Toy və yas mərasimlərimizın
acınacaqlı vəziyyəti
Toya xarici
müğənni dəvət edilmədiyinə görə
ailələr boşanır
Son
vaxtlar toy və yas mərasimlərimizin əndazəni
keçməsi insanların ciddi
narahatçılığına səbəb olub. Müxtəlif
vətəndaş cəmiyyətləri tərəfindən həyata
keçirilən maarifləndirmə tədbirləri, cəmiyyətin
ziyalı təbəqəsinin ictimai
qınağı da işə yaramayıb
desək, fikrimizdə yanılmarıq. Dövlət isə hələ
ki, mərasimlərin qanunvericiliklə tənzimlənməsini
tətbiq etmək niyyətindən uzaqdır. Belə halda mərasimlərin təhrif edilməsinin,
onların korlanmasının qarşısının
alınması istiqamətində hansı addımların
atılması zərurəti yaranır?
Millət vəkili Tahir Rzayev bildirib ki, Azərbaycan
xalqı özünün tarixi, dili, təbii sərvətləri,
görkəmli şəxsiyyətləri ilə bərabər
həm də milli-mənəvi dəyərləri, adət-ənənələri,
mərasimləri ilə seçilir və tanınır. Çünki adət-ənənələrimiz,
bayram və məclislərimiz
xalqımızın mənəviyyatının, dünyagörüşünün, fəlsəfi,
etik-psixoloji və ictimai
təfəkkürünün bir göstəricisidir:
“Əlbəttə ki, öz
tarixini bilməyən, dilini
sevməyən, təbii sərvətlərini qorumayan,
tanınmış şəxsiyyətlərini dəyərləndirib
örnək hesab etməyən bir xalqın xoşbəxt gələcəyi ola bilməz. Xalq həm də
milli-mənəvi dəyərləri qorumağa,
inkişaf etdirməyə, mərasimlərinin,
bayramlarının hörmətini əziz tutmağa,
hörmətli etməyə borcludur. Onun üçün həm
də zaman və məkan
reallıqları, insanların maddi-mənəvi-psixoloji durumu, dövrün tələbi
nəzərə alınmalıdır”. Onun sözlərinə
görə, zaman dəyişdiyi kimi, insanların da hadisələrə,
mərasimlərə, el şənliklərinə
münasibəti dəyişə bilər. Çünki
müasirləşməyə, yeniliyə, daha
yaxşı yaşamağa, həyatda sərfəli,
önəmli olanı seçib
götürməyə cəhd zamanın tələbi olmaqla bərabər, həm də insanın arzusudur: “Mən elə bilirəm
ki, biz
babalarımızın çarıq geyib,
arabada gəzib, yoxsul
həyat keçirmələri ilə deyil,
daha çox
onların kişiliyi, mərdliyi, qəhrəmanlığı,
alicənablığı, tələbkarlığı, zəhmətsevərliyi,
uzaqgörənliyi ilə fəxr etməliyik. Nənələrimiz daxmalarda
yaşayıb, bahalı maşınlarda gəzməsələr
də, özlərinə dəbdəbəli toy
etməyib, qızıla-zərə bürünməsələr
də, sədaqətli, namuslu, sadə, cəsarətli
olmaları, ərlərinə məhəbbətləri ilə
yüksək ada, hörmətə,
ağbirçəkliyə sahib olublar. Onlar bahalı imarətləri,
saxta şan-şöhrəti, haram var-dövləti, yüngül
həyatı deyil, ailəni,
qohum-qardaşı, ata-ana nəsihətlərini,
ərin şərəfini və namusunu hər
şeydən üstün tutublar.
Bu gün müstəqil Azərbaycanımızda
milli-mənəvi dəyərlərimizi, nəcib adət-ənənələrimizi
qoruyub yaşadan, vətəndaşlığı,
ləyaqəti, ədəb-ərkanı həyatının mənası
kimi dəyərləndirən insanlar çoxdur. Ancaq
aramızda saxta şöhrətə, ada, yersiz ədəb-ərkana,
bayağı, cansıxıcı həyata, süni
görüntülərə uyanlar da az deyil.
Çox təəssüflər olsun ki, belələri nəzərə
çarpmaq, kimlərdənsə fərqlənmək,
geri qalmamaq,
varını-dövlətini nümayiş
etdirmək, dost-tanışlarına göstərmək üçün çox vaxt özləri süniləşdikləri kimi, adət-ənənələrimizi,
xüsusilə toy və yas
mərasimlərimizi də süniləşdirirlər”. Millət vəkilinin sözlərinə görə,
toy və yas mərasimlərinin
bugünkü acınacaqlı vəziyyəti
əksər insanları narahat etsə belə,
xoşagəlməz, adət-ənənələrimizə
yabançı olan, mərasimlərimizi
gözdən salan halların aradan qaldırılması üçün
ictimaiyyət tərəfindən lazımi təşəbbüslər
göstərilmir: “ Çox təəssüflər
olsun ki, bu, acı reallıqdır. Əksər insanlar bu gün
toy dəvətnamələrinin səksəkəsi
altında yaşayır. Bir gündə
3-4 toya dəvət olunan
bir insanın düşdüyü
vəziyyəti göz önünə gətirin.
