin elə gülmək
damarı var ki, bir də görürsən ki, ağır səhnədə
damarı boşalır. Gərək gözləyəsən
ki, Mətanət gülüb qurtarsın.Özü də həmişə
deyir ki, “bircə dəfə də gülüm vəssalam”.
Çəkiliş prosesini kənardan izləmək
özü bir komediyadır. Stop deyən kimi bir də
görürsən ki, stolun altından biri çıxır.
-Pavilyonda çəkilən seriallara
münasibətiniz necədir?
-Pavilyonda
çəkilən serialların heç birini bəyənmirəm.
“Qaynana”, “Aramızda qalsın” da bu tip serial hesab olunur. Mənim
nə tamaşaçı, nə də bir rejissor kimi belə
seriallara marağım yoxdur. Lakin pavilyonda çəkilən
serialların da öz tamaşaçı kütləsi var.
Türkiyədə yayımlanan, çox reytinqli seriallardan
biri olan “Yaxşı cazibə” də pavilyon serialı olub. Nəinki
Azərbaycanda, xarici ölkələrdə də çəkilən
belə serialları bəyənmirəm.
-Azərbaycanda bu gün çəkilən
hansı serialları bəyənirsiniz?
“Sirr”, “Məhkumlar”
serialını çox bəyənirəm. Həyat
yoldaşım da adını çəkdiyim həmin
seriallara və “Pərvanələrin rəqsi”nə baxır.
Özüm “Pərvanələrin rəqsi”nin iki, ya
üç seriyasına axıracan baxmışam.
-Bir az da “Aktrisa” filmi haqda danışaq.
-2011-ci ilin
martın beşində bu filmin təqdimatı oldu. Mədəniyyət
Nazirliyindən, hazırda Kinostudiyanın direktoru olan
Müşfiq Hətəmov mənə öz qurumlarına bədii
film verməyi təklif etdi. Hər zaman öz istəyimə
uyğun ssenarini ekranlaşdırdığımdan onlar istədiyim
əsəri ekranlaşdırmağımla
razılaşdılar. “Aktrisa” povestini hələ kitabı
çap olunmamışdan öncə oxuyub bəyənmişdim.
Bundan sonra əsərin müəllifi İlqar Fəhmi ilə
görüşməyi qərara aldım. İlqarla
danışanda əsəri çox bəyəndiyimi, lakin
ekranlaşdırarkən müəyyən dəyişikliklər
etmək istədiyimi dedim. Bir yerdə ssenaridə dəyişiklik
edərək onu Mədəniyyət Nazirliyinə təqdim
etdik.
-Baş rolda əcnəbi aktrisaya
üstünlük verməyinizin səbəbi nədir?
-Təxminən
iyirmi aktrisanın bacarığını yoxladıq. Lakin
filmdəki iki səhnə yerli aktrisaların həmin ekran əsərində
çəkilməsinə maneə oldu. Bu səhnələrdən
biri çimərlik geyimində hovuza atılmaq, digəri isə
alt geyimində siqaret çəkərək eyvana
çıxmaq idi. Aktrisalıq bacarığını bəyəndiyim
iki peşəkar xanım həmin səhnələri oynamaqdan
imtina etdiklərinə görə, Rusiya teatrlarına
müraciət etməli olduq. Tələblərimizdə də
xanımın yaşı və onun şərq
görünüşlü olması göstərilmişdi.
Baş rolda oynayan Alesa Kaçerə azərbaycan dilini öyrənəcəyi
təqdirdə filmdə çəkəcəyimizi söylədik.
O, da bizim tələblərimizlə razılaşdı. Mətni
necə var əzbərlədi, dilimizi də öyrəndi.
-Yayılan məlumatlara görə
müğənni Nura da serialda baş rolda çəkiləcəkdi.
Bu plan niyə reallaşmadı?
-Mən
Nuranı serial çəkilişlərinə heç
çağırmamışam da. Sadəcə bir dəfə
onunla restoranların birində qarşılaşanda mənə
“məni də aktrisa kimi yoxlayarsınızmı?” dedi. Mən
də yox demədim, dedim inşallah, məşqlər
başlananda sizə xəbər edərəm. Bundan sonra
heç xəbər də eləmədim.
-Bir aktyor kimi öz rolunuzu necə,
bəyəndinizmi?
-Məncə
pis alınmayıb. Bu rol çox çətin idi. Mənə
deyirlər ki, kənardan çox ağıllı
görünürəm (gülür). Yəni xarici
görünüşüm, sifətim buna imkan verdiyindən bu
rolu özüm oynadım. Mənim aktyorluq etməyə tam
imkanım da çatır. Bu sahədə diplomum da var.
