“Musiqi uşağa estetik tərbiyə
verir”
Yusif Vəliyev:
«Kim ki, diplom õatirinə oõuyur və sadəcə işləmək
õatirinə işləyir, 50 il də işləsə,
heç bir yaradıcılığı olmayacaq»
Müsahibimiz
respublikanın əməkdar müəllimi, 35 saylı musiqi məktəbinin
direktoru Yusif Vəliyevdir.
-Yusif müəllim, Georgi Şaroyev
adına 35 saylı musiqi məktəbinin yaranma tariõi necə
olub?
-Bu musiqi məktəbi
şəhərimizin ən qocaman tədris müəssisələrindən
biridir. 1934-35-ci tədris ilindən bu məktəb Bakı Dairəvi
Zabitlər Evinin nəzdində fəaliyyətə
başlayıb. O vaõtı şəhərdə üç 11
illik məktəb var idi. Onlardan biri də 35 saylı məktəb
olub. Məktəbi Azərbaycanda peşəkar musiqi təhsilinin
və fortepiano ifaçılığı məktəbinin
inkişafında böyük õidmətləri olan mahir
pianoçu, təcrübəli pedaqoq, professor G.G.Şaroyev təşkil
edib. Dahi bəstəkarımız Üzeyir Hacıbəyov tərəfindən
təməli qoyulan Azərbaycan Dövlət Konservatoriyası
yarananda Rusiyanın başqa-başqa şəhərlərindən
mütəõəssisləri dəvət etmişdi. Şaroyev də
onlardan biri olub. Fortepiano məktəbini təşkil edən
iki mütəõəssisdən biri də Georgi Şaroyev olub.
Sonra o, bu məktəbə öz tələbələrini dəvət
edib. Məktəbdə bütün iõtisasların olmasına
çalışıblar. O vaõtı burada hətta bəstəkarlıq
şöbəsi də olub. Fərəc Qarayev burada bəstəkarlıqdan
dərs verib. Georgi Şaroyev məktəbin təməli
qoyulandan 1969-cu ilə qədər direktoru olub. Sonra onun tələbəsi
Nurcahan Əliyeva məktəbə rəhbərlik edib. 1992-ci
ildən Nuşabə İsmayılova, 1995-ci ildən isə mən
bu vəzifədə çalışıram. 75
illik yubileyini keçirdiyimiz bu məktəbin ənənəsi
böyük olub.
-Əsasən hansı iõtisaslar tədris olunur?
-Əsasən
fortepiano məktəbi sayılır. Məktəbdə
çalışdığım illərdə bu şöbənin
geniş olduğunu, yaõşı müəllimlərin olduğunu
gördüm və şöbəni bir az da gücləndirməyə
çalışdım. Bunun üçün də mütəõəssislər dəvət etdim. Burda
Bakı Musiqi Akademiyasının professorları, dosentləri
çalışırlar. Məsləhət saatları da
alırlar. Bununla yanaşı, dövrün tələbi ilə
başqa iõtisaslar da inkişaf etməliydi. 1995-ci ildə
mən burda çalışmaya başlayanda 7 iõtisas tədris olunurdu. İndi isə 20-dən
yuõarı iõtisas var. Demək olar ki, musiqinin
bütün sahələri əhatə olunub. İstər
klassik, istər õalq alətləri,
istər vokal sahə. Bununla yanaşı, õanəndəlik tədris olunur. Əsasən
simli, nəfəs alətləridir ki, bu iõtisaslar da tədris olunur. İndi burada məktəbin
öz yetirmələri də çalışır.
Violonçel və bu digər bu kimi iõtisaslar üzrə müəllim problemi də
çoõdur. Ümumiyyətlə, bəzi sahələr
üzrə iõtisaslı müəllimlər şəhərimizdə
azdır. Nəfəs alətlərinə də çoõ ehtiyac var. Bu sahədə də müəllim
problemi var. Qoboy, fleyta, klarnet, saksafon kimi iõtisasları da genişləndirmək
lazımdır. Mən bu məktəbə gələndə nəfəs
alətlərindən bir klarnet var idi. Ancaq indi
sadaladığım iõtisasların hamısı tədris olunur.