Birincisi, hər toyda iştirak etmək üçün
xeyli pul vəsaiti
lazımdır. Digər tərəfdən, toylar
insanın günlərlə vaxtını aparır. Ən
başlıcası toylardakı ab-hava, musiqi, davranış, yemək-içmək, dekorasiya, səs vasitələri,
ifaçılıq milli
toylarımızın ruhuna, demək olar ki, tamamilə
yaddır. Bəy və gəlin toy
mərasiminə milli
havalarımızın, gözəl
“Vağzalı”mızın sədaları altında daxil olmalı olduğu halda, əksər hallarda ispan, italyan, rus, türk və sair melodiyalar altında gəlir
və ağsaqqalarımızın, ağbirçəklərimizin,
qarşısında elə abırsız rəqslər edib, hoqqa
çıxarırlar ki, adamın üzü qızarır, əti tökülür. Bəy gəlini
eybəcər şəkildə bağrına basanda,
yaxud, dizlərinin üstündə oturdub fason göstərəndə,
heç kimə macal
verməyib toy boyu
atılıb-düşəndə və gəlin də ondan geri qalmayanda,
musiqiçilər bayağı havaları bir-birinə
calayıb, qulaqları cingildədəndə, süfrədə
bir-birinin üstünə qalaqlanan
yeməklərin qoxusu iştahları pozanda,
çığıra-çığıra danışan, oynayan insanların səsi müdhiş
bir mənzərə yaradanda
nə edəcəyini bilmirsən. Necə olursa-olsun
toydan tez uzaqlaşmaq, qulaqlarına, əsəblərinə
dinclik vermək istəyirsən. Desəm ki, bugünkü Azərbaycan
toyları şənlənmək, istirahət etmək üçün yox, əzab-əziyyət
çəkmək, əsəbləri, səhhəti korlamaq üçündür,
əksər insanlar mənimlə
razılaşarlar”. T.Rzayev əlavə edib ki,
keçmişdə toylarımıza bir-iki
xanəndə dəvət edilər, az adda yemək verilər, el
havaları çalınar-oxunar, bəylə gəlin
ağsaqqallarımızın, ağbirçəklərimizin
xeyir-duası altında yola
salınardı. Bu gün
elə toylar var ki, həmin məclisə 25-30, hətta daha çox müğənni,
musiqiçi dəvət olunur.
Oxuyanların çoxu da
15-20 dəqiqə fonoqrama yolu
ilə atılıb-düşür və pulunu
alıb gedir. Çox
toylarımızda ancaq müğənnilərə
verilən pulun miqdarı 30-40 min manatı ötüb keçir. Hətta, toy mərasimlərimizə
son illər xarici
müğənnilərin dəvət olunması da artıq dəbə düşüb.
Həmin əcnəbi müğənnilər-rus, türk, ingilis
ifaçıları bir çox
hallarda toylarımızdan 100 min manatlarla pul qazanırlar. Ancaq
çoxları onların ifasını düzgün
başa düşmür,
nə oxuduqlarını anlamırlar. Bu yaxınlarda
tanıdığım bir nəfər mənə
belə bir əhvalat danışdı. Dedi ki, vəzifəli bir nəfərin oğlan toyunda respublikanın tanınmış 25-30 nəfər
sənət adamı iştirak edib, toya şən əhval-ruhiyə
gətirməyə çalışsalar da,
axırda bu qız evini
qane etməyib. Onlar
xarici müğənnilərin toya dəvət olunmamasını, gəlin-qızlarına
hörmətsizlik kimi qiymətləndiriblər.
Bu əsnada münasibətlər
korlandığına görə gəlin 20 gündən sonra bəy evini tərk edib və boşanmağa
qərar verib. Bax, bu, əsl nadanlıqdır. Kənddə,
rayonda yaşayıb, ancaq
öz el-obamızda toy
etməyi, qonşunu, kasıb qohumunu əziz məclisinə
çağırmağı özü üçün əskiklik bilən, ayıb sayan və toy etmək üçün borca düşüb Bakının bahalı
şadlıq evlərinə üz tutan insanları necə nadan
adlandırmayım? Ancaq övladlarımızın xoşbəxtliyi, gənclərin
səadəti dəbdəbəli toylarla,
təmtəraqlı şadlıq evləri, xarici
ifaçılar, çalıb-oxuyanların çoxluğu,
yeməklərin bolluğu,
iştirakçıların vəzifəsi ilə deyil, qarşılıqlı səmimiyyətlə,
məhəbbətlə, sədaqətlə, ailə
quranların bir-birini sevmələri və
qiymətləndirmələri ilə ölçülür.
