Diasporumuza yaradılan elektron
xidmətlər
Son illər inkişaf
dövrünü yaşayan
Azərbaycan diasporu öz
təcrübəsini daha da
artırmaq üçün yeni-yeni müasir texnologiyalardan, imkanlardan
istifadə edir. Xüsusilə, diasporumuz üçün
informasiya kommunikasiya texnologiyalarından
istifadə günümüz üçün zərurətə çevrilib. Bu zərurəti
nəzərə alan ayrı-ayrı diaspor təşkilatlarımız öz fəaliyyətlərində informasiya kommunikasiya
texnologiyalarından istifadəyə daha çox üstünlük
verirlər.
Artıq
dünyanın əksəriyyət ölkələrində fəaliyyət
göstərən Azərbaycan diaspor təşkilatlarının
rəsmi internet səhifələri, hətta onların təsis
etdikləri portal və kütləvi informasiya vasitələri
mövcuddur. Diaspor təşkilatlarımız mövcud olan həmin
imkanlar vasitəsilə Azərbaycanı dünyada layiqincə
təmsil edirlər. O da danılmaz bir faktdır ki, əldə
edilən bu nailiyyətlər diaspor sahəsində işin
düzgün qurulmasının nəticəsidir. Eyni zamanda bu
sahəyə məsul olan dövlət qurumunun da öz fəaliyyətində
yuxarıda qeyd edilən istiqamətlərə
üstünlük verməsidir. Belə ki, Azərbaycan
dövlətinin diaspor siyasətini həyata keçirən rəsmi
dövlət qurumu olan Diasporla İş üzrə Dövlət
Komitəsi öz internet səhifəsində bəzi yeniliklər
edib. Belə ki, Dövlət Komitəsinin yeni saytında bu sahə
ilə maraqlanan, xüsusilə xaricdə fəaliyyət
göstərən diaspor təşkilatlarının
sözügedən dövlət qurumu ilə əlaqələrini
daha da asanlaşdıran imkanlar yaradılıb. Saytın
elektron xidmət bölümü ayrıca 4 məsələni
özündə ehtiva edir. Xidmətin “Ümumi məlumat”
bölümündə “Dövlət orqanlarının elektron
xidmətlər göstərməsinin təşkili sahəsində
bəzi tədbirlər haqqinda” Azərbaycan Respublikası
prezidentinin fərmanı yerləşdirilib. Fərmanda qeyd
olunub ki, Azərbaycanın davamlı və dayanıqlı
sosial-iqtisadi inkişafının təmin edilməsi, dövlət
idarəçiliyinin müasir prinsiplər əsasında həyata
keçirilməsi məqsədi ilə informasiya və
kommunikasiya texnologiyalarından istifadə olunması dövlət
siyasətinin prioritetlərindən birinə çevrilmiş
və bu sahədə mühüm tədbirlər
görülmüşdür. “Azərbaycan Respublikasında
rabitə və informasiya texnologiyalarının inkişafı
üzrə 2010-2012-ci illər üçün Dövlət
Proqramı (Elektron Azərbaycan)”, eləcə də informasiya
və kommunikasiya texnologiyalarının inkişafı ilə
bağlı qəbul edilən digər normativ hüquqi aktlar əsasında
dövlət orqanlarının əhaliyə beynəlxalq
standartlara uyğun elektron xidmətlər göstərməsi
sahəsində hüquqi baza formalaşmışdır. Modern
və çevik idarəetmənin təmin edilməsi, dövlət
orqanlarının fəaliyyətində şəffaflığın
artırılması və korrupsiyaya şərait yaradan
halların aradan qaldırılması üçün əhaliyə
elektron xidmətlərin göstərilməsi zəruridir.
Bölmədə eyni zamanda "Dövlət
orqanlarının elektron xidmətlər göstərməsinin
təşkili sahəsində bəzi tədbirlər
haqqında" Azərbaycan Respublikası prezidentinin 2011-ci il
23 may tarixli 429 nömrəli Fərmanının 1-ci hissəsinin
icrasını təmin etmək məqsədi ilə Azərbaycan
Respublikasının Nazirlər Kabinetinin qərarı da yerləşdirilib.
Qərara əsasən Azərbaycan Respublikasının Rabitə
və İnformasiya Texnologiyaları Nazirliyinə
tapşırılır ki: bir ay ərzində elektron xidmətlər
reyestrini formalaşdırsın;
Diasporla
İş üzrə Dövlət Komitəsinin “Elektron xidmət”
bölümündə “istifadəçinin təlimatları”
və “tez-tez verilən suallar” bölmələri də
mövcuddur. “Tez-tez verilən suallar” bölümündən məlum
olur ki, xarici ölkələrdə yaşayan
soydaşlarımızı bir qayda olaraq Azərbaycan
Respublikası vətəndaşlığının bərpa
edilməsi prosedurları necədir?, Azərbaycan Respublıkası
vətəndaşlığını necə əldə etmək
olar?, Rusiya Federasiyasında müvəqqəti yaşayış
izninin alınması üçün nə etmək lazımdır?,
Azərbaycana gediş gəliş vizalarının
alınması qaydaları necədir?, Xarici ölkələrdə
yaşayan Azərbaycan vətəndaşları Azərbaycan
Respublikasında keçirilən seçkilərdə necə
iştirak edə bilər? Kimi suallar daha çox
maraqlandırır.
