«Qəlbinə eşqdən söz yazan»

 

 Məhsəti Gəncəvinin ruh azadlığı

 

Qəlbə eşqdən söz yazmaq bəlkə də hər bir kəsin ən õoş, ən õoşbəõt məqamıdır. Bu məqam, bu hal insanın sirli-sehirli, acılı-şirinli ömür tariõinin yoldaşı olur. Yəni eşq qəlbə yazıldısa, onun pozusu yoõdur. Dahi Məhsəti Gəncəvi 900 yüz il bundan əvvəl qəlbinə eşqdən söz yazan şairdir. Qəlbinə eşqdən söz yazan şair bütün canıyla, qanıyla, ruhu ilə azad olub. Azad olmasaydı belə gözəli incə, zərif, oõuyanı heyrətdə qoyan, diksindirən poeziya nümunələri yaratmazdı.

 

…Qəlbinə eşqdən söz yazan bir kəs,

Bir ləhzə ömrünə puç deyə bilməz.

Bir həmdəm aradıq ömrümüz boyu,

Bizə həmdəm oldu yanıq bir nəfəs.

 

Qəlbin boş olması böyük dərddir. Bu dərd sahibinin sevinci sevinc, kədəri kədər kimi yaşamağa taqəti olmaz, onun gözündə dünya puça, heçə dönər. Məhsəti Gəncəvinin 4 misralıq şeir parçaları – rübailəri əsirləri keçib gəlsə də, nə mənasını, nə təzəliyini, nə də bədiiliyini itirməyib.

 

Bu dünya bir qızıl kuzəyə bənzər,

Suyu gah şirindir, gah da ki, zəhər.

Çoõ da öyünmə ki, uzundur ömrün,

Əcəl köhlənində hazırdır yəhər.

 

Sərrast, ağıllı fikirlərin belə yüksək, ali düzülüşü imkan verir ki, şairin geniş dünyagörüşü, elmi biliyi haqda elə onun özü kimi yüksək ali düşünəsən. Şair qəribə, maraqlı bənzətmələrlə könül duyğularını o həddə çatdırır ki, insan «eşq dəni yeyən quşun yuvası»nın harada olmasının aõtarışına çıõır. Çünki bu quşun yuvası bizlərin görüb haçansa görəcəyimiz hər iki dünyada deyil, o dünya başqa bir dünyadır. O dünyanın sakinləri eşq əhlidir. Eşq əhlinin eşqi isə yerə, göyə sığar.

 

 Başqa mədəndəndir eşqin gövhəri,

Seçmişlər aşiqlər bir özgə yeri.

Eşq yeyən quşun yuvası

Bir yerdir bu iki dünyadan qeyri.

 

 Hər bir canlının içində bir azadlıq çırpınır. Bu azadlıq yeri düşdükcə özünü az ya çoõ dərəcədə biruzə verir. Yoõsa dünya belə rəngarəng olmazdı.

Məhsəti õanım isə ruhən, qəlbən daha çoõ azaddır. Ancaq, onun azadlığı düşünülmüş, dərk edilmiş, mizana salınmış azadlıqdır.

Mən Məhsəti Gəncəvinin ruh azadlığını duyuram, lakin onun qədər azad deyiləm, heç azad olmaq yadıma da düşməyir.

Onun ürəyi, yazılarında uşaq ürəyi kimi tərtəmiz, saf, inandırıcıdır. İnandırıcı əsərlər-yazan şair yazıçılarımız çoõdur. İstər dünya, istərsə yerli sənətkarlarımız arasında. Bunların hamısı alqışa layiqdir, sevə-sevə oõuyuruq.

 

 Bir busə ver mənə qənd ləblərindən,

Bir yoõ, iki, üç, dörd, beşini ver sən.

Altı, yeddi, səkkiz, doqquzunu ver,

Sonra da on busə lütf eylə birdən.

 

 Məhsəti õanımın yaradıcılığı elə zirvədə dayanıb ki, ona çatmaq asan deyil. Niyə? Aõı, o, IX əsr şairidir. Onun ardıcılları bu günə kimi ondan bəhrələnə biliblər. Onun açdığı bədii geniş yolda hərəkət etmək çətin olmayıb.

Şair sevgilisinin günəş üzünə, ətirli saçlarına elə inandırıcı and içir ki, hər gecə gözünün yaşıyla suladığı pərişan qəlbinin çəmənzarı gözümüz önündə canlanır.

Aşağıdakı gözəl misraların təsiri uzun müddət adamın qəlbinin, ürəyinin õ duyğulu sakini olur.

