“Uşaqlar üçün film, ya serial çəkməmişəm,
çəkməyi də düşünmürəm”
Müsahibimiz rejissor
Rövşən İsax, Vüqar
Əmirov və ssenarist Əyyub Qiyaslı
ilə söhbətimizi davam etdiririk.
(Əvvəli 06.09.2013 tarixində)
“Ssenari sahəsində
çalışmaq istəyən şəxslərin peşəkar
təhsili olmalıdı”
-Əyyub Qiyaslı: ...Rejissor çəkiləcək
aktyorlarla yanaşı əsas meydançaları, obyektləri
də çəkiliş günü müəyyənləşdirir.
Dəfələrlə belə halla rastlaşmışam.
Peşəkarlar azdır, işə münasibət isə bir
o qədər düzgün deyil. Kino-serial aləmində yazan
şəxslərin böyük əksəri isə
dramaturgiya-ssenari sahəsindən xəbərsiz olan şəxslərdi.
-Yəqin ki mükəmməl
ssenarinin yazılması üçün məktəbin də
olması vacib amildir. Bu sahənin istənilən səviyyədə
ixtisaslaşmaması necə, qeyri-peşəkarların ortaya
çıxmasına səbəb olurmu?
- Ə.Q: Təhsil önəmlidir.
Ssenari sahəsində çalışmaq istəyən şəxslərin
peşəkar təhsili olmalıdır. Təhsil problemi həll
olunduqdan sonra düşünürəm ki, ssenari sahəsində
də bacarıqlı və istedadlı mütəxəssislər
meydana atılacaq. Bu gün bizə qonşu olan Türkiyə,
Rusiya, Gürcüstan, İranda kino-serial sahəsinin ənənələri
var. Gənclərimizin qonşu ölkələrdə bu sahə
üzrə təhsil alması üçün şərait
yaratmalıyıq. Təhsil-təcrübə olmadan heç
bir nailiyyət əldə etmək olmaz. Yenicə bu sahəyə
qədəm qoymaq istəyən gənclər komanda şəklində
birləşərək bir-birlərinə kömək etməlidir.
Ssenaristlə yanaşı rejissor da peşəkar
olmalıdır. Ssenarist nəsə səhvə yol verərsə
rejissor düzəliş edərək onu
tamaşaçının istədiyi bir formada təqdim edəcək.
Qələmimə hörmət etdiyim üçün pis
yazmağa haqqım yoxdur. Amma yenə də bu serialla
bağlı arxayınlığım var. Çünki
işbirliyi qurduğum şəxs kifayət qədər
peşəkardır. Rövşən kimi rejissorla işləmək
nə qədər çətindirsə, bir o qədər də
asandır.
-Uşaqlar haqda serial çəkməyi
necə, düşünürsünüzmü?
-Rövşən İsax:
Çox çətin işdir. Bu vaxtacan uşaqlar
üçün film, ya serial çəkməmişəm,
çəkməyi də düşünmürəm.
Çox səbrsiz insanam. Onlarla işləmək isə ilk
növbədə səbr tələb edir. Bədii filmi sevə-sevə
işləyərm. Amma uşaqlar üçün serial
çəkmək çətin olar. Bu gün uşaqlarla
bağlı bir çox sahələrdə boşluqlar var.
Onlar üçün yazılan mahnılar, hazırlanan
verilişlərin də sayı azdır. Ümumiyyətlə
uşağın nəyə maraq göstərdiyini bilmək də
olmur. Bir onu bilirəm ki rəngbərəng şeylər
onların daha çox diqqətini çəkir. Onların
düşüncə tərzləri də çox qəribədir.
6 yaşlı oğlum bu il birinci sinifə getməyə
hazırlaşır. O dəfə mənə sual verir ki, ata,
o nədir ki, uçur, amma gəzmir. Görəndə ki
cavabı tapmaqda çətinlik çəkirəm, onda mənə
köməklik edərək dedi ki, uçur, həm də
qonur. Onda bildim ki, söhbət kəpənəkdən gedir.
İndi, gəl bu düşüncədə olan, məntiqi
suallar verən uşaqların maraq dairəsini öyrən...
-Ə.Q: “Tək olanda qorxma” serialını çəkirik. Sezon açılışında
uşaqlar yenidən ekran önündə əyləşərək sevimli
qəhrəmanlarını görə biləcəklər.
Həqiqətən uşaqlarla işləmək
çox çətindir.
Bir də görürsən ki ayaq üstə
yatırlar.
-Müsahibələrin
birində də filmlərin probleminə qısaca da olsa toxunmuşduq. Bu haqda danışaq.