Xüsusilə,
qarşıdan gələn prezident seçkilərini nəzərə
alaraq dünyanın müxtəlif ölkələrində
yaşayan soydaşlarımız səsvermə prosesində
necə iştirak etmək mümkünlüyünü sual
edirlər. Bildirilir ki, xarici ölkələrdə yaşayan
Azərbaycan Respublikası vətəndaşlarının Azərbaycan
Respublikasında keçirilən seçkilərdə
iştirak hüququna dair Azərbaycan Respublikasının Qanunu
mövcuddur və xaricdə yaşayan azərbaycanlıların
səsvermə prosesində iştirakı həmin qanun əsasında
tənzimlənir. Qanunda göstərilir ki, Azərbaycan
Respublikasının vətəndaşı olan və onun ərazisindən
kənarda müvəqqəti və ya daimi yaşayan azərbaycanlılar
Azərbaycan Respublikasının ərazisində yaşayan Azərbaycan
Respublikası vətəndaşları ilə bərabər
hüquqlara malikdir və bərabər vəzifələr
daşıyırlar. Azərbaycan Respublikası vətəndaşlarının
dövlət orqanlarına seçmək və seçilmək,
habelə referendumda iştirak etmək hüququ vardır. Azərbaycan
Respublikasının Seçki Məcəlləsinin 12.1-ci maddəsində
göstərilən tələbə cavab verən, Azərbaycan
Respublikasında 5 ildən az olmayaraq daimi yaşayan vətəndaşlığı
olmayan şəxslər Prezident seçkiləri, Milli Məclisə
seçkilər, bələdiyyə seçkiləri və ya
referendum zamanı səsvermədə iştirak edə bilərlər.
Azərbaycan Respublikasının Seçki Məcəlləsinin
12.1-ci maddəsində göstərilən tələbə
cavab verən, müvafiq bələdiyyənin ərazisində
5 ildən az olmayaraq yaşayan xarici ölkənin vətəndaşları
bələdiyyə seçkiləri zamanı səsvermədə
iştirak edə bilərlər. Bu Məcəllənin
12.3-cü maddəsində göstərilən istisnalar nəzərə
alınmaqla, əcnəbilər Azərbaycan Respublikasında
aktiv və passiv seçki hüququna malik deyildir Əcnəbilər,
vətəndaşlığı olmayan şəxslər,
xarici hüquqi şəxslər, onların filial və
nümayəndəlikləri (bundan sonra - xarici hüquqi şəxslər)
seçkilər zamanı namizədlərin irəli
sürülməsində, qeydə alınmasında, qeydə
alınmış namizədlərin seçki
kampaniyalarında iştirak edə bilməzlər. Bu, əcnəbilərin
və vətəndaşlığı olmayan şəxslərin
fikir azadlıqlarını və sərbəst toplaşmaq
azadlığını məhdudlaşdırmır. Əcnəbilərin,
vətəndaşlığı olmayan şəxslərin,
xarici hüquqi şəxslərin, onların filial və
nümayəndəliklərinin referendum zamanı referenduma
çıxarılan məsələlərin lehinə və
ya əleyhinə təşviqat aparmaq, referendum üzrə təşviqat
qruplarına üzv olmaq, o cümlədən onların
yaradılmasının təşəbbüsçüsü
olmaq və ya onların fəaliyyətində bu və ya digər
formada iştirak etmək hüququ yoxdur.
