Xocalı: erməni faşizminin avtoportreti...
Bəşəriyyət
tarixinə geniş bir
zaman çərçivəsində nəzər
saldıqda onun savaşsız, fəlakətsiz,
iztirabsız günlərinin heyrətamiz dərəcədə
az olduğunu görürük. Mütəxəssislərin
hesablamalarına görə, son 200 ildə
ən azı 22 müharibə baş verib. İyirmi birinci əsrin lap əvvəlindən
– 2001-ci il 11 sentyabrdan
ABŞ-ın “beynəlxalq terrora
qarşı müharibə” elan etməsini
və bu prosesin indiyədək
davam etdiyini də nəzərə
alsaq, deyə bilərək ki, üçüncü minilliyin bircə günü də savaşsız
ötüşməyib. Bütün sivilizasiya tarixini əhatə edən beş
min illik zaman kəsiyində 150 milyondan
artıq insan bu
müharibələrdə həlak olub. Həlak
olanların da 73 faizi
yalnız XX əsrdə baş vermiş müharibələrin payına düşür. Təkcə İkinci
Dünya müharibəsindən sonra bütün
dünyanın 151 yerində 231 silahlı konflikt
baş verib ki, bunların da yarıdan
çoxu 1990-cı ildən – Soyuq Müharibə qurtarandan
sonrakı ən yaxın tarixi dövrə
təsadüf edir. BMT-nin
məlumatlarına görə, ötən onilliklərdə
silahlı konfliktlərdə həyatını itirən mülki vətəndaşların sayı dramatik şəkildə artıb, ümumi qurbanların 90 faizinə
çatıb. Bu acı reallığın səbəbini
İnsanın fitrətində, onun malik olduğu
“şər başlanğıcın”
“xeyir başlanğıcı”nı üstələməsində
görən, bəşər tarixində yaşanmış və
yaşanacaq acı olayların
qaçılmaz olduğunu iddia edənlər də var.
İkinci Dünya
müharibəsinin başlamasını öz
nəzəriyyəsinin doğruluğunun
təsdiqi kimi qələmə verən və
bu müdhiş savaşa “haqq
qazandırmağa” cəhd edən Ziqmund Freyd kimi...
Amma bütün
müharibələrin içində
öz miqyası, qəddarlığı,
insanlığa sığmayan əməlləri ilə fərqlənən
elə cinayət aktları vardır ki, onlara Ziqmund Freyd də heç bir vəchlə haqq
qazandıra bilməzdi. Təkcə Azərbaycan tarixinin deyil, bütün bəşər tarixinin
ən dəhşətli hadisələrindən biri olan Xocalı qətliamı
məhz həmin cinayət aktlarından biridir.
1992-ci ilin
fevral ayının 25-dən 26-na keçən
gecə birləşmiş rus-erməni silahlı qüvvələri
Xocalıya hücum edərək tariximizə
qanlı hərflərlə həkk olunmuş
Xocalı soyqırımını törətdi. Amansızlığına görə dünya tarixində törədilmiş ən
qəddar cinayətləri belə üstələyən bu soyqırımı aktı təkcə Azərbaycan
türklərinə qarşı deyil,
bütövlükdə insanlığa, bəşəriyyətə,
beynəlxalq sülhə qarşı törədilmiş ən
ağır cinayət idi. Xocalı
faciəsinə qədər Qarabağda baş verən bütün
olaylar bu faciənin məqsədli
şəkildə həyata keçirilən etnik
təmizləmə siyasətinin tərkib hissəsi olduğuna heç bir şübhə yeri qoymur. Xocalının mühasirəyə
alınaraq mülki şəxslərin
şəhəri tərk etməsinə imkan
verilməməsi ermənilərin əsl niyyətini
açıq şəkildə ortaya
çıxarır. O qanlı fevral
gecəsində 63-ü uşaq, 106-sı qadın, 70-i qoca
olmaqla – 613 nəfər Xocalı sakini qətlə yetirildi,
8 ailə tamamilə məhv edildi, 1275 nəfər
əsir, 150 nəfər isə itkin düşdü. Öldürdükləri
uşaqların, qocaların, qadınların cəsədlərini
tanınmaz hala salmaq
qədər alçaq mənəviyyata və
xəstə təfəkkürə malik olan ermənilər bəşər tarixində
ermənilik adına əbədi şərəfsizlik gətirən
soyqırımı aktına imza
atdılar. Faciənin törədilməsindən yalnız iki gün sonra
hadisə yerinə çatmaq mümkün oldu.
Şahidlərin qarşılaşdıqları tükürpərdici
mənzərə sözlə ifadə edilə bilməyəcək
qədər ağır və amansız idi.
