Cənnətdən gələn
məktub
Məhəlləmizin başında Ağabəy adında yaşlı bir kişi yaşayırdı. İlk baxışdan başqalarından heç nə ilə fərqlənməyən bu insanla qısa söhbətdən məlum olurdu ki, həddindən artıq dindardır, bir az da dəqiq desək avamdır (rus türkcəsində desək, fanatikdir) və dar düşüncəsi ilə bütün məhəllə sakinlərindən fərqlənir. Əslində məhəlləmizin sakinlərinin əksəriyyəti, xüsusilə də qocalar dindar idi. Amma “Məşədi İbad” demiş, bir o qədər yox. Bu kişi həyatının mənasını dini qanunlara ciddi riayət etməkdə görürdü. Deyərsiniz burda pis nə var ki?! Heç nə. Məsələ bunda idi ki, o, bütün bunlara şüurlu şəkildə deyil (məsələn, birindən eşitdiyi hədisin doğru və yalan olmasının fərqinə varmadan), kortəbii şəkildə əməl edirdi. Amma bu kişinin bir özəlliyi də vardı ki, o, dindar olduğu qədər də çalışqan idi. Bütün ömrünü ağır zəhmətlə çalışaraq ailəsini dolandırırdı. Məni görən kimi yanına çağırar, həmsöhbət olardıq. Çox söhbətlər edərdi. Danışardı ki, ömründə bir tikə belə haram çörək yeməyib, heç kimin bostanına daş atmayıb, qonşunun toyuğunu həyətində görəndə “mənimkidir”-deməyib. Bir sözlə saf, təmiz, alın təri ilə, halal bir ömür yaşayıb. Çevrəsindəkilər də bunu təsdiq edər, istər qohumları olsun, istərsə də qonşuları onun geniş ürəkli insan olmasından, cüzi qazancından daim kimsəsizlərə əl tutmasından ağız dolusu danışırdılar.
Hələ bu
harasıdır? Ağabəy kişinin atası haqqında
danışırdılar ki, o, dükandan heç nə almaz,
hətta taxılı belə öz qapısında əkib becərərdi
ki, birdən bu taxıl müsəlman olmayan məmləkətlərdən
gətirilər. O da yeyər, ibadəti zay olar. Bir sözlə
bu ailənin möminliyi təkcə bizim kənddə deyil,
bütün ətraf kəndlərdə məşhur idi.
Ağabəy kişidə
mənim diqqətimi ən çox çəkən cəhət
o idi ki, o, hər şeyi qismətlə, alın yazısı
ilə bağlayırdı. Məsələn, güclü qar
yağırdı, o işə gedə bilmirdi. (Əksər kənd
sakinləri kimi Ağabəy əminin də ruzusu gündəlik
işdən çıxırdı). Belə günlərdə
arvadı Məsmə xala ondan soruşardı:
-A kişi, bu gün işə gedəcəksən, səninçün bir şey hazırlayım?
Ağabəy kişi cavab verərdi:
-Qismətimdə olarsa gedərəm.
Arvadı hirslənər və astadan deyərdi:
-Görüm sənin bu dünyaya qismət olub doğulan gününə daş düşəydi.
Ağlım kəsəndən
qismət məsələsinə mənim xüsusi yanaşmam
olub və mən bu qismət məsələsini heç vaxt
qəbul etməmişəm. Ağabəy kişinin qismət
konsepsiyasına da inamsız yanaşırdım. Peyğəmbərlərin
belə dolanmaq üçün ağır zəhmət
çəkdikləri halda birinin heç bir zəhmət
çəkmədən evdə oturub qismətini gözləməsi
nə dərəcədə doğrudur? Qismət məsələsində
mən kəndimizin ən məzəli adamı sayılan, bir
az da qulağı ağır eşidən Ağadadaş
kişiyə daha çox üstünlük verirdim.
Çünki, o, həmişə deyərdi ki, “Allah çəkdiyin
zəhmətə qiymət versin”. Və ona “sabahın xeyir”
deyəndə “aqibətin xeyir” deyil, “axırın xeyir” - deyərdi.
Yeri gəlmişkən, Ağadadaş kişi çox şən,
hazırcavab və Allaha şükürlü bir insan idi. Hər
dəfə evə təzə bir əşya alanda mənə
göstərərdi. Evlərində özü demiş
Xruşşov dövründən qalma enli bir dəmir
çarpayı vardı. Bu çarpayını mənə
göstərib deyərdi:
-Bax, bu çarpayıda üçümüz yatırıq.