Səsvermə
günü xarici dövlətdə Azərbaycan
Respublikasının diplomatik nümayəndəliyi və ya
konsul idarəsi mövcud deyilsə və ya Azərbaycan
Respublikasının diplomatik nümayəndəliyində və
ya konsul idarəsində Azərbaycan Respublikasının
Seçki Məcəlləsinin 35.6-cı maddəsinə
uyğun olaraq seçki məntəqəsi yaradılmayıbsa,
həmin xarici dövlətdə olan Azərbaycan
Respublikasının vətəndaşları səsvermədə
iştirak etmirlər. Azərbaycan Respublikasının
hüdudlarından kənarda yaradılmış seçki məntəqələri
üzrə seçici siyahıları Azərbaycan
Respublikasının müvafiq diplomatik nümayəndəliyinin
və ya konsul idarəsinin rəhbərlərinin seçicilər
haqqında verdiyi məlumatlar əsasında, səsvermə
gününə azı 25 gün qalmış müvafiq məntəqə
seçki komissiyası tərəfindən təsdiq edilir. Azərbaycan
Respublikasının hüdudlarından kənarda yaşayan və
ya uzunmüddətli xarici ezamiyyətdə olan Azərbaycan
Respublikası vətəndaşlarının seçici
siyahılarına daxil edilməsi üçün onların
Azərbaycan Respublikasının hüdudlarından kənarda
daimi yaşaması faktı, habelə Azərbaycan
Respublikasının diplomatik nümayəndəliklərinin və
ya konsul idarələrinin müəyyənləşdirdiyi
uzunmüddətli xarici ezamiyyətlərdə olması
faktı əsas götürülür. Azərbaycan
Respublikasının ərazisindən kənarda yaşayan
seçki hüququna malik Azərbaycan Respublikası vətəndaşları
səsvermə prosesində ümumvətəndaş pasportu;
xidməti pasport və diplomatik pasport kimi sənədlərdən
istifadə edə bilərlər:
Azərbaycanlıların
daha çox şimal qonşumuza üz tutduğu nəzərə
alınaraq bu ölkədə qeydiyyata düşmək
üçün atılması vacib olan addımlar da Dövlət
Komitəsinin saytında öz əksini tapıb. Rusiya Federasiyasında
miqrasiya, yaşayış üçün icazə alınması
və vətəndaşlığa qəbul qaydalarına dair
məlumatda qeyd olunur ki, 2007-ci ilin yanvar ayından “Rusiya
Federasiyasında xarici vətəndaşların və vətəndaşlığı
olmayan şəxslərin miqrasiya qeydiyyatı haqda” Federal
Qanunla və Rusiya Federasiyası hökumətinin “Rusiya
Federasiyasında xarici vətəndaşların və vətəndaşlığı
olmayan şəxslərin miqrasiya qeydiyyatının həyata
keçirilməsinin Qaydalarının təsdiq olunması
haqda” qərarı ilə xarici vətəndaşların və
vətəndaşlığı olmayan şəxslərin
yaşayış yeri üzrə qeydiyyata alınması ləğv
edilmişdir və əvəzində xarici vətəndaşların
Rusiya Federasiyasında yaşayış yeri üzrə
miqrasiya qeydiyyatı tətbiq edilir. Rusiyada miqrasiyaya
qeydiyyatına alınmanın proseduru əcnəbinin Rusiya
Federasiyası ərazisinə gəlməsi barədə
Federal Miqrasiya Xidmətinin ərazi orqanına dərhal məlumat
verməsini tələb edir. Bundan sonra üç iş
günü ərzində əcnəbinin miqrasiya
qeydiyyatına alınması həyata keçirilməlidir.
Bununla belə, bilmək lazımdır ki, miqrasiya
qeydiyyatına alınma ilə bağlı bütün işləri
Qəbul edən tərəf həyata keçirir, əcnəbinin
müxtəlif təşkilatlara müraciət edərək
vaxt itirməsinə ehtiyac yoxdur. Əcnəbi qalma yerinə gəldikdə
qəbul edən tərəfə pasportunu, Rusiya
Federasiyası ərazisinə daxil olarkən doldurulmuş
miqrasiya kartını təqdim edir. Bu zaman pasportun və
miqrasiya kartının müsadirə edilməsinə yol
verilmir. Qəbul edən tərəf Rusiya vətəndaşları,
Rusiya Federasiyasında daimi yaşayan xarici vətəndaşlar,
vətəndaşlığı olmayan şəxslər
(yaşayış üçün sənədi olan), həmçinin
əcnəbinin faktiki olaraq yaşadığı və ya
işlədiyi hüquqi şəxslər, onların
filialları və ya nümayəndəlikləri ola bilər.
Əcnəbini mehmanxanada yerləşdirdikdə, qəbul edən
tərəf qismində mehmanxananın müdiriyyəti
çıxış edir. Mehmanxana müdüriyyəti bir
sutka ərzində Federal Miqrasiya Xidmətinin ərazi
şöbəsini məlumatlandırmaq, həmçinin əcnəbinin
qeydiyyatı ilə əlaqədar bütün lazımi
işləri həyata keçməyə borcludur və müəyyən
olunmuş qanunlara riayət olunmasına cavabdehlik
daşıyır. Qeydiyyata alınma üçün
bütün lazımı işləri mehmanxananın
müdiriyyəti həyata keçirir. Rusiya Federasiyasında
müvəqqəti yaşamaq üçün icazə xarici vətəndaşa
Rusiya Federasiyası Hökuməti tərəfindən təsdiq
olunan kvota çərçivəsində verilə bilər.
Müvəqqəti yaşamaq üçün icazənin
qüvvədə olma müddəti üç il təşkil
edir. Xarici vətəndaşlara müvəqqəti yaşamaq
üçün icazə verilmə kvotası Rusiya
Federasiyasının müvafiq subyektində demoqrafik vəziyyəti
və xarici vətəndaşların yerləşməsi
üzrə həmin subyektin imkanlarını nəzərə
almaqla, dövlət hakimiyyət orqanlarının təklifləri
ilə hər il Rusiya Federasiyası Hökuməti tərəfindən
təsdiq olunur. Rusiya Federasiyası Hökuməti tərəfindən
təsdiq olunmuş kvotalardan kənar aşağıdakı əcnəbiyə
müvəqqəti yaşamaq üçün icazə verilə
bilər:
Azərbaycan Respublikası Prezidenti
yanında KİV-in İnkişafına Dövlət Dəstəyi
Fondunun maliyyə dəstəyilə çap edilmişdir
Olaylar.- 2013.- 2 may.- S.15.