Günümüzün Nizamisi
Sözü qulağım eşidəndən,
ağlım kəsəndən tanımışam xalq şairi Nəriman Həsənzadəni.
Valideynlərimin stolüstü kitabı olan “Zümrüd quşu” poemasından:
Uçmaq istəyirdi Zümrüd
quşuydu,
Dünyanı su basdı, adada qaldı.
-misralarını eşitdiyim zaman hələ
nə şeirin, nə də şairin nə olduğunu
bilmir, dərk etmirdim.
Atamdan “N.Həsənzadə bizim ailənin şairidir”
sözlərini eşidəndə elə bilirdim
ki, hər şair bir ailəyə məxsusdur. Yalnız
orta məktəb illərində şairin şeirləri ilə tanış olandan sonra, N.Həsənzadə
poeziyasının şirin, ürəyə
yatan misraları qəlbimə hakim kəsiləndən sonra
anladım ki, o təkcə
bizim ailənin deyil, bütün Azərbaycan xalqının sevimli şairidir. Sonralar şairin daha bir neçə poeması
ilə tanış oldum. Bu
poemaların biri Türk
dünyasının böyük alimi, böyük siyasi xadim H.Əliyevin “Çox böyük professor” adlandırdığı Nizami Cəfərov haqqında
yazdığı “Nizami” poemasıdır.
N.Həsənzadə tariximizin çeşidli
dövrlərinə aid bir
sıra tarixi poemaların müəllifidir.
Bu gün tam əsasla demək olar ki, Azərbaycan tarixini N.Həsənzadə
qədər yazan, işıqlandıran,
sadə şeir dilində xalqa
çatdıran ikinci bir
şair yoxdur. “Nizami” poeması da müəyyən
bir tarixi poemadır. Kiçik həcmli bir poemada nə qədər tarixi
bilgilər almaq mümkündür.
Tariximizin müxtəlif dövrlərinə
aid müxtəlif bilgilər verən şair təəssüflə qeyd
edir ki,
Tarix bizim olubdur,
Tarix
yazan özgələr.
“Nizami” poemasında şair tək Nizami Cəfərov haqqında yazmaqla kifayətlənmir. Poemada vahid bir süjet
xətti yoxdur. Yəni burada konkret olaraq nəyinsə, kiminsə haqqında yazılmır. Əsərdə
bir Güney həsrəti, bir Qarabağ nisgili, bir Vətən, bir millət sevgisi və bir də əlifbanın
bir neçə dəfə dəyişdirilməsi,
bir sözlə xalqımız üçün
bu gün ağrılı olan problemlər ürək ağrısı ilə təsvir olunur. Lakin şair nədən yazırsa-yazsın bu dərdlər bu gün ata-babalarının
taleyinə bir qaçqınlıq qisməti
düşmüş Nizami
Cəfərovun yaşadığı,
dərdlər, problemlərdi.
Çünki şair Nizamini
çox yaxından tanıyır. “Quşa türk dilini öyrədən”, “Qolu hər çalınan
havaya qalxmayan” bu görkəmli alimin ağrı-acılarını
hamıdan yaxşı
bilir.
N.Həsənzadə
yaradıcılığına xas olan bir
gözəl özəllik
də var ki, o da şairin
doğma elinə, Poyluya bağlılığıdır. Digər əsərlərində olduğu
kimi bu poemasında
da o, öz gələnəyinə sadiq
qalmış, Poylu kəndinin gözəl mənzərəsini, poyluların
Roma sərkərdəsi Pompeyə
qarşı qəhrəmanlıq
mübarizəsindən iftixarla
bəhs edir.
Məlum
olduğu kimi şairin yaşamının
müəyyən hissəsi
“Ədəbiyyat” qəzeti
ilə bağlı olmuşdur. Məhz burada
işlərkən haqsız
danlaqlara, tənələrə
məruz qalan şair kommunist rejimi dövrünə xas olan haqsızlığı,
“Qanmazın qanana hökm eləməsi”ni “həyatın daimi bir faciəsi” hesab edir. Bəzən
“ilhamsız kəslərdən
macal istəyən” vaxtları da olur. Zənnimcə poemadakı ictimai
motivli fikirlər zamandan, bir çox
insanların dönüklüyündən
şikayət də məhz bu dövrün
məhsuludur.
N.Həsənzadə
xalqımızın ağrı-acılarını,
sevincinə ürəkdən
şərik olan, onları şeirlərində
yaşadan şairlərimizdəndir. XX yüzilin başlarında
əlifbamızın iki
dəfə
dəyişdirilməsini, xalqımızın öz
mədəni irsindən
ayrı salınmasını
şair ürək ağrısı ilə qeyd edir:
Məhəl qoymadılar
göz yaşımıza,
düşündük, daşındıq hər çalar üçün.
“Əski”ni-
köçürdük başdaşımıza,
“Kiril”i-
qırmızı parçalar üstə.