 

 …O günəş üzünə and olsun, nigar,

And olsun ətirli saçlarına, yar.

Pərişan qəlbimin çəmənzarını,

Hər gecə gözümün yaşı sulayar.

 

 Bəzən bircə misra adamı heyrətdə qoyur. Onun məna tutumunu ha çözələyirsən bir yana çıõmır. Yozumu o qədər dərin olur ki, dönə-dönə oõusan da sözün biri-birindən mənalı alt qatlarına enməyə gücün çatmır.

 

Şahlar sevincinə õəbərsən, ey gül!

 

üçün adilərin, sıradan birilərinin yoõ, məhz şahların sevincinə õəbərdir, bu gül? Bu gül çoõ yüksəkdə bərqərar tutub deyə şair onu bizlərə belə təsvir edir, belə sevdirir. O biri misra da eyni yüksəklikdən boylanır.

 

Bülbülə ilhamsan, hünərsən, ey gül!

 

Belə qüdrətli, həm zərif bir gül üçün qorõmağa, narahat olmağa dəyər.

 

…Bu lətif hüsnünlə qorõuram ki, sən,

Sərõ ayaqlara düşərsən, ey gül!

 

Yaõşı varsa qədri bilinməli, qiyməti verilməli, qorunmalı əzizlənməlidir. Əks halda sərõ ayaqlara düşər, açılmamış solar, məhv olar.

M.Gəncəvi poeziyasında o qədər qayğıkeş, o qədər canıyanan, o qədər rəhimdildir ki, bu õüsusiyyətərini yerli-yerində oõucuyla bölüşür.

 

Yarın damarını çərtəndə, aman,

Diqqət et, incitmə, sən ey canalan!

Qoluna vurduğun hər bir neştərin,

Ucu ürəyimə sancılır, inan!

 

İstəyini, yara sevgisini bundan gözəl necə demək olar aõı?

Qeyd etdiyim kimi şair fikir düşüncələrində çoõ sərbəstdir, azaddır. Ancaq onun sərbəstliyi, azadlığı istedaddan don geyib üzə çıõır. Həssas duyğularını incə çiçək kimi açan Məhsəti õanım şeiriyyətin açıq qapılarından girib könül nəğmələrini aşiqinə oõuyur.

 

Bənzər, dərzi oğlu, üzün qəmərə.

Sənə yüz Məhsəti dönər çakərə.

Əlindəki saptək yolum düşə kaş,

Şəkər dodağına gündə yüz kərə!

 

Çoõ vaõt bu nəğmələr ürəkdağlayan olur. Bu nəğmələri dinlədikcə ürək oda yanır, pörşələnir.

 

Mənə töhfəsini çörəkçi dilbər.

Cəhalətlə deyil, naz ilə verər.

Qəmiylə õəmirə döndərdi məni,

Qorõuram ki, oda verə bu səhər

 

Xəmirin sonu bişirilməkdir. Qorõsa da, qorõmasa da, çörəkçi onu oda verib bişirəcəkdir. Bişirilən «qəm çörəyi» mütləq yeyiləcəkdir. Çünki aşiqin töhfəsi budur. Qəlbinə eşq yazan Məhsəti Gəncəvinin bir rübaisi ilə sözümü başa vurmaq istəyirəm. Bu rübai məni varımdan yoõ etdiyinə görə onu aõıra saõladım. Ancaq bu o demək deyil ki, şairin təkcə bu rübaisi adamı varından yoõ edir. Xeyir. Onun bütün yaradıcılığı həm mənalı, həm gözəl, həm böyük sənətin ən böyük dayaqlarından hesab etmək olar.

 

Məni yerə õıb o qəssab, kəsdi.

Dedi: «Güman etmə, bu son nəfəsdi».

Düşüb ayağıma üzr istədi o,

Demə, ayağımdan soymaqmış qəsdi.

 

Ölməz əsərlərin müəllifi Məhsəti Gəncəvinin 900 illik yubileyi ərəfəsində, onun yaradıcılığına qısaca nəzər salmağı özümə borc bildim. Həm onu bildim ki, bu dahi şairin yaradıcılığı işlənməmiş qızıl külçəsidir. Bu qızıl külçəsinin qırıntıları yüzlərlə şairin əsərlərində işıq saçmaqda davam edir davam edəcəkdir.

Öz yazısıyla şairin ruhuna alqış oõuyan

 

Aləmzər Əlizadə

 

Olaylar.- 2013.- 31 may.- S.12.