-Şagirdlərin bu iõtisaslara meyli var?
-Şagirdləri
bu iõtisaslara cəlb etmək asan deyil.
Lazımdır ki, musiqini təbliğ edəsən. Gərək
bu işdə mətbuat, televiziya fəal olsun. Mədəniyyət
kanalı yarananda çoõ sevindik. Dəfələrlə təklif
eləmişəm ki, maarifləndirici proqramlar
olmalıdır. Əvvəllər var idi. Oqtay Rəcəbov,
Rauf İmanovun apardığı verilişlərdə musiqi
alətləri göstərilirdi və alət haqqında məlumat
verilirdi. Belə maarifləndirici proqramlar olmalıdır. Xalq
alətləri õalqın
qanında var və uşaqlar da bunu bilir. Amma klassik alətləri
bilmirlər. Gərək təbliğ edəsən. Ümumiyyətlə,
klassik musiqini az dinləyirik. Buna görə gərək
klassik musiqi tez-tez səsləndirilsin. Uşaqlar
bu alətlər haqqında məlumat əldə etsə, məktəbə
gələndə məlumatlı olarlar. İndi gitara dəbə
düşüb. Gələn uşağının gitara sinfinə
getməsini istəyir. Səbəb odur ki, bu musiqi aləti
çoõ təbliğ olunur, televiziya vasitəsilə
onu ifa edənlər çoõ olur.
Məktəb,
müəllim olaraq biz bu cür məsələləri diqqətdə
saõlamalıyıq ki, gələcəkdə
orkestr alətləri ifa edənlərin yeri boş qalmasın.
Yeni nəsil yetişsin. Məktəbi bir laboratoriya hesab edirəm.
-Məktəbdə peşəkar müəllimlərin
yetişməsi üçün hansı addımlar
atılır?
-Biz musiqi məktəbində
təhsil ala-ala çalışırdıq və diplom alanda
müəllimlik təcrübəmiz olurdu. Nə etmək
lazım olduğunu bilirdik. İndi konservatoriyanı
qurtarır və gəlir, amma bu hələ müəllim
deyil aõı. O, pedaqoji təcrübə
keçib. Amma bu müəllim demək deyil. Müəllim təcrübəsini
toplamaq üçün illər lazımdır. Ona görə
də məktəbin laboratoriya olduğunu deyirəm. Bizim belə
bir təcrübəmiz var. Gənc müəllim gələn
kimi pedaqoji şuranın qərarı ilə onu təcrübəsi
olan müəllimə həvalə edirəm. Həmin müəllimə
gənc kadrın fəaliyyətini 3 il ərzində nəzarətdə
saõlayacağı bildirilir. Gənc müəllimə
də bilmədiyi hər məsələni soruşmaq
tapşırılır. Hər ayda iki dəfə gənclər
öz uşaqlarını təcrübəli müəllimə
göstərirlər, səhvlərini öyrənirlər. Belə
olsa, müəllim yetişdirmək olur. Diplomda hansı sahə
üzrə bitirirsə, o yazılır. Elə ola bilər ki,
ali təhsilini başa vuran yaõşı ifaçı ola bilər, amma
bununla paralel olaraq yaõşı pedaqoq olmaya bilər. Bunu gərək
ali təhsil müəssisəsi özü ayırsın.
Fakültədə təhsil alan on nəfər tələbənin
10-da ifaçı və ya müəllim deyil.
Aşağı kurslardan kimdən yaõşı pedaqoq və ya kimdən yaõşı ifaçı
olacağını aydınlaşdırmaq lazımdır. Və
ayrılan pedaqoji fəaliyyət sahəsində yetişdirilməlidir.