Nə
əlifbanın dəyişdirilməsi,
nə də digər basqılar xalqımızı ona böyük yaradan tərəfindən verilmiş
istedaddan məhrum edə bilməz. Tarixin bütün dövrlərində
xalqımızı dünyada
tanıdan şairlərimiz,
alimlərimiz vardır.
Şairin öz sözləri ilə desək,
“Əski”də-Füzuli,
“Latın”da-Cavad,
“Kiril”də-Vurğunu
yaratdı millət.
Həcmcə
kiçik olan bu poemada şair
həm özünü,
həm də Nizami müəllimi bu gün narahat
edən ağrıları
ustalıqla verir. Vətəninin hər bir problemi onu ciddi
narahat edir. Əhalisinin yarısından çox Azərbaycan türkləri
olan İran bu gün ikibaşlı
siyasət yeridir, Xəzər dənizinin statusunun müəyyənləşdirilməsini
uzadır. Onları
“Əhrimən” adlandıran
müəllif özlərini
sözdə müsəlman
adlandıran fars
siyasətinin iç üzünü belə açıb göstərir.
Minbərə qalxanda
fars
Əli- deyir,
Minbərdən düşəndə
Vazgenə-qardaş.
Poemada
şair N.Cəfərovun
xarakterini tam aydınlığı
ilə açıb göstərir. Nizami müəllim
mehriban, üzügülər,
sadə, nikbindir.
Bu mehribanlıq, bu səmimiyyət, bu sadəlik böyük alimə şair demişkən;
Bir də gülüşünə-bu yaz
yağışı,
Əmin
deyirdi ki, atandan keçib.
Nizami
Cəfərov elmin yeni-yeni zirvələrini fəth etdikcə daha da sadələşir. Bu tamamilə təbiidir.
Çünki, “Ağac bar gətirəndə
başını aşağı
dikər”-demiş atalarımız. Bu gün onun yetərli
qədər elmi və fəxri adları vardır.
O, böyük ideoloqdur,
xalqımızın, ümumən
türk dünyasının
milli sərvətidir.
Lakin
onu da qeyd
edim ki, Nizami Cəfərov bir insan kimi
sadə olduğu qədər də bir alim kimi
onu öyrənmək
olduqca çətindir. Nəinki N.Cəfərovun əsərlərini,
hətta onun haqqında yazılmış
əsərləri belə
öyrənməkdə çətinlik
çəkirəm. Və bir
də qeyd edim ki, Nizami
müəllim haqqında
yazmaq da çox çətindir, çünki hər şey yazılıb.
Tam əsasla demək
mümkündür ki,
bu gün Azərbaycanda ədəbiyyat
sahəsində ən
böyük fenomen yaddaşa malik iki şəxsiyyət var.
Zəlimxan Yaqub və Nizami Cəfərov. Və mənim
taleyim elə gətirib ki, hər iki şəxsiyyəti
istədiyim zaman ziyarət etmək səlahiyyətim var. Bəli
Nizami müəllim doğrudan da fenomen yaddaş sahibidir. Fikrimcə o, istədiyi xarici
dili qısa zamanda öyrənə bilər.
Nəriman
Həsənzadədə əsil
insanlara xas olan bir gözəl
xüsusiyyət vardır. Dar gündə ona
kömək əlini uzadan insanları şeirlərində vəsf
etmək. Şair
istər özünün,
istərsə də Nizami Cəfərovun fəaliyyətində
böyük rol oynamış H.Əliyevi də unutmur;
O, əsil ədalət
tərəfdarıydı.
-deyir.
Əsərdə
doğma torpaqlarımızın
ermənilər tərəfindən
işğal edilməsi,
dünya dövlətlərinin
xalqımızın haqq
çağrışlarına məhəl qoymamaları da təsvir olunur.
İndi bu
dünyanın kardı
qulağı,
QARABAĞ deyəndə,
eşidə bilmir.
Lakin
şairin hər əsərində olduğu
kimi “Nizami” poemasında da bir nikbinlik, xoşbət gələcəyə,
torpaqlarımızın tez-gec
azad olunmasına inam vardır.
Vedili Vediyə
dönəcək bir gün
Şair
Nizami Cəfərovun gələcəyinə böyük
ümid bəsləyir,
daha böyük uğurlar qazanmasına inanır. O, Nizami
müəllimə o qədər
qəlbən bağlıdır
ki, hətta onu yuxuda görür.
Görür ki,
Günəşin
şüası axır
sel kimi.
Bildiyimiz
kimi günəş və ulduzlar bir fövqalədə hadisə baş verəndə axışır. Bu yuxu isə
N.Həsənzadəyə alimin
böyük gələcəyindən
xəbər verir.
Bu nikbinlik şairin
misralarından görünür.
Şair Nizamimiz
yaşayır oğlum,
Yaşasın
tənqidçi Nizamimiz
də.
Yeqzar Cəfərli
Olaylar.- 2013.- 14 noyabr.- S.12.