Öncəki filmlər kimi
bənzərsiz ekran əsərləri niyə
çəkilmir?
-R.İ. Çox
ağır sualdır...Adətən bu cür problemlərin kökündə maliyyə
dayanır. Qədim zamanlarda iki
məmləkət arasında
müharibə başlayır.
Tərəflər bir-birinə qarşı
hücuma keçir.
Hər dəfə eyni tərəf məğlub olur. Padşah əsas vəzirlərdən
birini çağıraraq
məğlub olmalarının
səbəblərini öyrənir.
Vəzir
buna 9 amili səbəb olduğunun deyərək bir-bir sadalamağa başlayır.
İlk olaraq barıtın yoxluğundan şikayətlənir.
Padşah da cavabında deyir ki, barıt yoxdursa, get ağ
bayrağı qaldır.
Azərbaycan kinosunun da 9
problemini sadalamaq olar. Təcrübə sahəsində də
problemlər var. Hovuzda
su olmadan necə üzməyi öyrənmək olar?
Kinostudiyamızın da vəziyyəti
belədir. Kamera, montaj,
dünya kinosunun tələb etdiyi işıq avadanlıqları
olmadan hansı təcrübədən danışmaq
olar? Hazırda bütün dünya
səsi çəkiliş
zamanı qeydə alır, amma Azərbaycanda hələ ki bu texnika
yoxdur. Yaradıcılıq problemlərinə deyil, hələ təkcə texniki məsələlərə nəzər
yetirdikdə nə qədər çatışmazlığın
olduğunu görə
bilərik. Azərbaycanda çox gözəl ssenarilərin yazıla biləcəyinə inanıram.
Deyə bilmərəm ki, əsər yoxdu, rejissor yoxdu. Yox, var. Kino sintetik sənətdir.
Lazım
olan texnikaya əlimiz çatmayanda ekran əsəri keyfiyyətsiz alınır.
Və bu zaman serial yayımlanarkən aşağıdakı
titrlərdə “texnika
baxımdan problem olduğu
üçün filan
səhnə bu cür çəkildi” deyə yaza da bilmirik.
Ə.Q: Bu sahədə
olan şəxslərin
kinoya münasibəti
birmənalı deyil.
-Aktyorluğu bitirmisiniz, amma nədən səhnədən
deyəsən birdəfəlik
uzaqlaşmısınız...
- R.İ: 95-ci ildən etibarən teatrdan ayrılmışam, amma peşman deyiləm... O vaxtlar çox ağır dönəm idi. Mən dözmədim. Təxminən bir il yeddi
ay Gənclər Teatrında,
sonra Pantomimada işləyib bu sahədən uzaqlaşdım.
6 ay mənim üçün
çətin oldu.
Sonradan vərdiş etdim... “Aktrisa”
filmi də məncə pis alınmayıb. Hərdən özüm bu filmdə rol aldığımı unuduram.
Bir dəfə Moskvada olarkən filmin başqa qəhrəmanı olan xanımla görüşəndə
onunla bircə dəfə də olsa eyni filmdə
oynamaq istədiyimi dedim. Sonra yadıma düşdü
ki, yox, biz eyni filmdə rol almışıq.
Hazırda ssenarisini yazdığım
“Sonuncu Fəsil” serialında da rol ifa etmək
istədim, sonra fikirləşdim ki, deyəcəklər bu “çelovek” orkestrdı.
Özü yazıb, özü
də oxuyur. Amma kim
mənə rol təklif etsə böyük məmuniyyətlə
oynayaram. Çəkiləcəyim filmlərdə ən
mənfi, murdar obrazları canlandırmaq istəyərdim.
-Ə.Q: Nədənsə
mənə də rejissorun özünün məhsulu olan ekran əsərində çəkilməsi qəribə
gəlir...
-R.İ: Özümü daha çox aktyor sayıram, nəinki rejissor. Hər ikisi də çətin sənətdir.
-Ə.Q: Gecə
çox yorğun idim, amma beynimdə
ideya var idi. İstədim ki, uzanıb
yatam. Beynimdəki fikir mənə
rahatlıq vermədi,
işimi görüm sonra yatdım. Buna görə rejissor,
ssenarst olmaq çətindir.
-R.İ: Evim ofisə yaxın olduğu üçün
olur ki, gecə mənim də ağlıma bir şey gəlir,
ofisə gəlib nəyəsə düzəliş
edirəm. Beyində fikir olanda istər-istəməz
adam yata
bilmir.
-Reklam sahəsində də bir müddət çalışmısınız...Hazırda necə, bu sahə ilə
məşğulsunuzmu?