Bütün tarixi, kökü
və ruhu ilə yaşadığı torpağa bağlı olan
sadə insanların, o torpaqda
yenicə ayaq tutub
yeriməyə başlamış məsum uşaqların cəsədlərini
soyuq qış fəslində isti vətən torpağı öz
ağuşuna almışdı. Kim bilir, son
nəfəslərində istəkləri, diləkləri
nə olmuşdu
soydaşlarımızın. Nəsibləri isə vətən
torpağını qucaqlayaraq şəhidlik
zirvəsinə ucalmaq oldu...
Bu qanlı hadisənin şahidi,
bütün ailəsindən yalnız
qucağındakı körpə qızını və 4
yaşlı oğlunu xilas
edə bilmiş gənc bir
ana göz yaşları içərisində,
ürək parçalayan Xocalı
tarixçəsini söyləyir: “Xocalıdakı ov silahlarını da camaatdan almışdılar. Bizim
özümüzü müdafiə etməyə
heç bir
imkanımız yox idi.
Yalnız ərim tüfəngini gizlədib
saxlamışdı. Biz od-alov
içərisindən viran olmuş Xocalının kənarına güclə
gəlib çıxa bildik. Sonra gördük ki, silahlılar bizi izləyərək,
güllələr yağdırır. Onlar
bizə çatıb öldürmək, ya
da əsir götürmək istəyirdilər.
Ərim dayanıb onlara atəş açmağa başladı.
Qışqırdı ki, “Qaçın, ələ
keçməyin!” Ailəmizin üzvlərindən bir neçəsi arxadan vurulub yerə sərildi. O isə hələ də
silahlılarla vuruşurdu. Mən ayaq yalın, baş
açıq, iki balamla
uzaqlaşıb kol-kosun içində,
qaranlıqda gözdən itəndə güclə onun bağırtısını eşidirdim: “Qaçın, gizlənin,
görünməyin!” Biz xilas
olduq. O isə şəhid...”
Azərbaycanlı
Ər son nəfəsinə qədər vuruşdu ki, özü ölsə də, ailəsi
düşmən əlinə keçməsin. Bu
faciədən möcüzəli təsadüf nəticəsində
qurtulmuşların hamısı bu gün də
Xocalı dərdinin ağır yükü
altında inləyir. Milli qəhrəmanımız
Çingiz Mustafayevin
lentə aldığı dəhşətli
görüntülər Xocalı faciəsinin miqyasını
və erməni cəlladlarının vəhşiliyini bütün dünyaya nümayiş etdirir. Elə ermənilərin özləri də
öz mənfur əməllərini etiraf etməkdən çəkinmir,
yazdıqları ilə özlərini ifşa
edirlər. Erməni millətçiliyinin və separatizminin baş ideoloqu, körpə balaların qatili Balayanın Xocalı hadisələrindən
4 il sonra
yazdığı “Qəlbimizin dirilməsi” kitabını
oxuyarkən bir daha bunun şahidi olursan: “... Biz Xaçaturla uşaqların
saxlandığı zirzəmiyə enən vaxt,
əsgərlərimiz artıq onlardan birini ovuclarından pəncərə çərçivəsinə
mıxlamışdılar. Uşağın səs-küyünü
azaltmaq üçün
Xaçatur onun
ağzına öldürdüyümüz
anasının kəsilmiş döşünü
soxdu. Sonra mən onun başının, döşünün
və qarnının dərisini soydum. O, qan itirməsindən 7 dəqiqə sonra öldü. Birinci ixtisasıma görə həkim olduğum üçün
humanistəm və ona görə də
uşağın başına gətirdiklərimizdən sevinc duymadım. Lakin qəlbim
şadlanırdı. Xaçatur
uşağın bədənini hissələrə böldü və itlərə atdı. Axşam biz eyni hərəkətləri üç
türk uşağı ilə etdik. Mən erməni, vətənpərvər
və vətəndaş kimi borcumu yerinə yetirdim...”
Bu - XXI əsrdə erməni faşistinin özü tərəfindən
öz qələmi ilə
yaradılmış mükəmməl obrazı, avtoportretidir!
Qarabağın
işğalı zamanı Zori Balayanın
Serj Sərkisyanla birlikdə hərbi geyimli fotoları da
onların birlikdə törətdiyi cinayət əməllərinin
sübutudur. Bu ölkənin
həkim-yazıçısı da, prezidenti də
Xocalı soyqırımı və bütövlükdə
Qarabağın işğalı üzərində “erməni
millətinin qəhrəmanlarına” çevriliblər. Lakin tarixi həqiqətlər
bunun qəhrəmanlıq deyil,
növbəti xəyanət olduğunu sübut edir. Bu faciə Qafqazlarda türk tarixinin qanlı səhifələrindən
biri olsa da, birincisi deyil.