Yaõşı ifaçı olan gəlir, amma
görürsən ki, pedaqoji bacarıqları zəifdir. Bunun
üçün də ilk illərdə təzə gələn
kadrları müşayətçi kimi verirəm,
bütün imtahanlara salıram ki, onlar təcrübə
toplasınlar. Amma fərdilik də var. Məsələn, elə
gənc kadrlar da var ki, onlar təcrübəli müəllimlərdən
də yaõşı dərs qura bilir.
-Məktəbdə nə qədər
şagird təhsil alır?
-1995-ci ildə
məktəbdə 258 şagird var idi. Hazırda isə 375
şagird var. 86 nəfər iõtisaslı müəllim çalışır.
Onların arasında orta iõtisaslılar cəmi 10-15 faiz təşkil
edir. 2004-cü ildən biz artıq beynəlõalq arenaya çıõmışıq. Elə həmin il
Portuqaliyada uğurlarımız oldu. Pianoçularımız
yaõşı yerlər tutdular. Bu günə
kimi də bu ənənə davam edir. Bu yaõınlarda Tallində keçirilən beynəlõalq müsabiqədə şagirdimiz
bayrağımızı ucaldıb. İndi dövlətimiz gənclər
üçün hər cür şərait yaradıb,
bütün dünyaya qapılar açılıb.
Keçirilən müsabiqələrə qatılmaq
imkanları var. Nazirliyimiz də onları maliyyələşdirir.
Bizlərə də çalışmaq qalır.
-Şagirdlərin məktəbə qəbulu
hansı şəkildə həyata keçirilir?
-Qəbul
zamanı uşağın müsiqi qabiliyyəti-ritm,
yaddaş, musiqiyə qarşı olan istedadı yoõlanılır. Nəticədə hansı
iõtisasda məşğul ola biləcəyi
müəyyənləşdirilir. Valideynlər gəlir və
uşağının öz istədiyi bir iõtisasda məşğul olmasını istəyir.
Yoõlamadan sonra məlum olur ki, bu uşaq bu iõtisasla məşğul ola bilməz. O, daha
çoõ õalq musiqisinə yaõındır.
-Hədəf məktəbdə təhsil
alan şagirdlərin hamısını musiqiçi kimi
yetişdirməkdir?
-Bəziləri
elə bilir ki, 375 uşağın hamısı musiqiçi
olacaq. Uşaq musiqi məktəbləri estetik tərbiyə
verir və gələcək musiqiçilərin təməlini
qoyur. Əgər 300 uşağın 30 nəfəri musiqiyə
gedirsə, bəs edir. Amma burada diqqət yetirilməli məqamlar
var. Mən müşahidə etdim və balaban iõtisası üzrə ifaçının
az olduğunu gördüm. Və bu şöbəni
böyütdüm. Əsasən klassik alətlərə
çoõ önəm verməklə yanaşı,
bu sahələr üzrə müəllim yetişdirmək
lazımdır. Bu iõtisaslar üzrə müəllim çoõ azdır. Yerli kadrlar yetişdirməliyik
ki, vaõtilə olduğu kimi başqa yerlərdən
mütəõəssis dəvət etməyək. İõtisası seçməsi üçün
müəllimlər stimullaşdırılmalıdır.
-Əmək haqqı problemi də peşəkar
müəllimlərin yetişməsinə mənfi təsir
göstərir.
-Bazar
iqtisadiyyatı əməyin qarşılığını
almağı tələb edir. İndi sərhədlər
açıqdır və gənclər də harada nə
olduğunu görür. Amma biz gənc dövlətik. Bu
yaşda dövlətdən Almaniya kimi olmağı tələb
etmək düzgün deyil. Biz müstəqilliyi təzə
qurmuşuq. Gələcək nəsil daha yaõşı şəraitdə yaşayacaq.
Qeyd etdiyiniz məsələlər dövlətin
iqtisadiyyatı gücləndikcə, həllini tapacaq.
Sözsüz ki, müəllim işləyirsə, zəhmətinin
bəhrəsini görməlidir.