-Uzun müddət bu sahədə çalışmışam. Bəlkə də
500-dən də artıq
reklam məhsulum olub. Amma hazırda bu
işlə məşğul
deyiləm. Heç evə
çörək almağa
vaxtım yoxdur, qaldı ki, reklam çəkəm.
-Aktyorların ləhcə ilə danışmasına münasibətiniz
necədir?
-R.İ: Tutaq ki, mən
Gəncədə böyüyüb
boya-başa çatmışam.
Buna görə də bu bölgənin
ləhcəsində olduğu
kimi danışa bilirəm. Filmlərdə ən çox
istifadə olunan ləhcələrdən biri
də Şəki ləhcəsidir. Naxçıvan ləhcəsinə də tez-tez müraciət edilir. “Pərvanələrin
Rəqsi” serialında
da ləhcə ilə danışan aktyorlar var idi.
Hansı
ki, onlar ədəbi dildə də çox gözəl və sərbəst danışırlar.
Özüm belə istədim
ki, Elxan Gəncə ləhcəsində
danışsın. O özü
Gəncədən olmasaydı
bu addımı atmaqda ehtiyat edərdim. Daşdəmir rolunu canlandıran
aktyorumuz Raufun işlətdiyi səydərəm
sözünü birinci
dəfə eşidirdim.
Sən demə Qarabağ ləhcəsində bu söz var imiş.
Bəziləri bu sözün
mənasını bilmədiyindən
serialda bunu açıqlamaq məqsədi
ilə Daşdəmirlə
dialoqda olan obrazların birinə tapşırıq verdim ki, sözün mənasını ondan soruşsun. Əhlikef, beyninə nə
gəldi onu edən adamları belə adlandırırlar.
Dünya
təcrübəsində də
ləhcədən istifadə
edilir.
-Ssenarist də serialın hər bölümü üçün çəkiliş
meydançasına gəlir?
-Ə.Q: Bu o qədər
də vacib deyil. Bizim əsas işimiz
ofis daxilində yekunlaşır.
-R.İ: ...ssenarinin yazılması prosesində
iştirak etmək istəməzdim. Amma bilirəm ki,
bu yolla həm ssenaristə, həm də özümə əziyyət
vermiş olaram. Öncəki
serialda buna əmin oldum. “Sonuncu Fəsil”də
hələ tanımadığım,
amma müəyyən
amillərə nəzər
yetirərək işbirliyi
qurduğum şəxslər
var. İş əsnasında
kimin gücünün
nəyə qadir olduğunu görəcəyik.
Kiminsə üzərinə
düşən yükü
qaldıra bilmədiyini
gördükdə ssenaristin
qulağına pıçıldayaraq
filankəsin işinin
bir az
azaldılmasını tələb
edəcəyəm. Elə olub
ki, bacarığına,
istedadına tam əmin
olmadığım aktyorladan
daha yüksək nəticələr əldə
etmişəm.
-“Pərvanələrin
Rəqsi”ndə hansı
aktyor sizin gözləntilərinizdən daha
artıq nailiyyətlər
əldə etdi?
-R.İ: Xatirə
rolunu canlandıran Mətanət Eresdən, İlqar Cahangirdən umduğumdan da artığını əldə
etdim. Ramiz Novruzun ümumiyyətlə
başqa cür oynamağa belə haqqı yox idi. Şəbnəm Hüseynovanı Şövqinin həyat yoldaşıdı deyə
tanıyırdım. Onun da bacarığını bəyəndim.
Ən əsası ona görə ki, Şəbnəm xanım çox məsuliyyətli
şəxsdir. Aktyor daxilən
rejissora tabe olmalıdır. Xala xətri qalmasın deyə verilən tapşırıqları məcburən
yerinə yetirməklə
keyfiyyətli iş əldə etmək mümkün olmur. “Aktrisa” filmində
yazıçının obrazını
canlandıran İlham
Hüseynovda da bu xoşbəxtlik var. O da daxilən rejissora tabe olan insandır. Aytən obrazını canlandıran
Fidan Axundova da gözlədiyimdən daha uğurlu nəticə əldə etdi. Gözləntilərimi dorultmayan aktyorlar
da oldu. Amma onların adını çəkə bilmərəm.
Nigar Məhərrəm
-P.S.-R.İ: Nə yaxşı ki bəzi
sualları eşitmədim. “Hansı hissləri
keçirirsiniz?”, “hansı sualı eşitmək istərdiniz?”, bir də ki “ən
çox nəyi bəyənirsiz ya bəyənmirsiniz?”
suallarını yaxşı ki eşitmədim.
Olaylar.- 2013.- 11 sentyabr.- S.12.