-Üçüncüsü kimdir, ay Ağadadaş kişi?
-Mən, arvad, bir də ki, rəhmətlik atam mənimlə Səkinənin (arvadının adı Səkinə idi) arasında yatır.
-Bu necə olur?
Gecələr elə ki, dönürəm arvada tərəf, tez deyir ki, sən atanın goru, mənimlə işin olmasın.
Ağadadaş kişinin
4-ü qız, 3-ü oğlan olmaqla 7 uşağı
vardı və bu qızları köçürmək onu əməllicə
“bankrot etmişdi”. Hər dəfə bu barədə söhbət
düşəndə Ağadadaş kişi ah çəkər,
deyərdi: Kasıbın əkdiyi bitmir ki ...
Deyəsən mətləbdən
uzaqlaşdıq. Biz axı Ağabəy kişidən
danışırdıq. Ağabəy kişinin bütün
xasiyyətlərini mənimsəmiş, bircə bu qismət
işində atasının əksi olan oğlu Coşqun bu
yöndə onunla mübahisə edirdi. Amma Ağabəy
kişi “kor tutduğunu buraxmaz” məsəlinə ciddi riayət
edirdi. Coşqun yüksək ailə tərbiyəsi
görmüşdü və buna görə də kənddə
hamının sevimlisi idi. Bir də ki, onun ürəyində
atasından qorxu hissi var idi. Çünki, Ağabəy
kişi ötkəm adam idi və sözü çəp gələn
kimi ”bös-böyük cahıl” olan Coşqunun
qulağını şillə ilə
alışdırırdı. Odur ki, o, çox zaman
atasının səhv, yanlış fikirlərini sükutla
qarşılayırdı. Bunu görən atası da:
-Görürsən,
heç nə deyə bilmirsən. Belə tutarlı
faktların qarşısında nə deyə bilərsən
ki..?
Ağabəy
kişinin savadlı, daha doğrusu ali təhsilli adamları
görməyə gözü yox idi. Fikirləşirdi ki, elm uşaqların
başını xarab edir və onlar dindən
uzqlaşırlar. Oğlunu məktəbə göndərməklə
çox səhv iş gördüyünü
düşünürdü.
-Nəslimizdə
oxumuş yox idi, canımız çıxmırdı ki, bir
tikə çörək qazanıb acından ölməmişik.
Oğlunun
İnşaat Mühəndisləri Universitetinə daxil olması
isə Ağabəy kişini əməlli-başlı
özündən çıxarırdı. Lakin
anasının uzun-uzadı xahiş-minnətindən sonra
yumşalıb bir söz deməmişdi. Sovet
dövrünü yaşamış, böyük texniki tərəqqinin
şahidi olmuş bir insanın bu dərəcədə avam
olması təəccüb doğururdu.
İllər
keçir, həyat öz axarı ilə davam edirdi. Artıq
Coşqunun evlənmək, ailə qurmaq vaxtı
çatmışdı. O, qonşuluqdakı Gültac adlı
bir qıza könül bağlamışdı. Lakin Ağabəy
kişi bu izdivacın qəti əleyhinə idi. Səbəbi
də o idi ki, qız ali təhsilli idi və kənd məktəbində
ədəbiyyat müəllimi çalışırdı.
Ailələri isə namaz qılmır, oruc tutmur, nə bilim
ağ balıq və kolbasa yeyirlər. Bunu bilən kənd
camaatı tez-tez Ağabəy kişidən soruşurdular:
-Ay Ağabəy, de görək, xeyir iş nə vaxtdı?
-Hansı xeyir iş?
-Oğlunun xeyir işin deyirik də.
-Kim sizə dedi ki, mən xeyir iş etmək istəyirəm? Gedin öz işinizlə məşğul olun.
Coşqun isə yiyələndiyi
ixtisasa aid iş tapa bilmir, atası kimi isə xırda işdə
çalışmaq istəmirdi. Hər dəfə bu barədə
söz düşəndə Ağabəy kişi hirslənərdi:
-Sən ağa, mən ağa, inəkləri kim sağa?