2011-ci ildən
müəllimlərə 24 saatdan artıq işləməyi
qadağan etdilər. Ümumtəhsil məktəblərində
onsuz da müəllimlər 18 saatdan artıq dərs demirdilər.
Amma bizim musiqi sahəsi belədi ki, iõtisaslı müəllimlərə ehtiyac
var. Konservatoriyanın müəllimini dəvət edirdik,
burada işləyirdi. 36 saat dərs deyə bilərdi. Bu 24
saata endi. Biz iõtisaslı
müəllimlərin çoõunu itirdik. Ona görə bu qadağa
müsiqi məktəblərinə iõtisaslı kadr məsələsində
çətinlik yaratdı. Və yaõud da bərabərləşmə olub. Gənc
kadr gəlir və ona ən azı 12 saat dərs verilir. Amma
neçə ilin iõtisaslı müəlliminə 24 saatdan
artıq verə bilmirsən. Gənc müəllim iki il
işlədikdən sonra məcbursan ki, ona da 24 saat dərs verəsən.
İõtisaslı müəllimlə onların
arasında fərq yalnız kateqoriyada olur. Amma əvvəllər
elə deyildi. 36 saat dərs deyən müəllimlər var
idi. Çünki onlar təcrübəli müəllimlər
idi. Uşaq yetişdirirdilər və onlara
stiumul lazım idi. Bir yerdə çalışır və əməyini
də bir yerə sərf edirdi. Amma indi üç gün
işləyir və həftənin 3 gününü evdə
bekar oturur. Bu yaşda müəllim öz əməyini hara sərf
etsin?
-ABŞ-da, Avropa ölkələrində
demək olar ki, bütün ailələr
uşaqlarının idman və musiqi ilə məşğul
olmasına çalışır. Sizcə, musiqi uşaqlara nə
verir?
-Mən
öz təcrübəmdən bir faktı işlədim. Bir həyətdə
oynayan 8-10 yaşlı uşaqlara fikir versəniz, görərsiniz
ki, uşaqların içində musiqi təhsili olanlar digər
uşaqlardan fərqlənirlər. Çünki musiqi estetik tərbiyə
verir. Məsələn, 1-ci sinifə təzə gələn
uşaq var ki, dəhlizdə
qışqıra-qışqıra danışır. Bir
müddətdən sonra baõır ki, burada çığıran yoõdur. Burda fərdi dərsdir və dəhlizdə
çoõ olanda 6-7 nəfər olur. İstər-istəməz
burada uşaqlar mühitə uyğunlaşır. Bura incəsənət
ocağıdır. Mənəvi tərbiyə verməlidir. Uşağın
butün etika-estetikası burada cilalanır. Valideynlərdən
biri qəbul üçün ərizə yazmağa gəlmişdi.
Onun yanında gələn uşaq dayanıb-durmadan bu kabinetdə
bütün stolların üstünə çıõdı. Bildim ki, uşaqda istedad, potensial
var. Uşağı yoõladıq və yaõşı musiqi duyumunun olduğunu aşkar
etdik. Uşaq bir yerdə ona görə
dayanmır ki, enerjilidir. Demək onun enerjisini dağıtmaq
lazımdır. Onu məktəbə götürdük və
çoõlu dərs vermələrini tövsiyə
etdim. Üç aydan sonra o uşaqda tamamilə dəyişmə
baş verdi. Sonra valideyn təəccübünü gizlədə
bilmirdi. Gərək uşağın potensialını görə
və onu düzgün yönləndirə biləsən. Ona
görə də bu sahədə mütləq peşəkarlar
olmalıdır. Müəllim öz sənətinə
vurğun olanda yaradır. Amma kim ki, diplom õatirinə oõuyur və sadəcə işləmək õatirinə işləyir, 50 il də işləsə,
heç bir yaradıcılığı olmayacaq.
Aygün
Olaylar.- 2013.- 9 yanvar.- S.11.