Bahalı, təmtəraqlı toy
məclisləri, bəy və gəlini müşayiət edən
çox qiymətli maşın
karvanları, atəşfəşanlıq, qurama
dekorasiyalar, geyimlər, oyunlar,
ifalar xoşbəxtliyin meyarı yox, əcaiblikdir. İnsanın özünün, öz
malının, pulunun dəyərini və
qədrini bilməməsidir. Yüngül
şan-şöhrət yolunu
tutmasıdır, başqaları ilə bəhsə girməsidir,
özünü ucaltmaq
yox, əslində özünü
alçaltmasıdır. Mən dəbdəbəli toy edib borca
düşən, müflisləşən, aldığı pulu illərlə geri qaytara bilməyib xəcalət çəkən,
ürəkağrısı keçirən, hətta, ev-eşiyini girov qoyan insanlar
tanıyıram. Bu çox
təəssüfləndirici bir haldır.
Axı, bankdan
aldığı pulu sonra
necə ödəyəcəyini fikirləşməyən bəzi
insanlar bir neçə
saatlıq quru şöhrət xatirinə
sonrakı bütün həyatlarını
zəhərləyirlər. Əlbəttə ki,
belə hallar ailə quran
gənclərimizin də həyatından yan
keçmir və nəticədə bir çox gənc
ailələr dağılır. Hamımız
yaxşı görürük ki, milli dəyərlərimizə
yad olan hallar, meşşan həyat,
ruhumuzu oxşamayan məclislər,
saxta məhəbbətlər üzərində
qurulmuş ailələr, qurama
nikahlar və sair bizi xərçəng kimi
içərimizdən yeyib
parçalayır. Adımıza, mənliyimizə xələl
gətirir, səhhətimizə, həyatımıza, büdcəmizə
ziyan vurur. Ancaq buna son
qoymağa çalışmırıq”.
Millət vəkili bildirib ki, toylarımız
kimi yas mərasimlərimizi
də ucuzlaşdırırıq: “Bu, lap dəhşətdir. Qurana,
şəriət qanunlarına əsaslansaq da,
çox vaxt müqəddəs
kitabımızda yazılanlara, məsləhətlərə əməl
etmirik. Yas mərasimlərimizi
də təmtəraqlı keçirməyi özümüzə
şərəf sayırıq. Yaslarımıza mərsiyəxanlar,
ölü oxuyanlar dəvət
edirik. Ölü ağlayanlar dəvət edirik.
Başqaları bizim
ölümüzə göz yaşı
axıdır, ağlayır, özümüz
isə söhbətə girişirik.
Əgər mən özüm əzizimin
itkisinə göz yaşı töküb ağlaya bilmirəmsə,
özgənin pulla yalandan
mənim ölümə ağlaması hansı əxlaqa,
insanlığa uyğundur? Bu, gülüş doğuran haldır. Yas mərasimlərinin
də bol-bol yeməklər, şirniyyatlar, meyvələr, mineral
sularla bəzədilməsi, yasda bir deyil,
bir neçə mollanın iştirakı
quru şöhrətpərəstlikdən
başqa bir şey deyil. Azərbaycan iqtisadi cəhətdən dünyanın ən
inkişaf edən ölkələrindən
biri olsa da, hər birimiz
iqtisadiyyatımızın, varımızın, dövlətimizin
qədrini bilməliyik. Qənaətcil olmalı,
israfçılığa yol verməməliyik.
Ancaq toy və yas mərasimlərində biz
bunun tam əksini görürük. Süfrəyə gətirilən
yeməklərin, ərzaq məhsullarının, içkilərin,
suların, demək olar ki,
60-70 faizi istifadə olunmur,
tullantıya çevrilir. Digər tərəfdən,
məclislərdəki hay-küy, şit hərəkətlər, ifalar, açıq-saçıq geyimlər, tərifli
nitqlər, təkəbbürlü ifadələr mənəviyyatımızın
korlanmasına, aşağılanmasına xidmət edir. Bayramlarda, yas və toy mərasimlərində,
ad günlərində yol
verilən israfçılığa görə mən deyərdim
ki, dünyada bizə
bərabər heç bir
xalq ola bilməz. Xarici qonaqlarımız da bu fikri səsləndirirlər.
Məgər biz bu qədər
israfçılığa yol verməklə
səxavətli, əliaçıq, var-dövlətli olduğumuzu sübut etmək
istəyirikmi? Yox, belə deyil!
Bu gün şəhər, qəsəbə və
kəndlərimizdə keçirilən toy
və yas mərasimlərində israfçılıq
nəticəsində tullantıya çevrilən 10 tonlarla ət, toyuq,
balıq, meyvə, çörək, tərəvəz və sair məhsullar və onlara
çəkilən xərclər bu
dövlətin var-dövlətidir, nemətidir. Bu var-dövlətə belə laqeyd
münasibət təkcə məclis sahibinin
öz cibinə, puluna
düşmənçiliyi kimi yox, dövlətin iqtisadiyyatına, maddi nemətlərinə düşmənçilik
kimi də qiymətləndirilməlidir”.
Alim
Olaylar.-
2014.- 2 iyul.- S.6.