Bir gün kəndin işi-gücü olmayan avara cavanları Ağabəy kişiyə sataşmaq qərarına gəldilər. Bir kağıza gözəl bir xətlə “Bismillahir-rəhmanir rəhim. Bu məktub cənnətdən göndərilib. Mömin insanlara müjdə, Allahı tanımayanlara isə ciddi xəbərdarlıqdır. Məlumunuz olsun ki, Səudiyyə Ərəbistanında ağ paltar geyinmiş şəxs bir kişinin yuxusuna girib və ona bildirib ki, insanlar dindən üz döndərib, bu yaxınlarda onlar cəzalandırılacaqlar və bu məktubu alan hər şəxs onun üzünü köçürüb başqalarına da paylamalıdır” sözlərini yazıb xəlvəti həyətlərinə atdılar. Ağabəy kişi bu məktubu oxuyan kimi şiri-nərə döndü:
-Gördünüz ki, mən sizə demişdim, belə getsə dünya dağılacaq.
Məktubu
özündə saxlamaqdan qorxan Ağabəy kişi onu kənd
camaatına paylamaq qərarına gəldi. Lakin camaat bunu alarsa
hərəsi bir neçə nəfərə vermək
lazım olduğunu anladığından heç kim bu
kağızı ondan almadı. Onda Ağabəy kişi məktəbə
gedib məktubları şagirdlərə payladı. Bunun məktəbdə
necə tufan qopardığını kənd məktəbində
müəllim işləyən atam mənə axşam
danışdı. Coşqun atasının bu hərəkətindən
çox üzüldü. Demək olar ki, hər gün
atasından bir gülünc hərəkət eşidirdi.
Ağabəy
kişinin bir özəlliyi də onda idi ki, bir balaca dini
savadı olanı, məsələn Quranı
qırıq-qırıq da olsa oxuya biləni alim
adlandırırdı. O cümlədən özü də
mollaların ağzından bir neçə kəlmə
eşitdiyindən məclislərdə özünü alim,
oxumuş, savadlı bir insan kimi aparır, tez-tez mollalarla
mübahisə edirdi. Hətta son zamanlar Ağabəy
kişinin özünü alim sayıb yanına məsləhətə
gələnlər də vardı. Elə ki, bir çətin
məsələ haqqında söhbət düşdü,
Ağabəy kişi döşünü qabağa verib
“Mütrüb dəftəri”indəki Qasım əmi kimi deyərdi:
-Burda çətin nə var bəyəm? Məndən soruşun, cavabını verim.
Birisi soruşardı:
-Ay qonşu, nə qədər çalışıram bu uşağı avaraçılıqdan qurtara bilmirəm, sən alim adamsan nə məsləhət görürsən?
Ağabəy kişi
bunu da qismətlə bağlayıb deyərdi.
- Bu onun alnına yazılıb, əgər qismətində varsa avaraçılıqdan qurtaracaq.
Bizim ailəmizdə 6
yaşından etibarən Qurani-Kərimi oxuyub-öyrənmək
bir ənənə halını almışdı. O cümlədən
6 yaşıma çatanda məni də Gülhüseyn
mollanın yanına qoydular ki, Quranı Kərimi və qiraəti
öyrənim. Elə bu andan da atam məni özü ilə
tez-tez yas məclislərinə aparardı ki, qiraətə
qulaq asım və düzgün tələffüzü öyrənim.
Ağabəy kişi də adəti üzrə heç bir məclisi
buraxmazdı. Gözünü mollanın ağzına dikər,
mərsiyə oxunduqda isə istər-istəməz gözlərindən
yaş axardı. Ağlamaq işində o qədər mahir
olmuşdu ki, arvadlar onun yanında yalan idi. Məclislərin
birində molla xəlifələrdən birinin ələvilərə
zülmündən danışırdı. Guya bu xəlifə
ələvilərdən birini təhqir etmiş, həmin
şəxs də əsəbiləşərək, Kufə
şəhərindən əlini uzadıb, Şam şəhərində
xəlifənin bığlarını dartmışdı.
Molla bu söhbəti avazla danışır, arada
hönkürüb ağlayırdı. Pah atonnan, bilsəniz
Ağabəy kişi necə ağlayırdı? Göz
yaşı su yerinə axırdı. Onun göz
yaşlarını Kür çayına töksəydilər,
Kür daşar, Aran rayonlarını yenidən sel basardı.
Ardı
var
Yeqzar Cəfərli
Olaylar.-
2014.- 28 fevral.- S.13.