Xocalı soyqırımı bizi tarixi keçmişimizə yenidən nəzər
salmağa və acı həqiqətləri
bir daha
xatırlamağa və xatırlatmağa sövq
edir. Xocalı soyqırımının kökü baş verdiyi tarixdən çox-çox
əvvəlki zamanlara gedib
çıxır. Bu faciəyə təkcə Qarabağ
ətrafında cərəyan edən hadisələrin tərkib
hissəsi kimi yox, həm
də Azərbaycanın tarixi
uğurları, zəngin dövlətçilik ənənələri,
ölkəmizin yerləşdiyi geopolitik məkan
və Qafqaz regionunda tutduğu önəmli yer
kontekstində yanaşmaq onun
əsl səbəblərini üzə çıxarmağa
kömək edir. Tarixdən
yaxşı məlumdur ki, Azərbaycan
dövlətçiliyi özünün ən
yüksək zirvəsinə Səfəvilər dövlətinin
yaradılması ilə çatmışdı. Zamanında böyük bir coğrafi məkanı əhatə edən bu dövlətin zəifləməsi ilə Azərbaycan
öz sərhədləri içərisində daralmağa
başladı. Səfəvilər dövlətinin süqutu, Azərbaycanın pərakəndə
şəkildə xanlıqlara parçalanması sonda bütün regionun rus
imperiyasının nəzarəti altına keçməsi ilə
nəticələndi. Beləliklə, Azərbaycan dövlətçiliyinin
zəifləməsi bütövlükdə Qafqaz
regionunun imperiya
caynağına keçməsinə səbəb oldu. Lakin faciə bununla bitmədi. Minilliklər ərzində
Avrasiyanın sahibi olan
qüdrətli türk dövlətçiliyinin
dirçəlməsinə bir daha imkan verməmək məqsədi
ilə Altaylardan Balkanlara
qədər uzanan türk
qurşağını parçalamağa
çalışan rus imperiyası “məzlum”
erməni tayfalarını məhz Qafqazda,
əzəli türk torpaqlarında
yerləşdirməyə başladı. Türk
zolağının strateji mərkəzində
yerləşən Azərbaycan imperyanın şikarına çevrildi. Son üç yüz
ildə əhalisi daim artmaqda
olan Azərbaycanın
ərazisi daim azalmağa,
dəfələrlə bölünərək imperiya
tərəfindən udulmağa məruz
qaldı və bu
günkü Azərbaycan dövləti mövcud olduğu bütün siyasi-mədəni tarixi
ərzində ən az torpaqlara
malikdir. XX əsrdə çarizm imperiyasını əvəzləyən
sovet imperiyası da bu ənənəyə sadiq
qalaraq Azərbaycanı parçalamaqda
davam etdi. Qəddarlığı
ilə öz sələfindən heç də geri qalmayan sovet imperiyası
soydaşlarımızın böyük bir hissəsini Asiya
çöllərinə sürgün etməklə,
Zəngəzur mahalını da
düşmənlərimizə təhvil verdi.
Bütün bunlara mətinliklə
sinə gərən millətimiz yetmiş
il ərzində sovet əsarətinə
qarşı mübarizəsini və
milli azadlıq hərəkatını davam etdirdi. Bu üzücü
mübarizə 20 Yanvar faciəsindən
keçərək milli dövlətçiliyimizin
bərpasına yol açdı.
Əslində,
Xocalı hadisələri Azərbaycanda sovet
imperiyasının dayaqlarını laxladan
milli azadlıq hərəkatını boğmağa yönəlmiş Qanlı Yanvar faciəsinin davamı idi.
Xalqımızın mübarizlik əzmini
sındırmağa, Azərbaycanı yenidən əsarət
altına almağa yönəlmiş
zorakılıq aktı idi. Rus imperiyası törətmiş olduğu 20 Yanvar faciəsində
əldə edə bilmədiyinə Xocalı faciəsində
bilavasitə iştirak etməklə nail olmaq istəyirdi. Qafqazın itirilməsini heç
zaman həzm edə bilməyən rus imperiyası Xocalı qətliamının
törədilməsinə göstərdiyi “dəstəklə”
yenicə müstəqilliyini bərpa etmiş
Azərbaycana öz gücünü
nümayiş etdirdi və
əsl niyyətini ortaya qoydu.
Xocalı soyqırımı əslində, bütün
dünya türklüyü
qarşısına atılan imperiya “əlcəyi” idi.
Ardı var
Müqəddəs yurdlarımıza qayıtmaq arzusu ilə,
Cavanşir Feyziyev
Millət vəkili, fəlsəfə doktoru
Olaylar.-
2014.- 26 fevral.- S.10.