-Bəs, niyə aktyorluq fəaliyyəti ilə
məşğul olmursunuz?
-İnstitutu
92-93 cü illərdə bitirmişdim. O vaxt vəziyyət
çox ağır idi. Teatrda tez-tez işıqlar
sönürdü, məşqlər zamanı çöldə
mitinqin səsi gəlirdi. Bunlara dözə bilmədim.
Gördüm ki, bu dəqiqə teatr heç kəsə
lazım deyil. Ona görə televiziyada fəaliyyət göstərmək
qərarına gəldim.
-Nə zamansa bu sənətə
qayıtmağı düşünürsünüzmü?
-Elə istəyərəm
ki, yenidən öz peşəmə qayıdım. Auditoriyada
oturub tamaşaya baxanda burnumun ucu göynəyir.
Çıxıb səhnədə oynamaq, tamaşa qurmaq istəyirəm.
Mən səhnəyə vəfasız çıxdım.
-Serial sahəsində müəyyən
dirçəliş oldu. Bəs, kino sahəsində bu
dirçəliş niyə gözə çarpmır?
-Onun bir
çox obyektiv və subyektiv səbəbləri var. Bunu analiz
etmək lazımdır. Kinomuzun inkişafı
üçün müəyyən müzakirələrə,
araşdırmalara ehtiyac var. Yaxşı kinorejissor olmaq
üçün gərək şəxsiyyət olasan. Ucuz
adam yaxşı film çəkə bilməz. Bu vaxtacan mən Sokratın
sözünə istinad edirdim. Amma bu yaxınlarda Zəlimxan
Yaqubun bir sözünü eşitdim. O, deyir ki, insan
danışdığı söz boydadır. Elə rejissor da
yaratdığı əsər boydadır.
-Belə demək olarmı ki, kinorejissorluq
sahəsində də müəyyən boşluq var?
Bu gün
kinorejissorluq sahəsində çox böyük boşluq var.
-Bəs, siz niyə bu sahədəki
boşluğu öz payınıza düşən qədər
aradan qaldırmağa çalışmırsınız?
-Hər
şey mənim istəməyimlə bağlı deyil ki. Elə
istəyərəm ki, kino çəkim. Kino sahəsi ilə
mütəmadi olaraq məşğul olmamağımın səbəbləri
çoxdur. Serial çəkim, inşallah, bir film də
çəkərəm.
-Bir rejissor kimi
özünüzü hansı sahəyə daha yaxın
görürsünüz?
-Ürəyim
kino üçün uçur. Əlbəttə də ki,
kino. Kino mənim ən yaralı yerim, dərdimdir.
-Nə əcəb klip çəkilişləri
ilə məşğul olmursunuz?
-Mən iki dəfə
klip çəkmişəm. Biri Nazpəri xanımın ifa
etdiyi “Nə olur Allahım, ayırma bizi”, digəri isə
Yaqub Zurufçunun ifa etdiyi “Ayrılıq” mahnısı olub.
Sonra dedim ki, vəssalam, mən daha klip çəkməyəcəm.
Serialda, kinoda müəyyən yaradıcılıq var. Amma
klipdə ümumiyyətlə yaradıcılıq olmur.
-Artıq bir ildir ki, seriallar
üçün maddi vəsait ayrılıb. Hazırda da yeni
serial üzərində düşünürsünüz. Bəs,
bir il öncə bu sahədə dirçəliş yaranmazdan
əvvəl hansı işlə məşğul olurdunuz?
-Bu müddətdə
reklam çəkilişi ilə məşğul olmuşam.
Azərbaycanda məndən çox reklam çəkən
rejissor yoxdur. Bunu tam səmimi olaraq deyə bilərəm. Bu
vaxtacan bəlkə də, altı yüz, səkkiz yüz
reklam çəkmişəm. Reklam çox məsuliyyətli
işdir. Dəqiqəsi azdır deyə, “qaçıb bir
reklam çəkib, gələcəm” demək olmur. Şirkətin
məhsulunun həyatı sənin işindən
asılıdır.
-Sonda, Azərbaycanda serialların gələcək
durumu haqda nə proqnoz edə bilərsiniz?
-Gələcəkdə
daha da uğurlu seriallar çəkiləcək. Mənim kimi
digər rejissorlar da ilk seriallarını çəkirdilər.
Bu işi daha da təkminləşdirdikdən sonra daha
yaxşı nəticələr əldə edəcəyik.
Nigar Məhərrəm
Olaylar.- 2013.- 5 mart.- S.12.